RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2015

Turnus IV (30.07-09.08.2015)

Dzień 9 - Piątek, piąteczek, piątunio w Kulce!

Dodany: 2015.08.07

Dziewiąty dzień kolonii już minął. Koniec turnusu zbliża się nieubłaganie, dlatego nie tracimy ani chwili cennego czasu. Nasi koloniści nieprzerwanie świetnie się bawią i korzystają z atrakcji. Zapraszamy do zapoznania się z opisem przebiegu dnia w poszczególnych grupach.

4 ŻYWIOŁY
Mamy za sobą kolejny udany dzień! Od samego rana pod czujnym okiem ratownika kąpaliśmy się w chłodnym jeziorze. Po obiedzie mieliśmy do wykonania super misje specjalną – uratować kulkowy obóz! Do dyspozycji mieliśmy GPS, za pomocą którego mieliśmy odnaleźć ukryte kawałki mapy. Na mapie zaznaczone było miejsce w którym ukryta była bomba. Po jej odnalezieniu sprawnie ją rozbroiliśmy. Po chwili odpoczynku przyszedł czas na kajakową wyprawę. Po kolacji zostaliśmy podzieleni na drużyny. Zadaniem każdej z drużyn było uzyskanie odpowiedzi na kilka pytań o naszym ośrodku. Dzięki czemu poszerzyliśmy wiedzę o Kulce.

VIP
Dziś od rana Vip'y ukrywały się w lesie, zapoznawali się z technikami kamuflażu i ćwiczyli ich wykonywanie. Zajęcia survivalove przypadły nam do gustu. Na kolejnych zajęciach pływaliśmy kajakami i podziwialiśmy mazurski krajobraz. Nie zabrakło również treningu celności. Na strzelnicy strzelaliśmy z procy. Obyły się dziś także zajęcia z pierwszej pomocy przedmedycznej. Nauczyliśmy się jak reagować w sytuacji zagrożenia życia i jak pomóc osobie poszkodowanej. Jak na Vip'ów przystało wiemy jak uratować komuś życie.

KRAINA WYOBRAŹNI
Dzisiaj w Krainie Wyobraźni było bardzo gorąco, mimo to bawiliśmy się świetnie. Już od samego rana czekało na nas mnóstwo atrakcji. Rozpoczęłyśmy go od konkursu na kolonijną piosenkę i kolonijny wiersz. Wykonywałyśmy to zadanie w parach i wszystkie wykonałyśmy je na najwyższym poziomie. Tuż po tym poszłyśmy na kulkową plażę, gdzie wykąpałyśmy się w jeziorze. Dużo radości sprawiły nam walki sumo. Trzeba przyznać, że ten sport nie jest wcale taki łatwy jak się wydaje. Kolejną atrakcją, a raczej słodką niespodzianką były warsztaty kulinarne. Tym razem robiłyśmy różne cuda z czekolady. Kiedy popołudniu zrobiło się nie co chłodniej, zagrałyśmy w grę „Pięćdziesiątka”, dzięki której dowiedziałyśmy się jeszcze więcej o miejscu, w który spędzamy cudowne chwile. Dzień zakończyłyśmy imprezą „Piżama party”.

GWIEZDNE WOJNY
Zabawa na okrągło trwa w naszej grupie nieprzerwanie. Mali Wojownicy wcielili się dziś w rolę konstruktorów super latających ścigaczy. Dzieci mogły wykazać się kreatywnością oraz zdolnościami manualnymi. Nie zabrakło dziś także plażowania z mnóstwem gier i zabaw. Chłopcy układali dziś także kosmiczne konstrukcje z klocków Lego. Po obiedzie odbyła się fabularyzowana gra terenowa – Powrót Jedi. Chłopcy musieli przejść trzy próby. Mali Wojownicy sprostali tym zadaniom bez najmniejszego problemu. Po kolacji koloniści rozegrali mecz piłki nożnej oraz zabawili się w zombie.

LEGO I PRZYGODA
Kolejny gorący dzień za nami. Poranek rozpoczęliśmy od gier planszowych na świeżym powietrzu. W podgrupach graliśmy w znane nam planszówki. Później udaliśmy się na plażę. Bardzo cieszymy się, że jezioro jest tak blisko nas! Kiedy tylko mamy ochotę możemy ochłodzić się w wodzie jeziora. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze terenowej „Enigma”, która nauczyła nas podstawowych technik szyfrowania wiadomości. Podczas gry wcieliliśmy się w rolę szyfrantów, których zadaniem było wzięcie udziału w tajnej misji kryptograficznej. Dzień zakończyliśmy rozgrywkami sportowymi na terenie ośrodka.

ODLOTOWE AGENTKI
Dzień Odlotowych Agentek zaczął się od projekcji filmu. Później dziewczynki rywalizowały ze sobą grając na Xbox'ie. Następnie udaliśmy się nad jezioro, gdzie odpoczęłyśmy i zażyłyśmy orzeźwiającej kąpieli. Po obiedzie dziewczynki bawiły się na podwórku, po czym uczyły się jak szyfrować wiadomości. Wcieliły się w rolę szyfrantów, przekazujących tajne wiadomości. Po kolacji zmierzyły się z kolejną super misją specjalną.

FABRYKA GWIAZD
Niestety nasza przygoda w Ośrodku Kulka wielkimi krokami zbliża się ku końcowi. Dziś Gwiazdy miały okazję porozmawiać na temat dobrego sposobu odżywiania się, a przy tym dowiedziały się jakie produkty zawierają najwięcej kcla. Na kolejnych zajęciach powędrowałyśmy na plażę, aby ochłodzić się w jeziorku. Na plaży przy okazji wykonałyśmy maseczki kosmetyczne. Po obiedzie dziewczynki wraz z kolonistami Super Misji Specjalnej zagrały w baloniadę. Resztę dnia spędziłyśmy odpoczywając w cieniu i rozmawiając na wiele ciekawych tematów.

MONSTER HIGH
Aż strach pomyśleć, że nasza przygoda dobiega końca. Czas na Kulce płynie zbyt szybko! Zaraz po śniadaniu Monsterki udały się na kolejne zajęcia z charakteryzacji. Dziewczynki nabrały już wprawy w wykonywaniu stylizacji. Zajęcia w namiocie wypełnione były bardzo ciekawymi grami, które przypadły Straszyciółkom do gustu. Największą frajdę sprawił nam dziś „pakiet beauty”. Sesja zdjęciowa w maskach udała się wyśmienicie. Wieczorem wszystkie Monsterki udały się na plażę, gdzie odbył się konkurs „Mam Talent” i wręczona została Różdżka Animuszu.

AKTYWNE WAKACJE
Aktywni rozpoczęli dzień od zaprawy porannej. Po śniadaniu koloniści przeszli przeszkolenie z samoobrony. Od dziś wiedzą jak się bronić w niebezpiecznej sytuacji. Odbył się też turniej piłki nożnej. Przed obiadem chłopcy i dziewczęta plażowali i kąpali się w jeziorze. Po obiedzie aktywni śpiewali podczas karaoke, grali w mega gry, takie jak twister i scrable. Nie zabrakło także zajęć z szyfrowania wiadomości. Aktywni okazali się świetnymi szyfrantami. Przed kolacją odbyły się zawody na macie sumo, baloniada oraz plażowanie. Na podsumowanie dnia uczestnicy spędzając czas na plaży, komponowali wiersze i piosenki o Kulce, po czym zaprezentowali swoje dzieła.

SUMMER CHALLANGE
Ten piękny i słoneczny dzień koloniści zaczęli od zabawy balonami napełnionymi wodą – baloniadą. Pękające balony dały nam dużo zabawy i ochłody. Następnie wszyscy udali się na plażę, aby skorzystać z orzeźwiającej kąpieli w jeziorze. Po obiedzie obozowicze ćwiczyli techniki samoobrony. Podczas tych zajęć nabyli umiejętność skutecznej obrony przed napastnikiem. Następnie dla odprężenia koloniści zagrali w mega gry planszowe. Przed kolacją uczestnicy grupy zabawili się w zombie. Natomiast po kolacji koloniści wcielili się w rolę poszukiwaczy skarbów, używając do poszukiwań wykrywacza metalu.

EXTREMALNI
Po śniadaniu nasza grupa wybrała się na wędrówkę po lesie. Na leśnej polanie przećwiczyliśmy musztrę, po czym zagraliśmy w Rannego lotnika. Jeden z naszych kolegów wcielił się w rolę rannego lotnika, a pozostali starali się go uratować. Po powrocie z lasu, odpoczęliśmy na plaży. Natomiast wieczór upłyną nam na grze w mafie.

MAZURSKA PEZYGODA
Po śniadaniu i uporządkowaniu naszych namiotów oraz terenu podobozu poszliśmy na plażę. Pod czujnym okiem ratownika pływaliśmy na kajakach bezburtowych. Następnie wykąpaliśmy się w jeziorze. Po obiedzie poszliśmy na waterball .Musieliśmy wejść do wielkiej kuli wypełnionej powietrzem i chodziliśmy po wodzie. Kolejne zajęcia to walki sumo. Najpierw ubraliśmy specjalny strój a następnie walczyliśmy ze sobą na specjalnej macie. Po kolacji w ramach Pakietu Super Integracyjnego mieliśmy różne zabawy na terenie ośrodka. Zmęczeni dniem położyliśmy się grzecznie spać.

OBÓZ PAINTBALLOWY
Po śniadaniu zagraliśmy w jedną z ostatnich wspólnych gier paintballowych. Następnie bawiliśmy się przy grach integracyjnych. Na kolejnych zajęciach udaliśmy się do lasu, na przeszkolenie z survivalu. Nauczyliśmy się dziś także podstaw samoobrony, dzięki czemu wiemy już jak bronić się przed napastnikiem. Wieczór spędziliśmy na doskonaleniu orientacji w terenie oraz poznaniu zasad pierwszej pomocy przed medycznej. Po tak wielostronnym przeszkoleniu na pewno damy sobie radę w extremalnych warunkach.

4 ŻYWIOŁY (namioty)
Dzisiejszy dzień 4 żywioły rozpoczęły od kąpieli i plażowania nad jeziorem Łęsk. Oprócz tego graliśmy w siatkówkę i badmintona. W następnym bloku udaliśmy się na salę dyskotekową gdzie wyświetlony był film. Po seansie filmowym wraz z animatorką malowaliśmy farbami na płótnie. Co ciekawe do tworzenie obrazów o tematyce 4 żywiołów nie używaliśmy rąk. Dzień zakończyliśmy wspólnym śpiewaniem przy gitarze.

OBÓZ SUPER PAINTBALLOWY
Dzień rozpoczęliśmy od kąpieli w jeziorze, a następnie udaliśmy się na seans filmowy, podczas którego obejrzeliśmy film „Noc w muzeum 2”. Wybraliśmy się następnie do lasu, na kolejną część przeszkolenia z survivalu. Zgłębiliśmy naszą wiedzę o sztuce przetrwania, dzięki czemu wiemy jak poradzić sobie w trudnych warunkach. Nie zabrakło także treningu strzeleckiego. Wieczorem strzelaliśmy z wiatrówek i rozegraliśmy turniej paintballowy. Dzień zakończyliśmy ogniskiem.

MAGICZNY ŚWIAT BAJEK
Dzień spędziliśmy wesoło i kolorowo jak zwykle. Najpierw odwiedziły nas pingwiny z Madagaskaru, po czym na mega grach tworzyliśmy zamki, maski i inne bajkowe stworki z klocków jenga. Zagraliśmy także w mega twistera. Następnie udaliśmy się na plażę, tam kąpaliśmy się i wypoczywaliśmy. Po obiadku zaszaleliśmy grając na Xbox'ie. Wieczorem bawiliśmy się na wspaniałym balu z bajkowymi bohaterami.

HEROSI
Dzisiejszy dzień Herosi rozpoczęli od uporządkowania swoich domków. Następnie udali się na pobliskie kąpielisko, gdzie ćwiczyli swe zdolności w grze alias party. Później udali się na seans filmowy, podczas którego obejrzeliśmy „Noc w muzeum 2”. Po takim relaksie przyszła pora na stawienie czoła konkurencjom mini Igrzysk Olimpijskich. Po złożeniu przysięgi Zeusowi, Herosi rozpoczęli bój. Później zagrali w mega jenge, by później jak co dzień zasiąść do wspólnego czytania książki.

SUPER MISJA SPECJALNA
Dzisiejszy dzień przeznaczyliśmy na integrację. Po śniadaniu ruszyliśmy na plażę. Ile przyjemności sprawia kąpiel w wodzie w tak upalnym dniu! Kolejną atrakcją dla dzieci była gra w siatkówkę balonikami napełnionymi wodą. Gdy popołudniu zrobiło się nie co chłodniej ruszyliśmy na misję z wykrywaczem metalu. Z zawiązanymi oczami koloniści musieli przejść specjalny szlak. Dzień zakończyliśmy pływając kajakami, przy pięknej scenerii zachodzącego słońca.