RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus III (19.07-29.07.2015)

Dzień 9 - Słoneczne rozpoczęcie tygodnia w Kulce!

Dodany: 2015.07.27

Kolejny dzień rozpoczął się bardzo przyjemnie, Słońce towarzyszyło Nam od samego poranka. Zapraszamy zatem do lektury opisów przebiegu dnia w poszczególnych grupach.

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Dzień rozpoczął się atrakcjami sportowymi, które realizowane były w ramach pakietu zajęć dodatkowych realizowanych z Wychowawcą. Tak czas do obiadu minął kolonistom na grach i zabawach. Po obiedzie natomiast cała grupa udała się na poligon, by tam spróbować swoich sił na torze quadowym, pokonując trudny teren pojazdem ruino, czyli większym czterokołowcem przystosowanym do pokonywania takiego typy terenu. Po kolacji koloniści przygotowali się na nadchodzącą dyskotekę, która była zwieńczeniem tak dobrze spędzonego dnia.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Ten dzień rozpoczął się od ekscytującej wyprawy do lasu, podczas której mogliśmy podziwiać różne gatunki drzew. Gdy tylko dotarliśmy na miejsce zorganizowaliśmy konkurs na najładniejsze przebranie, którego tematem przewodnim był „człowiek lasu”. Mieliśmy do dyspozycji wszystko to, co oferuje nam las i nasza wyobraźnia. Każdy stał się na chwilę zielonym ludkiem, którego w całości pokrywały liście i kwiaty. Dziewczynki tworzyły kwieciste naszyjniki, a chłopcy liściaste zbroje. Po takich przygotowaniach urządziliśmy oryginalny pokaz mody leśnej. Ten dzień był naprawdę wspaniały-po leśnej wyprawie zbudowaliśmy prawdziwy mur. Sami przynosiliśmy cegły i robiliśmy zaprawę, bu później własnoręcznie go zbudować. Jednak największą frajdę przyniosła nam demolka, w trakcie której wraz z Angry Birds mogliśmy zniszczyć postawiony przez nas mur. Dzisiaj udało nam się także stworzyć makietę Stumilowego lasu z klocków LEGO. Okazało się, że jesteśmy bardzo zdolni. Wieczorem udaliśmy się na dyskotekę-to dopiero było szaleństwo! Po takich tańcach przyszedł czas na błogi odpoczynek i sny o kolejnym dniu pełnym atrakcji.

LEGO PRZYGODA
Czas mija bardzo szybko. Chłopcy wiedzą, że już niedługo ich kolonia dobiegnie końca. W dniu dzisiejszym dzieci wzięły udział w konkursie LEGO MASTER 2015, który wygrał Mateusz, a jako nagrodę otrzymał wspaniały dyplom pamiątkowy. Po konkursie grupa LEGO wybrała się na spacer i małe zakupy do pobliskiej wioski. Wycieczka wywołała u chłopców pozytywne emocje, a plac zabaw, który odwiedzili po drodze zapewnił kolonistom nie lada atrakcje. Po sytym obiedzie koloniści mieli okazję zagrać na konsoli XBOX Kinnect. Dzieci mogły również popisać się talentem wokalnym, w trakcie zorganizowanego karaoke. Był to dzień pełen wrażeń. Najlepsza zabawa jak zwykle czekała kolonistów wieczorem, czyli kulkowa dyskoteka, na którą dzieci udały się po kolacji, a jej tematem przewodnim było „Dres party”.

FABRYKA GWIAZD
Po śniadaniu zajęłyśmy się przygotowaniem plakatu, który ogłaszał wieczorną dyskotekę. Następnie udałyśmy sie do COOL Clubu, gdzie wraz z grupą Stałych Bywalców oraz Bohaterek Disneya uczyłyśmy się różnych tańców i zabaw muzycznych. Następnie udałyśmy się na plażę, gdzie kolonistki wykąpały sie w jeziorze, po czym wspólnie grałyśmy w kalambury. Po obiedzie udałyśmy się na spacer po lesie, który połączyłyśmy z wyprawą do sklepu, położonego w pobliskiej miejscowości. Na miejscu odpoczęłyśmy oraz zrelaksowałyśmy się na placu zabaw. Na teren Ośrodka wróciłyśmy w sam czas na kolację, po której poszłyśmy szykować się na wieczorną zabawę na dyskotece tematycznej "Dres party".

AKTYWNE WAKACJE
Dzisiaj pogoda dopisała! Nasza grupa, zaraz po śniadaniu udała się na spacer po okolicy, zwiedzając przy okazji okolice Ośrodka. Mimo, że Nasz pobyt dobiega końca, my wcale nie zwalniamy tempa! Po obiedzie czekał na nas park linowy ze skrzynkami, a Naszym zadaniem było wspięcie się na jak najwyższą budowlę, emocji było naprawdę wiele! Następnie odbyła się olimpiada sportowa, w której mierzyliśmy się w różnych konkurencjach. Wieczór zakończył się wspólna dyskoteką. To był kolejny, super-aktywny dzień Naszych kolonistów!

STREFA GIER I ZABAW
Zaraz po poniedziałkowym śniadaniu udaliśmy się na ruady, gdzie mogliśmy przejechać specjalny tor przeznaczony do jazdy tymi czterokołowcami. Błoto i gruz wcale nas nie zniechęcały, wręcz przeciwnie-zapewniały dodatkowe atrakcje! Następnie rozegraliśmy mecz koszykówki. Południe spędziliśmy grając ringo, które dla dużej części kolonistów stanowiło nowość. Po obiedzie grupę podzieliliśmy na 2 części, z których jedna realizowała zajęcia z szyfrowania, które mogą Nam niegdyś pomóc w zaszyfrowaniu tajnej informacji, natomiast druga część wzięła udział w olimpiadzie sportowej, będącej świetną formą rywalizacji. Po kolacji odbyliśmy zajęcia sumo, którym towarzyszyła masa śmiechu. Pierwszy dzień kolejnego tygodnia wakacji zakończyliśmy dyskoteką w COOL Clubie.

SUPER MISJA SPECJALNA
Dzisiejszy dzień dla kolonistów grupy SMS rozpoczął się od survivalu. Koloniści dowiedzieli się, jak przetrwać w trudnych warunkach. Zdobytą wiedzę mogli następnie wykorzystać w trakcie zajęć praktycznych, podczas nauki rozpalania różnego rodzaju ognisk oraz budowania schronienia, czyli szałasów. Następnie, po raz kolejny mieli możliwość popływać wodami jeziora Łęsk, podziwiając przy tym widoki mazurskich lasów. Druga część grupy udała się w tym czasie na poligon, by tam przeżyć dreszczyk emocji podczas jazdy terenowym pojazdem Rhino. Po obiedzie odbyły się „wiatrówki”, czyli zajęcia na strzelnicy, w trakcie których dzieci miały możliwość sprawdzenia swoich umiejętności strzeleckich. Wieczorem wszyscy uczestnicy SMS wybrali się na kulkową dyskotekę.

HARRY POTTER
Dzień dla młodych czarodziejów rozpoczął się od spaceru, dość nietypowo, jednak pogoda była tak piękna, iż koloniści nie mogli sobie odmówić przyjemności podziwiania uroków mazurskich lasów! Po obiedzie odbyła się gra terenowa zatytułowana „Więzień Azkabanu”, polegająca na odnalezieniu uciekiniera. Pomóc miały Nam listy gończe, które porozwieszaliśmy na terenie magicznej kulki. Jednakże grę zakończyliśmy z nie takim rezultatem, jakiego się spodziewaliśmy. Ale to nic! Wszystkim zdarzają się zarówno wzloty jak i upadki. Następnie udaliśmy się na karaoke, gdzie okazało się, że w Naszej grupie znajduje się wiele wokalnie utalentowanych osób! Wieczór umiliła Nam wspólna, kulkowa dyskoteka.

STALI BYWALCY
W dniu dzisiejszym koloniści z grupy SB tworzyli plakaty na wieczorną dyskotekę, której motywem przewodnim jest „Dres Party”! Oprócz tego braliśmy również udział w zajęciach tanecznych. Każdy bardzo chętnie brał udział w nauce „belgijki”. Oprócz tego korzystaliśmy również z ładnej pogody i plażowaliśmy. Ciepła woda zachęcała też do orzeźwiających kąpieli. Po tym, całą grupą mieliśmy całe mnóstwo radości w czasie gry w kalambury, w trakcie której pokazywaliśmy i zgadywaliśmy wiele różnych haseł. Następnie, po kolacji mieliśmy chwilę czasu, by odpocząć przed zbliżającą się wieczorem dyskoteką, na której mogliśmy szaleć w rytm wakacyjnych hitów!

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Przedostatni dzień turnusu grupa Pani Marty rozpoczęła od paintballa. Na kolejnych zajęciach udali się nad jezioro i własnoręcznie budowali tratwy. Następnie koloniści udali się do lasu na kolejną, ostatnią już część survivalu. W tym czasie grupa Pani Kasi udała się na spacer do bazy CIA, a następnie urządzili karaoke w COOL Barze. Po obiedzie grupy odbyły zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej. Koloniści dowiedzieli się podstawowych informacji na temat resuscytacji, złamań i ich opatrywania oraz o zasadach bezpieczeństwa na miejscu zdarzenia. Po kolacji grupa Pani Marty udała się na zajęcia, na których relaksowali się grająć na konsoli XBOX a następnie wszyscy wspólnie udali się na kulkową dyskotekę.

OBÓZ SUPER-PAINTBALLOWY
Dzisiejszego dnia obozowicze spędzili dzień niezwykle aktywnie. Najpierw grupy porządnie wysprzątały swoje namioty, by ruszyć rozegrać turniej w badmintona. Po rozgrywkach sportowych grupy zajęły się tworzeniem totemu obozu. Po obiedzie grupy ruszyły na kolejne zajęcia programowe. Koloniści zaznajamiali się z systemem naprowadzającym na zajęciach z używania GPSu. Paintball pozwolił grupom na odrobinę rozrywki, a na zajęciach z survivalu grupy nauczyły się, jak należy rozpalać ogniska przy pomocy krzesiwa. Wieczór zakończył się dla wszystkich dyskoteką.

VIP
Dzisiejszy dzień obozowicze rozpoczęli waterball'em, czyli zajęciami, w których poruszali się plastikową kulą wypełnioną powietrzem po tafli wody. Następnie część dzieci jeździła quadami, a pozostali udali sie na plażę, by tam popływać kajakami turystycznymi po wodach jeziora Łęsk. Tego dnia VIPy strzelały również z wiatrówek. Szło im rewelacyjnie! Następnie udaliśmy sie na Mega gry, czyli Twistera w rozmiarze XXL czy układanie klocków Jenga również w powiększonym rozmiarze. Dzień zakończył się dyskoteką, na której bawiła sie cała Kulka!

ODKRYWCY NIEZNANEGO ŚWIATA
Dzisiejszy dzień rozpoczął się porządkami w pokojach. Odbyliśmy również spacer do pobliskiej miejscowości, a szliśmy przez piękne, mazurskie lasy. W drodze graliśmy również w rozmaite zabawy integracyjne razem z innymi grupami. Po pysznym obiedzie wychowankowie udali się nad jezioro, gdzie pod czujnym okiem ratowników koloniści uczyli się pływać. Przed kolacją miały miejsce również zajęcia z survivalu. Dzieci nauczyły się, jak robić ognisko oraz sztuki kamuflażu. Wieczorem odbyła się dyskoteka, to dopiero była szalona zabawa!

MAZURSKA PRZYGODA
Przedostatniego dnia całą grupą zaangażowaliśmy się w nakręcanie Lip Duba, który miał być filmem promującym kolonię „Mazurska Przygoda”. Następnie przyszedł czas na obiad, po którym wspólnie graliśmy w water polo. Przed kolacją zdążyliśmy również rozegrać grę terenową „Bitwa Plemion”. Po kolacji zagraliśmy również w grę „Enigma” oraz udaliśmy się na karaoke, które rozruszało Naszych kolonistów przed wieczorną dyskoteką.

MILITARNI
Dzisiaj postanowiliśmy odwiedzić słynną, tajną bazę CIA, która znajduje się w niedalekim sąsiedztwie Ośrodka Kulka. Spacer zajął Nam cały wolny czas od śniadania do obiadu, na który udaliśmy się z większą niż zwykle ochotą. Po obiedzie wybraliśmy się na poligon, gdzie jeździliśmy po specjalnie przygotowanym torze czterokołowcem Yamaha Rhino. Po powrocie udaliśmy się na zajęcia z Pakietu Antygrawitacyjnego, czyli Żyroskop, który zakręcił Nam nieźle w głowach, skoki na Eurobungee oraz chodzenie po Slackline, na którym bardzo trudno było utrzymać równowagę, jednak Nasi koloniści sprostali temu zadaniu! Wieczorem czekała na Obozowiczów dyskoteka, na której mogli spożytkować nadmiar energii, której nie wykorzystali w ciągu dnia!

4 ŻYWIOŁY
W dniu dzisiejszym Nasi obozowicze udały się na pieszą wycieczkę do sklepu, a w drodze powrotnej bawiliśmy się w „pif-paf” oraz grę „Mafia”. Dzisiaj graliśmy również w rozmaite gry i zabawy integracyjno-ruchowe. Jedna z Naszych grup miała dzisiaj przeprowadzane doświadczenia z woda, w które wszyscy bardzo się zaangażowali. Druga grupa natomiast spędziłą ten czas na plaży. Przed kolacją koloniści rozegrali turniej piłki nożnej. Po kolacji każdy szybko udał się do swojego pokoju, by przygotować swoje przebranie na wieczorną dyskotekę „Dres party!”.

BOHATERKI DISNEYA
Poranna rywalizacja w grze „2 ognie” skutecznie rozbudziła nas do działania. Po grze udałyśmy się na zajęcia taneczne, na których uczyłyśmy się Zumby, świetnie się przy tym bawiąc. Później zajęłyśmy się tworzeniem masek na jutrzejszy Bal Księżniczek-wyszły przepięknie! Aby nauczyć się nowej zdolności udałyśmy się na szermierkę, a na tych zajęciach nauczyłyśmy się władania mieczem. Następnie Arielka zabrała Nas na waterball, gdzie nauczyła Nas chodzenia po tafli wody. Na kolejnych zajęciach grałyśmy w wiele ciekawych gier na konsoli XBOX, w trakcie których mogłyśmy wcielić się w różne postacie oraz tańczyć do woli!

EKSTREMALNI
Dzisiejszego dnia obozowicze udali się na pieszą wycieczkę do Kiejkut, w których podobno znajduje się tajna baza CIA. W dniu dzisiejszym uczestnicy świetnie bawili się również na karaoke, popisując się zdolnościami wokalnymi. Zwieńczeniem dnia przepełnionego wspólnymi zabawami i grami była wieczorna dyskoteka, na której wszyscy, wspólnie tańczyli w rytm wakacyjnych hitów.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dzień dzisiejszy grupa rozpoczęła od porannych porządków. Po śniadaniu koloniści grali w grę terenową „dwie flagi” a następnie „bitwa plemion”. Koloniści udali się również na spacer po pobliskim lesie. W dniu dzisiejszym rozegrali również turnieje piłki nożnej, czy siatkowej. Po obiedzie koloniści zrelaksowali się odrobinę, gdyż czekała ich również wieczorna dyskoteka, na której koloniści świetnie się bawili wraz ze swoimi kulkowymi przyjaciółmi!

Tak oto minął kolejny dzień obozowiczów w Kulce. Zapraszamy również do obejrzenia zdjęć oraz nowego COOL Newsa, które uchwyciły najciekawsze momenty dnia dzisiejszego oraz!