RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2020

Turnus V (10.08-20.08.2020)

Dzień 7 - Kochamy wakacje; survival, paintball, plażowanie...

Dodany: 2020.08.16

Aktywne Wakacje, grupa Pani Marii G.
Dzień zaczął się od zajęć Ale Cyrk!, na których uczyliśmy się chodzić na szczudłach i jeździć dziwnym rowerem. Następnie udaliśmy się na passball, czyli grę w piłkę nożną na opak. Po południu udaliśmy się do lasu na grę Bitwa Plemion. Wieczorem poszliśmy na zajęcia Archery Challenge, podczas których trenowaliśmy swoją celność.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Izabeli P.
Po rozgrzewce i śniadaniu udaliśmy się na zajęcia, na których dowiedzieliśmy się jak udzielać pomocy przedmedycznej oraz zbudowaliśmy własne nosze. Następnie jeździliśmy quadami. Rozegraliśmy też pojedynek Archery Challenge. Najlepiej poszło Oli. Wieczorem wspinaliśmy się na ściance wspinaczkowej oraz wirowaliśmy w żyroskopie, a po kolacji rozwiązaliśmy zagadki Mazurskiej Pułapki.

Obóz Herosów, grupa Pani Agnieszki O.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od pisania hymnu, który charakteryzuje naszą grupę. Następnie udaliśmy się na graffiti oraz próbowaliśmy swoich sił przy bum bum rurkach. Plażowanie i gry zespołowe pozwoliły nam jeszcze lepiej się poznać. Wieczór spędziliśmy na wspólnych śpiewach oraz na grze Labirynt Dedala.

Obóz Herosów, grupa Pani Małgorzaty K.
Dzień zaczął się od zajęć cyrkowych, na których uczyliśmy się jeździć na specjalnym rowerze i chodzić na szczudłach. Następnie wspinaliśmy się po skrzynkach, budując jak największą wieżę. Odbyły się również warsztaty teatralne ku czci Dionizosa, gdzie wcielaliśmy się w aktorów. Najlepiej wychodziły nam sceny improwizowane, na których nie zabrakło śmiechu. Po obiedzie ćwiczyliśmy nasze hymny oraz byliśmy na plaży. Po kolacji odbył się konkurs na hymn herosów. Na koniec dnia czekał nas Labirynt Dedala, czyli spacer po lesie z dreszczykiem emocji.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Kolejny dzień przygody na Kulce rozpoczęłyśmy od jazdy na nietypowym rowerze. Musimy przyznać, że opanowanie techniki nie jest tak łatwe, jak się wydaje, ale i tak świetnie sobie poradziłyśmy. Następnie przyszedł czas na wytężenie umysłu i rozwiązywałyśmy różne zagadki logiczne. Poznałyśmy, czym jest mnemotechnika oraz jej rodzaje. Przed obiadem wzięłyśmy udział w warsztatach tanecznych i poznałyśmy różne układy. Wyśmienicie się bawiłyśmy. Po pysznym obiedzie stworzyłyśmy własne logo naszego obozu i ćwiczyłyśmy nasz hymn. Upały pomógł nam wytrzymać odpoczynek nad jeziorem. Dzień zakończyłyśmy nocną grą terenową, podczas której przeprawiłyśmy się przez Labirynt Dedala.

Obóz Herosów, grupa Pani Joanny K.
Dzisiejszy dzień rozpoczęłyśmy od zajęć na eurobungee. Rozegrałyśmy także mecz piłki wodnej. W czasie zajęć o nazwie gimnastyka szarych komórek rozwiązywałyśmy zadania ćwiczące naszą pamięć. Wieczorem wzięłyśmy udział w nocnej grze terenowej Labirynt Dedala.

Gwiezdne Wojny, grupa Pani Natalii Z.
Kolejny dzień w kosmicznym świecie! Dzisiaj rano część z nas podreptała zwartym krokiem na pole paintballowe, żeby trochę poszaleć w ramach pakietu mega paintball! Pozostała cześć grupy rozegrała mecz siatkówki, a następnie złapała kilka promieni słonecznych na plaży. Na kolejnym bloku zajęciowym poznaliśmy zasady zabawy Ale Cyrk!, aby spróbować naszych sił w chodzeniu na szczudłach. Po kolacji ćwiczyliśmy umysły w grach planszowych i kalamburach na temat Star Wars.

Projekt Kulka, grupa Pani Agaty G.
Dzisiaj z uśmiechem na twarzy przywitaliśmy kolejny dzień na Kulce. Po śniadaniu udaliśmy się na plażę, na której usiedliśmy w smoczej łodzi i razem wiosłując płynęliśmy po jeziorze Łęsk. Potem udaliśmy się na boisko do kosza i rozegraliśmy mecz koszykówki. Po obiedzie mieliśmy zajęcia ze strzelania z łuku do przygotowanej tarczy. Bawiliśmy się także w mafię, w pif-paf oraz graliśmy w ziemniaka. Mieliśmy również gry i zabawy zespołowe. Po kolacji odbyły się zajęcia, na których poznawaliśmy kultury świata. Zostaliśmy podzieleni na trzy grupy i robiliśmy plakat o danym kontynencie. I tym miłym akcentem zakończyliśmy siódmy dzień na Kulce.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Joanny K.
Dziś część naszej grupy udała się na pakiety fakultatywne. Pozostali spędzili czas grając w gry sportowe i karciane. Całą grupą wzięliśmy udział w wodnej Operacji Desantowej Przyczółek. Potem odpoczywaliśmy na plaży. Graliśmy w adwokata i mafię w miasteczku. Wieczorem szaleliśmy na zabawie tanecznej.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Macieja M.
Dzień zaczęliśmy od nauki survivalu, poznaliśmy tam wiele tajników tej dziedziny. Zbudowaliśmy również w lesie szałasy przy pomocy pałatki. Później udaliśmy się na paintball, gdzie zmierzyliśmy się między sobą w grze o flagę. Była to bardzo intensywna gra. Następnie rozegraliśmy turniej koszykówki. Było to niesamowite wydarzenie sportowe, nikt kto to oglądał nie żałuję, ze był na trybunie. Na koniec dnia bawiliśmy się wspólnie w Cool Clubie przy muzyce.

Obóz Paintballowo-Survivalowy, grupa Pana Michała A.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć związanych z survivalem. Nauczyliśmy się na nich wielu ciekawych oraz przydatnych rzeczy. Między innymi poznaliśmy wojskowe racje żywnościowe oraz nauczyliśmy się sztuki kamuflażu. Później sprawdziliśmy swoją celność na zajęciach z wiatrówek. Po obiedzie rozegraliśmy mecz piłki nożnej oraz pograliśmy w gry planszowe. Na wieczór odbyła się zabawa przy muzyce.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Adrianny P.
Po porannej gimnastyce i śniadaniu poszliśmy rysować. Później poszliśmy strzelać z łuku. Wszyscy dobrze się bawiliśmy. Po obiedzie graliśmy w siatkówkę, berka oraz Baba Jaga patrzy. Wyszliśmy także nad jezioro, gdzie doskonaliliśmy nasze techniki pływackie. Po kolacji sprawdzaliśmy swoje umiejętności na wojskowym torze przeszkód. Cały dzień upłynął nam w miłej atmosferze.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Patrycji S.
Dzisiaj od rana tworzyliśmy mapę ośrodka Kulka, mamy wśród nas wspaniałych artystów. Później uczyliśmy się szyfrować wiadomości, wykorzystaliśmy te umiejętności podczas gry terenowej Enigma. Zaszyfrowaliśmy zadania dla przeciwnej drużyny, a sami rozwiązywaliśmy zadania przygotowane przez nich. Po obiedzie graliśmy w siatkówkę. Jeździliśmy też na dziwnym rowerze i uczyliśmy się chodzić na szczudłach, to był prawdziwy cyrk! Na koniec dnia tworzyliśmy gigantyczne konstrukcje ze specjalnych klocków i materiałów. To był dzień pełen wrażeń!

33 Przygody, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od Archery Challenge, gdzie próbowaliśmy przewracać przeszkody za pomocą łuków. Następnie wspólnie zagraliśmy w Kocham Cię Polsko, wzorując się na popularnym teleturnieju telewizyjnym. Po tym zagraliśmy w bystre oko, dzięki temu zintegrowaliśmy się jeszcze bardziej. Po obiedzie mieliśmy okazję pobić swoje rekordy układając wieżę ze skrzynek. Po kolacji malowaliśmy razem karykatury oraz graliśmy w piłkę nożną. Z niecierpliwością oczekujemy kolejnego dnia!

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny L.
Po śniadaniu razem z panią instruktor udaliśmy się na zajęcia z survivalu. Pełni zaciekawienia słuchaliśmy na temat naturalnych sposobów filtrowania wody oraz innych, mniej powszechnych technik rozpalania ognia. Po części teoretycznej przyszła pora na praktykę. Najpierw samodzielne filtrowanie wody zdobytymi materiałami na terenie ośrodka, a później rozpalanie ognia za pomocą krzesiwa. Tego dnia nie zabrakło kolejnych zajęć w ramach dodatkowego pakietu, czyli: ścianki wspinaczkowej, żyroskopu i jazdy na quadach.  Główną atrakcją dnia był rejs smoczą łodzią, podczas którego nasz kolega Matteo uderzał w bęben nadając rytm wspólnemu wiosłowaniu.

Summer Challenge, grupa Pani Martyny B.
Dzisiejszy dzień upłynął bardzo przyjemnie i wyjątkowo. Tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na zajęcia z pakietu paintball, wszyscy uczestnicy mogli oddać strzały do tarczy oraz zmierzyć się ze sobą na otwartym polu. Byliśmy podzieleni na dwie drużyny, które wzajemnie ze sobą konkurowały. Po powrocie mieliśmy zajęcia Archery Challenge, które polegały na strzelaniu z łuków do dużych klocków. Następnie mieliśmy zajęcia na plaży, gdzie pływaliśmy kajakami turystycznymi. Później zagraliśmy w gry integracyjne takie jak pomidor i mafia, które miały na celu zbliżyć nas wszystkich jeszcze bardziej. Dzień był piękny i wyjątkowy. Jutro będzie na pewno tak samo cudownie.

Summer Challenge, grupa Pani Katarzyny L.
W dzisiejszym dniu, zaraz po zjedzeniu śniadania, mieliśmy zajęcia z instruktorem na skrzynkach. Układaliśmy z nich wieżę, a następnie wspinaliśmy się na nią podczepieni do lin! Najwyższa wieża była zbudowana aż z 18 skrzynek! Później mieliśmy zabawy na prawdziwie cyrkowych przyrządach, czyli szczudłach i dziwnym rowerze. Następnie dla ochłody zagraliśmy w baloniadę i poszliśmy grać w gry, karty i piłkę na plażę. Wieczorkiem natomiast mieliśmy zajęcia na żyroskopie, czuliśmy się niczym w rakiecie kosmicznej!

Summer Challenge, grupa Pani Anny Ł.
Fakultetów czas! Dzisiaj osoby zapisane na pakiet Mega Paintball spędziły poranek na strzelnicy paintballowej oraz polu paintballowym. W tym czasie z resztą grupy graliśmy w telegram, nielogiczne historie oraz wymianę miłych słów. Jeszcze przed obiadem zdążyliśmy zażyć adrenaliny na parku linowym, zaś po południu wsiedliśmy do kajaków sit on top i wybraliśmy się na jezioro. Po kolacji nadszedł czas na przejażdżkę segwayem przez uczestników zapisanych na Pakiet Active, podczas gdy z resztą grupy trenowaliśmy zgadywanki, grając w kalambury.

VIP, grupa Pani Joanny K.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od wyprawy wieloosobową smoczą łodzią. Rytm nadawała nam pani Asia, a pan ratownik był naszym sternikiem. Wyprawę odbyliśmy po jeziorze Łęsk. Następnie osoby z wykupionymi pakietami udały się na ściankę wspinaczkową, żyroskop i rowerki wodne. Resztą grupy zorganizowaliśmy teleturniej, w którym sprawdzaliśmy znajomość najnowszych hitów, naszą spostrzegawczość i zwinność.  Po obiedzie udaliśmy się na jazdę sprawnościową quadami, gdzie przypomnieliśmy sobie najważniejsze zasady bezpieczeństwa, a także dokonaliśmy technikę jazdy. Po jeździe sprawnościowej osoby z wykupionymi pakietami udały się na dodatkowe jazdy quadami, a resztą grupy zajęła się wymyślaniem historyjek ze zdań rozpoczynających się na wybrane litery.

VIP, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzień zaczęliśmy od wyprawy po jeziorze kajakami bezburtowymi sit on top. Zagraliśmy w kultową grę Kocham Cię Polsko, wzorowaną na teleturnieju telewizyjnym. Zabawiliśmy się w nigdy przenigdy, a następnie udaliśmy się na park linowy, który miał dwa poziomy trudności. Aby udać się na wyższy tor, musieliśmy najpierw przejść dolny. Kolejny wspaniały dzień zakończyliśmy zajęciami aktywnymi.

VIP, grupa Pani Nikoli B.
Nasz dzień rozpoczęliśmy od przeprawy kajakami turystycznymi w pobliżu rezerwatu przyrody Kulka. Następnie ruszyliśmy na zajęcia z survivalu, w czasie których poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych, a także nauczyliśmy posługiwać się krzesiwem. Dowiedzieliśmy się jakie znaczenie ma woda i jak pozyskać ją w terenie oraz przygotowaliśmy wodę do spożycia za pomocą filtrów. Po południu skorzystaliśmy ze słonecznej pogody i ruszyliśmy wykąpać się na plaży. Zaraz potem odbyły się zajęcia survivalu w lesie, gdzie budowaliśmy schronienie przy użyciu pałatki oraz dowiedzieliśmy się co znajduje się w puszce prawdziwego survivalowca. Po kolacji odbyły się mega gry, czyli twister, bierki i jenga w rozmiarze XXL. Było ekstra!

#CampGirl, grupa Pani Angelika P.
Dziś rano grałyśmy w państwa miasta i co by było gdyby. Następnie wyrażałyśmy, co nam w duszach gra dzięki bum bum rurkom. Potem byłyśmy na plaży, na której uczyłyśmy się czesać nowe fryzury. Po obiedzie zagrałyśmy w mega gry, czyli klasyczne gry takie jak jenga i bierki w rozmiarze XXL. Wieczorem grałyśmy w mafię w miasteczku i świetnie bawiłyśmy się na zabawie przy muzyce.

Cztery Żywioły, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od sprawdzenia naszej równowagi i sprytu podczas przejścia przez park linowy. Każdy z nas świetnie poradził sobie z niższym jak i wyższym poziomem. Następnie graliśmy w möllky oraz bule. Po obiedzie rozegraliśmy turniej unihokeja. Następnie wybraliśmy się na wędrówkę po lesie z tropieniem śladów. Wieczorem graliśmy w kalambury i dwa ognie.

Kraina Smyka, grupa Pani Weroniki W.
Na początku dnia wybraliśmy się na boisko, aby trochę się rozruszać. Następnie mieliśmy zajęcia z bambonady, czyli układanie różnych wież z patyczków. Później poszliśmy na zajęcia z królem Julianem. Po obiedzie zagraliśmy w dwa ognie, a wieczorem poszliśmy na zabawę taneczną przy muzyce.

Power Jump, grupa Pani Gabrieli K.
Dzień zaczęliśmy od zabaw ruchowych na świeżym powietrzu. Wszyscy aktywnie i miło spędzili czas. Później przeszliśmy na zajęcia z królem Julianem. Była to gra terenowa na terenie ośrodka, gdzie szukaliśmy punktów z mapy i wykonywaliśmy zadania. Przed obiadem spędziliśmy  czas na plaży pływając i odpoczywając na kocykach. Przed kolacją rozgraliśmy pojedynek w dwa ognie. Wszyscy rywalizowali ze sobą w dwóch drużynach i świetnie się bawili. Dzień zakończyliśmy zabawą taneczną.

Power Jump, grupa Pani Julii O.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy lekcją zumbatonic, czyli różnego rodzaju tańców dla dzieci. Następnie urządziliśmy sobie mecz baloniady, gdzie w parach za pomocą kocy przerzucaliśmy nad siatką balony napełnione wodą. Później udaliśmy się na segwaye, na których ćwiczyliśmy utrzymywanie równowagi. Po obiedzie strzelaliśmy z łuków ze strzałami zakończonymi przyssawkami. Wieczorem poszliśmy na zabawę taneczną.