RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus VI (21.08-29.08.2015)

Dzień 7 - Słońce i dobre humory nas nie opuszczają

Dodany: 2015.08.27

Siódmy dzień rozpoczął się dość słonecznie dla Naszych kolonistów. Jednak nie tylko słońce było powodem ich świetnych humorów. Wszyscy nie mogli doczekać się kolejnych atrakcji przygotowanych na ten dzień. Przeczytajmy zatem, jak minął dzień poszczególnym grupom kolonistów

4 ŻYWIOŁY
Wielkimi krokami zbliża się koniec turnusu. Obozowicze 4 Żywiołów rozpoczęli dzień od porządkowania swoich pokoi. Następnie koloniści rozegrali bardzo emocjonujący mecz w piłkę nożną. Po aktywnych zajęciach, przyszedł czas na wyciszające zajęcia plastyczne, a mianowicie malowanie bez użycia rąk, podczas których tworzyli „dzieła sztuki”. Później odbyły się zajęcia linowe – skrzynki, gdzie koloniści mogli sprawdzić swoją umiejętność poruszania się na wysokości. Po obiedzie udaliśmy się na plażę, by popływać kajakami turystycznymi. Kolejnymi zajęciami tego dnia było poszukiwanie skarbów, dzieci bawiły się wykrywaczem metalu. Na zakończenie dnia odbyła się dyskoteka w Cool Clubie.

AKTYWNE WAKACJE
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wielkiej przeprawy kajakowej. Pływaliśmy kajakami turystycznymi, przy czym ćwiczyliśmy umiejętność współpracy. Wszyscy dobili do kulkowego portu w doskonałych humorach. Po powrocie udaliśmy się na zajęcia, podczas których bawiliśmy się w poszukiwaczy skarbów, używając do tego wykrywacza metalu. Następnie zorganizowaliśmy mecz piłki siatkowej, w którym wszyscy chętnie wzięliśmy udział. Na resztę dnia udaliśmy się do lasu, gdzie przeszliśmy szkolenie survivalowe. Dowiedzieliśmy się jak budować szałasy z zasobów lasu oraz jak skutecznie się kamuflować. Po powrocie do ośrodka odpoczęliśmy podczas mini seansu filmowego. Dzień zakończyła dyskoteka, podczas które wszyscy świetnie się bawiliśmy.

STREFA GIER I ZABAW
Kolejny dzień rozpoczęliśmy aktywnie – walkami gladiatorów. Przy użyciu piankowych lanc stoczyliśmy zacięte pojedynki, które przyniosły nam dużo frajdy. Po aktywnych zajęciach poszliśmy na plażę, aby się zrelaksować i wykąpać w jeziorze. Po odpoczynku wybraliśmy się w wyprawę kajakami bezburtowymi. Kolejnymi zajęciami była samoobrona. Zapoznaliśmy się z kilkoma chwytami, dzięki którym wiemy jak się bronić przed napastnikiem. Wieczorem oglądaliśmy film, a w bloku nocnym odbyła się dyskoteka.

GWIEZDNE WOJNY
Kolonia „Gwiezdne wojny” rozpoczęła dzień od gier i zabaw integracyjnych. Na następnym bloku zajęciowym odbyły się wielkie wyścigi ścigaczy, na Xbox'ie. Przed obiadem koloniści zmierzyli się w Bitwie o Naboo. Obozowicze zostali podzieleni na cztery drużyny, które musiały wykonać poszczególne zadania. Po posiłku grupa udała się do sali dyskotekowej, na warsztaty ze sztuki koncentracji. Następnie koloniści świetnie się bawili na gigantycznym twisterze. Dzieci poćwiczyły przy tym koordynacje ruchową. Po kolacji odbyło się szkolenie z jazdy ścigaczem. Koloniści przy pomocy instruktora nauczyli się jeździć quadem. Dzień zakończył się zabawą dyskotekową w Cool Clubie.

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Dziś po śniadaniu rozpoczęliśmy od uporządkowania podobozu oraz swoich namiotów. Następnie poszliśmy do lasu w którym mogliśmy sprawdzić swoje nabyte umiejętności podczas kolonii. Musieliśmy zbudować obozowisko na które składał się szałas, zadaszenie na dzień i na noc, ognisko oraz zbiorniczek w którym będziemy zbierać wodę. Po powrocie byliśmy na obiadku po którym mieliśmy krótką przerwę na odpoczynek. Kolejne zajęcia to INO, czyli bieg na orientację. Po ośrodku były porozwieszane zadania które musieliśmy znaleźć przy pomocy punktów zaznaczonych na mapce. Po kolacji znów wyszliśmy do lasu, tym razem na technikę maskowania i kamuflażu. Wieczorem poszliśmy jeszcze skorzystać z X-BOX-a. Dzień zakończyliśmy krótką zabawą na dyskotece !

OBÓZ SUPER PAINTBALL
Od samego rana przygotowywaliśmy kolonijny kiermasz. Podzieleni na kilka grup, organizowaliśmy różne usługi, które świadczyliśmy pozostałym kolonistom. Po obiedzie sprawdziliśmy swoją celność strzelając z łuków. Dużo emocji przyniosła nam gra terenowa Enigma, w ramach której uczyliśmy się szyfrów harcerskich. Wieczorem wszyscy udaliśmy się na wspólną zabawę na dyskotece.

EXTREMALNE WAKACJIE
Po śniadaniu zajęliśmy się porządkowaniem naszych namiotów. Następnie wyruszyliśmy do lasu, gdzie zagraliśmy w grę „Rozbitkowie”. Fabuła gry opierała się na opowieść. Koloniści lecieli samolotem, rozbili się w lesie, musieli stworzyć osadę, składającą się z ogrodzenia, szałasu, ogniska, miejsca do odpoczynku, miejsca do spania, punktów sygnalizacyjnych. Dodatkowo musieli zadbać o pożywienie. Po obiedzie urządziliśmy sobie mini siestę. Następnie powróciliśmy do zajęć aktywnych, wcieliliśmy się w rolę wojowników sumo i stoczyliśmy zacięte pojedynki na macie. Kolejnymi zajęciami był park linowy, koloniści doskonale poradzili sobie z pokonaniem przeszkód umieszczonych na wysokości. Wieczorem bawiliśmy się wspólnie na dyskotece.

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy bombową grą. Koloniści wyobrazili sobie postacie z filmów kryminalnych i wcielili się w rolę raperów. Ich zadaniem było rozbrojenie bomby, z czym obozowicze poradzili sobie doskonale. Następnie koloniści powędrowali do lasu, aby poznać kolejne techniki survivalowe, tym razem poćwiczyli kamuflowanie. Doskonale bawiliśmy się bawiąc się w producentów czekolady. Koloniści przygotowali pyszne czekoladowe słodkości. Obozowicze dowiedzieli się dziś także wielu ciekawych rzeczy o bumerangu oraz sprawdzili jak on działa w praktyce. Podsumowaniem dnia była dyskoteka.

BOHATERKI DISNEYA
Bohaterki Disneya rozpoczęły dzień od lekcji samoobrony oraz zajęć tanecznych z Meridą. W dalszej kolejności kolonistki zmierzyły się na ringu, wcielając się w rolę gladiatorów z Krainy Lodu. Następnie dziewczynki na warsztatach plastycznych tworzyły prace przedstawiające ich wspomnienia z Kulki. Dodatkowo dziewczynki tworzyły dziś bransoletki i kolczyki z Królewną Śnieżką. Na kolejnych zajęciach dziewczynki przeszły kurs wykonywania makijażu i stylizacji, pod czujnym okiem pięknego Kopciuszka. Z Violettą natomiast dziewczynki bawiły się w grę „Time to shine” na Xbox'ie. Zdolności plastyczne kolonistki mogły wykorzystać podczas lepienia z gliny.

FABRYKA GWAIZD
Kolonistki Fabryki Gwiazd rozpoczęły od imprezy urodzinowej jednej ze swoich koleżanek. Następnie dziewczynki udały się na plażę, skąd wypłynęły w mini rejs kajakami bezburtowymi. Po szalonych wygibasach na zajęciach z zumby, dziewczynki miały okazję tworzyć bransoletki z gumek. Pod koniec dnia gwiazdy bawiły się programem „Time to shine” na Xbox'ie. Dzień zakończył się dyskoteką. Dziewczynki królowały na parkiecie.

STALI BYWALCY
Dzisiejszy dzień był dla Stałych Bywalców pełen atrakcji. Po śniadaniu koloniści uczyli się szyfrować wiadomości. Po poznaniu różnych sposobów szyfrowania obozowicze zaszyfrowali wiadomości dla przeciwnych grup. Następnie uczestnicy rywalizowali podczas starcia na polu paintballowym. Wszyscy godnie stwierdzili, że była to świetna zabawa. Potem obozowicze udali się do lasu na naukę tropienia. Koloniści nauczyli się rozpoznawać ślady leśnych zwierzaków. Po obiedzie Stali Bywalcy wcielili się w rolę wojowników sumo i stoczyli pojedynki na macie. Następnie koloniści spędzili czas jeżdżąc na quadach. Każdy był bardzo zadowolony z tej atrakcji. Po kolacji uczestnicy brali udział w zajęciach z samoobrony, dzięki którym znają kilka chwytów dzięki którym wiedzą już jak bronić się przed napastnikiem. Na zakończenie dnia odbyła się dyskoteka, na której wszyscy świetnie się bawili.

HEROSI
Herosi rozpoczęli dzień bardzo aktywnie od zajęć z samoobrony. Nauczyli się na nich prawidłowych reakcji w sytuacji zagrożenia. Pozostając w radosnych humorach Herosi udali się na zajęcia strzelania z procy oraz mega gry planszowe. Koloniści mieli także okazję sprawdzenia się w starciu Tytanów, czyli walcząc na macie sumo. Dodatkowo obozowicze wraz z Apollem i Artemidą strzelali z łuków. Zaprawieni w bojach i w walecznych nastrojach Herosi uczyli się władać mieczem z Clarise de Larue. Kolejnymi atrakcjami dzisiejszego dnia było budowanie twierdzy obozu Herosów, czyli wielka demolka oraz trening Posejdona w waterballu. Koloniści świetnie bawili się grając w mafie i baloniadę. Na zakończenie dnia odbyły się mini Igrzyska Olimpijskie. Był to wieczór pełen sportowych emocji i ducha walki.

MILITARNI
Po porannych porządkach wyruszyliśmy do lasu, gdzie zagraliśmy w grę „Rozbitkowie”. Gra ta sprawdziła umiejętność pracy w grupie i wymagała od nas praktycznego wykorzystani informacji przyswojonych podczas zajęć survivalowych. Po obiedzie uczyliśmy się robić survivalowe bransoletki, a po kolacji wyruszyliśmy na dyskotekę, gdzie doskonale się bawiliśmy.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dziś w naszym podobozie odbył się kiermasz usług. Każdy namiot miał do przygotowania jedną usługę, którą oferował innym uczestnikom. Wszyscy wykazali się przy tym zadaniu dużą kreatywnością oraz umiejętnością pracy w grupie. Usługi jakie oferowali koloniści to masaże, loteria fantowa i rzucanie do celu. Potem w ramach relaksu, obozowicze powędrowali na plażę. Następnie odbyła się gra „Bitwa Plemion”. Wieczorem odbyła się dyskoteka podczas której doskonale się bawiliśmy.

SUMMER CHALANGE
Pełen emocji dzień rozpoczęliśmy od wyprawy do lasu w ramach kolejnych zajęć survivalowych. Po powrocie do ośrodka przeszliśmy szkolenie z samoobrony, dzięki czemu wiemy jak reagować w sytuacji zagrożenia. Następnie bawiliśmy się przy użyciu wykrywacza metalu, udając poszukiwaczy skarbów. Po obiedzie udaliśmy się w kajakową wyprawę, pływaliśmy kajakami bezburtowymi. Następnie pograliśmy w mega gry planszowe, takie jak twister, i jenge. Po kolacji koloniści stanęli przeciwko sobie na macie sumo. Ubrani w duże piankowe stroje stoczyliśmy emocjonujące pojedynki.

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Przedpołudnie minęło obozowiczom na przygotowywaniu kolonijnego kiermaszu. Po wielkich przygotowaniach ruszyły usługi świadczone innym kolonistom. Można było skorzystać m.in. z masażu, czy loterii fantowej. Po obiedzie odbyły się zajęcia survivalowe oraz szkolenie z orientacji w terenie, czyli INO. Koloniści wykazali się dużą spostrzegawczością i sprawnością w poruszaniu się po nieznanym terenie. Pod koniec dnia udaliśmy się na dyskotekę, podczas której świetnie się wspólnie bawiliśmy.