RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus IV (30.07-09.08.2015)

Dzień 6 - Upalny dzień przyniósł wiele atrakcji

Dodany: 2015.08.04

Pogoda dopisywała nam od samego rana, bezchmurne niebo i dużo słońca. Tak pięknie rozpoczęty dzień przyniósł naszym kolonistom moc atrakcji. Zapraszamy do zapoznania się z przebiegiem dnia w poszczególnych grupach.

4 ŻYWIOŁY (namioty)
Grupa czterech żywiołów rozpoczęła dzień od zabawy w poszukiwaczy skarbów. Dzieci chętnie poszukiwały metalowych przedmiotów za pomocą wykrywacza metali. Korzystając ze słonecznej pogody zażyliśmy kąpieli w jeziorze, co przyniosło nam orzeźwienie i ochłodę. Po południu tworzyliśmy „coś z niczego” podczas zajęć z recykilngu artystycznego. Następnie dzieci sprawdziły swoją umiejętność równowagi w wypełnionej powietrzem kuli umieszczonej na wodzie – waterball. Dzień dopełniło nam szkolenie z poruszania się na wysokościach w ramach zajęć linowych. Wchodzenia na skrzynki poszło nam bardzo sprawnie. Wieczorem wypłynęliśmy w rejs Omegą po jeziorze Łęsk.

AKTYWNE WAKACJE
Dzisiejszy bardzo ciepły dzień Aktywni rozpoczęli baloniadą. Zabawa była wspaniała, a pękające balony z wodą przyniosły nam wyczekiwaną ochłodę. Następnie udałyśmy się na plażę, gdzie ponownie ochłodziliśmy się, tym razem kąpiąc się w jeziorze. Z ogromnym entuzjazmem udaliśmy się na tor quadowy. Okazaliśmy się świetnymi kierowcami tych czterokołowych pojazdów. W ramach relaksu i odpoczynku od upału chłopcy i dziewczynki tańczyli i grali na Xbox'ie. Pod koniec dnia Aktywni walczyli jako Gladiatorzy, na miękkiej macie z użyciem specjalnych lanc. Na zakończenie dnia poćwiczyliśmy orientacje w terenie, odszukując ukryte zadania za pomocą GPS.

LEGO I PRZYGODA
Poranek rozpoczęłyśmy od zajęć z survivalu. Wraz z instruktorem udaliśmy się do lasu, gdzie uzyskaliśmy cenne informacje odnośnie sztuki przetrwania, kamuflażu oraz budowania szałasów, co potem wykorzystaliśmy w praktyce, budując szałasy. Po survivalu przyszedł czas na zajęcia linowe – skrzynki. Każdemu z nas udało się zbudować i wspiąć na zbudowane wieże.

SUMMER CHALLANGE
Słoneczny poranek rozpoczęliśmy od wyprawy rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. Podczas zajęć dopłynęliśmy do pobliskiej przystani, gdzie ochłodziliśmy się kąpielą. Nasza wyprawa trwałą, aż pięć godzin. Po powrocie do ośrodka i zjedzeniu pysznego obiadku udaliśmy się do lasu, gdzie poznaliśmy sztukę kamuflażu. Zamaskowani wróciliśmy do ośrodka i wykonaliśmy logo naszego obozu. Po kolacji bawiliśmy się w poszukiwaczy skarbów, używając do tego wykrywacza metalu.

KRAINA WYOBRAŹNI
Dziś od samego rana towarzyszyło nam słońce. Tuż po śniadaniu zorganizowałyśmy sobie warsztaty dotyczące pielęgnacji i urody. Następną atrakcją były zajęcia z Panem Żeglarzem. Wypłynęłyśmy w rejs Omegą i podziwiałyśmy cudowny mazurski krajobraz. Podczas zajęć z survivalu nauczyłyśmy się budować różne rodzaje ognisk i krzesać ogień. W trakcie zajęć artystycznych – malowałyśmy na szkle, wyrażając nasze marzenia. Po kolacji uczyłyśmy się strzelać z łuków. Wieczorem odbyło się ognisko, w czasie którego piekłyśmy kiełbaski, brałyśmy udział w grach i zabawach ogniskowych. Ten dzień z całą pewnością można zaliczyć do bardzo udanych.

FABRYKA GWIAZD
Od rana nasze Gwiazdy uczyły się kroków zumby. Na kolejnych zajęciach projektowałyśmy swoje wymarzone ubrania oraz tworzyłyśmy stylizację dobraną do poszczególnych zawodów. Na mega twisterze bawiłyśmy się świetnie, niepokonane okazały się Amelka oraz Ada. Na pokazie kreatywnej kolekcji mody, dużo dobrej zabawy przyniosło nam przebieranie się. Podczas kolejnych zajęć tanecznych doskonaliłyśmy układ, który zatańczymy podczas apelu pożegnalnego. Na ostatnich zajęciach dziewczynki mogły odpocząć po ciężkim dniu, przy bardzo koleżeńskich i przyjemnych rozmowach.

4 ŻYWIOŁY (pawilon)
Dzisiejszy opis dnia został przygotowany przez uczestników naszej grupy: Dziś od rana fajna sprawa, w Kulce ciągle jest zabawa. Na skrzyneczki się wspinamy, szczyty w chmurach zdobywamy. Równowagę ćwiczyliśmy, na slackline chodziliśmy. I w jeziorze kąpiel była, nas szczęśliwych uczyniła !

SUPER MISJA SPECJALNA
Dzień rozpoczęliśmy od gry terenowej Enigma. Dzieci nauczyły się podstawowych technik szyfrowania z wykorzystaniem informacji terenoznawczych. Piękna pogoda umożliwiła dzieciom rejs żaglówką Omegą. Koloniści podziwiali przy tym piękne widoki naszej okolicy. Następnie Super Agenci odpoczęli na plaży, wygrzewając się na słoneczku i kąpiąc w jeziorze. Po obiedzie grupa integrowała się grając w wodnego zbijaka. Dzień koloniści zakończyli popisując się talentem wokalnym podczas karaoke.

VIP
W dniu dzisiejszym koloniści ćwiczyli pod okiem instruktora swoją celność na strzelnicy. Przeprowadzony został także konkurs plastyczny zatytułowany „Najlepsza wizytówka Vip'a”. W związku z piękną i słoneczną pogodą dzieci spędziły czas na plaży kąpiąc się i wygrzewając na słoneczku. Uczestnicy naszego obozu nauczyli się kodować i odszyfrowywać wiadomości, technikami za pomocą których można przekazać tajne informacje. Następnymi zajęciami były warsztaty żeglarskie oraz trening strzelecki, czyli strzelanie z wiatrówki. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym śpiewaliśmy i piekliśmy kiełbaski.

MAZURSKA PRZYGODA
Właśnie minął kolejny dzień naszej mazurskiej przygody. Pierwsze zajęcia to żeglowanie po naszym pięknym jeziorze. Kolejny blok zajęć to gra „Enigma”. Na początku dowiedzieliśmy się co to jest, nauczyliśmy się szyfrować, a następnie pochowaliśmy sobie nawzajem zadania na terenie ośrodka. Przed obiadem mieliśmy jeszcze grę terenową „Bitwa Plemion”. Po krótkiej przerwie poobiedniej skorzystaliśmy z pięknej pogody i poszliśmy na plaże. Kąpaliśmy się, graliśmy w siatkówkę, karty oraz tabu. Po kolacji mieliśmy okazję pograć na X-boz'ie. Zmęczeni dniem położyliśmy się spać.

MONSTER HIGH
Nasze Monsterki były dzisiaj w cudownych nastrojach, a to wszystko za sprawą sprzyjającej pogody i masy dobrej zabawy. Z samego rana dziewczynki udały się na lekcję aktorstwa. Odkryłyśmy nie jeden talent! Następnie kolonistki zajęły się projektowaniem sukni balowych, po czym ubrane w stroje kąpielowe dziewczynki powędrowały na plażę, zażyć orzeźwiającej kąpieli w jeziorze. Przyszedł także czas na zabawy integracyjne, które Monsterki uwielbiają. Na koniec dnia zrealizowałyśmy „pakiet beauty” dla regeneracji.

GWIEZDNE WOJNY
Dzisiejszy dzień Młodzi Padawanie rozpoczęli bardzo aktywnie. Udali się na lekcję samoobrony z samym Obi Wanem Kenobi. Po zakończonym treningu nadszedł czas na zasłużony odpoczynek. Koloniści udali się w podróż do Magicznego Świata Bajek i obejrzeli „Madagaskar”. Następnie odbyły się warsztaty plastyczne, podczas których dzieci miały za zadanie namalować swojego ulubionego bohatera Star Wars. Później Padawanie udali się na Xbox'a, gdzie odbyły się wyścigi na szybowcach oraz trening lekkoatletyczny. Po obiedzie chłopcy udali się w daleką podróż w kosmos, grając w galaktycznego mega twistera. Po odwiedzinach w odległym wszechświecie koloniści wrócili na ziemię i udali się na plażę, gdzie pod okiem ratownika zażywali kąpieli i grali w „Double”. Po kolacji odbył się quiz Star Wars, który sprawdził wiedzę chłopców o ich ulubionym filmie. Po teście uczestnicy trenowali wcześniej poznane techniki władania świetlnymi mieczami. Po treningu chłopcy udali się na spoczynek.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wycieczki do Mrągowa. Tam zwiedziliśmy Muzeum Sprzętu Wojskowego, w którym mieliśmy możliwość zobaczenia sprzętu wojskowego, który był wykorzystywany kilkanaście lat temu. Po powrocie udaliśmy się do lasu na survival, po czym rozegraliśmy pojedynek na polu paintballowym. Nie zabrakło także plażowania, abyśmy skorzystali z orzeźwiającej kąpieli. Ten wspaniały dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem.

OBÓZ PAINTBALLOWYM
To był kolejny dzień paintballowej przygody. Kontynuowaliśmy szkolenie w zakresie posługiwania się markerami i strategicznej gry. Po aktywnym poranku nadszedł czas na poobiedni odpoczynek na plaży. Skorzystaliśmy z okazji i dla ochłody wykąpaliśmy się w jeziorze. Wieczorem udaliśmy się do lasu, aby ćwiczyć umiejętności survivalowe. Po powrocie wciąż mieliśmy dużo energii, więc rozegraliśmy mecz piłki siatkowej. Dzień zakończyliśmy nocną rozgrywką w paintballa.

ODLOTOWE AGENTKI
Dziewczynki zaczęły swój dzień od super misji specjalnie Sam, Alex, Clover. Później Odlotowe Agentki uczyły się jak korzystać z kompasów i wyznaczać azymuty. Następnie dziewczynki udał się na plażę, powygrzewać się w słoneczku i orzeźwić kąpielą w jeziorze. Po obiedzie dzieci bawiły się w baloniadę. Zabawa była doskonała, a pękające balony z wodą świetnie ochładzały kolonistki. Na kolejnych zajęciach dziewczynki miały za zadanie zebranie kilku informacji o naszym ośrodku, grając w grę francuską. Czas po kolacji Odlotowe Agentki spędziły na karaoke, popisując się wspaniałymi głosami.

EXTREMALNI
Kolejny dzień obozu nasza grupa rozpoczęła Bombową Grą. Na szczęście ekstremalnym kolonistom udało się obronić się nasz ośrodek przed zagładą. Następnie obozowicze przemierzyli trasę parku linowego, pokonując swoje obawy przed poruszaniem się na wysokości. Przed obiadem koloniści wypłynęli na wyprawę kajakową. Po powrocie uczestnicy przeszli szkolenie z samoobrony, podczas którego dowiedzieli się jak reagować w sytuacji zagrożenia. Wieczorem odwiedziliśmy Mikołajki, gdzie bawiliśmy się na koncercie szantowym.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dziś nasze smyki nadal bawiły się w Bajkowej Krainie. Wraz ze Smerfetką robiły piękne bransoletki. Następnie korzystając z pięknej pogody pływały w jeziorze razem z Pingwinami z Madagaskaru. Po obiadku robaczki bawiły się z Kłapouszkiem podczas baloniady, pękające balony z wodą sprawiły dzieciom dużą frajdę. Wieczorem każdy wykonał maskę ulubionej postaci na nasz bajkowy bal.

HEROSI
Dzisiejszy dzień Herosi rozpoczęli od nauki władania mieczem z Clarisse LaRue. Następnie wraz z Artemida zaznajamiali się z technikami przeprawy przez trudny teren. Później ćwiczyli swe zdolności improwizacji podczas zabawy w konferencję prasowa. Następnie udali się wraz z Heraklasem na trening celności i precyzji, podczas którego strzelali z procy. Wieczorem jak co dzień Herosi zasiedli do wspólnego czytania opowieści o bogach olimpijskich.