RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2020

Turnus III (19.07-29.07.2020)

Dzień 10 - łapki w górę :)

Dodany: 2020.07.28

Aktywne Wakacje, grupa Pani Joanny K.
Ostatni dzień programowy kolonii obfitował w wiele atrakcji. Po śniadaniu wzięliśmy udział w olimpiadzie sportowej, w której czekało na nas kilka konkurencji. Spędziliśmy także wspólnie czas na grach i zabawach sportowo-rekreacyjnych. Popołudnie rozpoczęliśmy od wyjścia do lasu, gdzie odbyła się gra Bitwa Plemion. Otrzymaliśmy także pamiątkowe dyplomy, które będą dla nas wspaniałą pamiątką z wakacji spędzonych w Kulce.

Adrenalina, grupa Pani Angeliki P.
Rozpoczęliśmy ostatni dzień przygód z adrenaliną od Archery Challenge, czyli pojedynku łuczników. Następnie licytowaliśmy pytania i odpowiadaliśmy na nie w zabawie Awantura o Wiedzę! Potem bawiliśmy się w czółko na plaży. Po obiedzie graliśmy w mafię w miasteczku, kalambury oraz wspominaliśmy najlepsze chwile z ostatnich dziesięciu dni. Wieczorem wzięliśmy udział w apelu pożegnalnym i cieszyliśmy się swoim towarzystwem na zabawie przy muzyce!

Harry Potter, grupa Pani Pauliny N.
Dzień rozpoczęliśmy od wielkiej bitwy o Hogwart, w której mierzyliśmy się z innymi domami w najróżniejszych konkurencjach. Każdy z domów wykazał się mistrzostwem w innej dziedzinie i zdołaliśmy odeprzeć atak. Po stoczonej bitwie przyszła pora na małą lekcję technik zapamiętywania, które przydadzą się nam po wakacjach. Południe spędziliśmy na niemałych przyjemnościach. Graliśmy w mega gry i wspólnymi siłami zbudowaliśmy wieżę z ogromnych klocków jenga. Po obiedzie ubraliśmy nasze szaty czarodziejskie i ruszyliśmy na bal, na którym wręczony został Puchar Domów. Zwycięzcami został Slytherin! Gratulujemy i trzymamy za nich kciuki. Dzień zakończyliśmy apelem i zabawą taneczną.

Kulka Express, grupa Pana Weroniki W.
Dzisiejszy dzień na Kulce rozpoczął się na plaży. Po kąpieli w jeziorze udaliśmy się na mega gry. Następnie był finał naszej przygody w Kulce Express. Wygrała tę bitwę grupa niebieska. Po obiedzie była gra francuska. Wieczorem był apel pożegnalny zakończony zabawą taneczną w plenerze.

33 Przygody, grupa Pani Pauliny L.
Ostatni dzień programowy rozpoczęliśmy od gry terenowej Tajna Misja. Podczas niej nauczyliśmy się obsługiwać GPS, za pomocą którego odnajdywaliśmy ukryte na terenie ośrodka zagadki. Następnie tworzyliśmy duże poduszki z szarego papieru oraz tworzyliśmy ozdoby z kolorowych pasków techniką quillingu. Przed kolacją mieliśmy już drugie w czasie kolonii zajęcia na parku linowym. To była nasza ostatnia, 33 przygoda. Z pewnością większość z nas powróci tutaj za rok!

33 Przygody, grupa Pani Kamili W.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od nauki gry na nietypowym instrumencie muzycznym, a mianowicie na bum bum rurkach. Podzieleni na dwie drużyny uczyliśmy się zagrać proste sekwencje dźwięków oraz znane wszystkim piosenki dla dzieci typu mam chusteczkę haftowaną czy wlazł kotek na płotek. Następnie uczyliśmy się jeździć na segwayu, a naszym zadaniem było pokonanie specjalnie przygotowanego toru przeszkód. Poszliśmy również na eurobungee, specjalnie zabezpieczeni i pod okiem pani instruktor mogliśmy skakać na dużych trampolinach. Po obiedzie udaliśmy się na Awanturę o Wiedzę, czyli grę edukacyjną, podczas której musieliśmy się licytować, aby móc udzielić odpowiedzi na pytanie. Po kolacji mieliśmy apel podsumowujący cały turnus oraz zabawę przy muzyce pod chmurką.

Gwiezdne Wojny, grupa Pani Oliwii O.
Ten dzień był pełen emocji. Zakończenie i podsumowanie całego wyjazdu odbyło się w postaci wielkiego kosmicznego balu, podczas którego nauczyliśmy się specjalnego tańca i zostaliśmy prawdziwymi mistrzami! Poza balem tworzyliśmy dzisiaj własne figurki z gliny, które możemy zabrać do domu oraz nauczyliśmy się wyznaczać azymut podczas specjalnej gry.

Projekt Kulka, grupa Pani Aleksandry Ś.
Przedostatni dzień kolonii spędziliśmy kąpiąc się w jeziorze. Następnie mieliśmy grę terenową na ośrodku, w której musieliśmy wyznaczyć azymut i szukać zagadek, co nie sprawiły nam większego problemu. Udało nam się rozwiązać je wszystkie. Również graliśmy w grę francuska, która polega na szukaniu odpowiedzi na pytania po całym ośrodku. Na sam koniec wzięliśmy udział w apelu pożegnalnym, po którym udaliśmy się na zabawę taneczna na świeżym powietrzu.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Pauliny B.
Zbliża się finał naszej przygody! Nasze dzisiejsze zajęcia polegały na nauce strzelania z wiatrówek. Wzięliśmy również udział w zajęciach Ranny Lotnik, gdzie przypomnieliśmy sobie zasady pierwszej pomocy i nauczyliśmy się robić nosze, a następnie sprawdziliśmy ich wytrzymałość. Zagraliśmy w siatkówkę na plaży, a na koniec dnia wzięliśmy udział w apelu pożegnalnym, na którym zaprezentowaliśmy swoją flagę obozową, a na koniec wzięliśmy udział w zabawach przy muzyce.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Michała A.
Dzisiejszy, przedostatni już dzień rozpoczęliśmy od wykonania trzech zadań podczas letniego turnieju obronnego. Później sprawdziliśmy swoją celność na strzelnicy łuczniczej. Przed obiadem wybraliśmy się również na plażę, gdzie kąpaliśmy się w jeziorze oraz graliśmy w siatkówkę. Po obiedzie nauczyliśmy jak poprawnie kierować quadem. Pod wieczór wybraliśmy się na pożegnalny apel, po którym bawiliśmy się przy muzyce.

Fort Kulka, grupa Pani Gabrieli K.
Dzień zaczęliśmy pysznym śniadaniem, po którym relaksowaliśmy się na plaży. Późnej przeżyliśmy wszyscy ekscytującą przygodę na żyroskopie. Każdy z nas mógł się poczuć jak w przestrzeni kosmicznej. Po obiedzie spróbowaliśmy naszych sił w kajakarstwie. Przepłynęliśmy prawie całe jezioro! Na koniec czekał na nas apel, po którym odbyła się zabawa taneczna w plenerze.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Małgorzaty K.
Dziś rano na zajęciach cyrkowych uczyliśmy się jeździć na dziwnym rowerze. Następnie mieliśmy zajęcia, na których uczyliśmy się podstaw pierwszej pomocy. Zrobiliśmy też nosze dla rannego lotnika. Byliśmy na plaży, kąpaliśmy się w jeziorze, budowaliśmy zamki z piasku. Po obiedzie mieliśmy zajęcia z survivalu, gdzie filtrowaliśmy wodę, poznaliśmy różne rodzaje ognisk oraz rozpalać ogień krzesiwem.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Agaty G.
Przedostatni dzień na Kulce rozpoczęliśmy od wyprawy do lasu, na której uczyliśmy się tropić ślady a także zwiedziliśmy rezerwat przyrody. Następnie zagraliśmy w grę terenową Tajna Misja, na której rozwiązywaliśmy zagadki, a one doprowadziły nas do skarbu. Po obiedzie zagraliśmy w baloniadę, a potem z wielkim żalem zaczęliśmy pakować nasze walizki. Na koniec był pożegnalny apel.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Mileny J.
Po śniadaniu poszłyśmy na plażę. Mogłyśmy pływać, opalać się i grać w różne gry zespołowe. Byłyśmy też w lesie na grze terenowej Bitwa Plemion. Każda drużyna miała swoje własnoręcznie wykonane flagi i musiała zabrać przeciwnikowi ich flagi. Po obiedzie była olimpiada sportowa. Mogłyśmy sprawdzić, w jak krótkim czasie przejdziemy cały tor. Odbył się również apel pożegnalny i zabawa przy muzyce na zakończenie kolonii.

Summer Challenge, grupa Pani Nikoli B.
Korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na plażę, gdzie pluskaliśmy się w wodzie i graliśmy w gry burger party i uno. Następnie podjęliśmy Archery Challenge, było to bezpieczne i pełne adrenaliny starcie łuczników. Po południu udaliśmy się na nowoczesny park linowy. Było super! A zaraz potem odbyła się oficjalna gala wręczania dyplomu super uczestników. Swój dzień zakończyliśmy apelem podsumowującym nasz obóz i maska party, czyli zabawą taneczną pod chmurką. Jesteśmy pewni, że nasze znajomości przetrwają, a wspomnienia z obozu będą nam towarzyszyć jeszcze bardzo długo.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny H.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od pokonania tras parku linowego. Później skorzystaliśmy z pięknej pogody i spędziliśmy czas nad jeziorem, kąpiąc się i plażując. Kolejną atrakcją były dla nas zajęcia cyrkowe, podczas których mieliśmy okazje m.in. chodzić na szczudłach. Po obiedzie czekała nas jeszcze przygoda z nietypowym instrumentem, czyli gra na bum bum rurkach. Dzień zakończyliśmy podsumowującym apelem i zabawą taneczną.

Summer Challenge, grupa Pani Weronika F.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od plażowania przy promieniach słońca. Pływaliśmy i odpoczywaliśmy. Następnie udaliśmy się na park linowy, na którym pokonywaliśmy tor o dwóch różnych poziomach trudności. Później zagraliśmy w siatkówkę, zrobiliśmy turniej na trzy drużyny. Po obiedzie zapoznaliśmy się ze sposobami szyfrowania wiadomości podczas gry Enigma. Po kolacji zabawiliśmy się w detektywów i podsumowaliśmy naszą wiedzę na temat kadry i ośrodka, czyli zagraliśmy w grę francuską. Na końcu odbył się apel, który zakończył nas wspaniały turnus. To był cudowny czas, który wykorzystaliśmy w stu procentach.

VIP, grupa Pani Alicji S.
Dziesiąty dzień rozpoczęliśmy starciem łuczników, podzieleni na dwie grupy układaliśmy wieże z piankowych klocków, które następnie niszczyliśmy strzelając do nich z łuku. Naszymi kolejnymi zajęciami była kąpiel w jeziorze, potem gry wodne i odpoczynek na plaży. Sprzyjające warunki atmosferyczne  pozwoliły nam na świetna zabawę. Kolejnym elementem naszego ostatniego dnia był żyroskop, czyli test na astronautę, wykonany przez symulator lotów kosmicznych, mogliśmy poczuć się niczym podczas startu rakiety wylatującej w kosmos. Resztę dnia zajęliśmy się zabawami na powietrzu, świetna pogoda pożegnała i podsumowała nasz wyjazd na obóz Kulka. Spędziliśmy tutaj kilka dobrych dni, poznaliśmy nowych ludzi, z którymi możliwe będziemy mieli jeszcze kontakt. Nasz różnorodny program dał nam możliwość poznania siebie, swoich preferencji i przełamania lęków, niedługo wrócimy do domu bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia.

VIP, grupa Pani Julii O.
Dzisiejszy dzień zajęć na koloniach w Kulce zaczęliśmy grą z wykorzystaniem wiedzy nabytej na zajęciach z pierwszej pomocy. Mieliśmy za zadanie przygotować prowizoryczne nosze i przetransportować rannego w bezpieczne miejsce. Następnie udaliśmy się na żyroskop, gdzie odbyliśmy trening podobny do tego, który przechodzą astronauci. Po południu ponownie odbyły się zajęcia z łukami, tym razem innego rodzaju, i każdy z nas miał swój łuk i strzałę zakończoną gąbką. Stwarzaliśmy też własne tarcze z piankowych klocków. Później urządziliśmy sobie grupowe pożegnanie, a po kolacji odbył się apel pożegnalny oraz maseczka party.

Kulka Open, grupa Pani Emilii K.
Z samego rana udaliśmy się na plażę. Mogliśmy zrelaksować się pływając w jeziorze Łęsk. Następnie zaprezentowaliśmy nasze uzdolnienia wokalne podczas karaoke. Każdy znalazł coś dla siebie, świetnie się przy tym bawiąc. Po pysznym obiedzie spędziliśmy czas na wspólnych grach i zabawach. Później nadszedł czas na grę francuską. Sprawdziliśmy naszą wiedzę o ośrodku i o terenie całej Kulki. Dzień zakończyliśmy apelem pożegnalnym oraz wspólną zabawą taneczną pod gołym niebem.

#CampGirl, grupa Pani Aleksandry Z.
Dzień kolonii rozpoczęłyśmy od lepienia fantastycznych rzeźb z gliny. Kochani rodzice czekajcie na upominki prosto od serca! Następnie ćwiczyłyśmy zasady pierwszej pomocy w praktyce, tworząc nosze i ratując rannego lotnika. Po południu podczas warsztatów teatralnych stworzyłyśmy świetne przedstawienie. Po obiedzie zamieniłyśmy się w detektywów, poznaliśmy zasady panujące w tej pracy i mogłyśmy przez moment zamienić się w prawdziwych tropicieli zagadek. Wieczorem na zakończenie dnia wzięłyśmy udział w apelu kończącym kolonię a potem w zabawie przy muzyce pod gołym niebem. Szkoda, że jutro już wracamy do domów, to był fantastyczny czas.

#CampGirl, grupa Pani Wiktorii D.
Po śniadaniu wcieliłyśmy się w detektywów. Przeszłyśmy szkolenie detektywistyczne oraz rozwiązywałyśmy zagadkę kryminalną. Następnie korzystałyśmy z ostatniego dnia na słonecznej kolonii i udałyśmy się na plażę, gdzie mogłyśmy kąpać się w jeziorze. Popołudniu stworzyłyśmy wspólne graffiti na murze. Natomiast po obiedzie otrzymałyśmy Certyfikaty Uczestnictwa oraz spędzałyśmy ostatnie wspólne chwilę grając w gry.