RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus II (08.07-18.07.2015)

Dzień 9 - Przedostatni dzień obozowiczów w Kulce

Dodany: 2015.07.16

Dziewiąty dzień rozpoczął się dość słonecznie dla Naszych kolonistów. Jednak nie tylko słońce było powodem ich świetnych humorów. Wszyscy nie mogli doczekać się kolejnych atrakcji przygotowanych na ten dzień. Przeczytajmy zatem, jak minął dzień poszczególnym grupom kolonistów.

SUMMER CHALLENGE
Grupa SCH po śniadaniu i porannych porządkach udała się na zajęcia Sumo, wraz z Panem Instruktorem. Chłopców ubrano w specjalne, imitujące japońskich zawodników, kombinezony oraz kask ochronny. W tych strojach stoczyli ze sobą wiele walk, a towarzyszyło temu wiele śmiechu i zabawy. Następnie odbyły się zajęcia Waterball, podczas których każdy mógł sprawdzić, jak trudno jest zachować równowagę w kuli wodnej, a nad bezpieczeństwem czuwał Pan ratownik. Później koloniści wzięli udział w szybkim kursie szyfrowania wiadomości. Po obiedzie znowu dane Nam było skoczyć w kąpielówki, a następnie wyruszyliśmy w podróż wodną kajakami bezburtowymi, po wodach jeziora Łęsk. Potem, korzystając ze słonecznej pogody zostaliśmy na plaży. Po kolacji chłopcy poznali zasady posługiwania się mapą oraz kompasem, a wiedzę tą wykorzystali następnie w zawodach na orientację. Dzień ten dla wszystkich był pracowity, ale pełen przygód.

LEGO PRZYGODA
Dzisiaj przywitało nas słoneczko, dlatego bardzo chętnie wstaliśmy z łóżek. Wzięliśmy udział w bombowej grze, w której naszym zadaniem było odnaleźć ukryte na terenie ośrodka karteczki, a na nich napisane były zadania, które należało wykonać. Na szczęście mogliśmy korzystać z urządzenia GPS, które pomogło nam w lokalizowaniu tych karteczek. Celem Naszej zabawy było odnalezienie bomby oraz rozbrojenie jej. Bombę odnaleźliśmy dość szybko, jednak nie udało nam się jej rozbroić i usłyszeliśmy gromkie BUM! Później przyszedł czas na tworzenie własnych konstrukcji LEGO. Na chwilę wcieliliśmy się w role małych podróżników i poszukiwaczy przygód. Po pysznym obiedzie wzięliśmy udział w zawodach, podczas których mieliśmy okazję usprawnić grupową współpracę. Cały ten czas uśmiech nie schodził nam z Naszych buziek. Po takim wysiłku udaliśmy się na odpoczynek, w ramach którego wzięliśmy koce, na których ułożyliśmy się wygodnie na trawie i wspólnie graliśmy w karcianą grę UNO. Wieczorem wspólnie urządziliśmy czytanie książźki „Kubuś Puchatek”, jednak wielu z Nas nie wytrwało do końca pierwszego rozdziału i smacznie zasnęło, śniąc o wszystkich atrakcjach, które nadejdą wraz z nowym dniem.

STREFA GIER I ZABAW
W strefie gier i zabaw dzisiaj było bardzo wesoło. Po porannych porządkach wybraliśmy się na zajęcia Sumo, w trakcie których walczyliśmy w specjalnych strojach, imitujących posturę zawodników a następnie wybraliśmy się na karaoke. Po obiedzie przyszedł czas na odpoczynek na plaży a później 5 naszych chłopców poszło na pakiet zajęć dodatkowych, gdzie świetnie się bawili. W tym samym czasie reszta miło spędzała czas na wspólnych zabawach na terenie całego ośrodka. Nim się obejrzeliśmy zastał nas wieczór i musieliśmy prędko wracać do swoich wygodnych łóżek, odpocząć przed kolejnym, aktywnym ale niestety ostatnim już dniem kolonii.

BOHATERKI DISNEYA
Dzisiaj dzień przywitał nas słońcem, co sprawiło, że nabrałyśmy jeszcze większej ochoty na zabawę. Część Naszej grupy ruszyła na Pakiet Super Aktywny, który to jest zajęciem fakultatywnym, w jego ramach dzieci miały okazję wspiąć się na ściankę wspinaczkową, przejechać się rowerem wodnym, spróbować swoich sił na segwayu oraz przejechać tor quadowy. W tym czasie pozostałe dziewczynki budowały pałace i zamki dla prawdziwych księżniczek, a robiły to za pomocą klocków Lego. Z racji dopisującej pogody wybrałyśmy się też na plażę, gdzie korzystałyśmy z wakacyjnej pogody. Po obiadku każda z nas robiła własną koronę, która będzie idealnym dodatkiem na wieczorny bal księżniczek. Druga grupa miała dzisiaj również szanse wziąć w szkoleniu lotów kosmicznych w żyroskopie, co nieźle zakręciło Bohaterkom w głowach! Kolejna atrakcją było Eurobungee oraz spacer po linie. Grupa Pani Emilii w tym czasie bawiła się świetnie w kuli, zwanej waterball. Dzień minął Nam naprawdę szybko, jednak zdecydowanie możemy uznać go za udany!

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień był zaskakująco słoneczny, w związku z czym wybraliśmy się na plażę. Był to czas na kąpiele, opalanie i wspólne gry i zabawy. Koloniści brali udział również w grze „Bitwa plemion”, w której mogli wykazać się umiejętnościom współpracy w grupie oraz umiejętnościami strategicznymi. W ciągu dnia wspólnie gralismy w grę „Zombie”, natomiast po obiedzie uczestnicy spędzili czas grając wspólnie w piłkę nożną i siatkową. Oczywiście nie zabrakło rozgrywek paintballowych, zagrali w grę „Terminator”.

AKTYWNE WAKACJE
Obie grupy dzisiejszego dnia miały zajęcia pod tytułem „Przejście pola minowego z wykrywaczem metali”, gdzie grupa podzieliła się, dobierając się w pary. Jedna osoba miała związane oczy, druga natomiast musiała przeprowadzić ją przez pole minowe, osoba z zasłoniętymi oczami mogła korzystać z wykrywacza metali. Obie grupy toczyły również rozgrywki balloniady na boisku do koszykówki. Jedna z Aktywnych grup miała również zajęcia z koszykówki, tańca oraz zumbę. Druga grupa odbywała zaś zajęcia z samoobrony, w trakcie których opanowali podstawowe ciosy. Pozostałą część dnia spędziliśmy na grach i zabawach grupowych. Wieczorem wybraliśmy się również na spacer po lesie.

FABRYKA GWIAZD
Dzień zaczęliśmy od warsztatów „modelingu”. Gwiazdeczki nauczyły się układu tanecznego. Wyglądały i poruszały się niczym prawdziwe modelki! Następnie wybrałyśmy się na plażę. Złapałyśmy troszkę słońca, a nawet odrobinkę się popluskałyśmy! Kolejnym etapem dnia były rzeźby z gliny. Każda z gwiazdeczek wykonała swoją własną rzeźbę „gwiazdy”. Po obiadku wybrałyśmy się na „bitwę muzyczną”. Oczywiście wygrałyśmy, SMS poniosło bolesna porażkę. Dzień zakończyliśmy wspólnym „belgijskim” tańcem.

HARRY POTTER
W dniu dzisiejszym odwiedziliśmy panów ratowników, którzy wyjaśnili nam zasady wchodzenia do wody, a następnie swobodnie mogliśmy popływać. Podczas spaceru do lasu przynieśliśmy materiały, z których wykonaliśmy własne modele NIMBUSA 2015. Pokonaliśmy również wszystkie HORKRUKSY. Dzień zaś zakończyliśmy tańcami.

VIP
Dzień zakończyliśmy od gry w siatkówkę. Następnie ćwiczyliśmy swoje umiejętności wokalne na karaoke. Cudowna pogoda dała nam możliwość skorzystania z plaży. Wszyscy chętni kąpali się tez w jeziorze. Po obiedzie udaliśmy się do COOL Clubu na film „Percy Jackson i Złodziej Pioruna”. Dzisiaj opanowaliśmy też sztukę kamuflażu oraz bezszelestnego poruszania się w terenie. Grupa Pani Dominiki miała również zajęcia z Waterballa, mogliśmy poczuc się jak chomiczki w kuli z tym, ze na wodzie. Pozostali wzieli udział w tańcach na placu.

MAZURSKA PRZGODA
W dzisiejszym dniu przed obiadem dzieci które miały wykupiony Pakiet Super Aktywny poszły z Panem Mariuszem Urbańskim na zajęcia. Osoby które zostały poszły na plażę, a później do lasu na spacer. Po powrocie poszliśmy na obiad. Później graliśmy w piłkarzyki, tabu oraz karty. Następnie przebraliśmy się w kostiumy kąpielowe i całą grupą poszliśmy na plażę grać w piłkę wodną. Po kolacji wyszliśmy do lasu na grę Bitwa plemion. Po powrocie przygotowaliśmy stos ogniskowy, piekliśmy pianki oraz graliśmy w gry. Na ognisku również zaśpiewaliśmy STO LAT i daliśmy tort naszej uczestniczce Sandrze. Wszystkiego Najlepszego!

4ŻYWIOŁY
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od sprawdzenia naszego cela-strzelaliśmy z procy. Tylko nielicznym udało się trafić w sam środek tarczy. Pogoda nam dopisała, dlatego tez kąpaliśmy się w jeziorze. Jednymi z zajęć było także karaoke. Ujawniło nam się wiele, wieeele talentów. Po obiedzie każdy miał okazję poczuć się jak w magicznym świecie. Wchodziliśmy do ogromnej bańki i poruszaliśmy się we wszystkich możliwych kierunkach. Dzień zakończyliśmy grami i zabawami w grupie.

MILITARNI
Dzisiejszego dnia militarni udali się na wycieczkę do Mrągowa, gdzie mieli możliwość zwiedzić Muzeum Sprzętu Wojskowego, a co najlepsze-mogli przejechać się prawdziwym czołgiem. Po tym militarni udali się do sklepu, by odebrać zamówiony wcześniej tort, gdyż jedna z kolonistek obchodziła tego dnia urodziny. Po powrocie na teren ośrodka militarni rozpoczęli naukę tańców, a ich ulubionym tańcem okazała się „Belgijka”. Po krótkiej przerwie grupa Pana Wojtka udała się nad jezioro, a tam udali się na wyprawę kajakową. Grupa Pana Sebastiana natomiast udała się na poszukiwanie skarbu, z wykrywaczem metali, a grupa Pana Adama porwała do tańca całą Kulkę. Wieczór minął militarnym na wspólnym śpiewie, rozmowach oraz świętowaniu urodzin i wręczeniu tortu jednej z Naszych Kolonistek.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień obydwu grupom minął bardzo szybko i ciekawie. Rozpoczęliśmy go od wycieczki autokarowej do Mrągowa. Tam zwiedziliśmy Muzeum Sprzętu Wojskowego, by obejrzeć zabytkowy sprzęt oraz odbyć przejażdżkę czołgiem. Po powrocie do Ośrodka Kulka zagraliśmy w grę „Bitwa Plemion”. Dzień grupa Pana Mateusza A. zakończyła rozgrywkami paintballowymi. Natomiast po zakończeniu wycieczki grupa Pana Mateusza G. odbyła zajęcia z łuków oraz zajęcia survivalowe.

SUPER MISJA SPECJALNA
Dnia dzisiejszego SMSy rozpoczęli dzień od wyprawy kajakowej po wodach jeziora Łęsk. Następnie obozowicze szukali skarbów, przy pomocy wykrywacza metalu. Po poobiednim odpoczynku udali się oni do lasu, aby wziąć udział w zajęciach z survivalu. Na nich nauczyli się sztuki kamuflażu, a po kolacji rozegrali grę terenową „Enigma”.

Jak widać dzień obfitował w wiele, wieele różnorodnych zajęć. Teraz zapraszamy Państwa do obejrzenia zdjęć oraz COOL Newsa z przebiegu przedostatniego już dnia turnusu II w Ośrodku Wypoczynkowym Kulka.