RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus I (27.06-07.07.2015)

Dzień 7 - zmagania na Kulce!

Dodany: 2015.07.03

Piątek, piątek-weekendu początek! Piątek zwiastuje nadejście weekendu, jednak na Kulce nie ma to większego znaczenia. Łatwo się bowiem zatracić w rzeczywistości, u Nas nie myśli się o upływających dniach. Przeczytajmy więc oraz zobaczmy, jak słoneczny, piątkowy dzień upłynął Naszym kolonistom.

SUMMER CHALLENGE
Grupa Pani Joanny czas między śniadaniem a obiadem spędziła na wyprawie rowerami wodnymi. W tym samym czasie grupa Pani Izy tworzyła sygnety Klubu Zwycięzców, udali się na plażę, a następnie porządkowali swoje pokoje. Później spędzali czas na zabawach integracyjnych. Po obiedzie grupa Pani Joanny odbyła zajęcia terenowe INO, a grupa pod opieką Pani Izy uczyła się obsługi urządzenia nawigującego GPS. Kolejnymi zajęciami były gry i zabawy w ramach zajęć uzupełniających dla ekipy Pani Joanny, natomiast grupa Pani Izy skupiła się na szyfrowaniu oraz odbyła zajęcia terenowe INO. Po kolacji utworzono grupę piłki nożnej, a następnie wzięli udział w turnieju obozowym.

KRAINA WYOBRAŹNI
Kolejny dzień z Krainie Wyobraźni minął bardzo szybko. Pogoda po raz kolejny rozpieszczała nas do granic możliwości. Świecące słońce sprawiło, że z uśmiechem na twarzy ruszyłyśmy do lasuna zajęcia z survivalu. Tym razem poznałyśmy sposoby kamuflowania się, taka forma makijażu przypadła wszystkim dziewczynkom do gustu. Po powrocie wyruszyłyśmy na plażę, gdzie odbył się rejs żaglówką. Korzystając ze wspaniałej pogody miałyśmy okazję wziąć orzeźwiającą kąpiel w jeziorze, która w tak gorący dzień, jak dzisiaj okazała się zbawienną. Chwilę po tym udałyśmy się na zajęcia z rzutu bumerangiem i wszystkie zgodnie potwierdzamy, że naprawdę wraca do rąk!Dzisiaj rozegrałyśmy też krótki mecz mini-koszykówki, a także wykazałyśmy się wokalnym podczas kulkowego karaoke. Najpyszniejszym elementem dzisiejszego dnia kolonii okazało się robienie czekolady według domowej receptury. Na koniec dnia wzięłyśmy również udział w warsztatach artystycznych, w czasie których powstały przepiękne tatuaże z henny, które ozdobiły nasze ciała i pozostaną obok cudownych wspomnień kolejną pamiątką.

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Rano wstaliśmy z nadzieją, że ominie nas rozruch, ale na naszą niekorzyść odbył się normalnie. Po zaprawie mieliśmy trochę czasu dla siebie, lecz upłynął on zdecydowanie za szybko, gdyż okazało się, że lada moment musimy iść na śniadanie. Po śniadaniu czekała nas długa wyprawa na poligon. Po wyczerpującym marszu dotarliśmy na miejsce, gdzie czekali na nas Zorba, Yamaha Rhino700 oraz quady. Wszyscy skorzystaliśmy z każdej wymienionej atrakcji. Potem udaliśmy się w drogę powrotną na Kulkę i pomaszerowaliśmy prosto na stołówkę, na pyszną, piątkową rybę. Po obiedzie szlifowaliśmy swoje umiejętności z zakresu prowadzenia quada. Po kolacji zaczerpnęliśmy informacji z zakresu rozpalania ogniska, przy użyciu tylko takich rzeczy, jakie znajdziemy w lesie. Ta teoretyczna wiedza z pewnością nam się przyda!

VIP
Mimo panującego upału, jaki towarzyszył dzisiejszym zajęciom, na VIPów czekało wiele zabawy i atrakcji. Dzień zaczęli bowiem od spaceru do Starych Kiejkut, gdzie zrobili drobne zakupy, pobawili się na placu zabaw a następnie wrócili na teren ośrodka. Następnie koloniści rozpoczęli swoją przygodę z busolą, która polegała na odnajdywaniu różnych punktów wskazanych przez Panią Instruktor. Pomimo panującego ciepła obozowicze odbyli jeszcze zajęcia z zakresu przygotowywania oraz rozpalania ogniska. Po tak gorącym dniu zajęć obozowicze udali się na plażę, by tam rozluźnić się, powylegiwać się na piasku oraz schłodzić się w stosunkowo ciepłej wodzie w jeziorze. Na koniec dnia zaplanowano turniej piłki nożnej, w którym VIPy również biorą udział, a rozstrzygnięcie oraz wyłonienie zwycięzcy nastąpi po 3 dniach rywalizacji.

SUPER MISJA SPECJALNA
Dzisiejszego dnia odbyła się wielka wyprawa na poligon. Na miejscu czekała nas moc atrakcji: emocjonująca przejażdżka Rhino, po specjalnie przygotowanym torze, quady a na koniec duża, pompowana kula Zorba. Zabawa była super! Po powrocie na teren ośrodka udaliśmy się prosto na obiad a zaraz po nim rozpoczęliśmy zabawę o nazwie Zombie. Na koniec dnia koloniści wzięli udział w obozowym turnieju piłki nożnej.

HEROSI
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy do lasu. Przy okazji odwiedziliśmy pobliski sklep. W tym czasie grupa Pani Marty uzupełniła swoją wiedzę dotyczącą survivalu. Dowiedzieli się, jak rozpalać ogień za pomocą krzesiwa oraz jak zdobywać wodę ze świeżych liści. Następnie nauczyli się, jak strzelać z procy. Najlepiej bawili się chłopcy, którzy bardzo dobrze radzili sobie z celowaniem w wiszące butelki. Następnie odbyły się mini Igrzyska Olimpijskie. Najpierw Herosów przywitała Atena, a następnie rozpoczęliśmy boje w przeróżnych dyscyplinach: tor przeszkód, walka kogutów, rzut kaloszem, wielospodnie i przeciąganie liny. Igrzyska wygrała grupa pod zobowiązującą nazwą Avengers. Po trudach walki Herosi udali się na wypoczynek. Dzień zakończyliśmy na wspólnym czytaniu książki przy akompaniamencie gitary, na której grał jeden z Nas-Jakub Maciejewski.

AKTYWNE WAKACJE
Po śniadaniu stoczyliśmy emocjonujące walki gladiatorów, w super zabawnych strojach. Dzieciaki walczyły ze sobą przy pomocy gąbkowych broni. Następnie odbył się wewnątrzgrupowy mecz siatkówki. W dniu dzisiejszym dzieci nauczyły się też strzelać z wiatrówek. Kolejnymi atrakcjami był również XBOX i karaoke. Każdy ochoczo brał udział we wszystkich przygotowanych atrakcjach.

STALI BYWALCY
Po śniadaniu dzieci poszły do lasu na survival, gdzie zapoznały się z podstawowymi zasadami przetrwania w lesie. Nauczyły się również budowania szałasów przy pomocy pałatek i leśnych darów. Po powrocie na teren ośrodka dzieci poznały również rodzaje ognisk a także techniki ich rozpalania. Następnie zagrały w paintball w specjalnie wyznaczonym do tego miejscu. Po pysznym obiedzie SB udały się na długo wyczekiwaną kąpiel w jeziorze. Tego dnia dzieci poszły również na karaokę, w trakcie którego dały popis swoich wokalnych umiejętności. Dzień zakończył się grą w dwie flagi, w którą zaangażowali się wszyscy SB oraz zdecydowanie dali z siebie wszystko!

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dzień rozpoczął się od wyprawy do lasu. Grupa paintballowców uczyła się wykorzystania GPSu w terenie. Ich zadaniem było znalezienie i wykonanie zadań pozostawionych przez innych kolonistów. Gry i zabawy były urozmaiceniem dnia, a także pozwoliły jeszcze bardziej scalić więzy w grupie. Po obiedzie koloniści udali się na mecz paintballowy, gdzie wykazali się sprytem i dużą spostrzegawczością. Włoska gra połączona z torem przeszkód obnażyła umiejętności naszych podopiecznych a także była kolejnym potwierdzeniem wysokiej sprawności fizycznej Naszych uczestników. Dzień zakończył się kolejną potyczka w paintballa. Zmęczenie dawało o sobie znać, jednakże waleczne serca kolonistów wzięły nad nim górę.

EKSTREMALNE WAKACJE
Grupa Ekstremalnych wstała dzisiaj w dobrych humorach, ponieważ od samego ranka panowała cudowna, słoneczna pogoda, która zwiastowała, że to będzie naprawdę gorący dzień(jak się później okazało-nie myliliśmy się!). Po śniadaniu obozowicze wybrali się na strzelanie z łuku. Grupa wykazała się niezwykłą celnością, co potwierdził fakt oficjalnej pochwały od Pani Instruktor. Następnie po krótkiej przerwie udaliśmy się na tor quadowy, a zaraz potem wyruszyliśmy do lasu zajęcia ze sztuki rozpoznawania śladów. Po obiedzie wszyscy zasłużyliśmy na poobiednią przerwę, a godzinę później udaliśmy się na wspinaczkę w parku linowym, gdzie doznaliśmy ekstremalnych doświadczeń. Po kolacji odbyły się zajęcia sumo na pompowanej macie, na których obozowicze stoczyli ze sobą walki, a zadanie dodatkowo utrudniały specjalne stroje zawodników sumo.

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Dzisiejszego dnia grupa Pani Marty do obiadu odbywała zajęcia z zakresu warsztatów detektywistycznych. Wspinaliśmy się również na wieżę ze skrzynek oraz uczyliśmy się samoobrony, natomiast grupa Pana Filipa pokonywała przeszkody umieszczone na wysokości, w ramach zajęć w parku linowym oraz poznała podstawy strzelania z łuku. Po obiedzie byliśmy na plaży, gdzie kąpaliśmy się oraz graliśmy w piłkę. W kolejnym bloku grupa Pani Marty poznawała techniki maskowania się i kamuflażu, a grupa Pana Filipa wchodziła na wieżę ze skrzynek. Po kolacji grupa Pani Marty poszła na survival, gdzie uczyli się sztuki przetrwania a Pana Filipa ćwiczyła swoją celność strzelając do tarczy z wiatrówki.

4 ŻYWIOŁY
Gdy pyszne śniadanko zjedliśmy, szybko się do sklepu udaliśmy. W Nowych Kiejkutach zapasy zrobiliśmy i w podskokach na Kulkę wróciliśmy. Po pieszej wycieczce każdy z uczestników kolonii udał się na zajęcia plastyczne, które prowadzone były przez Panią Animatorkę. Każdy kolonista miał szansę namalowania jednego z żywiołów beż używania rąk, zabawy przy tym było co niemiara! A pomysłów tworzenia obrazów drugie tyle. Po zjedzeniu pysznego obiadu wszyscy zrelaksowaliśmy się w trakcie żeglowania. Dzięki sprzyjającej pogodzie rozegraliśmy jeszcze kilka gier, a w tym: siatkówkę, dwa ognie, Zombie a następnie udaliśmy się na karaoke, w trakcie którego mogliśmy zmierzyć się wokalnie z innymi grupami. Bardzo miło spędziliśmy czas śpiewając a z racji tego, że na zajęciach były też inne grupy mogliśmy zintegrować się z pozostałymi obozowiczami. Dodatkową atrakcją dnia były wykupione wcześniej przez uczestników zajęcia fakultatywne, na których można było skorzystać z takich atrakcji jak paintball, żyroskop czy bungee.

GWIEZDNE WOJNY
Dzisiejszy dzień gwiezdni wojownicy rozpoczęli od zajęć na kajakach. Później, w ramach rozrywki chłopcy poszli pograć na konsoli XBOX. Podczas spaceru do lasu nasi dzielni Rycerze podzieleni zostali na dwie drużyny a następnie w takich ekipach starali się zdobyć flagę swoich przeciwników. Kolejne zajęcia polegały na tworzeniu własnych masek z bandażu gipsowego, które po wyschnięciu zostaną pomalowane na wzór odpowiednich wojowników. Później Nasi Gwiezdni Wojownicy walczyli o „Nabgo”, gdzie mieli do wykonania 7 zadań pod kierownictwem królowej Amidali. Dzień zakończył się wyścigami na specjalnie przygotowanym torze przeszkód.

MAZURSKA PRZYGODA
Dzień zaczęliśmy od rozegrania gry terenowej „Bitwa Plemion”, gdzie Nasi koloniści musieli sami rozplanować zadania a następnie je wykonać. Zadziwił nas poziom ich skomplikowania! Następnie po raz pierwszy odbyliśmy zajęcia z pływania kajakami bezburtowymi. Największą radość dzisiejszego dnia sprawiło nam nagrywanie kulkowego teledysku. Już nie możemy doczekać się efektu końcowego! Podczas jednych z zajęć śpiewaliśmy również na karaokę, gdzie ujawniło się wiele muzycznych talentów. Na koniec dnia mogliśmy zbudować tratwy i strzelaliśmy z procy. Zabawa była cudowna! Jednak wciąż czekamy na Nasz super-ekstra teledysk!

FABRYKA GWIAZD
Młode damy dzisiejszy dzień rozpoczęły od lekcji zdrowego odżywiania. Dowiedziały się, że ich ulubione przysmaki, czyli: cola, chipsy oraz kruche ciasteczka nie wpływają zbyt dobrze na ich zdrowie ani sylwetkę. Gwiazdy mogły również samodzielnie ułożyć sobie dietę. Nabyły bowiem podstawowej wiedzy z zakresu żywności i żywienia. W południe Gwiazdy udały się do lasu, bo spokojnie podziwiać uroki mazurskich lasów. Po obiedzie dziewczynki zajęły się tym, co lubią najbardziej, czyli pielęgnowaniem urody, robiąc odżywcze maseczki do twarzy oraz malując i pielęgnując swoje paznokcie. Po kolacji wszyscy razem udaliśmy się na karaoke. Co to był za szalony dzień!

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień grupa Pana Mateusza i Pana Wojtka rozpoczęła od sprzątania. Każdy zrobił generalny porządek w swoim namiocie. Obie grupy miały dzisiaj zaplanowane kajaki i zajęcia z survivalu. Na pierwszych zajęciach każdy dostał swój kajak, a jego zadaniem było przepłynięcie wyznaczonej trasy. Natomiast na survivalu wszyscy uczyli się budowania szałasu w lesie, w razie, gdyby zaistniała potrzeba schronienia się lub gdyby zaistniało jakieś niebezpieczeństwo. Oprócz tych zajęć odbyły się także inne-uzupełniające. Na nich graliśmy w piłkę nożną, siatkową, koszykową oraz przeróżne gry, które na celu miały zintegrowanie grupy. W nocy czeka nas super zabawa, będziemy grali w paintball!

4 ŻYWIOŁY (namioty harcerskie)
Po śniadaniu wyruszyliśmy do pobliskiej miejscowości Stare Kiejkuty w celu uzupełnienia zapasów żywnościowych. Następnie graliśmy w grę, w której oblewaliśmy się wodą, co było rozrywką idealną w ten upalny dzień. Po zabawie udaliśmy się na warsztaty artystyczne, które rozwijały nasze zdolności plastyczne. Wykonaliśmy również witraże w wymiarze 3D, przy pomocy specjalnych farb. Super rozrywką było również malowanie bez użycia rąk, w trakcie której Podopieczni udowodnili, że ich wyobraźnia nie zna żadnych granic! Na koniec dnia udaliśmy się na zasłużony odpoczynek na plaży oraz w ramach relaksu wyruszyliśmy w rejs żaglówką „Omegą”.

OBÓZ PAINTBALLOWY (namioty harcerskie)
W dniu dzisiejszym mieliśmy zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej. Każdy z Nas przećwiczył Resuscytację Krążeniowo-oddechową, na fantomie a także dowiedzieliśmy się, jak prawidłowo ułożyć osobę w pozycji bocznej ustalonej. Kolejne zajęcia z survivalu dostarczyły nam wiadomości odnośnie tego, skąd czerpać niezbędną żywność i wodę do picia w razie konieczności. Sami również zgromadziliśmy kilka różnych liści a następnie zaparzyliśmy własną herbatę. Przygotowaliśmy ją dzięki samodzielnie rozpalonemu ognisku. Później udaliśmy się na zajęcia w parku linowym, w którym każdy z Nas pokonał jedną z dwóch tras, które różniły się stopniem trudności. W trakcie tych zajęć strach przeplatał się z radością, z przebycia wyznaczonej trasy. Najważniejsze jednak, że każdy z nas stawił czoło własnym obawom. Ostatnimi zajęciami tego dnia był survival, gdzie uczyliśmy się sztuki kamuflażu, które z pewnością będziemy mogli wykorzystać w kolejnych zajęciach w trakcie obozu!

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzisiejszy dzień koloniści rozpoczęli od nauki rzucania bumerangiem. Jednym szło to lepiej, innym gorzej, jednak nie zaszkodziło to w tym, aby każdy świetnie się bawił. Na koniec zajęć Jurek dał upust swoim emocjom i rzucił bumerangiem tak, że utknął on na drzewie. Udało Nam się go jednak zdjąć. Później dzieci miały spotkanie z Angry Birds i razem z Nimi strzelali z procy do celu. Następnie obozowicze rozegrali mecz koszykówki. Zwycięzcą została drużyna Oli. Po wyczerpującym wysiłku dzieci udały się na bardziej relaksujące zajęcia, na których malowali malowali farbkami i tworzyli wodne witraże. Koloniści rozegrali także partię w kalambury. Po obiedzie dzieci razem z wychowawcą udały się na plażę i zażyły kąpieli, zarówno słonecznej jak i tej wodnej, w jeziorze Łęsk. Na plaży dzieci rozegrały również mecz piłki plażowej, a także kolejną partię w kalambury. Po kolacji koloniści zajęli się malowaniem wcześniej stworzonych glinianych figurek.

MILITARNI
W dniu dzisiejszym obóz Militarnych udał się na wycieczkę do Mrągowa, gdzie odwiedzili muzeum sprzętu wojskowego. Poznaliśmy między innymi BRDE scota oraz różne rodzaje kultowej polskiej ciężarówki Star. Punktem kulminacyjnym wycieczki była przejażdżka czołgiem T55-85. Ale jeszcze przed nią mogliśmy prześledzić ewolucję czołgów z serii T. Znaleźliśmy również czas, by pozwiedzać miasto czy pospacerować promenadą wzdłuż jeziora. Do ośrodka wróciliśmy wprost na obiad, a zaraz po nim udaliśmy się na nauki szyfrowania wiadomości, a umiejętności zdobyte w trakcie zajęć mogliśmy bezpośrednio zweryfikować w trakcie gry o nazwie „Enigma”. Później odbyliśmy szkolenie strzeleckie na łukach, a po kolacji zajęcia z teoretycznego oraz praktycznego wykorzystania sprzętu GPS. To był bardzo fascynujący dzień!

STREFA GIER I ZABAW
Upalny, piątkowy dzień już za nami. Dzisiaj jako pierwsze odbyły się zajęcia na Eurobungee. Podskoki na trampolinie spowodowały, że wszystkie dzieciaki od razu się rozbudziły. Na następnych zajęciach grupa zmagała się na torze przeszkód, na którym znajdowały się m.in. skrzynie, które pokonać należało dużym przeskokiem. Po wyczerpujących zajęciach nadszedł czas na obejrzenie filmu oraz długo wyczekiwany obiad. Odpoczynek odpoczynkiem, jednak nie na długo, gdyż czekały nas również kolejne zajęcia, w tym samoobrona, którą odbyliśmy na kulkowej plaży. Prócz świetnej zabawy mogliśmy nauczyć się tam kilku przydatnych ruchów. Ostatnie zajęcia były dla wszystkich bardzo wyczerpujące. Bitwa plemion oraz zajęcia terenowe wymęczyły dzieci tak bardzo, że wszyscy marzyli tylko o gorącej kąpieli i wygodnym łóżku. Podczas snu każdemu z osobna z pewnością przyśni się jutrzejszy Piknik Rodzinny.

Tak oto upłynął Nam kolejny, pracowity dzień na Kulce. Na dzisiaj to już koniec zajęć, jednak wszyscy z niecierpliwością czekamy na Sobotę, czyli wspomniany już wcześniej Piknik Rodzinny, na który serdecznie zapraszamy członków rodziny Naszych obozowiczów! A tymczase zachęcamy do obejrzenia relacji w postaci zdjęć oraz codziennie nagrywanego Cool Newsa!