RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus VI (21.08-29.08.2015)

Dzień 4 - Aktywny początek tygodnia w Kulce

Dodany: 2015.08.24

Początek tygodnia okazał się dla naszych kolonistów bardzo aktywny. Piękna pogoda nas nie opuszcza dzięki czemu dzieci z wielką chęcią wyruszyły na zajęcia. Zapraszamy do przeczytania opisów przebiegu dnia w poszczególnych grupach.

STALI BYWALCY
Dziś Stali Bywalcy pełni energii wyruszyli po śniadaniu na spacer po okolicy. Dzięki temu mogli z bliska podziwiać Mazurską naturę. Po powrocie koloniści próbowali swoich się w śpiewaniu, podczas wspólnej zabawy na karaoke. Wszyscy uczestnicy chętnie brali udział w tej zabawie. Po obiedzie obozowicze tworzyli sztandar grupy. Wszyscy mieli mnóstwo pomysłów jak ma wyglądać flaga. Następnie uczestnicy wyruszyli do lasu na zajęcia z survivalu, na których dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o sztuce przetrwania. Obozowicze poznali także typy ognisk i nauczyli się je układać. Po kolacji dzieci bawiły się waterballu, czyli kuli wypełnionej powietrzem, umieszczonej na wodzie. Późnym wieczorem dzieci wyruszyły na „świetliki”, czyli nocny spacer po lesie, po czym udały się do swoich pokoi, zbierać siły na kolejny dzień.

KRAINA WYOBRAŹNI
Po śniadaniu wyruszyliśmy na spacer przez las do sąsiedniej miejscowości. Przy okazji krajoznawczego spaceru, zrobiliśmy sobie zapasy w sklepie. Po powrocie popisywaliśmy się talentem wokalnym podczas karaoke w cool clubie. Nie zabrakło także aktywności sportowych, podczas których koloniści konkurowali między sobą w różnych kategoriach. Następnie uczestnicy udali się na plażę skąd wyruszyli w mini rejs żaglówką Omegą. Po dobiciu do kulkowego portu, dzieci spróbował swoich sił w lepieniu gliny. Po wykonaniu glinianych figurek, udaliśmy się na odpoczynek, nie mogąc doczekać się co przyniesie nam kolejny dzień.

STREFA GIER I ZABAW
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy poranną zaprawą, która dała nam energię na cały dzień. Podjeliśmy dziś wyzwanie walki z zombie, co udało nam się doskonale. Po aktywnej zabawie odpoczęliśmy w cool clubie oglądając film „Minionki rozrabiają”. Kolejne zajęcia spędziliśmy w sali dydaktycznej, grając na Xbox'ie. Dużo emocji przyniosły nam zajęcia linowe, podczas których budowaliśmy wieże ze skrzynek i jednocześnie próbowaliśmy się na nią wspiąć. Przed kolacją podzieleni na dwie drużyny, stoczyliśmy bitwę plemion, zdobywając flagę przeciwnika. Wieczór spędziliśmy grając w kalambury, po czym wyruszyliśmy na świetliki, czyli spacer nocą po lesie.

BOHATERKI DISNEYA
Bohaterki Disneya rozpoczęły swój dzień od warsztatów muzycznych, czyli karaoke z Elzą. Następnie małe damy udały się na lekcję survivalu z Królewną Śnieżką. Kolejnym punktem dnia była nauka strzelania z Meridą Waleczną. Korzystając z pięknej pogody kolonistki wzięły udział w zajęciach wodnych, doskonale bawiąc się w kuli wypełnionej powietrzem i umieszczonej na wodzie. Dziewczynki miały również okazję spróbować swoich sił grając w grę terenową „Wyznanie” oraz „zabawa z Bellą”, które odbyły się na terenie ośrodka. Następnie kolonistki miały szansę wejścia w wirtualny świat gier i zabaw, grając na Xbox'ie.

GWIEZDNE WOJNY
Mali wojownicy dzień rozpoczęli od gwiezdnych pojedynków na Xbox'ie oraz oglądaniu jednej z części filmu „Gwiezdne wojny”. Po obiedzie koloniści udali się z instruktorem do lasu na zajęcia z survivalu. Mali Padawanie dowiedzieli się czym jest survival, a ponadto poznali różne techniki przetrwania w trudnych warunkach. Po powrocie do ośrodka i zjedzeniu kolacji, odbyły się warsztaty z układania klocków lego, podczas których koloniści wykazali się dużą kreatywnością.

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Zaczął się kolejny dzień pełen przygód i atrakcji. Pierwsze zajęcia to survival. Dowiedzieliśmy się wszystkiego na temat ognia. Najpierw zebraliśmy materiały a następnie za pomocą krzesiwa je rozpalaliśmy. Następnie poszliśmy nad jezioro, pod czujnym okiem ratownika pływaliśmy na kajakach bezburtowych. Przed obiadem mieliśmy również zajęcia na których strzelaliśmy z procy do celu. Po południu część osób poszła na pakiet antygrawitacyjny, a my w tym czasie mieliśmy chwilkę na odpoczynek. Następnie mieliśmy rozgrywki sportowe. Graliśmy w siatkówkę oraz w piłkę nożną. Po kolacji walczyliśmy na specjalnych matach jako gladiatorzy. Wieczorem zmęczeni ale uśmiechnięci położyliśmy się spać.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień grupa paintballowa rozpoczęła nie co późnij, ponieważ wychowawcy postanowili zrezygnować z zaprawy porannej, aby dać wypocząć uczestnikom po wczorajszej nocnej rozgrywce paintballowej. W ramach późniejszych zajęć udaliśmy się na trening strzelecki, podczas którego strzelaliśmy z łuków. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach sprawdzających zdolność poruszania się w terenie. Otrzymaliśmy odbiorniki GPS, przy ich użyciu musieliśmy odnaleźć ukryte w lesie zadania. Po obiedzie zorganizowaliśmy turniej gier planszowych na plaży oraz inne zabawy integracyjne. Po krótkiej przerwie udaliśmy się na wieczorne zajęcia do lasu. Tam poznaliśmy podstawowe techniki survivalu, szczególnie sposoby budowania schronienia.

EXTREMALNE WAKACJE
Mieszkańcy Iglo po śniadaniu udali się na strzelnicę, gdzie odbyły się zajęcia z celowania z łuków do słomianych tarcz. Następnie koloniści wzięli udział w zajęciach kontynuujących trening strzelecki, tym razem obozowicze strzelali z wiatrówek. Po tym treningu koloniści wybrali się do lasu, gdzie uczyli się jak poprawnie rozpoznawać ślady, rozpoznawać po śladach zwierzęta, a także jak zdobyć pożywienie w trudnych warunkach. Na koniec zajęć obozowicze ćwiczyli zastosowanie pułapki na leśną, drobną zwierzynę. Po obiedzie uczestnicy wzięli udział w pakiecie sportowym, grali w piłkę nożną, siatkówkę, oraz koszykówkę. Na kolejnych zajęciach koloniści zapoznali się z technikami samoobrony, które mogą zastosować w sytuacjach zagrożenia. Dzień obozowicze zakończyli nocną grą terenową „Świetliki”, podczas której mieliśmy pokonać wyznaczoną trasę bez użycia latarek.

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Dzisiejszy dzień obozowicze zaczęli od bardzo interesujących zajęć. Koloniści wraz z panem instruktorem powędrowali do lasu na zajęcia survivalowe, aby zgłębić wiedzę o sztuce przetrwania. W lesie uczestnicy uczyli się także poruszać przy użyciu GPS, sprawdzając swoją orientację w terenie. Nie zabrakło także czasu na wodną przygodę. Obozowicze popłynęli kajakami na drugi brzeg jeziora, gdzie poznali techniki szyfrowania i zagrali w grę terenową „Enigma”. Po powrocie koloniści kontynuowali ćwiczenia z orientacji w terenie, tym razem korzystając z busoli.

OBÓZ SUPER-PAINTBALLOWY
Kolejny dzień obozu obie grupy super-paintballowe rozpoczęły od wycieczki do Mrągowa. Koloniści odwiedzili tam Muzeum Sprzętu Wojskowego, a do tego przejechali się czołgiem T55 po przygotowany6m torze. Po powrocie i zjedzeniu obiadu, koloniści udali się na wyprawę kajakami po jeziorze, a po powrocie rozegrali potyczkę paintballową. Nie zabrakło także przeszkolenia z orientacji w terenie, które odbyły się w lesie przy użyciu GPS. Po powrocie do ośrodka obozowicze wykazali się odwagą i sprawnością poruszania się na wysokości, budujące wieże ze skrzynek i jednocześnie się na nią wspinając.

AKTYWNE WAKACJA
Po śniadaniu zebraliśmy się w cool clubie, gdzie obejrzeliśmy film „Alwin i Wiewiórki”. Następnie stoczyliśmy pojedynki na specjalnej macie wcielając się w role wojowników sumo. Starcia były zacięte i wyrównane, co przyniosło nam wiele dobrej zabawy. Po obiedzie udaliśmy się do lasu, gdzie podzieleni na drużyny zagraliśmy w Bitwę plemion. Następnie odbyły się zajęcia z szyfrowania, na których nauczyliśmy się przekazywania tajnych informacji. Wieczorem zagraliśmy w kosza, a po meczu wyruszyliśmy na nocny spacer po lesie, czyli „Świetliki”.

FABRYKA GWAIZD
Dzisiejszy dzień uczestniczki obozu Fabryka Gwiazd rozpoczęły się grami i zabawami integracyjnymi. Następnie, aby wykorzystać sprzyjającą pogodę, kolonistki udały się na plażę i wykąpały się w jeziorze. Dziewczynki wzięły także udział w warsztatach relaksacyjnych. Pod koniec dnia gwiazdy pokonały swój lęk wysokości, pokonując trasę parku linowego. Dziewczynki doskonale poradził sobie z pokonaniem wszystkich przeszkód. Dzień kolonistki zakończył ćwicząc układy taneczne na sali dyskotekowej. Dziewczynki bawił się świetnie.

HEROSI
Herosi rozpoczęli dzień survivalem, podczas którego dowiedzieli się jak zaspokoić swoje potrzeby w trudnych warunkach, a dodatkowo budowali szałasy. Kolejno koloniści udali się na zajęcia z Percy'm Jacksonem – czyli przeszli przez trasę parku linowego. Herosi zbudowali dziś dodatkowo swoje twierdze, w ramach zajęć z wielkiej demolki. Jak na prawdziwych wojowników przystało dzieci poznały techniki samoobrony, zaprezentowane przez Kronosa. Dzień Herosów zakończył się ogniskiem, na którym czytaliśmy mity Perciego Jacksona.

MILITARNII
Po śniadaniu grupa militarna wyjechał na wycieczkę do Mrągowa. Na miejscu obozowicze odwiedzili Muzeum Sprzętu Wojskowego. Koloniści przejechali się także czołgiem, po specjalnie przygotowanym torze. Po powrocie do ośrodka odbyły się zajęcia z łączności, na których grupa poznała sposoby i rodzaje komunikacji. Dla odprężenia koloniści udali się na plażę, skąd wyruszyli na wyprawę kajakową po jeziorze Łęsk. Wieczór minął kolonistom na ćwiczeniach ich orientacji w terenie przy użyciu kompasu.

4 ŻYWIOŁY
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wodnej przeprawy przez Jezioro Łęsk. W pierwszej kolejności pływaliśmy kajakami bezburtowymi, po czy, kontynuowaliśmy wodna przygodę pływając żaglówką. Po powrocie pod czujny okiem instruktora rozegraliśmy paintballową potyczkę. Następnie z innymi obozowiczami stoczyliśmy bitwę wcielając się w wojowników dzikich plemion. Po kolacji także nie zabrakło atrakcji. Uczyliśmy się strzelać z łuków niczym Robin Hood. Dzień zakończyliśmy w miłej atmosferze, siedząc wspólnie przy ognisku i piekąc kiełbaski.

SUMMER CHALLANGE
Dzień rozpoczęliśmy wyprawą na rowerach wodnych. Przepłynęliśmy na drugi brzeg jeziora, gdzie poznaliśmy techniki szyfrowania wiadomości, po czym podzieliliśmy się na dwie drużyny i każda miała za zadanie zaszyfrować wiadomość dla grupy przeciwnej. Po powrocie do ośrodka i zjedzeniu obiadu, doskonale się bawiliśmy się w waterballu, czyli kuli napełnionej powietrzem i umieszczonej na wodzie. Po wodnej zabawie sprawdziliśmy swoje umiejętności strzeleckie, strzelając do tarcz z markerów. Po kolacji obejrzeliśmy w cool clubie film, po czy wyruszyliśmy do lasu na nocną grę terenową.