RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus IV (30.07-09.08.2015)

Dzień 5 - Połowa turnusu za nami

Dodany: 2015.08.03

Kolejny dzień rozpoczął się bardzo przyjemnie. Słońce towarzyszyło nam od samego rana, a kolonistom jak co dzień nie brakowało aktywności. Zapraszamy do zapoznania się z przebiegiem dnia poszczególnych grup.

4 ŻYWIOŁY (namioty)
Poniedziałkowy poranek nasza grupa rozpoczęła od zajęć z survivalu. Budowaliśmy szałasy z zasobów lasu, zapoznaliśmy się z technikami przetrwania w ekstremalnych warunkach. Poznaliśmy także różne typy ognisk i nauczyliśmy się je układać. Po powrocie udaliśmy się na plażę, aby stamtąd wypłynąć kajakami w wodna przygodę po jeziorze Łęsk. Popołudnie spędziliśmy na strzelnicy, ucząc się strzelać z łuku. Okazało się to dla nas bardzo proste, w związku z czym oddaliśmy wiele celnych strzałów. Sprawdziliśmy dziś także naszą równowagę chodząc po linie zawieszonej na niewielkiej wysokości – slackline. Dzisiejszy dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym śpiewaliśmy piosenki obozowo-harcerskie i piekliśmy kiełbaski.

SUMMER CHALLANGE
Grupa rozpoczęła dzień od wyprawy rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. Po dopłynięciu na drugi brzeg jeziora, mieliśmy czas na kąpiel w jeziorze. Po powrocie trenowaliśmy strzelanie z wiatrówek i z procy. Zapoznaliśmy się dziś także z technikami szyfrowania wiadomości, wcielając się w role tajnych agentów. Po obiedzie odbyły się zajęcia terenoznawcze z użyciem GPS. Sprawdziliśmy również naszą równowagę chodząc po linie zawieszonej na niedużej wysokości. Jako że nadal byliśmy pełni energii, udaliśmy się do lasu, aby zgłębić tajniki sztuki przetrwania. W ramach zajęć z survivalu dowiedzieliśmy się jak poradzić sobie w trudnych warunkach. Dzień zakończyliśmy bawiąc się wesoło na dyskotece.

GWIEZDNE WOJNY
Mali wojownicy rozpoczęli dzień od śniadania i codziennych porządków. Następnie koloniści wzięli udział we wspaniałym seansie filmowym, w czasie którego chłopcy oglądali kolejną część Star Wars. Z racji sprzyjającej pogody koloniści mieli ochotę wykąpać się w jeziorze, dlatego też udaliśmy się na plażę. Kolejno odbyły się zajęcia, podczas których pływaliśmy na kajakach bezburtowych z Panem Ratownikiem. Jak na prawdziwych wojowników przystało przeszliśmy także szkolenie z samoobrony, aby umieć obronić później stworzone z klocków lego. Po kolacji chętni chłopcy mogli wybrać się na galaktyczna dyskotekę.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Piąty dzień turnusu był pełen wrażeń i emocji. Dzień rozpoczął się intensywnie grą w paintballa, podczas której dzieci mogły sprawdzić swoje umiejętności współpracy w grupie. Następnie koloniści udali się na strzelnicę, aby potrenować celność strzelając do celu z wiatrówek. Po intensywnym poranku uczestnicy udali się na plażę, gdzie pod okiem ratowników i wychowawcy mogli wykąpać się w jeziorze. Po odpoczynku wróciliśmy na pole paintballowe, gdzie koloniści odbyli szybko pojedynek – speedball. Następnie uczestnicy wspięli się na wysokości parku linowego, szybko i sprawnie pokonując jego przeszkody. Dzień zakończył się dyskoteką, na której dzieci po intensywnym dniu pełnym wrażeń, mogły potańczyć i spędzić czas przy muzyce.

AKTYWNE WAKACJE
Dzień zaczęliśmy jak zwykle od poranne rozgrzewki. Tuż po śniadaniu udaliśmy się na wyprawę kajakami. Na strzelnicy koloniści mieli okazję postrzelać z wiatrówek. Każdy z uczestników miał po 5 strzałów, a następnie odbyły się zawody, polegające na zdobyciu jak największej liczby punktów. Na torze quadowym grupa Aktywnych jeździła quadem typu Yamaha. Po obiedzie koloniści stoczyli walki sumo. Zajęcia te wzorowane były na japońskim sporcie narodowym. Najlepszą walkę rozegrali Maks i Kuba. Kolejnym meczem, który rozegrali koloniści był mecz piłki koszykowej. Po kolacji wszyscy koloniści zapoznali zapoznali się ponownie ze sposobami szyfrowania wiadomości. Po przypomnieniu ogólnych zasad szyfrowania, koloniści mieli do wykonania zadanie. Dzień zakończył się dyskoteką w Cool Clubie. Dzieci zmęczone, ale zadowolone poszły grzecznie spać.

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzisiaj w Krainie Wyobraźni było bardzo aktywnie. Podczas pierwszych zajęć dziewczynki uczyły się sztuki szyfrowania wiadomości. Dzięki zdobyciu umiejętności kodowania informacji w czasie pracy w grupach kolonistki wyznaczyły sobie zadania. Dziewczynki rządne sportowych emocji zagrały w piłkę kocówke, dzięki czemu zintegrowały się jeszcze bardziej. Tego dnia każda z uczestniczek aktywnie uczestniczyła w zajęciach z samoobrony, podczas których wszystkie nauczyły się podstawowych technik przydatnych w razie zagrożenia. Po obiedzie kolonistki wykapały się w jeziorze. Kolejna niespodzianką czekającą na dziewczynki był konkurs śpiewania na karaoke. By się zrelaksować wzięłyśmy udział w grach i zabawach zespołowych. Wieczorem świetnie się bawiłyśmy podczas kolonijnej dyskoteki.

LEGO I PRZYGODA
Kolejny dzień już za nami. Po śniadaniu rozegraliśmy turniej gry w ringo. Po zaciętych rozgrywkach udaliśmy się nad jezioro, gdzie doskonale wypoczęliśmy i ochłodziliśmy się kąpielą. Po odzyskaniu sił, w wyśmienitych humorach wzięliśmy udział w karaoke. Cała nasza grupa chętnie śpiewała. Dopełnieniem dnia było tworzenie robotów z klocków Lego oraz zabawa na mega planszach do gier: yenga, scrable i chińczyk. Wieczorem rozruszaliśmy się na dyskotece. Pełni dobrej energii wróciliśmy do swoich pokoi wyczekując następnego dnia.

FABRYKA GWIAZD
Dzień zaczęłyśmy od bardzo przydatnych zajęć na temat sposobów radzenia sobie ze stresem. Następnie spróbowałyśmy swoich sił tańcząc zumbę na Xbox'ie. Stworzyłyśmy także prześliczne bransoletki z koralików. Po obiedzie udałyśmy się na plażę, aby tam odpocząć i ochłodzić się w jeziorze. Na następnych zajęciach świetnie się bawiłyśmy grając w baloniadę. Na zakończenie i podsumowanie dnia wystroiłyśmy się i poszłyśmy pobawić się na dyskotece.

VIP
Dziś odbyła się wycieczka do Mikołajek i Kadzidłowa. W Kadzidłowie zwiedziliśmy Park Dzikich Zwierząt. Zobaczyliśmy tam takie zwierzęta jak: dziki, wilki, jelenie, żbiki, orły, bociany itp. Następnie udaliśmy się do Mikołajek, gdzie poddaliśmy się wodnemu szaleństwu na basenie w Hotelu Gołębiewskim. Dzieci miały wielką frajdę zjeżdżając ze zjeżdżalni. Wieczorem zaszaleliśmy na dyskotece, świetnie się bawiąc i integrując się z kolonistami z innych grup.

SUPER MISJA SPECJALNE
Z samego rana grupa wyruszyła na wycieczkę. Pierwszym jej punktem był Park Dzikich Zwierząt w Kadzidłowie. Zobaczyliśmy m.in. daniele, wilki, łosie, dziki. Wszystkie zwierzaki mogliśmy nakarmić i pogłaskać. Dzieci były zachwycone kontaktem ze zwierzakami. Następnie udaliśmy się na basen do Mikołajek, gdzie zaszaleliśmy korzystając z wielu atrakcji. Po powrocie powędrowaliśmy na plażę, a stamtąd wypłynęliśmy żaglówką w mały rejs. Dzień zakończyliśmy dyskoteką.

MAZURSKA PRZYGODA
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od budowania wieży ze skrzynek. Ćwiczyliśmy przy tym równowagę na wysokości. Naszym zadaniem było wejście na jak największą liczbę skrzynek. Na kolejnym bloku skorzystaliśmy z pięknej pogody i poszliśmy na plażę. Następnie odbyły się walki gladiatorów. Przy użyciu specjalnych lanc, stoczyliśmy zacięte pojedynki na przystosowanej do tego macie. Po obiedzie mieliśmy wyprawę na rowerkach wodnych z ratownikiem. Przed kolacją poszukiwaliśmy skarbów przy użyciu wykrywacza metalu. Wieczorem nauczyliśmy się podstawowych technik obrony. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, podczas którego śpiewaliśmy i piekliśmy kiełbaski.

4 ŻYWIOŁY (pawilony)
Od samego rana dopisywały nam humory. Dzień rozpoczęłyśmy grą w Podchody w pobliskim lesie. Następnie udaliśmy się na plażę, aby odpocząć i ochłodzić się w jeziorze. Tam też czekało na nas wiele gier i zabaw. Udaliśmy się także w rejs żaglówką podziwiając piękny mazurski krajobraz. Po obiedzie nadszedł czas na sprawdzenie naszej orientacji w terenie. Nauczyliśmy się przy tym korzystać z busoli oraz wyznaczać kierunki świata obserwując przyrodę. Po kolacji rozegraliśmy bardzo emocjonujący mecz piłki nożnej. Na koniec dnia Cztery Żywioły wkroczyły na parkiet kulkowej sali dyskotekowej.

MONSTER HIGH
Dzisiejszy dzień dla grupy Monster High był pełen atrakcji. Na dobry początek dnia udałyśmy się na zajęcia z wizażu. Następnie relaksowałyśmy się podczas lepienia gliny. Po czym szalałyśmy podczas zabaw z animatorem, dzięki którym jeszcze bardziej się zintegrowałyśmy. Największą frajdę przyniosła nam jednak baloniada! Po kolacji dziewczynki zmieniły się w prawdziwe księżniczki i udały się na bal – dyskotekę.

ODLOTOWE AGENTKI
Od rana dziewczynki były w bardzo dobrym humorze. Po śniadaniu kolonistki naszej grupy grały na Xbox'ie. Następnie odbyła się ich druga lekcja makijażu i stylizacji. Kolejnym etapem stylizacji było dobieranie odpowiednich strojów oraz fryzur w zależności od okazji. Po obiedzie Odlotowe Agentki popisały się swoim talentem wokalnym na karaoke. Po mini koncercie udały się na plażę. Dziewczynki wykąpały się w jeziorze, co przyniosło im wspaniałą ochłodę, w tak ciepły dzień. Następnie odbył się konkurs plastyczny pt. „Moje największe marzenie”.

HEROSI
W dniu dzisiejszym Herosi rozpoczęli od gry w Kronosa oraz herosową wersję mafii. W parku linowym wszystkie grupy mogły spróbować przeprawy na wysokości z Percym Jacksonem. Przeszkody parku pokonaliśmy szybko i sprawnie. Sprawdziliśmy się też jako budowniczy tworząc twierdzę Herosów. Jutro sprawdzimy która twierdza wytrzyma najdłużej wielką demolkę. Warsztaty teatralne „ku czci Dionizoza” pokazały nam, że zawód aktora wcale nie jest taki łatwy jak się wydaje. Nie mniej jednak zajęcia te bardzo nas zainteresowały i podczas ich trwania ujawnił się niejeden talent. Wieczorem jak co dzień odbyło się nasze ulubione zajęcie, czyli czytanie fragmentów książki przy boskim ogniu.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Obozowicze rozpoczęli dzień od zmierzenia się z lękiem wysokości. Wspinaczka nie sprawiła kolonistom żadnego trudu, szybko i sprawnie przeszli trasę parku linowego. Następnie dzieci udały się na zasłużony odpoczynek na plaży. Pełni energii ruszyli do dalszych aktywności. Koloniści zagrali w paintballa, po czym kontynuowali doskonalenie poruszania się na wysokości, budując wierzę ze skrzynek. Obozowicze wykazali się także umiejętnością pracy w grupie, podczas gry terenowej „Enigma”. Umiejętności zdobyte podczas gry terenowej, wykorzystali na kolejnych zajęciach – orientering. Koloniści nauczyli się obsługiwać busolę i wyznaczać kierunki świata obserwując naturę. Super Paintballowcy zakończyli dzień ogniskiem oraz paintballem nocnym.

EXTREMALNI
Po śniadaniu jak co dzień zabraliśmy się za porządkowanie naszych namiotów. Następnie udaliśmy się na plażę, aby rozbudzić się w orzeźwiającej wodzie jeziora. Na kolejnych zajęciach wcieliliśmy się w postać Robin Hood'a i jak najprecyzyjniej strzelaliśmy z łuków do tarcz. Jako że było nam mało wrażeń, udaliśmy się do lasu na szkolenie survivalowe. Budowaliśmy szałasy służące za schronienie w ekstremalnych warunkach. Po powrocie do ośrodka kontynuowaliśmy szkolenie, ucząc się nadawać znaki dymne. Po obiedzie rozegraliśmy turniej w piłkarzyki. Następnie stoczyliśmy bój na specjalnej macie, wcielając się w rolę Gladiatorów. Pojedynki były zacięte i wyrównane. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, śpiewając i piekąc kiełbaski.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zajęć detektywistycznych. Nauczyliśmy się rozpoznawać ślady oraz je zabezpieczać. Następnie Angry Birds zapolował na świnki, co oznacza, że udaliśmy się na strzelnicę postrzelać z procy. W tym zadaniu wyróżniła się Julka Janson, oddając wyjątkowo celne strzały. Potem wybraliśmy się do krainy lego, gdzie tworzyliśmy domki dla naszych bajkowych bohaterów. Po obiedzie korzystając z dobrej pogody udaliśmy się na plażę, gdzie pod okiem Panów Ratowników zaznaliśmy orzeźwiającej kąpieli. Wieczorem udałyśmy się na bajkową dyskotekę w Krainie Wyobraźni.