RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus I (27.06-07.07.2015)

Dzień 9 - już za Nami!

Dodany: 2015.07.05

Dzisiaj powitaliśmy kolejny, 9 już dzień w Ośrodku Wypoczynkowym Kulka, Niedziela minęła Nam wszystkim w bardzo gorącej atmosferze, a to jedynie za sprawą cudownej, słonecznej aury. Zapraszamy do zgłębienia się w opisach przebiegu w poszczególnych grupach.

FABRYKA GWIAZD
Po śniadaniu małe gwiazdeczki brały udział w bitwie tanecznej. Pokazały prawdziwą klasę! Przed południem cała grupa udała się na plażę, jakaż tam była zabawa! Dziewczynki pluskały się i odpoczywały w promieniach słońca. Później przyszła kolej na nauki dobrych manier. Chwila relaksu i odpoczynku czekała na dziewczynki podczas gry na konsoli XBOX. Przed kolacją odbył się również konkurs na najlepszą metamorfozę. Gwiazdy pokazały, czego się nauczyły podczas zajęć z makijażu oraz robienia fryzur. Wieczór zakończył się imprezą organizowaną przez kolonistów z grupy VIP!

HEROSI
Dzień rozpoczęliśmy od gier i zabaw zespołowych, między innymi „Kim jestem?” oraz „Plotka”. Obie grupy wykazały się przy tym ogromną kreatywnością. Następnie mieli okazję wykąpać się w jeziorze, pod okiem Panów Ratowników. W tym czasie kilkoro Herosów brało udział w wykupionych wcześniej zajęciach na poligonie. Po południu dzieci udały się na karaoke w COOL Barze a wieczór zakończył się wspólnym śpiewaniem przy akompaniamencie gitary. Dla chętnych zorganizowana również została dyskoteka.

KRAINA WYOBRAŹNI
Przywitał nas naprawdę upalny dzień. Aby schronić się przed piekącym słońcem udałyśmy się do pobliskiego lasu, gdzie oglądałyśmy również przyrodę. Korzystając z pogody poszłyśmy również na kulkową plażę, by tam zażyć orzeźwiającej kąpieli w jeziorze. Tuż po tym postanowiłyśmy urządzić sobie seans filmowy, dlatego wybrałyśmy się do COOL Clubu. Po obiedzie odbyły się walki sumo. Uczestniczki miały okazję zamienić się we wschodnich wojowników. Dzisiaj odbyły się również warsztaty kulinarne, w ramach których robiłyśmy orzeźwiającą sałatkę owocową. Wieczorem wszystkie zajęłyśmy się przygotowaniami do dyskoteki, na której świetnie się bawiłyśmy. Dzisiaj jedna z Naszych koleżanek brała udział w wyprawie na poligon, gdzie w ramach wykupionego wcześniej Pakietu Super Aktywnego Plus odbyła przejażdżkę segwayem, quadem, yamahą rhino i toczyć się w Zorbie. Mimo doskwierającego upały i zmęczenia, byłyśmy bardzo zadowolone z tego dnia.

STREFA GIER I ZABAW
To już 9 dzień na ośrodku, a to oznacza, że zbliżamy się już ku końcowi Naszego turnusu. W dniu dzisiejszym część z Naszych kolonistów wybrała się na pakiet a z pozostałymi wybraliśmy się rano na spacer do lasu, a po powrocie poszliśmy prosto na plażę, by ochłodzić się w jeziorze. Jeszcze przed obiadem w ramach relaksu poszliśmy obejrzeć film w COOL Clubie. Po obiedzie po raz kolejny udaliśmy się nad jezioro, żeby znowu się ochłodzić. Później przyszedł czas na gry i zabawy, graliśmy w grę francuską, która polega na poszukiwaniu odpowiedzi na pytania, a pytania mogą wymagać od uczestników przeróżnej wiedzy. Z zakresu kadry na ośrodku, samych uczestników i tego tylko, co przyszło na myśl organizatorom. Pod koniec dnia wszyscy szykują się na randkę w ciemno oraz dyskotekę, na której wspólnie świetnie się bawiliśmy.

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Uczestnicy obozu rozpoczęli dzień od dokładnego posprzątania podobozu igloo. Następnie dwie drużyny korzystały z uroków pięknej pogody odpoczywając na plaży. Po obiedzie grupa Pani Marty udała się na poligon, aby rozegrać mecz paintballa. Koloniści zmagali się z innym podobozem w trzech różnych grach. Natomiast grupa Pana Filipa wzięła udział w zajęciach pokazujących podstawowe techniki budowania tratwy z rzeczy ogólnodostępnych. Następnie nauczyli się podstawowych technik survivalowych, ze szczególnym uwzględnieniem technik kamuflażu. W ramach zajęć w bloku wieczornym koloniści opanowali obsługę urządzenia GPS. Wieczorem dzieci wzięły również udział w obozowej dyskotece oraz udostępniono wszystkim konsolę XBOX.

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Dzisiejszy dzień powitał nas cudowną pogodą, korzystając z tego po śniadaniu rozegraliśmy grę terenową "Pięćdziesiątka". Kolejną część dnia spędziliśmy w większości na plażowaniu. Ten dzień nie należał do nazbyt aktywnych, jednak bardzo Nam się to podobało! Wieczorem wzięliśmy udział w randce w ciemno, wybierając swoje "drugie połówki" na podstawie udzielanych przez nich odpowiedzi a zaraz po tym udaliśmy się na Kulkową dyskotekę. To był naprawdę miły dzień!

VIP
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od organizacji poszczególnych elementów, które posłużą nam przygotowaniu wieczornej imprezy, a właściwie „Randki w ciemno”. Następnie udaliśmy się na plażę, aby w tak gorrrrący dzień ochłodzić się choć troszkę w jeziorze. Po powrocie poszliśmy do COOL Baru, gdzie wspólnie bawiliśmy się przy karaoke. Po obiedzie ponownie udaliśmy się na plażę, gdzie odbyły się kolejne zajęcia na żaglówce. Bezpośrednio pop tych zajęciach pływaliśmy kajakami bezburtowymi, po jeziorze przyległym do ośrodka. Wieczorem wzięliśmy udział w zorganizowanej przez naszą grupę ogólnoobozowa „Randka w ciemno” a następnie dyskoteka.

EKSTREMALNE WAKACJE
Obozowicze Ekstremalnych po uporządkowaniu swoich namiotów wzięli udział w zajęciach z Panią Instruktor, na których poznali techniki rozszerzonej samoobrony. Następnie wszyscy obozowicze Igloo udali się na plażę, gdzie mogli korzystać z krótkich, chłodzących kąpieli. Po obiedzie odbyły się drugie już zajęcia z survivalu. Pod nadzorem Instruktora koloniści dowiedzieli się, jak przeżyć w lesie bez korzystania ze współczesnych narzędzi, typu telefon, czy GPS. Poza tym sami dla siebie zbudowali schronienie oraz ustawili różnego rodzaju ogniska, w zależności od funkcji przez nie pełnionych. Po kolacji wszyscy razem wzięli udział w Bombowej Grze. Ich zadaniem było wypełnienie specjalnych zadań a następnie rozbrojenie bomby. Dzień zakończył się wspólną zabawą wszystkich mieszkańców OW Kulka na dyskotece w COOL Clubie.

GWIEZDNE WOJNY
Podczas porannych zajęć Gwiezdni Wojownicy tworzyli wspólny kolaż zatytułowany „Co robiłem w trakcie ostatnich dni?”. Wyszedł bardzo kolorowo i oryginalnie. Później chłopcy spędzili trochę czasu na plaży kapiac się w jeziorze i grając i grając w „głuchy telefon” i tym podobne zabawy. Dużo emocji wywołała też „balloniada”. Po obiedzie Rycerze tworzyli swoje ścigacze z kartonów a później przystąpili do wyścigu. Na zakończenie dnia czekała na obozowiczów dyskoteka.

MAZURSKA PRZYGODA
Kolejny słoneczny dzień za nami. Zaczęliśmy od plażowania i kąpieli wodnych i słonecznych. Następnie zapoznaliśmy się z zasadami pierwszej pomocy przedmedycznej oraz zachowania się w sytuacjach kryzysowych. Po obiedzie rozegraliśmy balonową bitwę wodna. Wieczorem bawiliśmy się przy ognisku oraz smażyliśmy kiełbaski.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Poranek rozpoczął się od wędrówki do lasu. Piękna pogoda sprzyjała mega fajnej zabawie. Drużyna paintballowców zagrała w tzw. „Dwie flagi”, jednak gra została wzbogacona o małe detale, by ulepszyć zabawę. Po spędzonym w lesie czasie koloniści udali się na plażę, aby pograć w siatkówkę oraz orzeźwić się trochę w wodzie z jeziora. Pełni energii mogli udać się na kolejny blok zajęciowy, w ramach którego rozegrali potyczkę paintballową oraz związane z nią gry. Upalny dzień zakończył się wspólną dyskoteką.

4 ŻYWIOŁY
W ten słoneczny dzień każdy z Nas chciał się schować w cień! Rano na paintballu, każdy chował się od skwaru. W południe dzień wyglądał cudnie! Kajaki i plażowanie dodało nam siły nawet na skakanie. Po obiedzie wszyscy zgodnie oglądali film pogodnie, lecz słoneczko w Naszej kulce się nie dało żadnej chmurce! Słonko naszą wodę grzało i się kąpać pozwalało. Kiedy zachód był już blisko opuścili kąpielisko Na kolację Pani Ela nam podała trochę sera, co energii Nam dodało, by na dyskę ruszyć śmiało! Po imprezie wszyscy zgodnie wykąpali się swobodnie. Pani kołdry poprawiła i dzieciaczki do snu utuliła! (Bez nanoszenia żadnych poprawek, twórczość wychowawczyni jednej z grup 4 żywioły-Emilii Michalskiej)

SUMMER CHALLENGE
Po śniadaniu osoby, które wykupiły pakiet dodatkowy udały się na zajęcia w ramach Pakietu Super Aktywnego. W międzyczasie pozostali członkowie grupy, korzystając z pogody kąpała się i wypoczywała na plaży, w ramach zajęć uzupełniających. Po obiedzie grupa Pani Joanny odbyła drugie już zajęcia z survivalu, a także zajęcia GPS. Po śniadaniu do samego obiadu grupa Pani Izy odbyła wyprawę rowerami wodnymi. Po posiłku grupa grała w gry i zabawy integracyjno-ruchowe, a w tym m.in. w balloniadę. Po kolacji obie grupy urządziły sobie ognisko, a następnie udały się na dyskotekę, której tematem przewodnim było „Wiocha party”.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień był jak zwykle wyjątkowy. Rozpoczęliśmy go od sprzątania swoich namiotów. Następnie obie grupy, zarówno Pana Michała jak i Pana Wojtka zagrały wspólnie w grę „Pięćdziesiątka”, która polegała na znalezieniu kartek z zadaniami oraz wykonywaniem ich. Później, korzystając z upalnej pogody udaliśmy się na plażę, gdzie każdy skorzystał z możliwości kąpieli w jeziorze. Koloniści wzięli również udział w zajęciach z pierwszej pomocy oraz „Bitwie plemion” i survivalu. W ramach tych ostatnich obozowicze nauczyli się wiele o rodzajach ogniska oraz sposobach rozpalania go. Wieczorem na wszystkich czekała jeszcze dyskoteka.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzisiejszy dzień Nasze dzieci zaczęły od zagrania na XBOXie. Następnie koloniści udali się na plażę i zażywali kąpieli słonecznych i wodnych. Obozowicze grali też w głuchy telefon i lisa. Na kolejnych zajęciach dzieci udały się na zajęcia plastyczne, na których tworzyli makiety stumilowego lasu, a następnie odbyły warsztaty z tworzenia bransoletek. Po obiedzie dzieci udały się na spacer do pobliskiego lasu. Następna atrakcją była magiczna podróż w świat filmu, podczas której obejrzały bajkę pt.: „Minionki rozrabiają”. Po kolacji wzięli udział w grze „Randka w ciemno”, w której udział wzięli wszyscy chętni. Zwieńczeniem dnia była wspaniała dyskoteka.

4 ŻYWIOŁY (namioty harcerskie)
Od rana było bardzo gorąco i nic nie chciało Nam się robić. Mimo to zmusiliśmy się do zrobienia porządków w Naszych namiotach, a w nagrodę wyruszyliśmy na plażę. Po krótkim odpoczynku korzystaliśmy z wiedzy i umiejętności Pana Ratownika, by móc doskonalić Nasze umiejętności pływackie. Urządziliśmy również balloniadę. Walka była zacięta, a zmagania wygrał zespół numer 1, uzyskując miażdżący wynik 6:2. Po obiedzie w pełni sił udaliśmy się nad jezioro, by przepłynąć się kajakami bezburtowymi. Po kolacji zrealizowaliśmy warsztaty chemiczne, gdzie przeprowadzaliśmy przeróżne doświadczenia z użyciem wody.

AKTYWNE WAKACJE
Dzieci rozpoczęły dzień plażowaniem i kąpielami w jeziorze. Tam graliśmy w gry takie, jak pifpaf, błoto, czy inne. Zabawa była przednia! Po obiedzie stoczona została „wodna bitwa”, w której dzieci oblewały się butelkami z wodą. Koloniści byli cali mokrzy, jednak uśmiech nie schodził im z twarzy! Wzięliśmy również udział w karaoke, a pod koniec dnia zajęliśmy się robieniem plakatów promujących Nasz program „Aktywne Wakacje”, Dzieci bardzo się postarały!

STALI BYWALCY
Tego pięknego dnia tuż po śniadaniu całą ekipa SB zaczęła robić plakaty na dzisiejszą imprezę dyskotekową. Motyw przewodni to „Wiocha Party”. Następnie wszyscy poszliśmy na plażę, żeby schłodzić się w jeziorze. Bywalcy mieli również różne gry i zabawy. Po południu rozegraliśmy walki gladiatorów, a najlepszą walkę stoczyli Jacek i Maciek. Walka była zawzięta, do samego końca obaj zawodnicy nie odpuszczali! Wieczorem nadszedł czas na wyczekiwaną przez wszystkich dyskotekę, na której wszyscy doskonale się bawili!

MILITARNI
Dzisiejszego dnia obudziliśmy się o 8:00. Najpierw posprzątaliśmy swoje namioty, ponieważ po śniadaniu sprawdzany był stan naszych „pokoi”. Wszyscy spisali się na medal! Trzy osoby z Naszej grupy udały się na poligon, na wykupione wcześniej zajęcia dodatkowe. Po południu odbyły się lekcje samoobrony. Po tym udaliśmy się wspólnie na plażę. Po kolacji czekała nas już tylko dyskoteka.

OBOZY PAINTBALLOWE
Za nami kolejny dzień obozu. Dzień rozpoczął się grą terenową „Pięćdziesiątka”. Polega ona na odnalezieniu haseł przypisanych poszczególnym numerkom a następnie rozwiązanie poszczególnych zadań. Rozgrywkę tą rozegraliśmy przeciwko trzem obozom z campu namiotowego. Wygranym obozem został obóz quadowo-survivalowy. Po skończonej zabawieposzliśmy odpoczywać na plaży i pływać w jeziorze. Po obiedzie poszliśmy na poligon wraz z obozem paintballowo-survivalowym. Mimo wysokiej temperatury gra była bardzo udana. Po kolacji byliśmy na kolonijnej dyskotece, gdzie bawiliśmy się z dużą częścią obozowiczów.

SUPER MISJA SPECJALNA
Grupa SMS dzień zaczęła od porządków w swoich pokojach. Tego dnia pogoda nam sprzyjała wiec na dwa kolejne bloki wybraliśmy się na plażę. Tam pod czujnym okiem pana ratownika dzieci płwały i pluskały się w wodzie. Pozostali odpoczywali na plaży a następnie bawili się w różnego typu gry i zabawy na terenie ośrodka. Kolejną atrakcja były kajaki. Koloniści ochoczo brali udział w zorganizowanej „Randce w ciemno” a następnie wyszaleli się w rytmach najnowszych hitów na obozowej dyskotece.

Jak widać to był kolejny, bardzo aktywny dzień. Pogoda dzisiejszego dnia była wprost wymarzona! Zapraszamy do obejrzenia relacji zdjęciowej oraz świeżutkiego COOL Newsa z kolejnego dnia w Ośrodku Wypoczynkowym Kulka!