RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2017

Turnus I (24.06-04.07.2017)

Dzień 8 - Nie mamy czasu na nudę

Dodany: 2017.07.01

Minął ósmy dzień kolonii w Kulce. Dzień rozpoczął się dość słonecznie dla nas. Jednak nie tylko słońce było powodem uśmiechu na naszych twarzach.

Cztery Żywioły, grupa Pani Pauli C.
Rano odbyły się zajęcia z wychowawcą, na których graliśmy między innymi w kalambury, które przyniosły dużo radości. Na kolejnych zajęciach nauczyliśmy się obsługi kompasu i GPS-u. Uczyliśmy się także wyznaczać azymut i kierunek. Następnie wcieliliśmy się w rolę snajpera na zajęciach z wiatrówek. Po obiedzie doskonaliliśmy techniki pływackie, a nastepnie pływaliśmy omegą. Na zakończenie dnia odbyły się długo wyczekiwania zajęcia linowe, na których wspinaliśmy się po skrzynkach.

Herosi, grupa Pani Ani K.
Dzisiaj rozpoczęliśmy nasz dzień bardzo aktywnie, gdyż wybraliśmy się na kajaki turystyczne, dzięki czemu mogliśmy podziwiać piękne widoki. Przed obiadem zdążyliśmy jeszcze stoczyć turniej łuczniczy, w którym zwyciężył Paweł Dmochowski. Po posiłku wróciliśmy nad jezioro by poznać najpiękniejsze zakątki jeziora podróżując smoczą łodzią. Później razem z młodszą grupą herosów poszliśmy do lasu, gdzie nauczyliśmy się rozpalać ognisko bez użycia zapałek, a tuż przed snem zagraliśmy w mega gry, a że wszystkich nich była najśmieszniejsza jenga.

Herosi, grupa Pani Patrycji K.
Poranek zaczynaliśmy od super sprzątania, w końcu jutro przyjmujemy swoich najważniejszych gości. Było także dużo śmiechu i zabawy na mega grach. Jenga spodobała nam się najbardziej. Udało nam się także chwilę popluskać. A wieczorem czekał na nas survival w lesie. Nauczyliśmy się rozpalać ognisko bez użycia zapałek i dobrze maskować w lesie. Czekamy na Was jutro!

Gwiezdne Wojny, grupa Pani Angeliki K.
O 10:45 walczyliśmy o serce królowej Amidali z Naboo. Mieliśmy do wykonania kilka zadań, które sami musieliśmy odnaleźć na mapie. Zajęcia były ciekawe a zadania czasami śmieszne. Później odbył się trening lewitacji. Naszym zadaniem było zbudować jak najwyższa wierzę ze skrzynek i wspiąć się jak najwyżej dokładając kolejną skrzynkę. Nasz rekord to 16 skrzynek. Następnie był obiad, po którym przygotowaliśmy się na zajęcia z panią Olą. Podczas nich trenowaliśmy sztuki walki.

Projekt Kulka, grupa Pani Doroty P.
Zaraz po śniadaniu wyruszyliśmy pieszo na poligon. Gdy tam dotarliśmy czekało na nas mnóstwo atrakcji. Najpierw jeździliśmy quadami po specjalnym torze, oraz vikingiem. Jazda była bardzo ekstremalna! Później mieliśmy okazję brać udział w paintballu. Po powrocie na ośrodek mieliśmy przerwę na odpoczynek. Resztę dnia spędziliśmy na zabawach w grupie.

Obóz Super Paintballowy, grupa Pani Agaty B.
Dzień rozpoczęliśmy od wędrówki na poligon, gdzie rozegraliśmy kilka potyczek paintballowych. Po powrocie mieliśmy chwilkę czasu na odpoczynek, a następnie zjedliśmy obiad. Nie czekajac długo po posiłku poszliśmy na zasłużony relaks, wypływając w rejs kajakami. Dzień zakończył się kolejną potyczką paintballową i ogniskiem.

VIP, grupa Pani Eweliny K.
Dzień był pełen atrakcji! Po śniadaniu udaliśmy się na poligon, gdzie odbyły się nasze zajęcia. Tam jeździliśmy na quadach i vikingu. Także braliśmy udział w potyczece paintballowej. Po powrocie zjedliśmy obiad i znaleźliśmy chwilę odpoczynku. Następnie wybraliśmy się na wiatrówki, po których odbyły się zajęcia INO i GPS. Dzień zakończyliśmy grą „Uwolnić VIP-a”.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Marty S.
Po śniadaniu korzystając z pogody wybraliśmy się na plażę. Tam miło spędziliśmy czas na grach i zabawach w grupie. Następnie udaliśmy się na łuki. Świetnie się bawiliśmy! Po obiedzie szyfrowaliśmy zadania, które później inni musieli rozszyfrować podszas Enigmy. Ostatnią naszą atrakcją była Bitwa Plemion. Musieliśmy zebrać jak najwięcej flag.

Obóz Paintballowo-Survivalowy, grupa Pana Wiktora K.
Po porannej zaprawie i śniadaniu udaliśmy się na nasze pierwsze zajęcia – łuki. Po nich odbyły się kolejne zajęcia z celności, tym razem strzelaliśmy z procy. Przed obiadem mieliśmy okazję zamienić się w gladiatorów i walczyć między sobą gąbkowymi lancami. Dzień zakończyliśmy grą Enigma.

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny M.
Ósmy dzień kolonii rozpoczęliśmy od wyprawy na pole minowe, gdzie szukaliśmy metalowych skarbów. Następnie rozegraliśmy pojedynek w baloniadę, po której udaliśmy się na plazę. Połowa grupy kąpała się w jeziorze, a pozostała część grała w piłkę na brzegu. Po obiedzie wybraliśmy się na seans filmowy, a dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbaski i graliśmy w różne gry.

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny K.
W końcu słońce było dla nas łaskawe i mogliśmy korzystać z zajeć na podwórku. Rano strzelaliśmy z wiatrówki, a później byliśmy nad jeziorem i graliśmy w waterpolo. Woda była trochę zimna, ale cały czas ruszaliśmy się i daliśmy radę. Następnie graliśmy w grę francuską i w baloniadę. Było fajnie! Przed kolacją ogladaliśmy film "Big Hero", a wieczorem czekało na nas ognisko i pieczenie kiełbasek.

Summer Challenge, grupa Pani Moniki B.
Po porannej toalecie i śniadaniu wypłynęliśmy w rejs kajakami sit on top. Po powrocie wspinaliśmy się po wieży ze skrzynek. Później odbyły się nasze ostatnie zajęcia survivalowe. Dzień zakończyliśmy walkami gladiatorów.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Marzeny O.
Po śniadaniu cała grupa wyszła na zajęcia ze strzelania z wiatrówki. Następnie poszliśmy na plażę. Graliśmy tam w różne gry, a po krótkiej przerwie wyruszyliśmy na grę francuską. Całej grupie bardzo się podobała zabawa, ponieważ podczas tych zajęć dowiedziliśmy się wielu ciekawych informacji i tajemnic o ośrodku. Później tworzyliśmy plakaty do naszych pokoi.

VIP, grupa Pani Agaty B.
Dzień rozpoczęliśmy pełną emocji wizytą na poligonie. Jeździliśmy na quadach, vikingu i turlaliśmy się w zorbie. Następnie nauczyliśmy się fachowo rozpalać ognisko. Najwięcej emocji wzbudziło w nas zajęcia na strzelnicy.

Wakacje z Elsą, grupa Pani Magdy P.
Dziś po zjedzeniu po prostu przecudownego śniadania zabraliśmy się za robienie porządków w pokojach. Później miałyśmy zajęcia taneczne, na których ćwiczyłyśmy nasz układ, który pokażemy wszystkim na końcowym apelu. Już nie możemy się doczekać, mimo iż trema w nas siedzi. Dzisiaj dzień umilił nam spacer po lesie tropem pięknej natury. Chodziliśmy po łąkach i tańczyliśmy do hiszpańskich rytmów. Później udaliśmy się na kolację napełnić nasze brzuchy i następnie czekały na nas mega gry, czyli gigantyczny chińczyk, scrabble, oraz twister. Pozdrawiamy, wakacje z Elsą.

Obóz Paintballowy, grupa Pana Bartosza P.
Sobota przywitala nas pięknym słońcem. O godzinie 9: 30 wyruszylismy na poligon painballowy. Do dyspozycji mielismy aż 500 kulek! Zabawa była przednia, gdyż p. Bartek postanowił być "zajaczkiem". Później udaliśmy się na zajęcia z survivalu. Nauczyliśmy się rozpalać ogniska krzesiwem. Próbowaliśmy też wojskowych racji żywnościowych.

Mazurska Przygoda, grupa Pani Klaudii F.
Po śniadaniu graliśmy w koszykówkę. Potem poszliśmy do lasu grać w grę terenowa. Następnie z racji tego, że była ładna pogoda i świeciło słońce odwiedziliśmy plażę. Po obiedzie oglądaliśmy film. Dzień zakończyliśmy ogniskiem.

Summer Challenge, grupa Pani Justyny D.
Dziś naszą grupę przywitało piękne słoneczko, dlatego też zaraz po śniadaniu wybrałyśmy się na kajakami. Miałyśmy możliwość podziwiać malownicze zakątki naszego jeziora. Następnie wyposażone w długopis, kartkę i zestaw pytań wyruszyłyśmy na poszukiwania odpowiedzi do gry francuskiej. Jeszcze przed obiadem miałyśmy okazję rozegrać baloniadę. Zabawa była fantastyczna. Po odpoczynku wzięłyśmy udział w rozgrywkach ringo, a także w zawodach strzelania z łuku. Po kolacji poznałyśmy nowe gry i zabawy ruchowe.

Militarni, grupa Pana Bartłomieja G.
Dzień rozpoczęliśmy naszą ulubioną zaprawą. Wszyscy cieszyliśmy się, że możemy sobie pobiegać. Tuż po upragnionym treningu poszliśmy posprzątać nasze namioty. Potem wybraliśmy się na poligon na atrakcje, a następnie do pani Weroniki na zajęcia z wykrywaczem metali. Po obiedzie graliśmy sobie w gry integracyjne.

VIP, grupa Pani Marty K.
To dla nas zaświeciło słońce! Dziś na poligonie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Zorba, quady i viking z instruktorami. Grupa namówiła wychowawców, by udać się do sklepu. Po powrocie graliśmy w zabawę pod nazwą Psycholog. W te role wcieliła się Martyna, ale nie z każdym podzieli się tajemnicami, które odkryła.

Ekstremalne Wakacje, grupa Pani Doroty J.
Kolejny dzień naszej kolonii dobiegł końca. Zaczęliśmy go od survivalu, na którym poznaliśmy zasady kamuflażu. Następnie pomaszerowaliśmy do Starych Kiejkut, abt zobaczyć ośrodek kształcenia kadr wywiadu. Przed wyprawą usłyszliśmy historię dotyczcą tego miejsca. Po obiedzie i krótkim odpoczynku mieliśmy bombową grę. Naszym zadaniem było wykonanie ukrytych zadań, które doprowadzały nas do bomby, którą na koniec musieliśmy rozbroić. Dzień zakończyliśmy grą Leśna Pułapka.

Obóz Quadowo-Survivalowy, grupa Pani Oli L.
Po śniadaniu i porannych porządkach udaliśmy się z instruktorką do lasu, gdzie graliśmy w Rannego Lotnika. Uczyliśmy się udzielania pierwszej pomocy, by potem uratować członków naszej grupy, którzy ukryli się w lesie. Następnie były zajęcia z survivalu, podczas których uczyliśmy się rozpalać ognisko i sprawdzaliśmy zawartość racji żywnościowej dla żołnierzy. Wieczorem odbyło się ognisko z kiełbaskami.

Super Militarni, grupa Pana Damiana J.
Dzień zaczęliśmy poranną zaprawą, po której udaliśmy się na śniadanie. Po posiłku poszliśmy na nasze pierwsze zajęcia na których nauczyliśmy się jak rozpalać ognisko i zdobywać pożywienie. Świetnie spędziliśmy czas wypływając w rejs kajakami. Po powrocie świetnie się sprawdziliśmy w rzucie granatem. Dzień zakończyliśmy grą Ranny Lotnik.

Obóz Super Paintballowy, grupa Pana Pawła Cz.
Dzień rozpoczęliśmy pójściem na poligon, gdzie rozegraliśmy kilka paintballowych gier zespołowych. Następnie po obiedzie mieliśmy zajęcia z survivalu, na których nauczyliśmy się rozpalać ognisko i przygotowywać posiłki. Kolejnymi zajęciami była pierwsza pomoc. Nauczyliśmy się jak należy pomagać oraz jakie są podstawowe sposoby udzielania pomocy.

Obóz Quadowo-Survivalowy, grupa Pani Asi K.
Po śniadaniu i codziennych porządkach udaliśmy się na zajęcia sumo. Wielkim zwycięzcą okazał się Oskar. Później poszliśmy na ostatnie zajecia z survivalu. Po obiedzie odpoczęliśmy, bo bardzo się najedliśmy. Przed kolacja udaliśmy się do lasu na zajęcia dotyczęce pierwszej pomocy. Po kolacji odbyło się ognisko z kiełbaskami.

Kulka Ninja Go, grupa Pani Pauliny J.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć z medytacji, podczas których udaliśmy się na spacer do lasu, aby podziwiać piękno i spokój natury. Dziś przyszedł także czas na zajęcia terenoznawcze z wykorzystaniem kompasu oraz GPS-u. Korzystając z pięknej pogody urządziliśmy sobie piknik na plaży, w trakcie którego mieliśmy okazję by poznać się z jeszcze lepszej strony. Wieczorem jak na prawdziwych ninja przystało, wykrywaliśmy zagrożenie za pomocą wykrywacza metalu. Znaleźliśmy wiele skarbów.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Nikoli B.
Po śniadaniu ruszyliśmy na grę Ranny Lotnik. Na samym początku poznaliśmy zasady udzielania pierwszej pomocy, zobaczyliśmy co kryje się w wielkiej torbie ratowniczej. Następnie wspólpracując ze sobą musieliśmy znaleźć rannych i im pomóc. Zaraz potem udaliśmy się na plażę, gdzie odbyły się warsztaty doskonalenia technik pływackich. Po obiedzie tworzyliśmy fotobudki, które wyszły nam świetnie. Wieczorem oglądaliśmy film w Cool Clubie.

Bohaterki Disneya, grupa Pani Pauliny M.
Wczorajsza dyskoteka była super. Bawiłyśmy się prawię do samego rana. Dziś po śniadaniu od rejsu kajakami. Mimo, że niektóre pływałyśmy pierwszy raz, świetnie się spisałyśmy. Później odbyły się warsztaty taneczne. Następnie grałyśmy w liczne gry np.: zbijak. Dzisiaj także rysowałyśmy piękne laurki dla rodziców. Naszą ostatnią atrakcją były łuki.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Elizy R.
Po śniadaniu odbyły się Igrzyska Olimpijskie. Mieliśmy do wykonania mnóstwo konkruencji np.: przeciąganie liny, wyścigi w wielospodniach. Po obiedzie wybraliśmy się do pobliskiej miejscowości na małe zakupy. Dzień zakończyliśmy zajęciami, podczas których szukaliśmy skarbów za pomocą wykrywacza metalu.

Herosi, grupa Pani Patrycji S.
Kolejny dzień minął nam bardzo szybko. Prawie przez pół dnia przygotowywaliśmy się do występu, który odbędzie się w poniedziałek. Byliśmy również na plaży, bawiliśmy się w gladiatorów oraz strzelaliśmy z procy.

Projekt Kulka, grupa Pani Kasi Ch.
Dzień zaczął się wcześnie i nietypowo. Z rana nasza pani zorganizowała nam rozgrzewkę, która rozgrzała nas i przygotowała na wyzwania dnia. Większość czasu spędziliśmy na poligonie, gdzie korzystaliśmy z takich atrakcji jak zorba, viking oraz quady. Po powrocie zjedliśmy obiad, a później graliśmy w grę terenową z wykorzystaniem GPS-u. Kolejną atrakcją były kajaki turystyczne, które dostarczyły nam wiele wrażeń. Wieczorem opadliśmy już trochę z sił, więc udaliśmy się do Cool Clubu na film. Jak zawsze dzien minął nam bardzo szybko, a szkoda!