RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2022

Turnus IV (28.07-07.08.2022)

Dzień 2 - Akcja Integracja

Dodany: 2022.07.29

33 Przygody, grupa Pani Emilii K.
Dzień w ośrodku Kulka rozpoczęliśmy zapoznaniem się z metodą quilingu oraz wykonaliśmy nasze własne dzieła sztuki tą techniką. Następnie starliśmy się w Awanturze o Wiedzę, która sprawdziła nasze wiadomości w kategoriach takich jak natura, historia, sztuka i wielu innych. Spędziliśmy czas na plaży nad jeziorem Łęsk, gdzie korzystaliśmy z uroków pięknej pogody i kąpieliska. Dzień zakończyły zajęcia, podczas których mogliśmy skonstruować rozmaite budowle ze specjalnych klocków.

33 Przygody, grupa Pani Natalii K.
Piątek rozpoczął się od pełnej wrażeń rozgrywki w gry popularne na całym świecie. Zmierzyliśmy się ze sobą m.in. w bulach oraz kubbie. Później czekała nas przeprawa po dwóch poziomach parku linowego. Pod okiem i z asystą instruktora prowadziliśmy quady, a następnie popłynęliśmy, ku przygodzie, rowerkami wodnymi przez jezioro Łęsk. Później graliśmy w siatkówkę i piłkę nożną. Wieczorem odkryliśmy nasze muzyczne talenty grając na nietypowym instrumencie – bum bum rurkach.

Adrenalina, grupa Pani Marii O.
Kolejny dzień zaczęliśmy od strzelania karabinami paintballowymi do tarcz. Następnie rywalizowaliśmy między sobą w walkach gladiatorów. Potem spędzaliśmy czas na świeżym powietrzu, grając w siatkówkę. Na kolejnych zajęciach rywalizowaliśmy drużynowo podczas gry terenowej Bitwa Plemion. Wieczorem graliśmy w planszówki i w siatkówkę.

Adrenalina, grupa Pani Moniki L.
Dzisiaj skorzystaliśmy z mnóstwa atrakcji! Zaczęliśmy od gry terenowej Enigma, po czym udaliśmy się na paintball na strzelnicy. Po obiedzie spędziliśmy wspólny czas na plaży pod okiem ratowników i wychowawców. Dzień zakończyliśmy wspólną kolacją, zajęciami z tworzenia znaczków oraz walkami sumo.

Adrenalina, grupa Pani Zuzanny S.
Dzień rozpoczął się od wspólnego seansu w gwiezdnym kinie 3D. Obejrzeliśmy film o porach roku i kosmosie. Drugie zajęcia spędziliśmy jako wojownicy sumo. Ubraliśmy się w specjalne stroje. Bawiliśmy się świetnie, pojedynkując się ze sobą nawzajem. Następnie poznaliśmy zasady i technikę strzelania z łuku. Te zajęcia pozwoliły nam ćwiczyć celność i precyzję. Po obiedzie, korzystając z pogody, udaliśmy się na plażę, gdzie wspólnie graliśmy w karty i urządziliśmy sobie piknik. W dalszej części dnia kontynuowaliśmy integrację w grupie poprzez grę w czółko i zgadnij, kim jesteś. Śmiechu było co niemiara.

BFF, grupa Pani Aleksandry Ch.
Nasz dzień rozpoczął się Leśną Ścieżką Edukacyjną. Poznałyśmy ogólne zasady zachowywania się w lesie oraz poznaliśmy nieznane nam gatunki drzew i zwierząt. Następnie zapoznałyśmy się z savoir-vivre, czyli sztuką dobrych manier. Po obiedzie wybrałyśmy się na plażę, aby odpocząć i skorzystać z kąpieliska. Po kolacji urządziłyśmy sobie wieczór imprezowy, na którym wspólnie spędziłyśmy czas.

Gry i Zabawy, grupa Pani Emilii S.
Dziś rano graliśmy w piłkę nożną na opak, czyli w sukienkach, oraz w zbijaka. Następnie skakaliśmy na eurobungee. Przypominało to latanie. Później graliśmy w gry integracyjne takie jak impuls, berek w parach i talarek. Po pysznym obiedzie poszliśmy na plażę, kąpaliśmy się i skakaliśmy do wody. Później budowaliśmy wieżę ze skrzynek. Trzy osoby wykorzystały wszystkie skrzynki. Wieczorem korzystaliśmy z wirtualnych dywanów i graliśmy w różne gry multimedialne.

Gry i Zabawy, grupa Pani Magdaleny M.
Drugiego dnia obudziło nas piękne słońce. Udaliśmy się na śniadanie, a następnie zagraliśmy w piłkę na opak, czyli w passball i w korfball. Następnie przeżyliśmy trening kosmonauty na żyroskopie. Dzięki niemu poczuliśmy się jak w rakiecie kosmicznej. Pływaliśmy również kajakami po jeziorze Łęsk i podziwialiśmy przy tym piękne widoki. Nauczyliśmy się również strzelać z łuku do tarczy bezpiecznymi strzałami. Ćwiczyliśmy przy tym swoją celność. Dzień zakończył się ogniskiem z wieloma grami integracyjnymi. Było super i jesteśmy ciekawi, co przyniesie nam jutro.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Adrianny H.
Dzisiaj wybraliśmy się na plażę po raz pierwszy pływać w jeziorze Łęsk. Później byliśmy na strzelnicy paintballowej i każdy z nas oddał strzały ze specjalnych stanowisk strzeleckich do tarcz. Po obiedzie, nauczyliśmy się budowy quadu i wraz z wykwalifikowanym instruktorem zajęć nabyliśmy umiejętności związane z jazdą na torze. Graliśmy w piłkę na opak - korfball i passball. Do jednej z dyscyplin użyliśmy specjalnych spódnic urozmaicających grę. Na koniec dnia wzięliśmy udział w nocnej grze terenowej Mazurska Pułapka, rozwiązując wszystkie zagadki pozostawione przez szaleńca Simona. Udało nam się uratować świat!

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Magdaleny Sz.
Drugiego dnia obudziło nas piękne słońce. Udaliśmy się na śniadanie, a następnie zagraliśmy w piłkę na opak, czyli w passball i korfball. Następnie przeżyliśmy trening kosmonauty na żyroskopie. Dzięki niemu poczuliśmy się jak w rakiecie kosmicznej. Popłynęliśmy również kajakami po jeziorze Łęsk i podziwialiśmy przy tym piękne widoki. Nauczyliśmy się również strzelać z łuku do tarczy bezpiecznymi strzałami. Ćwiczyliśmy przy tym swoją celność. Dzień zakończył się ogniskiem z wieloma grami integracyjnymi. Było super i nie możemy się doczekać, co przyniesie nam jutro.

Harry Potter, grupa Pani Darii M.
Po porannej toalecie i smacznym śniadaniu mieliśmy artystyczny blok - robiliśmy bańki mydlane w rozmiarze XXL oraz malowaliśmy w chmurach. Następnie całą grupą współpracowaliśmy przy wyzwaniach takich jak wielospodnie czy przeciąganie liny. Po zapoznaniu się z regulaminem kąpieliska, korzystaliśmy z niego i plażowaliśmy. W ramach zajęć popołudniowych rozegraliśmy partyjkę w ogromne bierki oraz w równie niewymiarowego twistera. Dzień zakończyliśmy zabawą przy ognisku i kiełbaskach.

Harry Potter, grupa Pani Gabrieli K.
Dzień zaczęłyśmy przygotowaniem do lewitacji z profesorem Flitwickiem na parku linowym. Ubrane w sprzęt asekuracyjny przeszłyśmy oba poziomy trudności. Następnie tworzyłyśmy własne sowy z papieru metodą quillingu. Korzystając z pięknej pogody, plażowałyśmy nad jeziorem Łęsk. Po obiedzie odbyły się tańce integracyjne, w których wzięłyśmy udział. Wykorzystałyśmy też nabyte umiejętności w praktyce, lewitując na eurobungee. Wieczorem odbyło się ognisko, podczas którego wspólnie śpiewałyśmy i bawiłyśmy się, a także zjadłyśmy gorące kiełbaski. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia!

Kosmiczna Misja, grupa Pani Natalii P.
Dzień rozpoczęliśmy od zabaw integracyjnych. Następnie poszliśmy na plażę i wypłynęliśmy rowerkami na jezioro. Było przy tym mnóstwo zabawy. Na kolejnym bloku zajęciowych rywalizowaliśmy w grupie, grając w paintball laserowy. Po obiedzie wybraliśmy się na seans filmu ,,Magiczny glob'' w kinie sferycznym 3D. Przed kolacją zdążyliśmy jeszcze nauczyć się strzelać z wiatrówek sprężynowych. Wieczorem graliśmy w koszykówkę i bawiliśmy się w różne zabawy. Pod koniec dnia mieliśmy ognisko z zabawami i pieczeniem kiełbasek.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Roksany S.
Dzień zaczęliśmy od pysznego śniadanka, zaraz po nim udaliśmy się do miejsca, gdzie układaliśmy wieżę ze skrzynek i się na nią wspinaliśmy. Później poszliśmy na plażę trochę się poopalać oraz popływać w jeziorze. Po obiadku odbyła się gra na terenie ośrodka o nazwie Tajna Misja z użyciem GPS-ów. Wieczorem piekliśmy kiełbaski na ognisku.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Weroniki W.
Kosmiczna Misja zaczyna swój pierwszy dzień programowy. Na początku udaliśmy się na naukę strzelania z ziemskich wiatrówek. Było to bardzo przydatne do kolejnych zajęć, na których korzystaliśmy z kosmicznej laserowej broni. Po laserowym paintballu wyruszyliśmy na plażę, aby zapoznać się z regulaminem i korzystać z możliwości kąpania oraz opalania się. W kosmicznym nastroju dotarliśmy na seans filmowy 3D, na film pt. „Magiczny glob”. Wieczór spędziliśmy przy ognisku śpiewając i piekąc kiełbaski.

Kulka Open, grupa Pani Magdy K.
Dzień rozpoczęliśmy od wspólnej gry Awantura o Wiedzę. Podzieliliśmy się na cztery zespoły, wybraliśmy liderów i rozpoczęliśmy licytacje o pytania z różnych kategorii. Było bardzo dużo śmiechu i wygrywania kulkowych pieniędzy. Następnie udaliśmy się na trening łuczników. Każdy z nas miał możliwość kilkunastokrotnie strzelać z łuku do tarczy. Następnie zrobiliśmy konkurs na najlepszego łucznika. Po tak owocnym treningu rozegraliśmy zawody w Archery Challenge. Trzy drużyny mierzyły się ze sobą w eliminowaniu przeciwników poprzez strzelanie z łuku strzałami, które były zakończone gąbką. Bardzo spodobała się nam ta forma rozrywki. Każdy na obiad poszedł w bardzo dobrym humorze. Po tak aktywnej pierwszej części dnia udaliśmy się na plażowanie, podczas którego kąpaliśmy się w jeziorze oraz wspólnie spędzaliśmy czas na plaży - graliśmy w gry karciane oraz dużo rozmawialiśmy ze sobą. Ostatnim punktem programu dnia dzisiejszego było zrobienie naszej flagi obozowej. Wyszła ona niesamowicie. Jesteśmy gotowi na kolejny dzień pełen wrażeń.

Kulka Open, grupa Pani Martyny B.
Dzień zaczęliśmy od robienia znaczków. Każdy z nas mógł wykazać się kreatywnością. Wytworzyliśmy piękne przypinki. Następnie udaliśmy się na grę terenową Ranny Lotnik, podczas której każdy z nas zaznajomił się z podstawowymi zasadami pierwszej pomocy. Później odwiedziliśmy panią pielęgniarkę, która przypomniała nam podstawowe informacje związane z higieną. Po obiedzie poszliśmy na plażę, gdzie odpoczywaliśmy i łapaliśmy promienie słońca. Następnie zagraliśmy w Awanturę o Wiedzę. Pod koniec dnia poszliśmy zagrać w siatkówkę. To był udany dzień.

Kulka Party, grupa Pani Agaty G.
Drugi dzień kulkowej przygody rozpoczęliśmy od pysznego śniadania. Potem udaliśmy się do gwiezdnego kina na film edukacyjny „Explore”. Następnie mieliśmy Enigmę, czyli terenową grę, podczas której poznaliśmy techniki szyfrowania wiadomości. Zagraliśmy również w siatkówkę. Po obiedzie udaliśmy się nad jezioro na kajaki dwuosobowe, którymi pływaliśmy po jeziorze Łęsk. Po kolacji tworzyliśmy rozmaite znaczki, pokazując naszą kreatywność.

Na Orbicie, grupa Pana Mikołaja M.
Dzień zaczęliśmy od żyroskopu, na którym doświadczyliśmy, jakie przeciążenia działają na człowieka w kosmosie. Następnie poszliśmy odpocząć na plaży i zapoznać się z kąpieliskiem. Naszym kolejnym punktem programu dnia była siatkówka. Po obiedzie poszliśmy na grę pod nazwą Enigma, podczas której bawiliśmy się w szyfrowanie oraz rozszyfrowanie słów. Po kolacji udaliśmy się na wieczór imprez z ulubioną muzyką. To był wspaniały dzień.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Mateusza P.
Drugiego dnia obozu nasza grupa rozpoczęła od zajęć survivalowych, na których uczyliśmy się budować schronienie w lesie. Następnie odbyła się lekcja jazdy na sagwayu. Po pracowitym poranku nadeszła chwila na relaks nad jeziorem, gdzie pływaliśmy oraz odpoczywaliśmy na plaży. Później poszliśmy na smaczny obiad, a tuż po nim zdobywaliśmy wieżę składającą się ze skrzynek. Następnie nadszedł czas na nasz pierwszy trening paintballowy, na którym ćwiczyliśmy naszą celność. Nasz dzień zakończył się zajęciami łuczniczymi.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Dawida K.
Następny dzień kulkowej przygody rozpoczął się od Akcji Integracji, podczas której najpierw podzieliliśmy się na zespoły, a potem rywalizowaliśmy ze sobą. Następnie poszliśmy na quady, gdzie każdy z nas mógł wykazać się umiejętnościami jazdy nimi, doszkolić się w niej, czy dopiero zaznajomić się z nimi. Po quadach zaczęliśmy tworzyć swoje własne pagony, które od dziś będą zdobić nasze mundury. Potem udaliśmy się na musztrę, w czasie której nie tylko poznaliśmy jej podstawy, ale i marszowe przyśpiewki, które następnie mogliśmy zaśpiewać. Z musztry skierowaliśmy się na kajaki, z perspektywy których mogliśmy podziwiać piękno jeziora Łęsk. Dzień zakończyliśmy grą terenową Szpion, podczas której wszyscy świetnie się bawiliśmy.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Jana N.
Zintegrowani, rozpakowani, najedzeni, a więc zabawa START! Wciskamy gaz do dechy i ruszamy z przygodą… dosłownie, ponieważ po porannej rozgrzewce i śniadaniu dzień rozpoczęliśmy przejażdżką na quadzie. Później mogliśmy sprawdzić na dwa sposoby nasze militarne umiejętności: strzelając z wiatrówek oraz markerów do paintballa. Przez resztę dnia czekał nas aktywny relaks, najpierw na rowerach wodnych, a później podczas gry terenowej Szpion.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Natalii K.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wyprawy kajakowej po jeziorze Łęsk. Następnie moglibyśmy dowiedzieć się więcej o dodatkowych pakietach fakultatywnych. W czasie przerwy zagraliśmy w mafię, która doskonale wprowadziła nas w klimat następnych zajęć integracyjnych z instruktorem, Akcja Integracja. Po obiedzie wzięliśmy udział w bloku ekologicznym, na którym wzbogaciliśmy swoją wiedzę o ochronie środowiska w formie pracy w grupach. Największym przeżyciem tego dnia był jednak żyroskop oraz ognisko i pieczenie kiełbasek, a także zabawy międzygrupowe.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Olgi Dz.
Drugi dzień w OW Kulka za nami. Zaczęliśmy go od wspólnego śniadania. Następnie udaliśmy się na nasze pierwsze plażowanie. Ratownicy przedstawili nam regulamin, aby nasza pierwsza kąpiel była w pełni bezpieczna. Po krótkim odpoczynku poszliśmy na park linowy, a później zjedliśmy obiad. Po posiłku udaliśmy się na jazdę segwayem oraz do cyrku. Wieczorem zjedliśmy kolację, a na sam koniec graliśmy w grę terenową o nazwie Mazurska Pułapka. Ten dzień był pełen uśmiechu i nowych wyzwań.

Power Jump, grupa Pani Zuzanny L.
Za nami drugi dzień kolonii. Rano sprawdziliśmy swoją celność podczas zajęć Archery Soft. Korzystając ze słonecznej pogody pływaliśmy na smoczej łodzi po jeziorze Łęsk. Po pysznym obiedzie wybraliśmy się na kulkowe podchody do lasu. Wieczór spędziliśmy przy ognisku z kiełbaskami, gdzie nie zabrakło wspólnych zabaw integracyjnych i pląsów. To był bardzo udany dzień i nie możemy się doczekać jutra.

Summer Challenge, grupa Pani Doroty Ł.
Dziś był dzień pełen atrakcji. Po spotkaniu z pielęgniarką i zapoznaniu się z pakietami dodatkowymi, popłynęliśmy na wycieczkę smoczymi łodziami. Później, przypięci do uprzęży, tworzyliśmy jak najwyższą wieżę ze skrzynek. Chodziliśmy też na szczudłach i jeździliśmy na cyrkowym rowerze. Później strzelaliśmy do siebie z łuków pod opieką instruktora. Dzień zakończyliśmy zabawami, pieczeniem kiełbasek na ognisku i wspólnym śpiewaniem piosenek.

Summer Challenge, grupa Pani Kamili W.
Piątek rozpoczęliśmy od gier i zabaw integracyjnych. Następnie udaliśmy się na plażę, żeby odpocząć i wykąpać się w jeziorze. Potem uczyliśmy się strzelać z wiatrówek sprężynowych. Po obiedzie braliśmy udział w walkach gladiatorów, czyli rywalizowaliśmy ze sobą wyposażeni w lance na specjalnie przygotowanych matach. Następnie rozegraliśmy dwa emocjonujące mecze piłki na opak, czyli korfballu i passballu. Po kolacji graliśmy w różne gry i zabawy integracyjne. Natomiast wieczór spędziliśmy przy ognisku.

Summer Challenge, grupa Pani Patrycji W.
Drugi kulkowy dzień rozpoczęliśmy od plażowania. Poszliśmy na eurobungee, gdzie każde z nas wyskakało się na trampolinie przypięte do uprzęży. Mieliśmy bitwę drużynową na strzelanie z łuku Archery Challenge i walki sumo, podczas których ubrani w wielkie stroje, wyglądając niczym prawdziwi zawodnicy, walczyliśmy. Dzień pełen atrakcji zakończyliśmy ogniskiem z własnoręcznie upieczonymi pysznymi kiełbaskami.

Summer Challenge, grupa Pani Weroniki K.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy po jeziorze Łęsk na smoczej łodzi, wiosłując do rytmu wybijanego na ogromnym bębnie. Następnie spróbowaliśmy swoich sił w budowaniu schronienia w lesie podczas zajęć z survivalu, podczas których dowiedzieliśmy się także, jak przetrwać w trudnych warunkach. Po obiedzie poznaliśmy tajemnice szyfrowania i różne sposoby na przekazanie tajnej wiadomości podczas gry Enigma. Naszą celność ćwiczyliśmy podczas strzelania z łuków do tarcz, a aktywny dzień zakończyliśmy ogniskiem, pieczeniem kiełbasek i zabawami.

VIP, grupa Pani Aleksandry Z.
Dzień rozpoczęliśmy od mega gier. Graliśmy w wersje XXL znanych i lubianych gier towarzyskich, takich jak twister czy bierki. Później odbyła się gra terenowa Błędny Azymut, podczas której nauczyliśmy się korzystać z kompasów i za ich pomocą szukaliśmy wyznaczonych miejsc i rozwiązywaliśmy zagadki. Po obiedzie poszliśmy na park linowy. Mogliśmy tam wspinać się pośród drzew, pokonując dwie trasy o różnych stopniach trudności. Później udaliśmy się na plażę, gdzie świetnie się bawiliśmy w wodzie i na piasku. To było miło spędzone popołudnie. Wieczorem odbyły się walki gladiatorów. Na specjalnej macie, wyposażeni w odpowiedni sprzęt, stoczyliśmy walki między sobą, pokonując przeciwników. To był zdecydowanie bardzo udany dzień!

VIP, grupa Pani Oliwii M.
Piątkowy poranek rozpoczęliśmy od nauki postawy strzeleckiej podczas strzelania z łuku, po czym mieliśmy okazję strzelać do słomianych tarcz. Następnie zagraliśmy w mega gry (twister, jenga, bierki). Po obiedzie weszliśmy na ściankę wspinaczkową, poszliśmy nad jezioro pływać i plażować oraz grać w gry towarzyskie. Dzień zakończyliśmy filmem w sferycznym kinie 3D pt. „Magiczny glob”.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Drugi dzień przygody już za nami! Rozpoczęliśmy go od wspinania się na ogromnej ściance wspinaczkowej, na której mieliśmy do wyboru cztery poziomy trudności, następnie wybraliśmy się na zajęcia skrzynkowe, podczas których wspinaliśmy się po nich aż do ostatniej skrzynki, oczywiście z asekuracją. Po obiedzie wybraliśmy się na wirtualne dywany, a kolejnym punktem naszego dnia było plażowanie nad jeziorem Łęsk. Dzień zakończyliśmy filmem w sferycznym kinie 3D.

Zabawa Nie z Tej Ziemi, grupa Pani Kariny Z.
Niedługo po wschodzie słońca wyruszyliśmy w rejs po jeziorze Łęsk. Pływaliśmy tam rowerkami wodnymi i podziwialiśmy otaczającą nas przyrodę. Następnie zapoznaliśmy się z panią pielęgniarką oraz z ofertą zajęć fakultatywnych. Znaleźliśmy również chwilę na plażowanie. Po ciepłym obiedzie udaliśmy się na karaoke rozgrzać nasze struny głosowe, bo w końcu to instrument, który towarzyszy nam na co dzień. Później sprawdzaliśmy naszą odwagę na trasach parku linowego i każdemu udało się go przejść. Po kolacji udaliśmy się na ognisko, podczas którego bawiliśmy się, śpiewaliśmy oraz upiekliśmy kiełbaski.

Zabawa Nie z Tej Ziemi, grupa Pani Zuzanny Ś.
Poranek rozpoczęliśmy od ekscytującego rejsu po jeziorze Łęsk jednoosobowymi kajakami sit on top. Następnie zagraliśmy w grę terenową o nazwie Błędny Azymut, podczas której za pomocą kompasów poszukiwaliśmy ukrytych zadań. Po obiedzie udaliśmy się na seans filmowy w kinie sferycznym 3D, podczas którego poznaliśmy działanie pór roku. Na torze quadowym każdy z nas spróbował prowadzić pojazd po odpowiednio przygotowanym torze. Wieczór spędziliśmy przy integracyjnym cieple ogniska, robiąc nad nim kiełbaski, które jedliśmy ze smakiem.