RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2017

Turnus V (07.08-17.08.2017)

Dzień 9 - Ekstremalna przejażdżka

Dodany: 2017.08.15

Za nami już dziewiąty dzień kolonii. Wrócimy do domu pełni pięknych wspomnień oraz bogatsi o nowe przygody i wiedzę.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Pauliny W.
Na zajęciach terenoznawczych poznaliśmy teorię dotyczącą zasad orientacji w terenie, a następnie zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy na ośrodku. Później zamieniliśmy się w gladiatorów i stoczyliśmy ze sobą walkę miękkimi lancami. Walki były zacięte i pełne emocji. Dziś mieliśmy również zajęcia na strzelnicy, gdzie strzelaliśmy z łuków do tarcz. Było wystrzałowo i ekscytująco!

Kulka Ninja Go, grupa Pani Sylwii K.
Ten dzień stal się prawdziwa szkołą przetrwania. Mieliśmy zajęcia z kamuflażu i tropienia prawdziwych leśnych zwierząt. To było niesamowite doświadczenie. Po obiedzie odbyły się zajęcia z survivalu. Zbudowaliśmy w lesie szałasy, a potem nauczyliśmy się używać krzesiwa. Zdobyliśmy mnóstwo przydatnej wiedzy. Miały miejsce również zajęcia z pierwszej pomocy w formie gry o nazwie ranny lotnik. Od dzisiaj wiemy jak się zachować w sytuacji kryzysowej.

Obóz Paintballowy, grupa Pani Patrycji K.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć w lesie. Przypomnieliśmy sobie zasady pierwszej pomocy, a następnie zagraliśmy w Rannego Lotnika ucząc się radzić sobie w trudnych warunkach. Później mieliśmy park linowy, na którym pokonaliśmy swój lęk wysokości. Po obiedzie nie mogło zabraknąć paintballa, a dokładniej speedballa z naszym ulubionym instruktorem. Mieliśmy także drugą część survivalu, podczas którego rozpalaliśmy ognisko różnymi przedmiotami - nie tylko zapałkami i krzesiwem. Wieczorem Pani rozdała nam dyplomy uczestnictwa, na których zbieraliśmy swoje podpisy.

Super Militarni, grupa Pana Damiana G.
Dzisiaj po śniadaniu ruszyliśmy na poligon, gdzie czekały na nas niesamowite atrakcje. Poza paintballem mieliśmy do pokonania tor przeszkód. Był bardzo trudny i było mnóstwo przeszkód jednak spisaliśmy się świetnie. Po powrocie i krótkim odpoczynku poszliśmy na plaże, skąd wypłynęliśmy na jezioro tratwami. Dzień zakończyliśmy survivalem w lesie.

Herosi, grupa Pani Ani S.
Po śniadaniu, pełni sił wybraliśmy się do Cool Clubu na zajęcia taneczne. Wszyscy świetnie się bawiliśmy. Następnie wybraliśmy się na plaże, skąd wypłynęliśmy we wspaniały rejs smoczą łodzią. Po powrocie i krótkim odpoczynku czekały na nas zajęcia z samoobrony. Nauczyliśmy się wielu przydatnych chwytów i nikt nam już nie jest straszny. Korzystając z pięknej pogody znowu wybraliśmy się na plaże, tym razem żeby odpocząć i wykąpać się w jeziorze. Naszą ostatnią atrakcją dzisiaj było strzelanie z łuków do tarcz.

Summer Challenge, grupa Pani Oli R.
Dzisiaj czekał nas dzień pełen wrażeń. Zaraz po śniadaniu wypłynęliśmy w rejs kajakami turystycznymi po malowniczym jeziorze Łęsk. Później zamieniliśmy się w wojowników sumo i w śmiesznych stojach stoczyliśmy ze sobą walkę. Kolejno wybraliśmy się do lasu, gdzie odbyła się kolejna lekcja survivalu. Poznaliśmy racje żywnościową oraz nauczyliśmy się rozpalać ogniska na różne sposoby.

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny M.
Po śniadaniu czekały na nas zajęcia z samoobrony. Nauczyliśmy się wielu przydatnych chwytów, dzięki którym nikt nam nie jest straszny. Korzystając z pogody wybraliśmy się na naszą kulkową plaże, a tam łapaliśmy promienie słońca i kąpaliśmy się w jeziorze. Bardzo miło nam upłynął czas we wspólnym gronie. Później odbyły się zajęcia z orientacji w terenie – GPS/INO. Nauczyliśmy się obsługi kompasów i szukaliśmy zadań schowanych na terenie ośrodka. Wieczorem pani zorganizowała nam tańce integracyjne, podczas których wszyscy rewelacyjnie się bawiliśmy!

Aktywne Wakacje, grupa Pani Eweliny K.
Ten dzień był niesamowity, ponieważ od rana czekało na nas mnóstwo atrakcji! Po śniadaniu zamieniliśmy się w wojowników sumo. Przebraliśmy się w śmieszne stroje i nałożyliśmy ochronne nakrycie na głowę i stoczyliśmy ze sobą walkę. Było bardzo śmiesznie! Następnie poznaliśmy szyfry, podczas gry Enigma. Dzisiaj odbył się również turniej w unihokeja, po którym w celu wypoczynku wybraliśmy się na plaże. Pogoda nam dopisała, więc nie obyło się bez kąpieli słonecznych i w jeziorze. Przed kolacją odbyła się lekcja samoobrony, a dzień zakończyliśmy grą z użyciem kompasów i GPS-a.

Militarni, grupa Pana Rafała M.
Zaraz po śniadaniu, naładowani energią ruszyliśmy na poligon. Tam pokonaliśmy trudny tor przeszkód. Spisaliśmy się świetnie! Było mnóstwo przeszkód i konkurencji. Będąc tam braliśmy udział także w grze paintballowej. Bawiliśmy się świetnie! Gdy wróciliśmy na ośrodek, zjedliśmy obiad i pełni sił dalej korzystaliśmy z atrakcji. Udaliśmy się do lasu, gdzie szukaliśmy skarbów za pomocą wykrywacza metalu. Słońce grzało, więc wybraliśmy się na plaże, gdzie miło spędziliśmy czas grając w przeróżne gry w grupie.

Cztery Żywioły, grupa Pani Agnieszki R.
Po śniadaniu wybraliśmy się na plaże. Zbudowaliśmy tam tratwy, którymi później wypłynęliśmy na jezioro Łęsk i pokonaliśmy specjalną, wodną trasę. Następnie poszliśmy na strzelnicę, gdzie pod czujnym okiem instruktora strzelaliśmy do tarcz z wiatrówek. Przed kolacją ruszyliśmy do lasu, a tam odbyła się lekcja survivalu, podczas której nauczyliśmy się budować szałas oraz poznaliśmy sztukę przetrwania. Resztę dnia spędziliśmy we wspólnym gronie, korzystając z ostatnich chwil razem.

Obóz Super Paintballowy, grupa Pani Asi K.
Naszą pierwszą atrakcją dzisiaj były skrzynki. Budowaliśmy z nich wieżę w trakcie wspinając się na nią. Był to dla nas trening równowagi. Kolejną atrakcją były zajęcia z użyciem kompasów i GPS-a. Szukaliśmy przy ich pomocy ukrytych zadań, które później rozwiązywaliśmy. Bawiliśmy się świetnie. Naszą ostatnią atrakcją była gra paintballowa – speedball. To był super dzień i szkoda tylko, że niedługo już wyjeżdżamy.

Obóz Paintballowo-Survivalowy, grupa Pani Dominiki P.
Ten słoneczny dzień zaczęliśmy mega grami - ustawialiśmy ogromną wieżę z klocków jenga oraz wyginaliśmy się na wielkiej planszy twistera. Następnie udaliśmy się na poligon by tam rozegrać kolejna grę paitballową. Po powrocie z wyprawy cieszyliśmy się ze strzelania z procy. Tego dnia wcieliliśmy się w gladiatorów i walczyliśmy ze sobą. Po kolacji czekała na nas lekcja samoobrony.

VIP, grupa Pani Klaudii B.
Dzień zaczęliśmy od wspólnych zajęć z wychowawcą. Graliśmy w nasze ulubione gry np. Pif-paf. Kolejno wybraliśmy się do lasu na grę terenową. Tam zostały omówione zasady pierwszej pomocy i każdy z nas z dostępnych materiałów musiał opatrzeć ranną osobę oraz stworzyć prowizoryczne nosze. Później graliśmy w baloniadę, a zaraz po niej czekały na nas zajęcia z survivalu. Nauczyliśmy się rozpalać ognisko za pomocą krzesiwa. Następnie rozegraliśmy mecz w siatkówkę i badmintona. Po kolacji zebraliśmy się na wspólne tańce.

Wakacje z Elsą, grupa Pani Doroty J.
Dzień minął nam bardzo szybko! Po śniadaniu miałyśmy warsztaty taneczne, na których przypominałyśmy sobie układ taneczny na nasz występ. Następnie udałyśmy się na mega grę twister. Po obiedzie miałyśmy grę terenową - kulkowe podchody. Na zakończenie dnia odbyła się lekcja samoobrony.

Projekt Kulka, grupa Pani Ani K.
Dzień rozpoczęliśmy od zapasów sumo na macie i w specjalnych strojach, a następnie wylegiwaliśmy się na plaży. Po obiedzie ćwiczyliśmy swój cel podczas strzelania z łuków oraz zagraliśmy w grę francuską. Wieczorem natomiast całą grupą usiedliśmy razem i przeczytaliśmy Gorzkie Żale i nastąpiło rozdanie dyplomów kolonijnych.

Herosi, grupa Pani Ani T.
Kolejny dzień na Obozie rozpoczął się śpiewająco na parku linowym. Od samego rana towarzyszył nam rozśpiewany humor. Później miałyśmy okazję ćwiczyć techniki pływackie, a także odpoczywać na plaży. Przed obiadem odbyło się wielkie starcie herosów w strzelaniu z łuku. Później odkrywaliśmy techniki samoobrony oraz gry unihokeja. Wieczorem humor nas nie opuszczał na mega grach. Kolejny dzień pełen wrażeń za nami.

Summer Challenge, grupa Pani Natalki M.
Niestety to już przedostatni dzień kolonii. Kolejny dzień był bardzo słoneczny. Mieliśmy tym razem zawody w strzelaniu z łuków! Najlepszy okazał być się Kacper, ale reszta była również świetna! Dzisiaj również braliśmy udział we wspinaczce na skrzynki! Przed kolacja pograliśmy w baloniadę! Wieczorem mieliśmy od pań niespodziankę! Urządziły nam tańce integracyjne! Wyśmienita zabawa, podczas której bawiła się cała kolonia! Tego wydarzenia długo nie zapomnimy!

Harry Potter, grupa Pani Eli B.
Z wielkich jenga robiliśmy zamek, wieżę i fortecę. Na xboxie zagraliśmy i piękne rysunki stworzyliśmy. Czarodziejów wielki dzień czas na bal wybrać się. Dyplomy piękne dostaliśmy i fasolki konsumowaliśmy.

Cztery Żywioły, grupa Pani Agaty B.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć aktywnych z wychowawcą, graliśmy w piłkę siatkową, nożną i koszykówkę. Następnie poszliśmy szukać skarbu ukrytego na plaży - tym skarbem okazały się być cukierki. Później zjedliśmy pyszny obiad, a po nim poszliśmy z naszą Panią na film. Po seansie bawiliśmy się w baloniadę z drużyną Pani Natalii.

Obóz Quadowo-Survivalowy, grupa Pani Karoliny H.
Po śniadaniu wyruszyliśmy na poligon, gdzie próbowaliśmy swoich sił na quadach i vikingu. Po powrocie poszliśmy na pyszny obiad, a następnie na gry i kąpiel na plaży. Później spotkaliśmy się z panem Sebastianem w poszukiwani tropów i śladów. Potem pan instruktor pokazał nam, jak zrobić dobry kamuflaż. Po kolacji została nam jeszcze walka gladiatorów, podczas której każdy sprawdził się na macie.

Herosi, grupa Pani Gabrysi B.
Dzisiaj odpoczywałyśmy na plaży, a także czytałyśmy książki, rozmawiałyśmy i śpiewałyśmy. Później miałyśmy survival, na którym poznałyśmy tajniki maskowania i rozniecania ognia. Dzisiaj strzelałyśmy też z procy i grałyśmy w siatkówkę. Dzień poświęciłyśmy na pogłębieniu znajomości.

Super Militarni, grupa Pani Justyny G.
Dziewiąty dzień turnusu przyniósł nam niebywałe atrakcje. Po śniadaniu poszliśmy na poligon odbyć rozgrywkę paintballową na dużym polu do gry, a następnie całą grupą pokonaliśmy trudny, wojskowy tor przeszkód. Po obiedzie budowaliśmy tratwy i musieliśmy opłynąć na nich wyznaczoną trasę na jeziorze. Następnie wykorzystaliśmy wiedzę z zakresu pierwszej pomocy, podczas gry terenowej Ranny Lotnik. Po kolacji braliśmy udział w szkoleniu sapera z wykrywaczem. Wieczorem integrowaliśmy się w grupie.

Harry Potter, grupa Pani Michaliny K.
Po śniadaniu graliśmy w siatkówkę inne gry integracyjne. Później wypłynęliśmy w rejs kajakami bezburtowymi. Po obiedzie rozwieszaliśmy plakaty domów Hogwartu, a następnie udaliśmy się na salę, aby ją udekorować na dzisiejszy bal. Wieszaliśmy balony i serpentyny. Bal przebiegł wyśmienicie! Wszyscy wspaniale się bawiliśmy i braliśmy udział w różnych konkurencjach. Nie zabrakło również fasolek wszystkich smaków. Dzień zakończyliśmy wspólną zabawą.

Magiczny Świat Bajek, grupa Pani Marzeny O.
Dzisiaj rano strzelaliśmy z procy do celu. Następnie tworzyliśmy własne gry planszowe. Po obiedzie graliśmy w piłkę siatkową, ringo i badmintona. Odbyły się również zajęcia artystyczne z quillingu. Robiliśmy kolorowe obrazki z paseczków papieru. Wieczorem zorganizowaliśmy sobie Piżama Party.

Herosi, grupa Pani Asi B.
Ten dzień dla naszej grupy jest bardzo pozytywny. Rozpoczęliśmy go od zajęć uzupełniających, na których wspólnymi siłami stworzyliśmy własny hymn. Kolejnymi naszymi zajęciami była samoobrona, na której poznaliśmy zasady tej sztuki i kilka chwytów do wykorzystania w trudnych sytuacjach. Po męczącej rozgrzewce i innych ćwiczeniach na tymże bloku chcieliśmy odpocząć, więc spędziliśmy czas na plaży, wesoło rozmawiając. Potem śpiewaliśmy i dopracowaliśmy hymn oraz zrobiliśmy całkiem ładne zdjęcia w różnych miejscach na terenie ośrodka. Wieczorem tańczyliśmy razem z innymi grupami przed pawilonem.

Gwiezdne Wojny, grupa Pani Eweliny G.
Rano, gdy już zjedliśmy śniadanie mieliśmy sztukę lewitacji. Wchodziliśmy na wieżę ze skrzynek, a później mieliśmy okazję spotkać się z Mistrzem Yodą i uczyliśmy się koncentracji. Najpierw odbył się spacer po lesie, a następnie relaksowaliśmy się w Cool Clubie. Po obiedzie przyszedł czas na gry i zabawy. Na koniec dnia każdy z nas otrzymał kajak i razem z ratownikiem wybraliśmy się na wyprawę. To była super przygoda!

VIP, grupa Pani Doroty P.
Ranek wymagał od nas intensywnego myślenia. Na Enigmie uczyliśmy się szyfrować wiadomości. Po wykonanych zadaniach odbyła się zabawa ekologiczna „Łosie”, a chwilę później byliśmy już na środku jeziora pływając na kajakach. Po obiedzie chwila przerwy i zabawy na plaży. Później największe wyzwanie dnia – wspinaczka na skrzynki. Po kolacji czekały na nas niesamowite tańce integracyjne. Było mega!

Herosi, grupa Pani Karoliny Ł.
Ten dzień był dla nas bardzo aktywny, ponieważ zaczęłyśmy go warsztatami tanecznymi z muza Terpsychora. Potem poszłyśmy na plaże, gdzie mogłyśmy wspólnie spędzić czas. Przed obiadem poszłyśmy do lasu, by wraz z Artemida uczyć się sztuki maskowania oraz rozpalania ognia. Po posiłku była chwila na pogranie w siatkówkę i frisbee. Potem wraz z Hermesem uczyłyśmy się jak szyfrować. Po pysznej kolacji wybraliśmy hymn wszystkich herosów oraz zrobiliśmy plakat związany z naszym boskim rodzicem - Posejdonem.

Cztery Żywioły, grupa Pani Oli K.
Dziewiąty dzień należał do nas. To był dzień gier i zabaw. Byliśmy w sali dydaktycznej i graliśmy na Xboxie. Potem poszłyśmy na plaże popływać pojedynczymi kajakami. Po obiedzie zorganizowaliśmy baloniadę kolejny raz, bo ją uwielbiamy. Następnie graliśmy w Grę Francuska, przy której było mnóstwo śmiechu. Szkoda ze dzień zleciał tak szybko.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Patrycji S.
Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się na strzelnicę, gdzie strzelaliśmy z łuków do tarcz. Spisaliśmy się świetnie! Następnie udaliśmy się na plaże, a tam doskonaliliśmy nasze techniki pływackie pod czujnym okiem ratownika. Odbył się dzisiaj także turniej w piłkę nożną, podczas której daliśmy z siebie wszystko. Naszą ostatnią atrakcją były zajęcia, podczas których szukaliśmy zadań przy użyciu GPS-a i kompasu. To był świetny dzień!

Obóz Paintballowy, grupa Pana Bartosza P.
Kolejny dzień minął nam jeszcze szybciej niż poprzednie. Graliśmy w speedball'a. Skorzystaliśmy też z sali dydaktycznej, gdzie graliśmy na xboxie. Jutro, przed nami ostatni dzień programowy. Powoli kończy się nasza przygoda, ale z uśmiechem korzystamy z ostatnich dni.