RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus IV (30.07-09.08.2015)

Dzień 3 - Słońce zawitało do Kulki

Dodany: 2015.08.01

Dzisiejszy dzień przywitał nas piękną i słoneczna pogodą. Słońce sprawiło, że koloniści z jeszcze większym zapałem niż zwykle wyruszyli na zajęcia. Zapraszamy do zapoznania się ze przebiegiem zajęć w poszczególnych grupach.

FABRYKA GWIAZD
Dzisiejszy dzień dla Kolonistek Fabryki Gwiazd także rozpoczął się aktywnie. Zajęcia taneczne z samego rana dodały kolonistkom energii na cały dzień. Dzięki temu nasze Gwiazdki z ogromnym zapałem brały udział w zajęciach z manicure oraz wykonywały pomysłowe tatuaże z henny. Następnie dziewczynki popisały się umiejętnościami wokalnymi podczas karaoke. Zajęcia te najbardziej przypadły do gustu Oli, Kindze i Natalce, które głośno i wyraźnie śpiewały. Dziewczynki zmierzyły się dziś także ze spacerem po parku linowym. Poruszanie się na wysokości nie sprawiło kolonistkom żadnego problemu, pokonały przeszkody sprawnie i szybko. Na zakończenie dnia pięknie ubrane wybrałyśmy się na dyskotekę.

SUMMER CHALLENGE
Kolejny dzień kolonii rozpoczął się od walk sumo. Koloniści udali się do namiotu, gdzie w specjalnych strojach stoczyli pojedynki na macie. Następnie uczestnicy podjęli wyzwanie budowania wierzy ze skrzynek. Podczas tych zajęć koloniści wykazali się koordynacją ruchową oraz zwinnością w poruszaniu się na wysokości. Na kolejnych zajęcia grupa udała się na strzelnicę, gdzie zapoznała się z zasadami strzelania z łuku i wykorzystała tę wiedzę w praktyce, oddając strzały do tarcz. Po obiedzie koloniści przeszli trening antygrawitacyjny na żyroskopie, dzięki czemu mogli poczuć się jak kosmonauci. Następnie uczestnicy kontynuowali trening strzelecki, tym razem na strzelnicy paintballowej. Ostatnim wyzwaniem tego dnia było pokonanie ścianki wspinaczkowej. Koloniści wprawieni w poruszaniu się na wysokości, bez problemu wspięli się na sam szczyt. Dzień zakończył się nocną grą terenową „Świetliki”.

GWIEZDNE WOJNY
Koloniści Gwiezdnych Wojen spędzili dziś kolejny ciekawy i pełen wrażeń dzień. Gwiezdni Wojownicy mieli przyjemność przejechać się na super quadami dzięki czemu opanowali nowe umiejętności. Chłopcy dzięki słonecznej pogodzie skorzystali dziś również z dobrodziejstwa Mazur, podczas wypoczynku nad jeziorem. Podczas kąpieli nad ich bezpieczeństwem czuwał Pan Ratownik. Na kolejnych zajęciach koloniści mogli popisać się umiejętnościami plastycznymi. Mieli za zadanie wykonanie figurki ulubionego bohatera Star Wars. Następnie chłopcy użyli swojej wyobraźni tworząc galaktyczną grę planszową, wykorzystując do tego wcześniej wykonane figurki. Mali Wojownicy udali się dziś także do lasu, aby zgłębić sztukę przetrwania, podczas zajęć z survivalu. W ramach kontynuowania szkolenia Gwiezdnych Wojowników, chłopcy otrzymali miecze świetlne. Na zakończenie dnia chętne osoby wzięły udział w dyskotece.

LEGO PRZYGODA
To był bardzo aktywny i ekstremalny dzień dla naszych kolonistów. Uczestnicy grupy jeździli dziś na quadach, a także ćwiczyli celność w ramach paintballowego treningu strzeleckiego. Następnie jako Lego konstruktorzy budowali jak najwyższe i stabilne wieże z klocków. Dzieci wykazały się umiejętnością przestrzennego myślenia. W celu zapoznania się z kolonistami z innych grup, dzieci wzięły udział w zajęciach integracyjnych, używając do tego m.in. chusty animacyjnej. Zabawa była doskonała, dzięki czemu uczestnicy nawiązali nowe przyjaźnie. Dzień koloniści zakończyli dyskoteką w cool clubie oraz nocną grą terenową „Świetliki”.

MAZURSKA PRZYGODA
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od warsztatów żeglarskich. Na pierwszym bloku zajęć dowiedzieliśmy się wszystkiego na temat żagli oraz ich budowy. Kolejne zajęcia to nauka podstawowych węzłów, między innymi węzeł prosty, ratowniczy itp. Przed obiadem mieliśmy też turniej w piłkarzyki. Zaraz po zjedzeniu posiłku poszliśmy w praktyce wykorzystać naszą wiedzę i pływaliśmy na żaglówce. Kolejne zajęcia to mega Gry. Układaliśmy różne słowa podczas zabawy w scrabble, wyginaliśmy się przy Twisterze, oraz układaliśmy jengę. Po kolacji poszliśmy na dyskotekę, ale to nie koniec wrażeń na dzisiejszy dzień, ponieważ poszliśmy jeszcze na grę terenową do lasu, musieliśmy iść drogą którą wyznaczały nam świetliki.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Nareszcie nadszedł długo oczekiwany moment pierwsze starcie na polu paintballowym. Pierwszym krokiem było zapoznanie się z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi na polu paintballowym oraz zapoznanie z zasadami gry. Dzięki słonecznej pogodzie mieliśmy dziś okazję skorzystania z dobrodziejstwa Mazur, podczas kąpieli w jeziorze Łęsk. Nad bezpieczeństwem kolonistów podczas kąpieli czuwał Pan Ratownik. Po obiedzie doskonaliliśmy umiejętności potrzebne do jak najlepszej gry w paintballa. Koloniści ćwiczyli tężyznę fizyczną i refleks podczas zajęć zorganizowanych przez wychowawców. Aktywne popołudnie kontynuowaliśmy grając w piłkę nożną i dwa ognie. Paintballowcy dzisiejszego dnia ćwiczyli także umiejętność poruszania się w terenie oraz zmysł orientacji, podczas zajęci przy użyciu GPS-u. Dzień zakończyliśmy zabawą na dyskotece w cool clubie.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Po śniadaniu koloniści wyruszyli na poligon. Na miejscu obie grupy Obozu Super Paintballowe w trzy gry paintballowe, a mianowicie w „Jedną flagę”, „Napad na bank” oraz „VIP-a”. Rywalizacja była zacięta, jednak towarzyszył jej duch fair play. Ostatecznie pojedynek wygrała grupa Pana Mateusza Gabrysia. Po powrocie z poligonu udaliśmy się na plażę, aby odpocząć po wędrówce i ochłodzić się kąpielą w jeziorze. Następnie koloniście przeszli szkolenie z orientacji w terenie, podczas zajęć z użyciem GPS-u. Na kolejnych zajęciach powróciliśmy na plażę, aby odbyć wyprawę kajakową. Dzień zakończył się dyskoteką.

AKTYWNE WAKACJE
Na rozpoczęcie dnia grupa Aktywnych Wakacji rozgrzała się i rozbudziła podczas zaprawy porannej. Dzięki zdobytej energii chłopcy i dziewczęta aktywnie uczestniczyli w zajęciach z szyfrowania wiadomości i odszyfrowywania zagadek. Następnie koloniści mieli okazję sprawdzić swoje umiejętności poruszania się na wysokości podczas zajęć na parku linowym. Uczestnicy sprawnie i z odwagą pokonali przeszkody. To nie był jednak koniec aktywnych zajęć. Koloniście wybrali się także pod okiem ratownika na kajakową wyprawę. Wiele emocji wśród grupy rozbudziły także rozgrywki piłki nożnej oraz zajęcia lekkoatletyczne. Wyjątkowo aktywni koloniści popisali się dziś ponadto celnością podczas zajęć na strzelnicy, strzelając z łuków i wiatrówek. Na zakończenia dnia grupa Aktywnych Wakacji odważnie spacerowała po lesie, podążając za świetlikami.

ODLOTOWE AGENTKI
Dzisiejszy dzień dziewczynki zaczęły od nauki makijażu i stylizacji. Następnie odbyły się aktywne zajęcia sportowe podczas, który kolonistki rozegrały mecz piłki siatkowej. Po południu uczestniczki spędziły czas nad wodą. Wygrzewając się w słoneczku śpiewały piosenki i rozwiązywały zagadki. Następnie podczas zajęć z wychowawcą, kolonistki rozpoznawały swój typ charakteru. Dowiedziały się także w jaki sposób można go kształtować. Największą atrakcją dzisiejszego dnia była dla kolonistek przejażdżka quadami. Przy pomocy instruktora nasze Agentki nauczyły się prowadzić ten czterokołowy pojazd. Wieczorem odbyła się dyskoteka, podczas której kolonistki popisały się umiejętnościami tanecznymi, a następnie udały się na odpoczynek.

SUPER MISJA SPECJALNA
To był dla kolonistów Super Misji Specjalnej kolejny dzień pełen wrażeń. Po śniadaniu koloniści udali się na warsztaty żeglarskie, podczas których zdobyli wiadomości o pływaniu żaglówką, nauczyli się także wiązać węzły. Uczestnicy zostali również zapoznani z zasadami bezpieczeństwa obowiązującymi podczas przebywania na żaglówce. Dużą atrakcją dla Super Agentów okazała się rozgrywka w paintball oraz przejażdżka quadami. Uczestnicy udowodnili, że żadne wyzwanie nie jest im straszne. Wieczorem udaliśmy się na dyskotekę.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od zabaw w Stumilowym Lesie. Tańczyłyśmy razem z Osiołkiem i Kłapouszkiem ich tańce. Później udaliśmy się do lasu, gdzie w grupach budowaliśmy domki dla Kubusia Puchatka. Korzystając z pięknej pogody udaliśmy się również na plażę, spędziliśmy tam miło czas wygrzewając się w słoneczku. Pod koniec dnia udaliśmy się do strasznego boru, gdzie stworzyliśmy pułapki na duchy dla Scooby Doo. Wieczorem smerfastycznie bawiliśmy się na dyskotece.

MONSTER HIGH
To był kolejny dzień pełen przygód! Rozpoczęliśmy go zabawami sportowymi na boisku. Następnie udaliśmy się na strzelnicę, aby poćwiczyć celność strzelając z procy. Po obiedzie dziewczynki pod okiem Pani Animatorki wykonywały talizmany szczęścia. Na kolejnych zajęciach odbyło się karaoke, podczas którego ujawnił się niejeden talent w grupie. Nasza grupa to zapewne przyszłe gwiazdy estrady !

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzisiaj dziewczynki z Krainy Wyobraźni rozpoczęły zajęcia od gier i zabaw integracyjnych, dzięki którym poznałyśmy się jeszcze lepiej. Tuż po tym odbyły się zajęcia terenoznawcze, podczas których nauczyłyśmy się posługiwać się busolą. Dałyśmy się także ponieść naszej wyobraźni i ułożyłyśmy historyjkę dotyczącą sposobów wyznaczania kierunków świata. Przed obiadem uczestniczyłyśmy także w zajęciach tanecznych, gdzie doskonaliłyśmy kroki różnych stylów tanecznych. Dzisiaj odbyły się także warsztaty artystyczne, podczas których każda z nas włożyła wiele serca w wykonanie plakatów dotyczących naszych wyjątkowych dziewczyn z Krainy Wyobraźni. Dużo emocji dostarczył nam także turniej piłki nożnej. Podczas żeglowania po jeziorze Łęsk cieszyłyśmy nasze oczy przepięknym mazurskim krajobrazem. Dzień zakończyła dyskoteka, na której wszystkie świetnie się bawiłyśmy.

VIP
W dniu dzisiejszym pogoda sprzyjała nam bardziej niż w pierwszych dwóch dniach kolonii. Dziś koloniści VIP-a brali udział w zajęciach terenoznawczych, na których nauczyli się korzystania z urządzenia GPS oraz zapoznały się z zasadami przetrwania w trudnych warunkach. Podczas kolejnych zajęć uczestnicy grupy zagrali w mega gry, takie jak: Jenga, Twister i Scrable. Dużym zainteresowaniem cieszyła się walka Gladiatorów. Koloniści zmierzyli się na macie używając specjalnych lanc. Starcia przyniosły nam wiele dobrej zabawy.

4 ŻYWIOŁY (pawilon)
Dzisiaj Cztery Żywioły powitało piękne słońce dlatego dzień zaczęliśmy od plażowania. Panowie Ratownicy pomogli nam oswoić żywioł zwany wodą, dzięki czemu mogliśmy udać się na wodną wyprawę kajakami sit on top. Następnie wcieliliśmy się w rolę poszukiwaczy skarbów. Nauczyliśmy się posługiwać wykrywaczem metalu. Po obiedzie każdy miał możliwość puścić wodze fantazji, kiedy podczas warsztatów lepienia z gliny tworzyliśmy dzieła sztuki. Nawet wieczorem nie było czasu na nudę! Resztki energii spożytkowaliśmy na dyskotece, bawiąc się, tańcząc i integrując z innymi kolonistami.

OBÓZ HEROSÓW
Dzisiejszy dzień Herosi rozpoczęli od spotkania z Melopomeną, podczas którego doskonalili swój śpiew. Następnie pod czujnym okiem Terypsychory doskonalili umiejętności taneczne. Po zajęciach w amfiteatrze, przyszła pora na zajęcia z samoobrony. Po przerwie na gry słowne – taboo, przyszła pora na wyprawę kajakową z Najdami. Następnie Herosi bronili Empire State Bulding, przed armią Kronosa w trakcie potyczki paintballowej. Wieczorem Herosi zasiedli do wspólnego ogniska, podczas którego czytali opowieści Perceygo o greckich bogach.

4 ŻYWIOŁY (namiort)
Grupa 4 żywiołów zmagała się dziś głównie z żywiołem wody. Odbyły się zajęcia teoretyczne dotyczące budowy żaglówki „Omega”. Koloniści zaznajomili się także z tajnikami sztuki wiązania węzłów żeglarskich. Następnie zdobytą wiedzę koloniści wykorzystali w praktyce pływając żaglówką po jeziorze Łęsk. To nie był koniec wodnych przygód, uczestnicy przemierzyli jezioro kajakami. Dzień zakończyli zajęciami dotyczącymi orientacji w terenie z wykorzystaniem GPS.

Wieczorem grupa udała się na dyskotekę.

EXTREMALNI
Grupa Extremalnych rozpoczęła dzień od plażowania wykorzystując piękną i słoneczną pogodę. Na kolejnych zajęciach koloniści zgłębili tajniki sztuki tropienia. Nauczyli się rozpoznawać ślady, poprawnie je odczytywać. Uczestnicy wykazali się także zwinności i koordynacją pod czas budowania wierzy ze skrzynek. Wieczorem nasza grupa bawiła się na dyskotece. Po udanej zabawie wyruszyliśmy w nocną wędrówkę po lesie kierując się świetlikami oznaczającymi trasę. Po powrocie udaliśmy się na odpoczynek.