RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus III (19.07-29.07.2015)

Dzień 6 - Piątek, piąteczek, piątunio w Kulce!

Dodany: 2015.07.24

Dzisiaj przywitaliśmy w Kulce kolejny, nowy dzień. Połowa turnusu już za Nami, zapraszamy do lektury opisów przebiegu dzisiejszego dnia w poszczególnych grupach.

OBÓZ QUADOWO-SURVIVALOWY
W piątkowy dzień wychowawcy podobozu namiotowego postanowili dac odpocząć kolonistom, zatem na zajęciach uzupełniających obozowicze rozegrali mecz piłki nożnej, grali w badmintona. Część obozowiczów wybrała się też na wycieczkę pieszą, do pobliskiego sklepu. Koloniści z grupy paintballowo-survivalowej po obiedzie rozegrała szarżę wraz z dziećmi z pozostałych podobozów, a kilkoro dzieci udało się na pakiet paintballowy. Kiedy osoby realizujące pakiet powróciły, wszyscy razem zagrali w grę „Enigmę”, na której koloniści uczyli się sztuki szyfrowania. Na pierwszy rzut oka widać, iż obozowicze radzą sobie coraz lepiej, coraz lepiej opanowują poznane w trakcie trwania kolonii umiejętności. Na zakończenie dnia odbyła się dyskoteka, po której wszyscy udali się na zasłużony odpoczynek.

LEGO PRZYGODA
Dzień 6 upłynął kolonistom pod hasłem „Dyscypliny sportowe”. Pierwszymi zajęciami po śniadaniu był trening piłkarski. Niektórzy z uczestników kolonii byli dzisiaj na wykupionych wcześniej zajęciach fakultatywnych. Następnymi w kolejności zajęciami były konstrukcje z klocków LEGO. Budowle były związane ze sportem, np.: paletki, piłki, stadion i wiele innych. Dzieci mogły popisać się swoją wyobraźnią i talentem manualnym. Następnie odbyły się zajęcia z survivalu. Wszystkie dzieci z wielką chęcią wzięły udział i słuchały Pana Instruktora. Po obiedzie i krótkiej przerwie grupa wybrała się na plażowanie, gdzie mieli okazję zażyć kąpieli słonecznych i trochę odpocząć na kocach. Następnie dzieci wzięły udział na zajęciach z Panią animatorką, na których przygotowywali mega makiety do gry strategicznej. Po kolacji dzieci miały zorganizowane ognisko, na którym wraz z innymi obozowiczami piekli kiełbaski.

BOHATERKI DISNEYA
Dzisiaj obudziło nas piękne słońce. Dzień zapowiadał się obiecująco. Na pierwszych zajęciach przybyła do nas Dżasmina, z którą wspólnie wykonywałyśmy lampę Alladyna przy użyciu gliny. Po wspólnej pracy każda znad mogła wykonać z gliny pamiątkę z kolonii dla siebie lub dla bliskiej osoby. Następnie przyszedł czas na rejs kajakami bezburtowymi, po wodach jeziora Łęsk, podczas którego każda z nas mogła się poczuć jak Mała Syrenka. Po chwili odpoczynku zmierzyłyśmy się z księżniczkowym torem przeszkód. Każda z nas mogła sprawdzić swoja wytrzymałość. Po obiedzie wybrałyśmy się na spacer po lesie. Po powrocie ze spaceru zrelaksowałyśmy się podczas oglądania filmu „Minionki Rozrabiają”. Wieczór minął nam na super zabawie na dyskotece.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
To był kolejny dzień pełen przygód! Z radosnym nastawieniem zaczęliśmy dzień od zabaw na świeżym powietrzu-rzucaliśmy do siebie ringo i ćwiczyliśmy dokładność skacząc na skakance. Następnie udaliśmy się na zajęcia z Angry Birds, na których nauczyliśmy się strzelać z procy do celu. Po wysiłku fizycznym przyszedł czas na rozwój kreatywności i zdolności manualnych. Pracowaliśmy z gliną, każdy z nas mógł stworzyć wymyślona przez siebie rzecz. Część z nas stworzyła upominki z myślą o rodzicach. Dzisiaj, wraz z zaprzyjaźniona grupą, urządziliśmy również rozgrywki w kalambury. To dopiero wesoła atrakcja! Zabawom dzisiaj nie było końca! Wieczorem czekała na nas dyskoteka, na której mogliśmy wyszaleć się w rytm wakacyjnych hitów! Po tak aktywnym dniu i pełnym wrażeń wieczorze grzecznie położyliśmy się do łóżek, by wypocząć przed kolejnym dniem kolonii.

FABRYKA GWIAZD
Dziś rano przeżyłyśmy wodna przygodę. Przemierzyłyśmy jezioro kajakami sit on top. Zabawa była świetna! A w dodatku pogoda dopisywała Nam cały dzisiejszy dzień! Po powrocie wysłuchałyśmy rad Pani animatorki odnośnie zdrowego odżywiania. Dziewczynki zdobyły wiedzę odnośnie wielkościach porcji jakie powinny dostarczać organizmowi, aby mieć energię na cały dzień. Następnie udałyśmy się do COOL Clubu, gdzie uczyłyśmy się kroków zumby. Po obiedzie odbyły się zajęcia z savoir-vivre. Dziewczęta zdobyły wiedzę na temat odpowiedniego zachowania się w różnych sytuacjach. Następnie zagrałyśmy w grę francuską, w trakcie której w grupach cztero- i trzyosobowych musiałyśmy odpowiedzieć na pytania dotyczące Kulka. Po kolacji jeszcze raz przećwiczyłyśmy układ taneczny, przygotowany przez nas na apel końcowy. Następnie tanecznym krokiem udaliśmy się na salę dyskotekową, by tam wziąć udział w super zabawie!

STABI BYWALCY
Dzień dla kolonistów grupy Sb rozpoczął się aktywnie, bo od rozgrywek w piłkę siatkową. Zaciętą walkę kontynuowaliśmy w czasie gry logicznej „Atlanta”. Nasi koloniści wykazali się prawdziwą jasnością umysłu i bardzo szybko rozwiązali skomplikowana zagadkę. W międzyczasie rozegraliśmy jeszcze jedną grę, a mianowicie „Bezludna wyspa”, która okazała się być bardzo wciągająca. Korzystając z pięknej pogody i przypiekającego słońca, wyruszyliśmy na plażę, gdzie opalaliśmy się i graliśmy w karty. Następnie udaliśmy się na spacer do pobliskiej wioski. Wieczorem wzięliśmy udział w grze fabularyzowanej „Enigma” a późna porą odbyła się dyskoteka! Było super, bawiliśmy się całą grupą, okazało się również, iż Nasi panowie są wyśmienitymi tancerzami!

ODKRYWCY NIEZNANEGO ŚWIATA
Dzisiaj dzień wychowankowie rozpoczęli aktywnie. Każde dziecko zmierzyło się ze sztuką pływania kajakiem, oczywiście pod czujnym okiem Pana Instruktora! W południe dzieci w radosnym nastroju wzięły udział w zajęciach z tańca latynoamerykańskiego! Zabawa była znakomita, co zresztą potwierdzały niegasnące uśmiechy Naszych kolonistów! Przed obiadem dzieci próbowali swoich sił, mierząc się z kulą Waterball. Po obiedzie dzieci bawiły się wraz z innymi grupami, integrując się w ten sposób z pozostałymi kolonistami. Przed kolacją dzieci tworzyły Rafę Koralową. Wieczór minął kolonistom w dźwiękach ulubionych, wakacyjnych hitów, na wieczornej dyskotece.

STREFA GIER I ZABAW
Piątkowy poranek zapowiadał się dla nas wspaniale. Niektórzy z nas spróbowali swoich sił na zajęciach paintballowych-było super! Następnie pływaliśmy kajakami i strzelaliśmy z wiatrówek. Pani Instruktor zapoznała nas również z zasadami strzelania z broni pneumatycznej, a później każdy z nas mógł sprawdzić swoją celność. Dzisiaj graliśmy również na konsoli XBOX. Później, korzystając ze słonecznej pogody udaliśmy się na plażę, by zażywać kąpieli słonecznych i wodnych, a także udaliśmy się na spacer po lesie, by podziwiać uroki przyrody. Przy okazji poznając rozmaite drzewa i roślinki. Po obiedzie rozegraliśmy mecz piłki siatkowej. Wieczorem czekało nas wspólne ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski a płomienie wesoło tańczyły w rytm Naszego śpiewu. W trakcie trwania ogniska graliśmy również w gry takie, jak „Bum”, „Odgadnij zasadę”, „Zgadnij o kogo chodzi” i inne. To był bardzo ciekawy dzień, w trakcie którego nie mieliśmy nawet chwili na nudę!

OBÓZ SUPERPAINTBALLOWY
Dzisiejszy poranek nie rozpoczął się od tradycyjnej zaprawy. Dzieci miały dziś okazje wyspać się porządnie, by tym chętniej ruszyć na zajęcia. Grupa Pani Kasi wyruszyła dziś do Mrągowa, by tam odwiedzić Park Sprzętu Wojskowego. W tym czasie pozostałe grupy superpaintballowe cieszyły się grami i zabawami zespołowymi, wyjściem do sklepu lub słodkim leniuchowaniem, jeśli ktoś czul się bardzo zmęczony. Następnie grupy ruszyły na swoje zajęcia. Grupy Pana Wojtka i Pana Mateusza mierzyły się z wysokością w parku linowym oraz uczyły się, jak przetrwać w nieznanym na zajęciach z survivalu. Obie grupy miały okazje zmierzyć się w czasie nocnej potyczki paintballowej. Grupa Pani Kasi po powrocie z wycieczki ruszyła na strzelnice, ćwiczyć celność strzelając z łuków Następnie rozegrała potyczkę paintballową, po której obozowicze udali się na kolonijną dyskotekę.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Po zjedzeniu śniadania cześć chłopców udała się na pakiet antygrawiacyjny, a w tym czasie reszta grupy integrowała się z reszta grup na podobozie. Przed obiadem grupa udała się na speedball. Po obiedzie chłopcy mieli chwile dla siebie a później udali się na zajęcia z survivalu, podczas których uczyli się krzesać ogień i okładać różne rodzaje palenisk. Po kolacji stoczyli jeszcze jedna potyczkę na polu paintballowym. A dzień zaskoczymy dyskoteką w bloku nocnym.

AKTYWNE WAKACJE
Dzień dla kolonistów rozpoczął się poranną zaprawą. Po pożywnym śniadaniu Aktywni wybrali się na trening piłki nożnej, podczas którego ćwiczyli taktykę, na wieczorny mecz przeciwko z Panem Instruktorem. Rozegraliśmy również mecz siatkówki, podzieliliśmy się na 2 drużyny „Świnki” oraz „Bananki”. Mecz zdecydowanie wygrały „Świnki”, wynikiem 3:0. Turniej Balloniady również był bardzo fascynujący. Koloniści AK zmierzyli się z kolonistami Mazurskiej Przygody. Aktywni wygrali to starcie wynikiem 6:5. Po południu udaliśmy się na wyprawę kajakami po kulkowym jeziorze Łęsk. Po kolacji graliśmy w chińczyka, Twistera i Scrabble, w powiększonym rozmiarze XXL. Wieczór zakończyła szalona dyskoteka!

EKSTREMALNI
Obozowicze nauczyli się tego, jak tropić i łowić zwierzynę w lesie. Pod czujnym okiem Pana instruktora przygotowali pułapki, obiecali równocześnie, ze nie użyją ich w codziennym życiu. Po obiedzie rozgrywali rozmaite gry integracyjne. Obozowicze uczyli się dzisiaj również nowych kroków tanecznych, by móc błyszczeć podczas dzisiejszej dyskoteki.

OBÓZ PAINTBALLOWO-SURVIVALOWY
Dzisiejszy dzień grupa Pani Kasi rozpoczęła od surwiwalu. Następnie poszli na rozgrywki paintaballowe, podczas których grali w „Dwie flagi”. Na kolejnych zajęciach dzieci robiły tratwy a następnie musiały przepłynąć nimi jak najszybciej do wyznaczonego miejsca na jeziorze. Natomiast grupa Pani Marty od rana grała na terenie ośrodka w grę „Zombi”. Później wyszli do lasu, w którym rozgrywali gry terenowe. Przed obiadem obozowicze uczestniczyli jeszcze w zajęciach ze strzelania z procy. Po obiedzie grupa Pani Kasi poszła na strzelnicę. Musieli zdobyć jak największą ilość punktów strzelając z wiatrówek. Następie mieli kolejną część survivalu. W tym czasie grupa Pani Marty po chwili odpoczynku w namiotach poszła nad jezioro na zajęcia z jogi. Po kolacji przyszedł czas na naszykowanie się i wyjście na dyskotekę!

SUPER MISJA SPECJALNA
Koloniści rozpoczęli swój dzień od gier i zabaw w wersji XXL. Grali m.in. w Twistera i Jengę. Pierwsza część grupy strzelała z łuków, natomiast pozostali spędziła czas żeglując po wodach jeziora Łęsk. Po obiedzie uczestnicy udali się na długą wyprawę na poligon, gdzie jeździli na quadami. Po kolacji dzieci naszykowały się na dyskotekę, w trakcie której mogli bawic się w rytm wakacyjnych hitów!

MAZURSKA PRZYGODA
Zaraz po śniadaniu, wspólnie z Aktywnymi rozegraliśmy turniej piłki siatkowej oraz piłki nożnej. Rzucaliśmy również balonami z wodą, czyli rozegraliśmy tzw. Balloniadę. Potem udaliśmy się na zajęcia z orientacji, podczas której bawiliśmy się z kompasem. Dzisiaj był również czas na odpoczynek. Po obiedzie mieliśmy zajęcia na polu minowym, czyli poszukiwanie skarbów wraz z wykrywaczem metali. Następnie udaliśmy się na wiatrówki. Po kolacji nagrywaliśmy Lip Dub, czyli własny teledysk a wieczorem czekała Nas już tylko dyskoteka!

HARRY POTTER
Kolejny dzień rozpoczął się od lekcji eksperymentów i tworzenia eliksirów wg profesora Snape'a. Koloniści stworzyli własne silniki oraz mieli okazję poobserwować magiczne właściwości wody. Następnie odbyły się czarodziejskie rozgrywki sportowe, co było ciężką próbą dla małych magów, wymagającą od nich nie lada sprytu, szybkości i zwinności. Następnie koloniści udali się na projekcję filmu o kolejnych przygodach Harrego. Czarodzieje udali się również na spacer do lasu, podziwiając magiczna okolicę. Dotlenieni i wypoczęci rozegrali grę terenową, a zwieńczeniem tego emocjonującego dnia była obozowa dyskoteka.

4 ŻYWIOŁY
Dzień rozpoczęły kolejne zajęcia na żaglach, co więcej-wiatr nam sprzyjał! Nasze kolejne zajęcia pozwoliły Nam poczuć się jak chomiczki w kuli na wodzie-Waterball. Po pysznym obiedzie udaliśmy się na wycieczkę do Starych Kiejkut. Po powrocie do ośrodka Pani Animator przeprowadziła z Nami zajęcia z malowania witrażu techniką 3D. Dzień zakończyła kolonijna dyskoteka.

MILITARNI
Kolejny dzień rozpoczęliśmy wycieczka do Mrągowa. Po krótkiej jeździe autobusem dojechaliśmy do Muzeum Sprzętu Wojskowego, gdzie czekał na nas opancerzony pojazd oraz główna atrakcja wycieczki, czyli RUDY102 z produkcji 1983 roku. Po powrocie do Ośrodka udaliśmy się do lasu, w celu rozegrania gry „Ranny lotnik”, czyli akcja ratunkowa Naszych pilotów! Wieczorem czekała na nas już tylko dyskoteka-czas relaksu i dobrej zabawy dla kolonistów!

VIP
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy wyprawą na poligon. Na miejscu na dzieci czekało wiele atrakcji. Były to quady, emocjonująca przejażdżka yamaha rhino, viking i zorbing. Na początek udaliśmy się na quady, gdzie dzieci pod okiem instruktora przejechały po torze. Następnie udaliśmy się na zorbing, czyli stoczenie się po zboczu w dmuchanej plastikowej kuli. Tego dnia czekały na nas również inne atrakcje. Dzieci strzelały z procy, pływały na żaglówkach, czy tez udały się do lasu na survival. Dzień zakończył się dyskoteką, na której bawiła się cała Kulka!

Jak widać, Nasi koloniści nie maja czasu na nudę w trakcie dnia! Zapraszamy Państwa również do obejrzenia zdjęć z jego przebiegu oraz nowego COOL Newsa.