RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus IV (30.07-09.08.2015)

Dzień 4 - Kolejny dzień pełen wrażeń za nami!

Dodany: 2015.08.02

Kolejny dzień w Kulce przebiegł bardzo aktywnie. Na kolonistów jak co dzień czekała moc atrakcji. Słońce towarzyszyło nam od samego rana, dzięki czemu uśmiechy nie znikały z twarzy naszych kolonistów. Zapraszamy do lektury opisów dnia w poszczególnych grupach.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień grupa paintballowa rozpoczęła od nieco wcześniejszej zbiórki i śniadania, gdyż czekała ją wyprawa na poligon. Na miejscu koloniści rozegrali ekstremalną potyczkę paintballową. Rozgrywka była zacięta i pełna emocji. Po powrocie uczestników wciąż rozpierała energia, więc ponownie zmierzyliśmy się na polu paintballowym. Po aktywnym poranku nadszedł czas na poobiedni odpoczynek. Następnie koloniści powrócili do zajęć aktywny, rozegrali mecz piłki siatkowej i piłki nożnej. Na zakończenie dnia odbył się paintball nocny, podczas którego koloniście wykorzystali strategie poznane podczas porannych rozgrywek.

4 ŻYWIOŁY (namioty)
Grupa 4 Żywiołów z namiotów odbyła dziś wycieczkę przez las do sąsiedniej miejscowości Nowe Kiejkuty. Po powrocie udaliśmy się na plażę, gdzie odpoczęliśmy i ochłodziliśmy się w jeziorze. Po zasłużonym odpoczynku, rozegraliśmy potyczkę paintballową zwaną „Flagą”. Starcie było wyrównane i pełne emocji. Przeszliśmy dziś także szkolenie strzeleckie, dzięki któremu wyćwiczyliśmy naszą celność. Opanowaliśmy obsługę procy, oddając wiele trafionych strzałów. Wieczorem spędziliśmy czas przy ognisku śpiewając i piekąc kiełbaski.

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzień przywitał nas piękną pogodą, dlatego też zajęcia z teorii żeglowania odbyły się na plaży. Dowiedziałyśmy się jak zbudowana jest żaglówka Omega, a także nauczyliśmy się wykonywać kilku rodzajów węzłów. W czasie zajęć z survivalu uczyłyśmy się sztuki przetrwania w trudnych warunkach. Wykonałyśmy szałasy, służące jako schronienie w ekstremalnych warunkach. Na zajęciach tanecznych poznałyśmy technikę tańca jazz, świetnie się przy tym bawiąc. Później udałyśmy się na plażę, skąd wypłynęłyśmy w wodną przygodę na kajakach. Podczas warsztatów sportowych rozegrałyśmy mesz piłki siatkowej, a po nim świętowałyśmy hucznie urodziny naszej koleżanki Angeliny.

SUMMER CHALLANGE
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. Mieliśmy wspaniałą okazje, aby podziwiać piękny mazurski krajobraz. Jako że bardzo lubimy spędzać czas nad wodą, wygrzewaliśmy się dziś na plaży i dla orzeźwienia wykąpaliśmy się w jeziorze. Po obiedzie udaliśmy się do lasu na zajęcia z survivalu. Zgłębiliśmy wiedzę o survivalu i przeszliśmy szkolenie, dzięki któremu wiemy jak poradzić sobie w trudnych warunkach. Na kolejnych zajęciach ćwiczyliśmy naszą celność, strzelając z wiatrówek. Okazało się, że jesteśmy wyjątkowo precyzyjni w oddawaniu strzałów. To nie był koniec aktywności tego dnia. Poznaliśmy także zasady orientacji w terenie podczas zajęć w terenoznawczych – INO. Na zakończenie dnia odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek i śpiewami.

HEROSI
Herosi zaczęli swój dzień aktywnie. Koloniści udali się z Artemidą i Apollem na strzelnicę, aby sprawdzić i potrenować swoją celność strzelając z łuków i procy. Jak przystało na Herosów zabawa była wspaniała i koloniści bardzo dobrze poradzili sobie z tym zadaniem. Po treningu strzeleckim postanowiliśmy przeprowadzić gry integracyjne, tak aby Herosi jeszcze bardziej się zaprzyjaźnili. Uczestnicy grupy zagrali w herosową wersję Mafii Kronosa oraz siatkówkę. Herosi zmierzyli się dziś także z żywiołem wody, próbując utrzymać równowagę w kuli napełnionej powietrzem umieszczonej na wodzie – waterball. To jeszcze nie wszystkie wyzwania z jakimi zmierzyli się dziś Herosi. Koloniści przeszli szkolenie z survivalu, zgłębiając sztukę przetrwania w trudnych warunkach. Uczestnicy popisali się także umiejętnościami plastycznymi podczas warsztatów, na których lepili z gliny figurki ulubionych bogów. Dzień tradycyjnie zakończyliśmy czytaniem przy ogniu.

VIP
W dniu dzisiejszym koloniści wzięli udział w warsztatach żeglarskich, dzięki którym zdobyli umiejętności wiązania węzłów żeglarskich. W związku ze sprzyjającą nam pogodą, zajęcia te odbyły się na plaży. Podczas warsztatów praktycznych nasi koloniści w grupach 5-osobowych wraz z instruktorem wypłyneli w rejs żaglówką. Wcześniej zdobytą wiedzę w praktyce. Cześć grupy czekająca na swoją kolej zajęła się grami sportowymi. Następnie koloniści zmierzyli się budowaniem wieży ze skrzynek. Zadanie to wykonali sprawnie i z dużym zapałem. Nad bezpieczeństwem uczestników czuwał instruktor, asekurując kolonistów znajdujących się na wysokości.

AKTYWNE WAKACJE
Kolejny dzień dla kolonistów Aktywnych Wakacji rozpoczął się od porannej zaprawy. Pełni energii obozowicze wzięli udział w zajęciach integracyjnych. Następnie obyły się zajęcia strzelania z łuku. Dzieci popisały się celnością niczym Merida Waleczna i Robin Hood. Po południu uczestnicy rozegrali mecz piłki koszykowej, podczas którego wszyscy świetnie się bawili. Następnie koloniści udali się w wodną wyprawę kajakami bezburtowymi. Wszystkim sprawiło to wiele frajdy. W celu odpoczynku po wyprawie zostaliśmy na plaży, aby ochłodzić się w jeziorze. Po wodnych zabawach obozowicze wybrali się do lasu, aby przynieść chrust na wieczorne ognisko. To był naprawdę udany dzień !

4 ŻYWIOŁY (pawilon)
Od rana pogoda nam dopisywała, dzięki czemu uśmiechy nie schodziły nam z twarzy. Graliśmy w specjalną wersję siatkówki, używając do tego koców. Sprawdziliśmy także naszą celność, strzelając na strzelnicy z łuków. Podczas zajęć plastycznych odkryliśmy do tej pory nie znane nam talenty, tworząc dzieła sztuki bez użycia rąk. Bardzo ciekawe było dla nas także poszukiwanie skarbów. Nauczyliśmy się przy tym obsługiwać wykrywacz metalu. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, śpiewając i piekąc kiełbaski.

GWIEZDNE WOJNY
Dzisiejszy dzień koloniści Star Wars rozpoczęli od starcia galaktycznych wojowników na macie sumo. Pojedynki były wyrównane i sprawiły chłopcom dużą frajdę. Odbyły się także rozgrywki w piłkę nożną oraz siatkówkę. Chłopcy poznali także zabawę Vader i Armia Sithów. Po obiedzie przybył do chłopców mistrz Yoda. Razem z nim koloniści ćwiczyli sztukę koncentracji oraz umiejętność czerpania energii z natury. Później chłopcy spędzili czas na plaży, gdzie wygrzali się na słoneczku i zażyli wodnej kąpieli. Grupa wojowników wybrała się również do lasu na zajęcia z survivalu z Obi-Wanem Kenobi. Dzień zakończyły wyścigi szybowców na Xboxie.

MZURSKA PRZYGODA
Kolejny dzień pełen wrażeń za nami. Pierwszy blok zajęć przeznaczyliśmy na zrobienie porządków. Na kolejnym graliśmy w INO. Nauczyliśmy się korzystać z busoli oraz dowiedzieliśmy się jak wyznaczyć azymut. Przed obiadem uczyliśmy się jeszcze strzelać z procy do celu. Po południu poszliśmy na survival. Dowiedzieliśmy się jak przetrwać w lesie nie mając podstawowych środków, które przydałyby się nam w codziennym życiu. Wiemy jak zbudować szałas, przygotować teren oraz jak rozpalić ogień. Po kolacji mieliśmy projekcję filmu. Na dobranoc oglądaliśmy Króla Lwa.

MONSTER HIGH
Dzisiejszy dzień grupa Monster High zaczęła od zajęć na plaży. Pierwszy raz pływaliśmy w jeziorze Łęsk. Pluskanie w wodzie przypadło dziewczynkom szczególnie do gustu, dlatego z pewnością powtórzymy plażowanie. Zajęcia plastyczne pobudziły wyobraźnie kolonistek. Dziewczynki tworzyły własne postaci Monster High. Po obiedzie dziewczynki zagrał w koszykówkę – straszykówkę. Na zakończenie i podsumowanie dnia zostały rozdane bransoletki szczęścia.

LEGO I PRZYGODA
Słoneczna niedziela już za nami. Poranek rozpoczęliśmy od wodnych szaleństw w jeziorze Łęsk. Pływaliśmy, wykonywaliśmy skoki do wody pod czujnym okiem ratowników, a także wygrzewaliśmy się na słoneczku. Resztę dnia spędziliśmy na: tworzeniu kartonowej planszy do gry strategicznej, zabawach ruchowych oraz budowaniu mega konstrukcji z klocków Lego. Dopełnieniem dnia był turniej gier na Xbox'ie. Dzień zakończyliśmy z wspaniałymi wrażeniami, nie mogąc się doczekać co przyniesie kolejny dzień.

EXTREMALNI
Czwarty dzień obozu był pełen wrażeń! Podczas pierwszych zajęć przeszliśmy lekcję samoobrony. Nauczyliśmy się jak skutecznie się bronić w przypadku zagrożenia. Kolejną porcję wrażeń przyniosły nam zajęcia na żyroskopie. Przez chwilę poczuliśmy się jak prawdziwi kosmonauci. Świetną zabawą okazały się również quady. Zmierzyliśmy się dziś także z poruszaniem się na wysokości, pokonaliśmy trasę parku linowego. Po kolacji wcieliliśmy się w rolę gladiatorów, staczając pojedynki na specjalnej macie. Na dobranoc obejrzeliśmy film.

SUPER MISJA SPECJALNA
Rankiem przywitało nas promienne słońce, dzięki czemu ruszyliśmy na zajęcia w doskonałych humorach. Pierwszym wyzwaniem było budowanie wieży ze skrzynek. Sprawnie wspinaliśmy się na skrzynki, najlepszym wynikiem było wejście na 16 skrzynek, czego dokonał Maciej Gindarowicz. Następnie korzystając ze sprzyjającej pogody, udaliśmy się na plażę. Doskonale bawiliśmy się w wodzie. Najbardziej emocjonujące dla naszej grupy okazały się zajęcia z survivalu. Zgłębiliśmy tajniki sztuki przetrwania. Od dziś nic nie jest nam straszne. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

FABRYKA GWIAZD
Kolejny dzień w Fabryce Gwiazd już za nami. Po nauce tańca współczesnego poszłyśmy na plażę powygrzewać się na słoneczku. Nie mogło również zabraknąć kąpieli i zabawy w jeziorze. Doskonale bawiłyśmy się także na walkach Gladiatorów. Nie pokonana okazały się dziś Kinga oraz Amelia. Podczas zajęć z dobierani fryzur, popisałyśmy się dobrym gustem w doborze fryzur do różnych okazji. Jednogłośnie wybrałyśmy Olę i Natalkę na najlepsze stylistki naszej grupy. Dzień podsumowałyśmy olimpiadą sportową, która przysporzyła na wiele dobrej zabawy.

ODLOTOWE AGENTKI
Dzisiejszego dnia dziewczynki nauczyły się jak poprawnie oddawać strzały z wiatrówki. Kolonistki wykazały się doskonałą celnością. Na kolejnych zajęciach odlotowe agentki udały się w wodną wyprawę kajakami po jeziorze Łęsk. Mogły dzięki temu podziwiać piękny mazurski krajobraz. Największą atrakcją dnia okazał się park linowy. Dziewczynki wykazały się sprytem i zwinnością. Następnie razem z wychowawcą kolonistki uczyły się jak radzić sobie ze stresem. Po kolacji odbyła się olimpiada sportowa, podczas której Odlotowe Agentki konkurowały z Fabryka Gwiazd. Dziewczynki po przyjacielsku ze sobą rywalizowały.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzień rozpoczęłyśmy od budowania fortecy dla świnek. Spodziewaliśmy się bowiem wieczorem ataku Angry Birds'a. Następnie powyginałyśmy śmiało ciało z Królem Julianem. Po czym spotkaliśmy się ze Smerfetka, aby pomóc jej pielęgnować ogródek i posadzić kilka nowych roślinek. Dzisiejszego dnia wybraliśmy się również w podróż na Madagaskar, gdzie zbudowaliśmy niesamowitą makietę tego miejsca. Wieczorem zaplanowaliśmy i zbudowaliśmy drogę ucieczki z zoo w postaci wierzy ze skrzynek.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Nasz dzień po raz kolejny rozpoczął się aktywnie. Udaliśmy się na strzelnicę paintballową. Obozowicze wykazali się wyjątkową celnością. Później przyszedł czas na podstawy strategii i taktyki oraz na kolejna część treningu strzeleckiego – tym razem strzelaliśmy z wiatrówek. Po obiedzie wyruszyliśmy w wyprawę na poligon. Na miejscu stoczyliśmy bój na polu paintballowym. Zagraliśmy w „Napad na bank”. Przeszliśmy dzisiaj także survivalowe szkolenie, kontynuując zgłębianie sztuki przetrwania. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, podczas którego śpiewaliśmy i piekliśmy kiełbaski.