RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus I (27.06-07.07.2015)

Dzień 8 - Piknik Rodzinny w Kulce!

Dodany: 2015.07.04

Sobota dla wielu obozowiczów była dniem wyczekiwanym. Dzisiaj bowiem odbył się Rodzinny Piknik, w ramach którego część rodziców mogła odwiedzić swoje pociechy oraz zwiedzić Nasz Ośrodek. Dzień urozmaicały gry i zabawy dla rodziców, mogli oni wziąć udział w kilku konkurencjach, zdobywając tym samym punkty i biorąc udział w konkursie, na najlepszy wynik. Wygrana nie była byle jaka! Rodzice, którzy uzbierali największą ilość punktów wygrywali dla swojego dziecka pakiet paintballowy, było zatem o co walczyć! Pogoda w trakcie dzisiejszego dnia nie mogła być lepsza! Calutki dzień grzało Słońce a na niebie trudno było zauważyć chociaż jedną chmurę.

EKSTREMALNE WAKACJE
Ekstremalni po obudzeniu i zjedzeniu śniadania wzięli udział w zajęciach na strzelnicy, gdzie pod nadzorem instruktora mogli celować do tarczy ze specjalnej broni. Dzieci wykazały się niezwykle precyzyjnymi trafieniami. Następnie udaliśmy się do lasu na zajęcia z survivalu. Tam dowiedzieliśmy się nieco więcej na temat kamuflażu, jego typach oraz poznaliśmy sposoby budowania szałasów z dostępnych materiałów, a następnie wykorzystaliśmy wiedzę teoretyczną w praktyce. Następnie odbyły się rozgrywki w piłkę siatkową, gdzie zdecydowanie większym talentem wykazywali się chłopcy. Po obiedzie obozowicze rozegrali grę zwaną wodnym ziemniakiem, który mocno ich rozśmieszył, a niektórych nawet doprowadził do łez. Dzieci mogły bowiem „zemścić się” na swoich wychowawcach. Dzisiejszy dzień minął pod znakiem wielu emocji oraz ogromie przygód.

STREFA GIER I ZABAW
Dzisiejszy, bardzo ciepły dzień w SgiZ rozpoczęliśmy od namalowania swojej ulubionej dyscypliny sportowej. Wśród chłopców przeważała piłka nożna (co z pewnością nikogo nazbyt nie dziwi), u dziewczynek zaś piłka siatkowa oraz biegi. Ze wszystkich zgromadzonych prac stworzyliśmy jeden kolaż, który rozwiesiliśmy pomiędzy Naszymi pokojami. Po zakończeniu zajęć artystycznych udaliśmy się na plażę, bo trochę się ostudzić w tak upalny dzień. Pan ratownik wyjaśnił nam technikę pływania, jak należy prawidłowo układać ręce oraz nogi w trakcie wykonywania ruchu. Dla niektórych z nas była to bardzo potrzebna lekcja, bowiem nie wszyscy potrafimy pływać. Po plażowaniu udaliśmy się na mały odpoczynek, w ramach którego tworzyliśmy ogromną pocztówkę, która przedstawiała Mazury. W trakcie zajęć kilkoro z Nas odwiedzili rodzice, którzy mogli brać udział w różnych atrakcjach zdobywając punkty oraz rywalizując z innymi rodzicami. W ten upalny dzień chowaliśmy się w cieniu, grając w karty i piłkę. Bardzo miło spędziliśmy ten czas. Następnie udaliśmy się na karaoke z innymi grupami, by móc się jeszcze lepiej poznać. Po kolacji poszliśmy na spacer, by odpocząć po pełnym słońca dniu. Natomiast po 21:00 udaliśmy się do lasu, by rozegrać nocną grę „świetliki”. Wielu z nas bardzo obawiało się przejścia przez las po zmierzchu, natomiast wspólnymi siłami udało nam się przez niego przebrnąć, by zebrać wszystkie światełka. Po dniu pełnym wrażeń koloniści zasnęli od razu, gdy tylko przyłożyli głowy do poduszki.

VIP
Dzień, jak co dzień dla VIPowskich rozpoczął się pracowicie. Najpierw tajna wyprawa, w trakcie której wykorzystaliśmy urządzenie GPS. VIPy musiały schować zadania w tajnych kryjówkach, a kolejna drużyna musiała je odnaleźć. Następnym punktem dnia było żeglowanie po ogromnym jeziorze. Pogoda dopisywała, piękne słońce nie opuszczało nas nawet na chwilkę. Po kilku tak słonecznych dniach woda w jeziorze była bardzo ciepła, obozowicze nie mogli przegapić takiej okazji, by wszyscy razem wskoczyć do wody. Następnym punktem dnia był survival. Kolonistów nauczono, jak zdobywać i przechowywać pożywienie, a także zapoznano ze sposobami rozpalania ogniska. Po południu zajęliśmy się lepieniem z gliny. Następnie, dla ochłody zjedliśmy lody i wzięliśmy udział w bitwie wodnej, która toczyła się między dziewczynkami a chłopcami. Wynikiem walki był… REMIS! Ustaliliśmy, że kolejnego dnia rozegramy kolejny mecz, w którym wyłonimy zwycięzców! Dzień zakończył się turniejem Piłki Nożnej.

SUMMER CHALLENGE
Dzisiejszy dzień obóz SCH rozpoczął od pysznego śniadania, a następnym punktem programowym były kąpiele i plażowanie, nad jeziorem Łęsk. Koloniści na plaży grali w siatkówkę oraz karty. Najciekawszym zajęciem dzisiejszego dnia była samoobrona. W następnym bloku programowym graliśmy w kalambury, a także w krę „kto z kim”. Przed kolacją udaliśmy się też do COOL Baru, by pośpiewać na karaoke. Koloniści z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyli w śpiewaniu. Po kolacji graliśmy w siatkówkę, a także w inne gry integracyjno-ruchowe. Koloniści wykończeni dniem pełnym słońca zapadli w głęboki sen.

OBÓZ SUPERPAINTBALLOWY
Dzisiejszego dnia obie grupy superpaintballowe po wstaniu z łóżek przygotowały swoje namioty na przyjazd rodziców, którzy nie mogli nadziwić się, że to właśnie ich dzieci utrzymują taki porządek. Gdy grupa Pana Wojtka oddawała się grom i zabawom zespołowym grupa Pana Mateusza toczyła paintballową potyczkę. Po której udali się do lasu, by dalej zgłębiać tajemnice survivalu. Po powrocie grupa stoczyła bitwę o totem w grze „Bitwa Plemion”. Po obiedzie obie grupy stoczyły wspólną potyczkę w fabularyzowanych grach paintballowych mając do dyspozycji aż 500 kulek! Wieczór obie grupy przywitały rozgrywaniem wspólnych gier zespołowych.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzisiejszy dzień koloniści rozpoczęli od wspólnych gier i zabaw związanych z piłką. Grali w zbijaka, „śledzia” czy „nauczyciela”. Następnie dzieci udały się na zajęcia z rzutu bumerangiem. Wszyscy próbowali swoich sił i okazało się, iż idzie im całkiem nieźle. Co lepsze, nikt nie wrzucił bumerangu na drzewo. Później obozowicze udali się na warsztaty plastyczne. Ich zadaniem było namalowanie farbami najlepszego wspomnienia z zajęć na Kulce. Dla jednych były to zajęcia sportowe, typu bungee, dla innych zajęcia plastyczne, typu malowanie farbkami witrażowymi. Przed obiadem dzieci udały się na plażę i zażywały kąpieli słonecznych i wodnych. Po posiłku odbyły się różne gry integracyjne. Dzisiaj koloniści udali się również na karaoke, gdzie wspólnymi siłami śpiewali piosenki. Po kolacji odbyło się ognisko, gdzie koloniści śpiewali piosenki i piekli kiełbaski oraz chleb.

FABRYKA GWIAZD
Gwiazdy rozpoczęły dzień od sporządzenia odżywczych maseczek na twarz. Była to już kolejna lekcja, która nauczyła je, jak stać się prawdziwą pięknością. Przez cały dzień na terenie ośrodka odbywał się piknik rodzinny. Dzisiejszego dnia grupa grała również w rozmaite gry na konsoli XBOX oraz korzystała z pełnego słońca dnia. Kilka gwiazd uczestniczyło w pakiecie tanecznym, na którym nauczyły się kilku nowych kroków. Wysoka temperatura nie zniechęciła żadnej gwiazdy do aktywności fizycznej, dziewczynki czuły się wręcz jak ryba w wodzie!

HEROSI
Dzień zaczęliśmy od rozegrania gry terenowej „poszukiwanie pioruna”. Herosi musieli wykonywać zadania, aby zdobywać perły. Następnie niektórzy Herosi udali się na plażowanie. Pozostali grali w chowanego i grę zwaną zombie. Po zakończeniu dołączyli do pozostałej części grupy na plażę. Tam z Panem ratownikiem doskonalili techniki pływackie. Po powrocie Herosi udali się na zajęcia, na których walczyli przebrani za gladiatorów. W walecznych nastrojach wszystkie grupy wzięły udział w turnieju piłki nożnej. Wieczorem Herosi zostali poddani próbie-grze terenowej w labiryncie Dedala, czyli grze świetliki. Towarzyszyły temu ogromne emocje, a zabawa była wspaniała!

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzisiejszy dzień w KW był bardzo słoneczny i minął zdecydowanie za szybko. Zaraz po śniadaniu uczestniczki rozegrały między sobą mecz w piłkę siatkową. W tym samym czasie 3 dziewczynki z Naszej grupy przeszły etap szkolenia dla kosmonautów: lot w żyroskopie, Eurobungee oraz spacer po linie slachline. Tuż po tym, w pełnym już składzie wybrałyśmy się na kulkową plażę, gdzie zażywałyśmy kąpieli wodnej i słonecznej. W tym samym czasie na terenie ośrodka trwał Piknik Rodzinny, w ramach którego część z Naszych kolonistów odwiedzili rodzice. Z racji tego, że przebywamy na Mazurach postanowiłyśmy wykonać ogromną pocztówkę wakacyjną w gigantycznym rozmiarze. Piekące słońce sprawiło, że wolny czas staraliśmy się spędzać w cieniu, grając w karty, czytając i rozwiązując zagadki słowne-było przy tym mnóstwo śmiechu. Na kolejne zajęcia udałyśmy się do baru, w którym śpiewaliśmy na karaoke. Urządziliśmy sobie konkurs wokalny. Okazało się, że inni koloniści śmiało mogą pozazdrościć talentu Naszym dziewczynkom. Wieczorem wyszliśmy też do lasu na spacer, a po powrocie czekało na nas ognisko, przy którym wspólnie piekliśmy kiełbaski. Przy ognisku integrowaliśmy się opowiadając sobie nawzajem różne, ciekawe historie i śpiewałyśmy piosenki, przy akompaniamencie gitary. To był naprawdę fajny dzień!

STALI BYWALCY
Tego słonecznego dnia całą grupą SB poszliśmy na plażę. Tam dzieci mogły pograć w tzw. ziemniaka, piłkę wodną, popływać w jeziorze Łęsk oraz poopalać się. Następnie graliśmy w kalambury. Każdy bardzo chętnie prezentował i odgadywał hasła. Największą frajdę sprawiło obozowiczom SB gra w „Kto kim jest?”. Po kolacji chłopcy zagrali w długo oczekiwanym turnieju piłki nożnej z innymi kolonistami. Dziewczynki w trakcie tego meczu zagrzewały Stałych Bywalców do gry dopingującymi okrzykami!

AKTYWNE WAKACJE
Dzisiejszego dnia odbyły się walki gladiatorów. Dzieci dostały lance, kaski a później, na specjalnie przygotowanej macie rozgrywali pojedynki. Korzystając z uroków pięknej pogody udaliśmy się na plażę, gdzie wspólnie zażywaliśmy kąpieli słonecznych. Nie obyło się również bez orzeźwiającej kąpieli w jeziorze. Kolejną atrakcją była wyprawa kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Po południu grupa udała się na zajęcia terenoznawcze INO, podczas których koloniści nauczyli się, jak prawidłowo określać kierunki świata a także jak wyznaczać azymuty.

4 ŻYWIOŁY (namioty harcerskie)
Dzień rozpoczął się pożywnym śniadaniem, po którym udaliśmy się na zajęcia Waterballa, gdzie zmierzyliśmy się z kolejnym żywiołem-wodą. Kontynuując ten motyw wybraliśmy się na plażę, by popływać kajakami turystycznymi. Aby zrelaksować się przed obiadem i rozwinąć swoje twórcze zdolności staraliśmy się stworzyć symbol 4 żywiołów za pomocą wcześniej posortowanych śmieci. Po obiedzie, wycieńczeni upałem ochłodziliśmy się w jeziorze i odpoczywaliśmy na plaży. Dzień zakończyliśmy bombową grą!

OBÓZ PAINTBALLOWY (namioty harcerskie)
Dzisiaj miał miejsce dzień odwiedzin rodziców. Dzieci były odwiedzane do godziny 16. Przez cały dzień graliśmy w UNO oraz plażowaliśmy, więc za dużo się nie męczyliśmy. Po kolacji udaliśmy się na mecz paintballowy, mieliśmy wystrzałową zabawę!

MAZURSKA PRZYGODA
Nasze dzisiejsze przygody nierozerwalnie łączyły się z wodą. Najpierw doskonaliliśmy techniki pływackie, następnie uczestniczyliśmy w wodnych zabawach. Otrzymaliśmy dziś odznaki: water, active, recreation. Jesteśmy z siebie bardzo dumni! Dzień zakończyliśmy rozgrywkami w piłkę nożną, tocząc bój w kulkowym turnieju. Nasza drużyna ma naprawdę dużą szansę na wygraną!

GWIEZDNE WOJNY
Dzisiejszy dzień był nieco inny od pozostałych. Gwiezdni wojownicy rozpoczęli go od kąpieli w jeziorze i plażowania. Później część rycerzy spędziła dzień z rodzicami i najbliższą rodziną, gdyż na ośrodku odbywał się piknik rodzinny. Ci, których rodzice nie przyjechali rozgrywali w tym czasie mecz w piłkę siatkową, oglądali filmy oraz ponownie plażowali. Pod koniec dnia wojownicy odbyli testy na logiczne myślenie i spryt, zaś na zakończenie dnia udali się na spacer do lasu.

OBÓZ PAINTBALLOWYCH
Dzień rozpoczął się od survivalu, a dokładniej od poznania różnych rodzajów ogniska oraz próbie podpalenia go. W tym pięknym i słonecznym dniu drużyna paintballowców udała się odbyć potyczkę paintballową, gdzie zagrali w tzw: „CS”, grę „Napoleonek” czy „Króliczek”. Po tym starciu wyruszyliśmy do lasu, aby nauczyć się sztuki kamuflażu. Upalny dzień dał wycisk kolonistom, która resztę dnia spędziła na plaży, kąpiąc się i grając w różne gry.

MILITARNI
Dzień zaczęliśmy od zajęć z łączności. Następnie mieliśmy szkolenie saperskie, podczas którego używaliśmy wykrywacza metali, a w ostatnim bloku przed obiadem odbyliśmy szkolenie z rzucania granatem. Po obiedzie pływaliśmy kajakami bezburtowymi, a po nich odbył się Wojskowy Tor Przeszkód. Wieczór minął Nam na grze w tabu i bardzo przyjemnych rozmowach z całą grupą. To był bardzo miły dzień, w którym mieliśmy kolejną szansę na poznawanie siebie nawzajem.

SUPER MISJA SPECJALNA
Ekipa z super misji specjalnej rozpoczęła swój dzień od wyjścia w teren. Podczas zajęć dzieci uczyły się korzystania z busoli, wyznaczania azymutu dzięki czemu nauczyli się trafiać do celu. Podczas następnych zajęć koloniści bawili się świetnie grając w mega gry takie jak twister w rozmiarze XXL czy chińczyk. Następnie pływali żaglówką pod okiem instruktora i ratownika. Ostatnimi programowymi zajęciami była zabawa z użyciem sprzętu do wykrywania metalu. Tak emocjonujący dzień zakończyliśmy obozowym turniejem piłki nożnej, w którym walczymy do ostatniego momentu, wciąż licząc na wygraną!

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Dzisiejszy dzień odbywał się pod hasłem „Parents Day”, ponieważ właśnie dzisiaj rodzice mieli możliwość odwiedzenia obozowiczów na terenie ośrodka Kulka. Mimo odwiedzin Nasz dzień przebiegał pod znakiem aktywności. Zaraz po śniadaniu udaliśmy się na zajęcia ze sztuki kamuflażu do lasu. Dodatkowo doskonaliliśmy umiejętności jazdy na quadzie. Po obiedzie nadszedł czas na odpoczynek i plażowanie. Wieczorem zagraliśmy w mega gry, między innymi mega scrabble, mega chińczyk czy Twister w powiększonym rozmiarze.

OBÓZ PAINTBALLOWO SURVIVALOWY
Dzisiejszy dzień rozpoczął się od wyprawy kajakowej. Następnie pozbieraliśmy szyszki, by móc nimi strzelać z procy. Przed obiadem zdążyliśmy jeszcze rozegrać turniej piłki siatkowej i freesbe. Po obiedzie napełniliśmy balony wodą i zagraliśmy w wodnego ziemniaka. Cali mokrzy, brudni, ale szczęśliwi poszliśmy się wykąpać. Dzisiejszy dzień ponownie zaliczyć można do pełnego przygód i przepełnionego ogromem emocji!

4 ŻYWIOŁY
Dziś dzień dzieci zaczęły od gry w balloniadę. Balony pękały co jakiś czas, chłodząc tym samym dzieci. Przed obiadem wychowankowie grali w mafię i Zombi. Świetnie się wtedy bawili. Po obiedzie obozowicze udali się na żagle. Dowiedziały się wielu ciekawych rzeczy od instruktora. Wieczorem malowali obrazy w 3D. Każdy tworzył na szkle to tylko, na co miał ochotę. Witraże wyszły przepiękne! Po kolacji wychowankowie zmagali się z przeprawą tratwami. Zmęczeni, acz zadowoleni wrócili do swoich pokoi, by szykować się do snu.

Pojedynek pomiędzy rodzinami zakończył się o godzinie 15, następnie rozpoczęto zliczanie wszystkich punktów, by wyłonić najlepszych! Z racji tego, że najlepszy wynik uzyskały 4 rodziny, w tym 2 rodziny 243 punkty oraz 2 rodziny 242 punkty na 250 możliwych! Wyodrębniliśmy jedynie miejsce 1 oraz 3. I tak oto:

zdobywcami miejsca 3 zostali rodzice: Charkiewicz Natalii oraz Deptuły Dominiki

natomiast zdobywcami pierwszego miejsca zostali rodzice Radzickiej Adrianny oraz Szwed Marcina!

Wszystkim uczestnikom dziękujemy serdecznie za udział w zabawie, a zwyciężcom serdecznie gratulujemy wygranej!

Zapraszamy również do obejrzenia codziennej relacji w postaci zdjęć z przebiegu dnia oraz świeżutkiego COOL Newsa!