RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus IV (30.07-09.08.2015)

Dzień 7 - Pełen wrażeń dzień

Dodany: 2015.08.05

To był kolejny dzień pełen słońca, lecz nie tylko słońce było przyczyną dobrych humorów naszych kolonistów. Kulka jak co dzień miała dla nich całą masę wrażeń i atrakcji. Oto opis przebiegu dnia w poszczególnych grupach.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Połowa turnusu minęła nam niepostrzeżenie. Czujemy się świetnie i z każdym dniem coraz sprawniej posługujemy się markerami. Siódmy dzień turnusu zaczęliśmy od szybkiej rozgrywki paintballowej – speedball, która odbyła się na poligonie. Po powrocie do ośrodka popołudnie spędziliśmy na plaży, odpoczywając po wyprawie i biorąc orzeźwiającą kąpiel w jeziorze. Następnie podzieliliśmy się na dwa plemiona i zagraliśmy w terenową grę zespołową „Bitwa Plemion”. Wieczór spędziliśmy na podobozie, gawędząc i wzmacniając koleżeńskie więzi w grupie.

4 ŻYWIOŁY (namioty)
Środę obóz 4 Żywiołów rozpoczął od jazdy na quadach. Dzięki radom i pomocy instruktora doskonale opanowaliśmy prowadzenie tych czterokołowych pojazdów. Opanowaliśmy dziś także żywioł wody. Własnoręcznie wykonaliśmy tratwy, po czym udaliśmy się nimi na przeprawę po jeziorze. Następnie odbyły się warsztaty doskonalenia technik pływackich. Korzystając ze słonecznej pogody wykąpaliśmy się także w jeziorze. Po obiedzie doskonale się bawiliśmy lepiąc glinę. Tematyka była dowolna, tworzyliśmy figurki oraz przeróżne przedmioty. Wieczorem graliśmy w siatkówkę i kalambury. Dzień minął nam bardzo wesoło!

SUMMER CHALLANGE
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od jazdy Segway'em. Każdy z nas pokonał specjalnie przygotowany tor przeszkód. Następnie każdy z nas mógł pobawić się w kuli umieszczonej na wodzie – waterball. Przed obiadem mieliśmy także zajęcia terenoznawcze z użyciem busoli. Po poobiednim odpoczynku ćwiczyliśmy naszą równowagę, chodząc po taśmie zawieszonej na niewielkiej wysokości – slackline. Po kolacji wykonaliśmy flagę reprezentującą nasz obóz.

LEGO I PRZYGODA
Dzisiejsze atrakcje ze względu na bardzo słoneczną pogodę przepełnione były zajęciami w wodzie lub nad wodą. Dwa razy wyszliśmy na plażę, aby zażyć kąpieli i pobawić się tam w gry integracyjne. Po powrocie z plaży zagraliśmy w baloniadę. Gra polegała na przerzucaniu przez siatkę za pomocą koców balonów wypełnionych wodą. Pękające balony sprawiały nam dużą frajdę. Dodatkowo przed kolacją nauczyliśmy się celnie strzelać z procy. Wieczorem wspólnie bawiliśmy się przy grach i zabawach integracyjnych. To był udany i bardzo aktywny dzień.

SUPER MISJA SPECJALNA
Po śniadaniu mali Agenci poczuli się jak na prawdziwym zapaśniczym ringu. Każde dziecko założyło specjalny strój i zawalczyło na macie sumo. Następnie odbyły się zajęcia z orientacji w terenie. Kolejnym punktem programu był pakiet mega gier. Koloniści grali w twistera i jenge w rozmiarze XXL. Po obiedzie Agenci ruszyli na quady, dzieci udowodniły, że jeżdżą jak prawdziwi rajdowcy. Na koniec dnia udaliśmy się na strzelnicę, gdzie potrenowaliśmy strzelanie z wiatrówek.

FABRYKA GWIAZD
W Fabryce Gwiazd kolejny miły dzień już minął. Dziewczynki świetnie się bawiły grając w baloniadę. Za pomocą koców przerzucały napełnione wodą balony przez siatkę. Następnie kolonistki pogłębiły swoją wiedzę o naszym ośrodku, szukając odpowiedzi na zadane pytania w ramach gry francuskiej. Na kolejnym bloku zajęciowym Gwiazdki wykąpały się w jeziorze, co przyniosło im bardzo przyjemną ochłodę. Na zajęciach z tańca nowoczesnego kolonistki miały okazję nauczyć się kilku nowych kroków oraz całego układu tanecznego. Przed końcem dnia dziewczynki wzięły udział w grach i zabawach grupowych. Ten dzień był dla nas wszystkich bardzo przyjemny.

ODLOTOWE AGENTKI
Dzisiejszy dzień Odlotowych Agentek rozpoczął się super misją specjalną, którą miały wykonać w lesie. Dziewczynki grały w podchody. Później dziewczynki uczyły się stylizacji fryzur. Uczyły się dziś także tańca nowoczesnego. Po obiedzie Agentki odbyły lekcję samoobrony, podczas której nauczyły bronić się przed napastnikiem. Następnie dziewczynki wzięły udział w zajęciach fitness poprowadzonych przez pana instruktora, co stanowiło miłą dla nich odmianę. Po kolacji kolonistki bawiły się wspólnie na grach i zabawach integracyjnych.

GWIEZDNE WOJNY
Kolejny piękny i pogodny dzień w Kulce za nami. Na początku dnia odbył się seans filmowy, podczas którego Mali Wojownicy obejrzeli bajkę „Asterix i Obelix w służbie jej Królewskiej Mości”. Po czym Padawanie popisali się talentem wokalnym na karaoke. Chłopcy wykazali się dziś dużą sprawnością grając w Zmobi. Następnie, aby trochę odpocząć zagraliśmy w kalambury. Po obiedzie chłopcy wykąpali się w jeziorze, co sprawiło im wyczekiwaną ulgę od upału. Następnie odbyła się baloniada, czyli zabawa z balonami napełnionymi wodą. Na koniec dnia odbyło się szkolenie i pasowanie Młodych Padawan na Jedai.

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzień minął nam bardzo szybko na zabawach i przeróżnych konkursach. Zaczęliśmy od gier grupowych. Rozwijałyśmy dziś także swoje umiejętności wokalne, podczas karaoke. Trzeba przyznać, że w naszej grupie mamy prawdziwe talenty. Tuż po tym wygrzewaliśmy się na plaży i zażyliśmy orzeźwiającej kąpieli w chłodnej wodzie jeziora Łęsk. Dużo radości sprawiła nam baloniada, czyli zabawa balonami napełnionymi wodą. Zebrałyśmy dziś wiele informacji o naszym ośrodku. Sporo emocji przyniosła nam gra w „Dwie flagi”. Bardzo słodko zrobiło się nam w trakcie warsztatów kulinarnych – robiłyśmy własną watę cukrową.

MONSTER HIGH
Dzisiejszy dzień nasze Monsterki rozpoczęły od oglądania filmu. Następnie razem z grupą chłopców zagraliśmy w kalambury. Dziewczynki nie miały sobie równych i nie dały chłopcom szans na wygraną. Przy dzisiejszej pogodzie nie można było zapomnieć o ochłodzie w jeziorze. Dlatego też dziewczynki odpoczęły na plaży i wykąpały się w jeziorze. Na koniec dnia udaliśmy się na wędrówkę do lasu, gdzie budowaliśmy szałasy i zagraliśmy w „Dwie flagi”. Nie ma nic lepszego niż spacer po lesie na dobranoc.

MAZURSKA PRZYGODA
Dzisiejszy dzień minął nam bardzo szybko. Po śniadaniu mieliśmy czas na uporządkowanie swoich namiotów oraz terenu podobozu. Następnie z grupą Extremalne Wakacje mieliśmy rozgrywki sportowe w siatkówkę, koszykówkę i piłkę nożną. Następnie skorzystaliśmy z pięknej pogody i poszliśmy na plaże kąpać się pod czujnym okiem ratownika. Po obiedzie mieliśmy chwilę przerwy na złapanie oddechu i wypoczynek. Kolejny blok zajęć to budowanie tratw i pokonanie wyznaczonego dystansu przez ratownika. Po kolacji graliśmy w tabu oraz mieliśmy zabawy integracyjne.

VIP
Dziś na zajęciach z survivalu VIP'y nauczyły się układać ogniska i krzesać ogień. Dzięki temu wiedzą już jak sobie poradzi w lesie. Później koloniści ćwiczyli równowagę w waterball – czyli kuli napełnionej powietrzem umieszczonej na wodzie. Na eurobungee każdy wykonywał wysokie skoki i salta. Następnie chodziliśmy po linie zawieszonej na niewielkiej wysokości - slackline. Na koniec tych zajęć przeprowadziliśmy konkurs kto przejdzie całą długość liny. Okazało się, że uczestnicy naszej grupy mają doskonale wyćwiczoną równowagę.

AKTYWNE WAKACJE
Dzień rozpoczęliśmy od meczu piłki siatkowej, który zapewnił nam mnóstwo emocji. Następnie obozowicze odpoczęli od słońca w sali dydaktycznej, grając na Xbox'ie. Po zabawie dzieci wyszły na plażę, gdzie mogły się ochłodzić pluskając się w jeziorze. Po obiedzie koloniści zagrały w baloniadę, podczas której mieli za zadanie przerzucać balony napełnione wodą przez siatkę. Było przy tym mnóstwo śmiechu i radości. Wieczór obozowicze spędzili czas na zabawach, grając m.in. w „biedronkę”, „murarza” oraz „zgadnij kim jestem”. To był ciepły i radosny dzień.

4 ŻYWIOŁY (pawilon)
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć na wysokości. Budowaliśmy wieże ze skrzynek, na które się także wspinaliśmy. Następnie nadszedł czas na ochłodę w jeziorze i wygrzewanie w blasku słońca. Po chwili odpoczynku razem z panem instruktorem doskonaliliśmy umiejętności akrobatyczne na slackline. Po obiedzie czekał na nas pan ratownik by przeprowadzić zajęcia w wodnej kuli – waterball oraz pani animatorka, która pomogła nam przeprowadzić nam wiele ciekawych doświadczeń z wodą. Po kolacji nadszedł czas na grę terenową w lesie i sen.

EXTREMALNI
Po śniadaniu wybraliśmy się na plażę, aby stamtąd wypłynąć na wyprawę kajakami turystycznymi. Część grupy, która czekała na swoją kolej, skorzystała z okazji i wykąpała się w jeziorze. Następnie stoczyliśmy pojedynki ubrani w specjalne kostiumy na macie sumo. Na kolejnych zajęciach próbowaliśmy rozwiązać łamigłówki z bombowej gry. Po obiedzie troszkę odpoczęliśmy, po czym graliśmy w mega twistera oraz mega jenge. Wieczorem zagraliśmy w „Rannego lotnika”. Gra pokazała jak świetnie zgrana jest nasza grupa. Udało nam się donieść do ośrodka jednego z naszych kolegów, udającego rannego lotnika.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzisiejszy dzień nasza grupa rozpoczęła od gry w paintballa. Część obozowiczów rozegrała starcie na poligonie, natomiast pozostali na polu paintballowym znajdującym się na terenie ośrodka. Po pełnym emocji starciu, paintballowcy ćwiczyli celność strzelając z łuków. Koloniści przeszli dziś także przeszkolenie z pierwszej pomocy przedmedycznej. Dzięki temu wiedzą już jak reagować w sytuacji zagrożenia życia. Nie zabrakło także sportowych emocji. Obozowicze rozegrali dziś mecz piłki nożnej i siatkowej. Na dobranoc zagraliśmy w nocnego paintballa.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od zajęć z samoobrony. Jako waleczni bajkowi bohaterowie musimy bronić się przed potworkami. Korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na plażę. Tam kąpaliśmy się i bawiliśmy się w różne wodne zabawy. Następnie przenieśliśmy się do raju Aborygenów i trenowaliśmy rzut bumerangiem. Po obiedzie walczyliśmy z Angry Birds'em grając na Xbox'ie. Potem w ślad za Kubusiem Puchatkiem wybraliśmy się na małe co nieco. Wieczorem zatańczyliśmy sobie kilka tańców wygibańców.

HEROSI
Dzień rozpoczęliśmy od wspólnej zabawy na karaoke. Następnie rozruszaliśmy się grając w Zombie. Po rozgrywce, odpoczęliśmy przy grach i zabawach integracyjnych. Po obiedzie udaliśmy się do lasu na zajęcia z survivalu, podczas których zgłębiliśmy sztukę przetrwania. Kolejne zajęcia upłynęły nam na walkach sumo. Pojedynki były zacięte i wyrównane. Zapoznaliśmy się dziś także z zasadami pierwszej pomocy, dzięki czemu wiemy jak reagować w przypadku zagrożenia życia. Wieczorem odbyło się ognisko, na którym śpiewaliśmy i piekliśmy kiełbaski.