RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus II (08.07-18.07.2015)

Dzień 4 - Sobota, czyli czwarty już dzień w Kulce!

Dodany: 2015.07.11

Nastał kolejny dzień w Kulce. Choć pogoda wciąż nie rozpieszcza obozowiczów, nie wydaja się oni przejmować tym faktem i z dużymi uśmiechami stawiają się codziennie na swoje bloki zajęciowe. Jak codziennie, zapraszamy do przeczytania z relacji z przebiegu dnia w poszczególnych grupach.

BOHATERKI DISNEYA
Dzisiaj, mimo niesprzyjającej pogody wszystkie Bohaterki Disneya bawiły się świetnie! Dużo emocji dostarczyła dziewczynkom gra w podchody, podczas której dziewczynki musiały wykonać różne zadania. W końcu prawdziwe księżniczki muszą wiedzieć, jak sobie poradzić w każdej sytuacji. Chwilę po tym, wszystkie wybrałyśmy się na karaoke, gdzie odbył się konkurs śpiewania. Trzeba przyznać, że wspólne śpiewanie ulubionych piosenek wychodziło rewelacyjnie. Violetta byłaby z nas na pewno dumna. Nie zabrakło również chwili wytchnienia, podczas której przyszedł czas na seans filmowy. „Alvin i wiewiórki” zapewnili nam świetną rozrywkę. Po obiadku wszystkie bohaterki Disneya wspólnie z Violettą tańczyły poznany wcześniej układ choreograficzny. Tego dnia Śnieżka nauczyła nas też podstaw savoir vivre, dzięki czemu dowiedziałyśmy się, jak powinna zachowywać się prawdziwa dama. Wieczór przyniósł nam pierwszą, kolonijną dyskotekę.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dzień zaczęliśmy od sprzątania w pokojach, powoli staje się to naszym codziennym zwyczajem. Na kolejnym bloku graliśmy w sali dyskotekowej na konsolach XBOX, zabawa była świetna. Następnie rozegraliśmy mecz w piłkę nożną. W ramach wypoczynku kolejne zajęcia spędziliśmy na grze w odwróconego chowanego oraz mafię. Po kolejnym odpoczynku wybraliśmy się na zajęcia terenowe z użyciem GPS a następnie rozegraliśmy mecz paintballowy, gdzie mieliśmy do dyspozycji 2x100 kulek. Dzień zakończyliśmy tańcami na dyskotece.

LEGO PRZYGODA
Dzisiaj Nasi mali koloniści mieli misje specjalną, a ich zadaniem było przejście przez pole minowe, jednak dla ułatwienia koloniści mogli posługiwać się wykrywaczem metalu. Wszyscy wykazali się dużym sprytem i poradzili sobie z tym zadaniem bez zastrzeżeń. Następnie udaliśmy się, aby postrzelać z procy, gdzie wielu z Nas mogło wykazać się celnością i precyzją. Atrakcji w dniu dzisiejszym nie było końca. Rozegraliśmy jeszcze mecz w dwa ognie oraz zamieniliśmy się w ludzi lasu. Wieczorem czekała na nas jeszcze dyskoteka, na której mogliśmy się wybawić w rytm wakacyjnych hitów.

HARRY POTTER
Kolejny dzień na kolonii upłynął małym czarodziejom bardzo aktywnie. Od rana brali oni udział w zajęciach programowych. Najpierw mieli okazję zmierzyć się ze swoimi lękami i przejść po parku linowym, a także pływać kajakami. Zdobyli oni również wiedzę na temat eliksirów, w czasie zajęć w wesołym laboratorium. Kolejną atrakcją dnia było poznanie tajników samoobrony, w trakcie której ćwiczyli chwyty obronne. W ramach odpoczynku dzieci udały się, aby obejrzeć kolejną część „Harrego Pottera” w sali dyskotekowej. Bawili się również w wiele gier grupowych, między innymi w chowanego, kolory, czy grę drużynową-siatkówkę. Podczas kolejnych zajęć postawiono dzieciom kolejne zadanie: stworzyć Zgredka, przy pomocy masy solnej. Teraz każdy będzie mógł mieć własnego, domowego skrzata. Wieczór zakończył się dyskoteką, na której wyszaleliśmy się, do ostatku sił!

STREFA GIER I ZABAW
Kolejny dzień na kolonii już za nami. Dobry humor oraz uśmiech na twarzach nie opuszczają nas nawet na sekundę! Jeden z Naszych kolegów, Bartek pojechał na wycieczkę do Olsztyna, w ramach wykupionych wcześniej zajęć fakultatywnych, reszta natomiast świetnie się bawiła, spędzając czas na graniu w dwa ognie oraz kartoflaka. W dniu dzisiejszym nie mogło zabraknąć również grupowego turnieju w piłkarzyki. Zwycięzcami zostały Julia i Pani Ola. Po pysznym obiedzie przyszedł czas na kolejne zajęcia-kajaki. Każdy z uczestników bardzo dobrze poradził sobie starając się ujarzmić kajak. Manewry na wodzie szły im doprawdy świetnie. Po przygodzie na jeziorze bez żadnej przerwy udaliśmy się na boisko, aby rozegrać mecz w piłkę siatkową oraz koszykową. Uwieńczeniem całego, aktywnego dnia była świetna zabawa na dyskotece w COOL Clubie.

VIP
Dzisiejszy dzień dla VIPowskich rozpoczął się dość lekko-od oglądania filmu. Następnie grupa udała się na strzelnicę paintballową. Po tych zajęciach obozowicze udali się na plażę, aby popływać kajakami. Pomimo tego, że słoneczko ukrywało się za chmurami, dzieci świetnie się bawiły. Po zabawach na wodzie wszyscy razem poszli zjeść pyszny obiad, po którym koloniści rozegrali mecz koszykówki. Gra była zacięta, lecz wszyscy byli zgodni co do tego, że w tej grze nie ma przegranych. Następnie obozowicze bawili się w zombie i grali w dwa ognie, by umilić sobie czas oczekiwania na kolację. Po posiłku dzieciaczki grały w karty UNO, piłkę siatkową lub nożną (w zależności od tego, w co woleli grać). Dzień zakończył się dyskoteką, która dla wszystkich była wielką frajdą, gdyż wszyscy mogli poznać wielu obozowiczów z innych grup.

FABRYKA GWIAZD
Dzień przywitaliśmy razem z Alvinem i jego wiewiórkami, gdyż właśnie ten film obejrzeliśmy po śniadaniu. Następnie Gwiazdy wyruszyły w pogoni za Bohaterkami Disneya, napotykając na swojej drodze wiele znaków. Po dotarciu do celu dziewczynki znalazły kartkę z zadaniem, którą pozostawiła „Baśniowa”, a zadanie brzmiało następująco: „Zaśpiewaj piosenkę „Mam tę moc” Pani kierownik kolonii”. Oczywiście grupa FG poradziła sobie świetnie, a zadanie zostało zaliczone. Znalazłyśmy również trochę czasu, aby pograć na konsoli XBOX. Miałyśmy również nauki z zakresu pielęgnacji i dbania o swoją cerę. Dzień zakończyłyśmy próbami tanecznymi i wieczornym szaleństwem na dyskotece.

SUPER MISJA SPECJALNA
Kolejny super-aktywny dzień SMS, zaraz po śniadaniu grupa udała się do lasu, aby przeprowadzić grę terenową z użyciem GPS'u. Szukanie tropów, rozwiązywanie zagadek oraz wędrówki po lesie całkowicie zaabsorbowały dzieciaki. Atrakcje dzisiejszego dnia nie miały końca! Żeglowanie po jeziorze, walki gladiatorów oraz doskonalenie techniki jazdy na quadach nie pozwoliły grupie na nudę. Na zakończenie dnia szykowała się wystrzałowa dyskoteka!

MAZURSKA PRZYGODA
Kolejny dzień również był pełen przygód. Dzieci po śniadaniu miały czas na uporządkowanie namiotów oraz na toaletę poranną. Po sprawdzeniu porządków wyszliśmy do lasu. Nauczyliśmy się tam różnych komend, zwrotów oraz podstawowych zasad musztry. Po obiedzie chwilkę odpoczęliśmy, a później poszliśmy do COOL Baru na karaoke. Zabawa była świetna, razem wybieraliśmy piosenki z playlisty a następnie wspólnie je śpiewaliśmy.

Po kolacji poszliśmy na survival. W lesie nauczyliśmy się jak przetrwać w trudnych warunkach, jakie są sposoby, aby rozpalić ognisko bez użycia źródła ognia oraz podstawowych technik kamuflażu. Po powrocie mieliśmy czas aby wyszykować się na dyskotekę. Wyczerpani po całym dniu umyliśmy się i grzecznie położyliśmy się spać.

MILITARNI
Jak co rano, po przebudzeniu udaliśmy się na poranną zaprawę. Po zjedzeniu śniadania wszyscy udali się na zajęcia. Grupa Pana Wojtka zaczęła od przejażdżek quadami na obozowym torze. W tym czasie grupa Pana Adama zmierzyła się w paintballu, a później ćwiczyli swoją celność na paintballowej strzelnicy, strzelając z repliki broni. Gdy ze strzelnicy wracała grupa Pana Adama na zajęcia z łączności udała się grupa Pana Wojtka, by tam nauczyć się alfabetu Morse'a, tajemnice szyfrowania wiadomości oraz używania telefonów polowych. W tym czasie grupa Pana Adama uczyła się, jak zbudować sobie szałas, udając się na zajęcia z survivalu. Pan Sebastian miał dzisiaj również zajęcia uzupełniające, wędrując ze swoją grupą po lesie i rozgrywając tam gry zespołowe i strategiczne. Wieczór zakończył się wspólną dla wszystkich grup dyskoteką.

SUMMER CHALLENGE
Dzisiejszego dnia koloniści z grup SCH mieli zapewnione wiele atrakcji. Dzień rozpoczął się od paintballa, jednak nie były to zajęcia dla wszystkich, a jedynie dla tych, którzy wykupili pakiet zajęć dodatkowych. Następnie odbyły się zajęcia z Panią instruktor, która uczyła dzieci strzelać z wiatrówki. Później dzieci kręciły się na żyroskopie, co nieźle namieszało im w głowach! Grupa Pani Kamili wybrała się też na wyprawę rowerami wodnymi na wyspę, a grupa Pani Moniki wybrała się na spacer, by zwiedzić okolicę. Po obiedzie grupa Pani Basi pływała kajakami bezburtowymi-nie było to łatwym zadaniem, ale koloniści świetnie sobie z nim poradzili. Kolejną atrakcją była jazda segwayem, co też było ogromną radością. Po kolacji wybraliśmy się do COOL Baru, aby obejrzeć COOL Newsa, a później pod okiem instruktora dzieci nauczyły się podstawowych technik samoobrony. Późnym wieczorem odbyła się dyskoteka dla wszystkich obozowiczów, na którą wszyscy mogli się ze sobą zapoznać.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień była prawdziwym wyzwaniem dla każdego uczestnika, gdyż o 9:00 wszyscy udali się na poligon. Tam obie grupy rozegrały 3 gry paintballowe: „napad na bank”, „VIP” oraz „Flaga”. Grupa Pana Mateusza A. kontra grupa Pana Mateusza G. Ostatecznie wygrała drużyna Pana Gabrysia (Mateusza G). Oprócz tego w dniu dzisiejszym były również zajęcia z Łuków oraz zajęcia survivalu. Na zajęciach integracyjnych przedstawiono podstawowe zasady utrzymywania higieny osobistej, a następnie wspólnie zagraliśmy w grę zombie. Dzień zakończył się tak, jak dla wszystkich kolonistów- wystrzałową dyskoteką!

4 ŻYWIOŁY
Grupa spędziła czas poznając żywioł wody i ziemi. Odbyliśmy podróż wodną kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Poznanie Ziemi umożliwiły nam zajęcia terenoznawcze z wykorzystaniem urządzenia GPS. Dzień dopełniły nam zajęcia sportowe, integracyjne oraz film. Wieczorem ochoczo wzięliśmy udział w obozowej dyskotece.

GWIEZDNE WOJNY
Dzisiejszy dzień młodzi padawani rozpoczęli od rozgrywek na XBOXie, podczas których uczestnicy ścigali się szybowcami. Następnie odbyły się zabawy z piłką, dzieci grały w zbijaka i kolory. Potem koloniści bawili się z grę „Lord Vader kontra Jedi”. Przed obiadem padawani udali się w Magiczna podróż w świat filmu, obejrzeli IV część „Gwiezdnych wojen”. Po posiłku odbył się konkurs na ulubiona postać Star Wars. Bezkonkurencyjnym zwycięzcą został Piotrek. Następnie odbyła się I część warsztatów z budowy własnych ścigaczy, podczas których dzieci tworzyły autorskie maszyny. Po kolacji odbyła się II część warsztatów, na których jury wyłoniło posiadacza najlepszego ścigacza, a później odbyła się bitwa pomiędzy Sithami a Jedi. Jak zawsze dobro zwyciężyło. Dzień zakończyła wspaniała dyskoteka.

AKTYWNE WAKACJE
Koloniści z dużą niecierpliwością oczekiwali dnia, w którym popłyną na wyprawę kajakową. Pomimo utrudnionych warunków pogodowych wszyscy świetnie się bawili. „Aktywni” wykazali się dużą kreatywnością podczas zajęć z GPS. Opanowali podstawy posługiwania się urządzeniem, wykonując przy tym nietypowe zadania, m.in. zwis jak małpka na drzewie, bieg w za duzych butach. Na quadach mistrzynią kierownicy została Zuza H. Natomiast na parku linowym zwinnością i szybkością wyróżniała się Hania G. Podczas walk sumo niesamowitą taktyką i wolą walki wykazali się: Kasia i Jacek, czyli Nasze grupowe rodzeństwo. Dzień zakończyliśmy tańcząc razem w rytmie znanych hitów, na pierwszej kolonijnej dyskotece.

Jak widać, każda z grup z wielką radością udała się na pierwszą, wspólną dyskotekę. Wszyscy wspólnie wyszaleli się na parkiecie a następnie grzeczni udali się do swoich łóżek, by wypocząć przed kolejnym, pełnym atrakcji dniem. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć oraz codziennego COOL Newsa!