RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus III (19.07-29.07.2015)

Dzień 4 - Przepełniona atrakcjami środa!

Dodany: 2015.07.22

Dzień 4 w Kulce to dzień przepełniony słońcem oraz mocą atrakcji! Po przespanej nocy, dzieci wypoczęte stawiły się na zbiórkę, by stawić czoła przygotowanym na dzisiejszy dzień atrakcjom! Zapraszamy do lektury opisów przebiegu dnia w poszczególnych grupach!

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
Obozowicze zdążyli zapoznać się z zasadami panującymi na terenie Ośrodka, co pozwala sprawnie przeprowadzać zajęcia. Koloniści z obozu Quadovo-survivalowego rozpoczęła zajęcia od wiatrówek, na których mieli okazje sprawdzić swoją celność w trakcie strzelania do tarczy oraz spróbować swoich umiejętności strzeleckich. Następnie przyszedł czas na zajęcia uzupełniające, w ramach których mieliśmy okazje spędzić czas zx innymi grupami obozującymi w ośrodku. Następnie przyszedł czas na zajęcia terenowe, czyli zawody na orientację INO. Po dość intensywnym bloku zajęciowym udaliśmy się nad jezioro, by tam plażować i zrelaksować się. Część kolonistów udała się również na pakiet Antygrawitacyjny, wykupiony jako zajęcie dodatkowe. Na koniec dnia wszyscy mieszkańcy podobozu namiotowego wspólnie zasiedli przy ognisku, by jeszcze bardziej się zintegrować oraz spędzić miło czas!

BOHATERKI DISNEYA
Dzień rozpoczęłyśmy warsztatami tanecznymi, aby utrwalić układ taneczny Violetty, który poznałyśmy wczoraj. Następnie na parku linowym miałyśmy za zadanie uratować uwięzioną na wysokościach Roszpunkę. Następnie królewna Śnieżka zabrała nas na lekcję savoir-vivre. Dowiedziałyśmy się, jak zachowują się prawdziwe damy. Śnieżka powiedziała nam, że uwielbia bransoletki, dlatego też nauczyła nas je robić. Miałyśmy okazję stworzyć wymarzone bransoletki w trakcie warsztatów z tworzenia biżuterii. W tak piękna pogodę nie mogło nas zabraknąć nad jeziorem, dlatego udałyśmy się na plażowanie. Kąpałysmy się i plażowałyśmy, a część grupy pływała kajakami bezburtowymi. Dzień skończyłyśmy na walkach sumo, gdzie wcieliłyśmy się w rolę walecznej Mulan i stoczyłyśmy pojedynki siłaczek.

ODKRYWCY NIEZNANEGO ŚWIATA
Dziś dzień uczestnicy zaczęli od poznawania krajów Europy i tworzenia mapy. Południe dzieci spędziły na Mega grach, w trakcie których rywalizowały ze sobą. Przed obiadem koloniści mieli również zajęcia, podczas których uczyli się strzelać z łuków. Po południu dzieci uczyły się tańców latynoamerykańskich, podczas których radzili sobie do prawdy świetnie. Czas przed i po kolacji dzieci spędziły na zawodach sportowych, w trakcie których odbywały się starcia w grach drużynowych takich jak siatkówka, koszykówka oraz piłka nożna. W świetnych humorach dzieci wróciły do swoich pokoi.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
To był kolejny dzień pełen wrażeń. Najpierw czekała nas wyprawa do pobliskiej wsi, w trakcie której poznawaliśmy okolicę ośrodka. Podziwialiśmy leśne krajobrazy oraz poznawaliśmy liczne gatunki drzew. Oczywiście po takiej wyprawie czekał nas upragniony odpoczynek na plaży. Pod bacznym okiem ratownika mogliśmy zostać poszukiwaczami skarbów w trakcie wyławiania skarbów. Po kąpieli położyliśmy się na kocach i graliśmy w gry planszowe. Dziś urządziliśmy sobie także seans filmowy. Również wieczór przepełniony był atrakcjami-zumbatomic z królem Julianem wyczerpał nas całkowicie. Na koniec dnia przyszedł czas na trening ze Stellą, w trakcie którego mogliśmy ćwiczyć Naszą precyzję przy pomocy piłki do koszykówki i uczyliśmy się rzucania bumerangiem. Leżąc w łóżkach wspominaliśmy, jak świetnie się dzisiaj bawiliśmy!

STREFA GIER I ZABAW
Dzień rozpoczęliśmy krótką rozgrzewka przed pawilonem. Były m.in. pajacyki, biegi, wymachy ramion. Po śniadaniu udaliśmy się na boisko, gdzie rozegraliśmy mecz „kocówki”, to była świetna zabawa! Następnie budowaliśmy pojazdy i budynki z klocków LEGO. Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie część z nas plażowała, natomiast druga część pływała kajakami bezburtowymi. Środa zakończyła się „Małym kinem”, grą terenową oraz zawodami lekkoatletycznymi. Część z nas realizowała również pakiet dodatkowy, w ramach którego jeździli na segwayu, pokonywaliśmy tor przeszkód quadami oraz wspinaliśmy się po ściance, która znajduje się na terenie ośrodka. Kulka jest naprawdę COOL!

VIP
Dzień grupy rozpoczął się akrobacjami na zajęciach slackline. Kolejną atrakcją była wspinaczka na zajęciach linowych ze skrzynkami, na których rekordowy wynik 12 skrzynek osiągnęła Zosia R. W strzelaniu z procy najlepsze okazały się Agnieszka D. i Paulina J. W tym dniu dzieci miały też okazje wziąć udział w zajęciach Eurobungee, a także spróbować swoich sił w żeglowaniu. Ten dzień zakończyła gra nocna „uwolnić VIPa”, na której dzieci bawiły się świetnie!

LEGO PRZYGODA
Kolejny dzień w ośrodku Kulka był bardzo słoneczny. Po śniadaniu dzieci podzielono na dwie grupy. Osoby, które wykupiły zajęcia fakultatywne udały się na rowerki wodne, quady, ściankę oraz jeździły seagwayem. Pozostałe osoby uczestniczyły w zajęciach, jakie ułożyła Wychowawczyni. Na początku chłopcy grali w wybrane przez siebie gry na konsoli XBOX. Następnie udaliśmy się na boisko, aby pokonać tor przeszkód. Po obiedzie dzieci udały się na rozgrywki piłki nożnej. Tego dnia szczególnie interesującymi zajęciami były quady z Panem Instruktorem. Po kolacji cała grupa urządziła sobie seans filmowy w COOL Clubie.

MAZURSKA PRZYGODA
W środę, czwartego dnia, zaraz po śniadaniu udaliśmy się na kulkowa plażę. Wybraliśmy się na mini rejsy kajakami turystycznymi, a następnie razem z Panem Żeglarzem odbyliśmy rejs żaglówka Omegą, gdzie mogliśmy wypróbować swoich sił w praktyce. Po obiedzie i czasie na krótki odpoczynek udaliśmy się do parku linowego. Na uwagę zasługuje fakt, iż większość kolonistów pokonała wyższy, trudniejszy poziom. Po tym przyszedł czas na Mega gry, kolację oraz wspólną zabawę.

SUPER MISJA SPECJALNA
W dniu dzisiejszym grupa pojechała na wycieczkę do Parku Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie, gdzie dzieci mogły podziwiać zwierzęta takie, jak: łosie, osły, lamy, wulki czy sarny. Następnie kolonistów czekała kolejna atrakcja: wodny park rozrywki „Tropikana” w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach. Tam na dzieci czekały rozmaite zjeżdżalnie, sauna, jacuzzi. Zabawie nie było końca! Po powrocie do Ośrodka grupa spędziła miło czas na kulkowej plaży, opalając się i kąpiąc w jeziorze Łęsk. Po kolacji odbyła się jeszcze gra terenowa „chaos” oraz rozgrywki w piłkę koszykową i siatkową. Ach! Co to był za dzień!

STALI BYWALCY
Grupa SB spędziła ten dzień bardzo aktywnie. Najpierw całą grupą ruszyliśmy do parku linowego, w którym mogliśmy zmierzyć się z lękiem wysokości. Tuż po tym poszliśmy na zajęcia z waterballem. Tym razem mogliśmy poćwiczyć naszą równowagę, poruszając się w napompowanej kuli. Dzisiaj mieliśmy również zajęcia, w trakcie których mogliśmy ujawnić swoje umiejętności wokalne-karaoke. Po obiedzie, korzystając ze słonecznej pogody udaliśmy się na plażę, by tam odrobinę odpocząć. Późnym popołudniem odbyliśmy przeprawę kajakową po jeziorze Łęsk. Niezapomniane widoki!

HARRY POTTER
Rankiem udaliśmy się na zajęcia, w trakcie których układaliśmy magiczne klocki oraz bawiliśmy się w Mega Jengę, czyli Jengę w rozmiarze XXL. Następnie udaliśmy się do parku linowego na wspinaczkę po skrzynkach. Po obiedzie, podczas turnieju trójmagicznego sprawdziliśmy swoje umiejętności sportowe. Kolejno odbyła się magiczna projekcja filmu „Harry Potter i Kamień Filozoficzny”. Na zakończenie dnia odbyło się ognisko, na którym piekliśmy pyszne kiełbaski.

OBÓZ SUPERPAINTBALLOWY
Dzisiejszego dnia obóz superpaintballowy rozpoczął dzień od tradycyjnej zaprawy porannej. Po śniadaniu grupa Pani Kasi udała się na poligon, by tam cieszyć się paintballowymi potyczkami na 500(!) kulek. W tym czasie Pan Mateusz odkrywał ze swoja grupą, jak odnajdywać się w przestrzeni w terenowej grze INO, a grupa Pana Wojtka poddawała testom swoja celność strzelając z luków do tarcz. Następnie grupy udały się do pobliskiego sklepu, by tam uzupełnić swoje zapasy. Po powrocie z poligonu grupa Pani Kasi cieszyła się wspaniała pogoda podczas plażowania, a reszta grup paintballowych walczyła na polu podczas fabularyzowanych gier paintballowych lub w lesie podczas bitwy plemion. Wieczór minął grupom na wspólnych opowieściach przy ognisku.

FABRYKA GWIAZD
Po śniadaniu zajęłyśmy się robieniem stylowych makijaży. Kolonistki zdobyły wiedzę na temat dobierania makijażu do odpowiedniej okazji. Następnie przeszłyśmy do stylizacji fryzur. Czesałyśmy się wzajemnie i omawiałyśmy zasady pielęgnacji włosów. Następnie udałyśmy się do COOL Clubu, aby przećwiczyć Nasz układ taneczny. Dziewczęta wykazały się dużym poczuciem rytmu. Po obiedzie robiłyśmy maseczki z naturalnych produktów. Przygotowałyśmy peeling gruboziarnisty z cukru i soku z cytryny oraz maseczkę wygładzająca z maślanki i miodu. Następnie zajęłyśmy się pielęgnacja paznokci, a po kolacji rozegrałyśmy grę terenową „Zombi”. Tak oto zakończył się Nasz dzień.

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Po śniadaniu miały miejsce walki gladiatorów, a następnie wybraliśmy się na poligon, gdzie odbyło się kilka gier strategicznych. Po kolacji rozegraliśmy „Mafię”, a kiedy zapadł zmrok znowu graliśmy w paintball, tym razem jednak zadanie było nieco utrudnione, gdyż mieliśmy ograniczona widoczność.

4 ŻYWIOŁY
Nasze pierwsze zajęcia odbyły się nad jeziorem, a dokładni na jego wodach. Wraz z Panem żeglarzem pływaliśmy po jeziorze Łęsk. Korzystając z wyśmienitej pogody spędziliśmy czas pływając, plażując i grając w rozmaite gry integracyjne. Dzisiaj graliśmy również w grę terenoznawczą INO. W dniu dzisiejszym ponownie udaliśmy się nad jezioro, a tam pływaliśmy kajakami turystycznymi. Dzień zakończył się bombową grą, która nauczyła nas, jak należy zachowywać zimną krew w trakcie sytuacji stresowych.

AKTYWNE WAKACJE
Aktywne wakacje z uśmiechem przywitały nowy dzień. Delikatna zaprawa z rana pobudziła obozowiczów. Następnie wybraliśmy się na doskonalenie celności na zajęciach z wiatrówek. Następnie odbyły się zajęcia z samoobrony, dzięki którym poduczyliśmy się nowych chwytów. Obozowicze AK udali się również na zajęcia z szyfrowania, na których szyfrowali różne zadania, a następnie ukryli je na terenie ośrodka. Popołudnie spędziliśmy na powietrzu, grając w grę francuską. Wieczorem byliśmy jeszcze w parku linowym. Wieczór zakończył się ogniskiem z kiełbaskami.

EXTREMALNI
Dzisiejszy dzień rozpoczęły zajęcia na quadach. Tuż po tym poszliśmy na „walki sumo”, gdzie w prześmiesznych strojach walczyliśmy na specjalnie przygotowanych matach. Walki były zacięte, jednak bardzo zabawne. Kolejną atrakcją były Mega Gry, czyli Nasze ulubione gry w wydaniu XXL.-Twister, Jenga i Scrabble. Na zakończenie zbudowaliśmy fort na kulkowej plaży. Dzień zakończyła wycieczka do Mikołajek, wybraliśmy się na festiwal szanty, było bardzo melodyjnie!

OBÓZ PAINTBALLOWY
Po śniadaniu cała grupa w towarzystwie grupy Superpaintballowej udała się na poligon. Przez kolejne 3 bloki zajęciowe grupa grała na polu paintballowym w mieszanych drużynach. Po obiedzie przyszła chwila wytchnienia, w trakcie której chłopcy grali w gry karciane. Kolejne zajęcia spędziliśmy na plażowaniu i kąpielach w jeziorze. Po kolacji stoczyliśmy walkę ze swoimi lękami, wspinając się w parku linowym. Wieczór spędziliśmy czas z grupa Pana Damiana przy wspólnym ognisku.

OBÓZ MILITARNY
Po śniadaniu udaliśmy się na plażę, a tam poszukiwaliśmy skarbów, przy użyciu wykrywacza metali. Udało nam się znaleźć kilka małych skarbów. Następnie przyszedł czas na bombowe zajęcia-rzucaliśmy granatami! Przed obiadem mieliśmy jeszcze zajęcia ze sztuki kamuflażu. Popołudnie spędziliśmy na plaży, tym razem jednak oddając się relaksującym kąpielom w wodach jeziora Łęsk oraz opalając się. Wieczorem graliśmy jeszcze w grę francuską, w której poszukiwaliśmy odpowiedzi na pytania ułożone przez wychowawcę. Nie było to łatwym zadaniem, ale daliśmy sobie z nim radę!

To już koniec dzisiejszego dnia, zapraszamy serdecznie do obejrzenia zdjęć oraz kulkowego COOL Newsa z jego przebiegu.