RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus III (19.07-29.07.2015)

Dzień 3 - Słoneczny wtorek w Kulce!

Dodany: 2015.07.21

Kolejny dzień w Ośrodku Kulka rozpoczął się bardzo przyjemnie-powitaliśmy go ogromnymi uśmiechami, a od rana cały czas towarzyszyło Nam słoneczko! Dzień zapowiadał się aktywnie i w rzeczywistości taki był! Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z przebiegiem dnia w poszczególnych grupach!

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Zajęcia dla kolonistów rozpoczęły się od codziennej zaprawy. Po porannej dawce ruchu każdy z obozowiczów udał się do swojego namiotu, by móc spokojnie przygotować się do zajęć. Obozowicze rozpoczęli je od szkolenia z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej, a następnie czekały ich zajęcia linowe na skrzynkach. Obozowicze zabezpieczeni specjalną uprzężą wspinali się na jak największą liczbę skrzynek. Później przyszedł czas na turniej piłki nożnej-zabawy było co niemiara! Po obiedzie kolonistów czekały kolejne zajęcia linowe-tym razem jednak w parku linowym. Później udaliśmy się nad jezioro, a tam wybraliśmy się na wyprawę kajakami po bardzo czystym jeziorze Łęsk, a później od razu na zajęcia dotyczące zasad jazdy quadami, a także jazdy sprawnościowej. Dzisiaj odbyła się również dyskoteka, która była zwieńczeniem całego, aktywnego dnia!

EKSTREMALNE WAKACJE
Od samego rana grupa osiemnastu ekstremalnych pracowała pod czujnym okiem instruktorów. Ekipa z igloo zdobyła wszelkie podstawowe umiejętności potrzebne do przygód linowych. Zaś podczas zajęć z ratownikiem - opanowali kajaki. Przed ogniskiem rozegrali też grę dwie flagi z ekipą z podobozu – był remis, dlatego od razu zapowiedzieli rewanż.

OBÓZ SUPERPAINTBALLOWY
Dzisiejszego dnia, po porannej zaprawie oraz zjedzonym śniadaniu grupy Pana Mateusza i Pana Wojtka udały się na poligon, by tam zmierzyć się w paintballowej potyczce. Wszyscy mieli do dyspozycji 500 kulek. W tym czasie grupa Pani Kasi również toczyła potyczkę paintballową, jednakże na terenie ośrodka. Po obiedzie grupa Pani Kasi udała się do lasu, a tam zgłębiali tajemnice survivalu. Następnie odbyły się zajęcia z orienteeringu, czyli tzw. INO. Grupy Pana Mateusza i Pana Wojtka uczyły się technik samoobrony, po których Pan Mateusz udał się nad jezioro. Tam udali się na przeprawę kajakami, po wodach jeziora Łęsk. Wieczór grupy spędziły dwojako: Grupy Pana Mateusza i pana Wojtka rozegrały ostateczna rozgrywkę paintballową, natomiast grupa Pani Kasi szalała w rytm muzyki, na kulkowej dyskotece.

OBÓZ PAINTBALLOWO SURVIVALOWY
W dzisiejszym dniu było bardzo dużo atrakcji. Grupa pani Kasi po śniadaniu miała Paintball, następnie grali w INO, a na kolejnym bloku zajęciowym wchodziliśmy na wieżę ze skrzynek. Grupa Pani Marty w tym czasie miała grę po terenie ośrodka dotyczącą sztuki szyfrowania, następnie udali się na plażę, a tam pływali kajakami pod czujnym okiem ratownika. Po obiedzie grupa Pani Kasi miała zajęcia z kajakami oraz park linowy. Grupa Pani Marty natomiast najpierw udała się na paintball a później do lasu rozegrać „Dwie flagi” oraz przynieść opał na wieczorne ognisko. Po kolacji grupa pani Kasi miała zajęcia ze sztuki szyfrowania, a Pani Marta naukę tworzenia taktyki i strategii. Wieczorem całym podobozem mieliśmy wspólne ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski oraz śpiewaliśmy w rytm gitary.

BOHATERKI DISNEYA
Od rana w Kulce świeciło słońce, dzięki czemu humor dopisywał wszystkim. Od śniadania Bohaterki zaznajamiały się z technikami samoobrony. Wszystkie dziewczynki brały czynny udział w zajęciach. Następnie odbyły się warsztaty taneczne, które wymęczyły Nasze uczestniczki, jednak były one bardzo zadowolone z tego powodu. Następnie przyszła chwila oddechu, podczas tworzenia tatuaży z henny. Po obiedzie, korzystając ze słonecznej pogody udałysmy się na l=plażę. Nie obyło się bez kąpania w wodach jeziora. Później miałyśmy czas na zabawy integracyjne, w czasie których towarzyszyło Nam wiele uśmiechu. W radosnych nastrojach poszłyśmy na kolację, po której szybko pobiegłyśmy szykować się na pierwszą dyskotekę. Zabawa była cudowna!

OBÓZ PAINTBALLOWY
Po porannej zaprawie i śniadaniu grupa udała się na zajęcia z survivalu. Chłopcy uczyli się, jak można zapewnić sobie schronienie w nieodpowiednich warunkach. Kolejnymi zajęciami była pierwsza pomoc przedmedyczna, którą przeprowadzał Ratownik. Przed obiadem koloniści rozegrali również mecz piłki nożnej oraz grali w badmintona. Poobiednie zajęcia uzupełniające spędziliśmy na rozmowach o swoich upodobaniach, zainteresowaniach, dzięki czemu mogliśmy się lepiej poznać. Przed kolacją koloniści rozegrali jeszcze pełnowymiarową grę paintballową, która odbyła się na polu przeznaczonym właśnie do tego. Dzień zakończyła wspólna dyskoteka, na której koloniści mogli bawić się w rytm wakacyjnych hitów.

MAZURSKA PRZYGODA
Trzeciego dnia kolonii wyruszyliśmy na zajęcia głodni wrażeń. Po śniadaniu wybraliśmy się nad jezioro, gdzie Pan żeglarz przybliżył nam podstawowe wiadomości z zakresu tej dziedziny. Zaprezentował nam również sposoby wiązania węzłów. Następnie czekało nas plażowanie nad jeziorem. Pogoda dzisiejszego dnia była wręcz do tego stworzona! Po obiedzie udaliśmy się na lekcje strzelania z procy, podczas których staraliśmy się wycelować w butelki. Po kolacji udaliśmy się jeszcze na „Gladiatorów” czyli walki na specjalnie przygotowanej macie. Zwieńczeniem dzisiejszego dnia była dyskoteka, na której mogliśmy wyszaleć się oraz potańczyć.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzień przepełniony był zajęciami. Od rana czekały na nas gry planszowe w towarzystwie Scooby Doo, następnie nauka walki z upiorami, czyli poznawanie tajników samoobrony. Mogliśmy nauczyć się podstawowych chwytów, które niegdyś mogą nam się przydać, w sytuacji zagrożenia życia. Po południu odbyły się warsztaty detektywistyczne, czyli poszukiwanie potworów z Fredem, Daphne oraz Velmą. Później skorzystaliśmy z prawdziwie wakacyjnej pogody i udaliśmy się nad jezioro, by tam plażować i wykąpać się w jeziorze Łęsk. Wieczorem świetnie bawiliśmy się na kulkowej dyskotece-pierwszej na tym turnusie!

LEGO PRZYGODA
Kolejny dzień koloniści rozpoczęli od nauki strzelania z łuku. Wykazały się przy tym ogromnym skupieniem oraz celnością. Do gustu przypadły im również zajęcia z budowania autorskich konstrukcji z klocków LEGO. Tym razem zadaniem dzieci była wizualizacja marzeń dzieci. Pojawiły się m.in. domy, motorówki, samoloty oraz odkrywanie podwodnego świata. Następnie cała grupa udała się na Mega gry, czyli Scrabble, Twistera oraz chińczyka w rozmiarze XXL. Po obiedzie obozowicze z chęcią uczestniczyli w zajęciach z paintballa. Następnie wszyscy bawili się w poszukiwaczów skarbu, poruszając się z wykrywaczem metali. Po kolacji i krótkim odpoczynku wszyscy naszykowali się na wieczorną dyskotekę.

STREFA GIER I ZABAW
Dzień pełen atrakcji i zabaw. Po porannych ćwiczeniach gimnastycznych oraz po zjedzeniu pożywnego śniadania udaliśmy się na pole minowe, gdzie poszukiwaliśmy skarbu przy pomocy wykrywacza metali. Następnie mieliśmy okazję zintegrować się w trakcie drużynowych gier integracyjnych. Kolejnym punktem dzisiejszego dnia były zajęcia, na których uczyliśmy się technik strzeleckich, jednak tym razem mieliśmy do dyspozycji łuki. Udaliśmy się również do lasu, gdzie Pan Instruktor nauczył nas sposobów zorientowania się w swoim położeniu. Ostatnim punktem dzisiejszego dnia była dyskoteka, na którą wszyscy ochoczo się wybrali.

STALI BYWALCY
Tuż po śniadaniu grupa SB spróbowała swoich sił w parku linowym. Ich zadaniem było wspięcie się na jak największą liczbę skrzynek. Rekord pobiła Wiktoria. Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się również na plażę. Dzisiaj każdy z uczestników miał okazje odbyć przejażdżkę quadem, po specjalnie przygotowanym torze. Następnie czekały nas zajęcia, w trakcie których graliśmy w Twistera, Chińczyka oraz Scrabble w powiększonym rozmiarze. Dzisiaj udało Nam się również stworzyć system tajnej, kulkowej poczty, którą będziemy prowadzić w trakcie trwania całej kolonii. Wieczorem wspólnie bawiliśmy się podczas pierwszej dyskoteki, co sprawiło, że zbliżyliśmy się do siebie jeszcze bardziej.

ODKRYWCY NIEZNANEGO ŚWIATA
Dzisiaj dzień zaczęliśmy od poznawania krajów amerykańskich. Wychowankowie tworzyli makietę z wioską Indian. Każdy odpowiedzialny był za przygotowanie innej części makiety. Dzieci bawiły się przy tym znakomicie. Następnie wychowankowie zmierzyli się z parkiem linowym. Nad bezpieczeństwem czuwał Pan Instruktor, najpierw jednak wyjaśnił wszystkim dzieciom zasady korzystania z parku oraz opowiedział, jak należy korzystać ze sprzętu. Jeszcze przed obiadem odbyły się greckie tańce. Po południu wychowankowie sprawdzili swoją celność w trakcie strzelania z wiatrówek oraz wspinaczce po skrzynkach. Dzień zakończył się kolonijną dyskoteką.

AKTYWNE WAKACJE
Dzisiaj od samego rana Nasza grupa miała bardzo aktywny dzień. Rozpoczęliśmy od zajęć na parku linowym, po czym udaliśmy się na zajęcia z wykrywaczem metalu. Najwięcej emocji wzbudziły jednak w dzieciach walki sumo! Prawdziwym zwycięzcom okrzyknięto Macieja M.! Następnie udaliśmy się na quady, gdzie mogliśmy pojeździć czterokołowcem po specjalnie przygotowanym torze, a na koniec dnia czekała nas już tylko dyskoteka.

4 ŻYWIOŁY
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy aktywnie. Dowiedzieliśmy się, jaka jest najbliższa okolica ośrodka, co to jest azymut oraz jak obsługiwać busolę. Następnie ćwiczyliśmy celność, strzelając z procy. Po obiedzie uczestniczyliśmy w warsztatach żeglarskich, na których poznaliśmy podstawy teorii żeglowania, którą z pewnością wykorzystamy w najbliższych dniach. Przeszliśmy również krótką szkołę survivalu, nauczyliśmy się tworzenia schronienia oraz ogniska. Dzień również zakończył się bardzo aktywnie-dyskoteką!

HARRY POTTER
Dzień zaczął się nauką magicznych wyliczanek i zabawnych rymowanek. Następnie odbyła się gra terenowa „W poszukiwaniu Horkruksów”. Po obiedzie czarodzieje sprawdzali swoją celność na strzelnicy-oddając strzały z łuków. Następnie każdy z domów wykonywał swój herb, po kolacji udaliśmy się na zajęcia związane z techniką origami, gdzie każdy uczestnik mógł wykonać magicznego stworka. Dzień zakończyła obozowa dyskoteka.

MILITARNI
Na dzisiejszej zaprawie graliśmy w klasy-w militarnej formie crossfitowej. Dzisiaj mieliśmy również zajęcia paintballowe, w trakcie których ćwiczyliśmy strzelanie statyczne, dynamiczne oraz próbowaliśmy trafić w ruchomy cel. Byliśmy również w pobliskim lesie, gdzie mieliśmy okazje dowiedzieć się, jakie są sposoby budowania zadaszenia, czy szałasów. Wieczorem zorganizowaliśmy ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski, rozmawialiśmy i śpiewaliśmy przy akompaniamencie gitary.

SUPER MISJA SPECJALNA
Dzień rozpoczął się nauka survivalu. Dzieci dowiedziały się, jak należy zachowywać się w trudnych warunkach. Wiedzę teoretyczną wykorzystali następnie podczas budowania szałasów w lesie. Po tych zajęciach odbyły się walki sumo. Na kolejnym bloku zajęciowymgrupa grała w grę terenową „Enigma”, która polegała na szyfrowaniu wiadomości dla grupy przeciwnej. Po obiedzie wszyscy uczestnicy grupy SMS wybrali się wspólnie na plażę. Po plażowaniu odbyły się jeszcze zajęcia paintballowe oraz poszukiwania skarbu przy użyciu wykrywacza metali. Dzień zakończył się świetną dyskoteką.

FABRYKA GWIAZD
Dzisiejszy dzień rozpoczęły zajęcia taneczne-kolonistki opanowały kroki hiphopu. Następnie zajęłyśmy się badaniem swojej cery-dowiedziałyśmy się jaki typ cery mamy. Zajęłyśmy się również dobraniem kosmetyków odpowiednich dla Nas. Kolejne zajęcia spędziłyśmy w COOL Barze, gdzie wzięłyśmy udział w karaoke. Po obiedzie kontynuowałyśmy zajęcia taneczne, doskonaląc układy, jakie poznałyśmy rano. Następnie zagrałyśmy w Mega Twistera. Wieczorem odbyła się dyskoteka, na której Gwiazdy mogły pochwalić się nowymi umiejętnościami tanecznymi.

VIP
Dzisiejszego dnia wybraliśmy się na wycieczkę do Kadzidłowa i Mikołajek. W Kadzidłowie oglądaliśmy dzikie zwierzęta, a w tym wilki i łosie, dokarmialiśmy je i głaskaliśmy. Dzięki panu przewodnikowi dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat życia tych zwierząt. Następnie VIPy udały się do aquaparku Tropikana w Mikołajkach. Pływaliśmy, zjeżdżaliśmy na zjeżdżalniach i relaksowaliśmy się w jacuzzi. Po powrocie z wycieczki odbyliśmy survival z Panem Wiktorem gdzie nauczyliśmy się sztuki przetrwania w lesie, np.: budowania szałasów. Mieliśmy również zajęcia z łucznictwa. Po godzinie 22 odbyła się nocna gra terenowa "Uwolnić VIPa". Wszyscy świetnie się bawili!

Zapraszamy również do obejrzenia relacji zdjęciowej oraz COOL Newsa z przebiegu dzisiejszego dnia!