RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2022

Turnus III (17.07-27.07.2022)

Dzień 6 - Piątek pod znakiem przygód

Dodany: 2022.07.22

#CampGirl, grupa Pani Darii G.
Piątek zaczęłyśmy od wspinaczki na parku linowym. Prawie każda z nas przeszła wszystkie poziomy. Później odbył się casting do Talent Show z uczestnikami naszego pawilonu. Potem każda z nas wylosowała, jaki strój mamy zaprezentować na pokazie mody, który odbył się zaraz później. Przed kolacją nauczyłyśmy się jazdy na segwayu. Wieczorem miałyśmy grę terenową Tropami Wodza, gdzie szukałyśmy zaginionego Sferiksa po śladach wyznaczonych przez świetliki.

33 Przygody, grupa Pani Oliwii M.
Szósty dzień kolonii rozpoczęliśmy od zabawy w kalambury i gry francuskiej. Później udaliśmy się na plażę, aby wykorzystać słoneczną pogodę i wykąpać się w jeziorze. Następnie odbyły się zajęcia z quillingu, czyli plastyczne pobudzanie naszej wyobraźni. Po pysznym obiedzie wcieliliśmy się w konstruktorów, budowaliśmy dom dla naszej wychowawczyni ze specjalnych rurek, które łączyliśmy w wielkie budowle. Po zajęciach z budowania zagraliśmy w mafię w miasteczku. Wieczorem po kolacji malowaliśmy w chmurach i robiliśmy bańki mydlane. Ten dzień był bardzo udany, nie możemy doczekać się kolejnego.

33 Przygody, grupa Pani Pauliny S.
Szósty dzień naszej kolonii rozpoczęłyśmy jazdą amerykańskim polaris rangerem. Pokonywałyśmy przeszkody i wzniesienia przy pomocy pojazdu terenowego z napędem 4x4. Następnie opalałyśmy się, pływałyśmy i integrowałyśmy się na plaży. Po chwili odpoczynku, poszłyśmy na boisko, gdzie wzięłyśmy udział w konkurencjach sportowych oraz grałyśmy w piłkę nożną. W tym samym czasie część z nas udała się na zajęcia fakultatywne, czyli laserowy paintball. Po obiedzie dowiedziałyśmy się kilku ciekawostek o obozie i ośrodku, grając w grę francuską. Później wybrałyśmy się do lasu, gdzie wzięłyśmy udział w Bitwie Plemion, a po kolacji nauczyłyśmy się wyznaczać azymut przy pomocy kompasu, grając w grę Błędny Azymut.

Adrenalina, grupa Pani Aleksandry Ch.
Piątek rozpoczęliśmy bardzo ciekawymi zajęciami. Poznaliśmy sekrety taktyki i strategii, nauczyliśmy się także zasad poruszania się w danych formacjach i szykach. Następnie wykonaliśmy flagę naszego obozu, która wyszła nam przepięknie. Aby schłodzić się w upalny dzień, poszliśmy na plażę. Później stoczyliśmy Bitwę Plemion. Przygotowaliśmy flagi ze swoimi barwami oraz odbyliśmy grę w lesie. Nadszedł czas na zajęcia z pierwszej pomocy. Wiemy, jak sobie poradzić w sytuacjach, gdy ktoś będzie potrzebował naszej pomocy.

Adrenalina, grupa Pani Roksany S.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy go od nauki pierwszej pomocy oraz stworzenia noszy i opatrzenia rannego lotnika. Następnie korzystaliśmy z ładnej pogody na plaży. Zaraz po posiłku urządziliśmy sobie baloniadę, czyli siatkówkę z użyciem balonów z wodą. Przed kolacją uczyliśmy się taktyki i strategii. Na zakończenie dnia urządziliśmy turniej siatkówki wraz z innymi grupami.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Zuzanny C.
Rano całą grupą rozegraliśmy drugą część turnieju baloniady - to nasza ulubiona gra integracyjna, idealna na słoneczne dni. Następnie wszyscy poszliśmy na eurobungee. Po obiedzie wszyscy wybraliśmy się na plażę i graliśmy w ulubione gry karciane. Pogoda bardzo nam dopisuje, więc wszyscy mieliśmy możliwość kąpieli w jeziorze. Po kolacji został zorganizowany casting do Talent Show. Nawet nie wiedzieliśmy, że mamy tak utalentowane osoby w naszej grupie.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Aleksandry P.
Szósty dzień kolonii, pełen rozrywki, za nami. Z rana tworzyliśmy biżuterię oraz znaczniki dla siebie. Bardzo się zaangażowaliśmy i z dumą nosimy przypięte znaczniki. Po południu mieliśmy casting do Talent Show, niektórzy z nas odważyli się pokazać swoje umiejętności. Po obiadku udaliśmy się na ciekawe zajęcia o nazwie Enigma. Uczyliśmy się różnych szyfrów, które potem wykorzystaliśmy w grze. Wieczorem wyruszyliśmy do lasu na grę terenową o nazwie Mafia, podczas której rozwiązywaliśmy kryminalną zagadkę.

BFF, grupa Pani Roksany M.
Szósty dzień kolonii był pełen wrażeń! Rozpoczęłyśmy go od gry francuskiej, w której dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat naszego ośrodka wypoczynkowego, w tym samym czasie niektóre z nas były na fakultatywnych zajęciach Pakietu Aktywnego, podczas którego grały w laserowy paintball. Następnie poszłyśmy na plażę, na której ochładzałyśmy się w jeziorze Łęsk, a osoby realizujące zajęcia z pakietu pływały smoczą łodzią. Kolejnym punktem naszego dnia było puszczanie baniek XXL oraz malowanie w chmurach. Zabawa była ekstra! Po obiedzie wybrałyśmy się na warsztaty teatralne, podczas których przedstawiałyśmy spektakle naszego autorstwa. Wieczorem udałyśmy się ponownie na plażę, tym razem po to, by stworzyć sobie piękne fryzury. Dzień zakończyłyśmy nocną gra terenowa Mafia.

Gry i Zabawy, grupa Pani Zuzanny L.
Nie mogło być inaczej i dzisiaj - kiedy wstałyśmy, przywitało nas piękne słońce. Na początek próbowałyśmy utrzymać równowagę w kuli umieszczonej na wodzie. Potem wybrałyśmy się na naszą kulkową plażę. Bardzo lubimy kąpiele w jeziorze. Jeszcze przed obiadem sprawdziłyśmy swoje umiejętności na olimpiadzie sportowej, gdzie były różne konkurencje, nawet bieg kelnera. Po południu wspinałyśmy się na skrzynki. Dzień zakończył się tanecznym szaleństwem. Już jutro kolejne, niesamowite atrakcje przed nami.

Gry i Zabawy, grupa Pani Pauliny B.
Dzień rozpoczął się wspinaniem się na skrzynki, gdzie sprawdziliśmy swoją równowagę. Później udaliśmy się na plażę, by popływać. Po obiedzie nauczyliśmy się grać na bum bum rurkach różnych piosenek. Następnie udaliśmy się na eurobungee. Wieczór zakończyliśmy wspólnymi grami i zabawami.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Magdaleny B.
Piątek rozpoczęliśmy wyjściem na naszą strzelnicę paintballową. Trenowaliśmy na niej celność oraz urządziliśmy turniej. Było to wspaniałe przygotowanie do rozgrywki paintballowej, którą odbędziemy w najbliższym czasie. Pozostając w militarnych klimatach przeszliśmy zajęcia szkoleniowe z musztry. Dzięki nich organizacja naszej grupy znacznie podniosła poziom. Ta przydała się na kolejnych zajęciach, jakimi były treningi władania mieczem. Tam nauczyliśmy się władać replikami mieczy, dowiedzieliśmy się, jakie triki są wykorzystywane w filmowych scenach sztuk walki. Następnie udaliśmy się na relaks podczas plażowania korzystając ze wspaniałej pogody. Dzień zakończyliśmy pojedynkiem łuczniczym, podczas którego wykorzystaliśmy nabyte przez nas wcześniej umiejętności. To był wspaniały dzień!

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Patrycji W.
Szóstego kulkowego dnia jako mali kadeci mieliśmy zajęcia z musztry. Dzięki temu potrafimy się ustawiać i chodzić jak prawdziwi wojskowi. Zagraliśmy w grę terenową, podczas której musieliśmy robić zdjęcia z różnymi osobami oraz obiektami na obozie. Plażowaliśmy w piątkowych promieniach słońca i graliśmy w paintball. Nie obeszło się również dzisiaj bez walki na miecze, która była świetną zabawą. Gry i zabawy z panią opiekunką zakończyły nasz wspaniały dzień.

Harry Potter, grupa Pani Gabrieli K.
Dziś rano zamieniliśmy się w konstruktorów i dzięki bamboniadzie tworzyliśmy magiczne zwierzęta, rośliny, a nawet Hogwart. Podczas lekcji eliksirów z profesorem Snape’em nauczyliśmy się, jakie właściwości ma ciecz nienewtonowska, jak stworzyć ogród chemiczny, lampę-lawę, a nawet sztuczną krew. Później z masy solnej stworzyliśmy Zgredka - skrzata domowego. Po obiedzie mieliśmy gimnastykę szarych komórek, dzięki wielu zagadkom i ćwiczeniom na pamięć. Przed kolacją odbyła się baloniada, czyli mecz siatkówki z balonami z wodą. Na koniec dnia udekorowaliśmy nasze różdżki, aby jak najlepiej do nas pasowały.

Harry Potter, grupa Pani Angeliki P.
Rozpoczęliśmy szósty dzień w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart. Rano ozdobiliśmy nasze magiczne różdżki za pomocą bibuły, farb i włóczki oraz wzięliśmy udział w Akcji Integracji, na której ścigaliśmy się w wielonartach oraz przeciągaliśmy linę. Byliśmy również na plaży, gdzie doskonaliliśmy nasze umiejętności pływackie, a po obiedzie rozegraliśmy mecz quidditcha. Wieczorem wspólnie nauczyliśmy się kilku znanych tańców integracyjnych.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Karoliny J.
Piątek zaczęliśmy super kosmiczną wycieczką do Mikołajek. Zwiedziliśmy i udokumentowaliśmy miejsca, które zlecił nam kosmita Yazrum. Poznaliśmy piękno miasta, w którym największą popularnością cieszą się żaglówki. Po powrocie przeszliśmy się na plażę, a niektórzy z nas skorzystali z zajęć fakultatywnych Pakietu Aktywnego. Był to wyścig smoczych łodzi, który odbył się na naszym malowniczym jeziorze. Mieliśmy również okazję zagrać w różnorodne gry na magicznych dywanach. Były one pokazywane na podłodze za pomocą rzutników. Wieczorem wybraliśmy się na grę terenową, naszym zadaniem było odnaleźć zaginiony skarb starodawnego wodza. Co za dzień!

Kosmiczna Misja, grupa Pani Zofii M.
Dziś wybraliśmy się na wycieczkę śladami UFO na Mazurach. Odkryliśmy miejsca związane z kosmitami w Mikołajkach. Po powrocie, korzystając z pogody, wybraliśmy się na plażę. Następnie spróbowaliśmy utrzymać równowagę, będąc w środku dmuchanej kuli umieszczonej na wodzie. Pozostając w sferze kosmicznej przeszliśmy ćwiczenie astronauty na żyroskopie, dzięki któremu odczuliśmy wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej. Był to dzień pełen nowych doświadczeń związanych z kosmosem oraz kosmitami i nie możemy doczekać się kolejnych atrakcji.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Martyny B.
Dzień w Kulce minął bardzo aktywnie. Po śniadaniu wyruszyliśmy na wycieczkę do Mikołajek. Tam po kolei odwiedzaliśmy punkty, które znajdowały się na mapie. Po powrocie i obiedzie udaliśmy się na plażę, gdzie oddaliśmy się relaksowi. Następnie czekała na nas atrakcja w postaci kajaków sit on top. Była świetna zabawa. Po kolacji był czas na waterball, podczas którego bawiliśmy się bez końca. To był świetny dzień. A jutro czekają nas kolejne atrakcje.

Kulka Open, grupa Pana Patryka Cz.
Piątkowy słoneczny dzień rozpoczęliśmy od podchodów. Podzieliliśmy się na dwie drużyny. Grupa uciekinierów zostawiała zadania dla grupy pościgowej. Następnie wzięliśmy udział w castingu do Talent Show. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze Awantura o Wiedzę, a także rozegraliśmy mecz koszykówki. Wieczorem czekała na nas wyprawa do lasu i gra Mafia.

Kulka Party, grupa Pani Weroniki W.
Imprezowy szósty dzień kolonii rozpoczęliśmy od nauki strzelania z wiatrówek. Następnie udaliśmy się z wszystkimi grupami na casting do Talent Show. Wytypowaliśmy dwóch przedstawicieli do jutrzejszego finału. Po obiedzie odwiedziliśmy plażę oraz zorganizowaliśmy zajęcia artystyczne. Podzieliliśmy się na grupy i każdy z nas stworzył obraz związany z Kulką. Wieczorem odbyła się impreza na plaży z proszkami holi. W udanym kolorowym nastroju udaliśmy się na nocna grę terenową Tropami Wodza.

Na Orbicie, grupa Pani Celiny K.
Dzień spędziliśmy bardzo aktywnie. Rozpoczęliśmy go od wspólnej integracji przy zabawach. Rozegraliśmy wiele rund popularnej mafii, której jesteśmy fanami. Później zagraliśmy w koszykówkę. Przed obiadem urządziliśmy turniej baloniady. Przy pomocy ręczników przerzucaliśmy nad siatką balony z wodą starając się uniknąć ich upadku. Po obiedzie wybraliśmy się na plażę i korzystaliśmy ze słonecznej pogody, kąpiąc się w jeziorze. Potem zagraliśmy mecz laserowego paintballu. Strzelaliśmy do siebie wiązkami światła i chowaliśmy się za bunkrami. Wieczorem udaliśmy się do lasu na grę terenową. Przy pomocy znalezionych wskazówek rozwiązaliśmy zagadkę skradzionej biżuterii.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Mikołaja M.
Naszą kulkową przygodę zaczęliśmy dzisiaj, rzecz jasna, od paintballu. Podczas zajęć nauczyliśmy się strzelania dynamicznego z przeszkodami oraz strzelania w biegu i w różnych pozycjach, następnie poszliśmy się schłodzić na plażę po tak energicznym treningu. Po pysznym obiedzie odpoczywaliśmy i chłodziliśmy się. Następnie poszliśmy grać w baloniadę przy pomocy ręczników. Po kolacji poszliśmy grać w turniej Awantura o Wiedzę.

Dzień rozpoczęliśmy od porannego rozruchu. Później wzięliśmy udział w zajęciach z survivalu, podczas których dowiedzieliśmy się, skąd pozyskiwać wodę w trudnych warunkach oraz jak uzdatniać ją do picia. W kolejnej części zajęć poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych oraz sposoby wzniecania i utrzymania ognia. Następnie byliśmy na zajęciach z pierwszej pomocy, które zakończone były grą terenową. Po pysznym obiedzie wcieliliśmy się w rolę rozbitków i pod okiem ratownika wodnego pływaliśmy tratwami po jeziorze Łęsk. Następnie uczestniczyliśmy w grze Awantura o Wiedzę. W godzinach wieczornych rozegraliśmy emocjonujące spotkanie na boisku do siatkówki.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Wiktorii Ch.
Piątek rozpoczęliśmy od wspólnych gier i zabaw. Następnie udaliśmy się na plażowanie. Odpoczywaliśmy nad jeziorem i korzystaliśmy z pięknej pogody. Następnie udaliśmy się na zajęcia z taktyki i strategii, podczas których poznaliśmy podstawowe formacje wojskowe oraz sposoby poruszania się. Po obiedzie pograliśmy w siatkówkę. Przed kolacja mieliśmy trzecią część zajęć z survivalu, podczas których poznaliśmy racje żywnościowe stosowane w polskim wojsku oraz nauczyliśmy się, jak skutecznie się kamuflować. Dzień zakończyliśmy wspólnymi śpiewami oraz graniem w planszówki.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Roksany P.
Dzisiaj w wesołym laboratorium stworzyliśmy własny wybuch wulkanu i nadmuchaliśmy balon bez użycia mocy płuc. Weszliśmy do kuli na zajęciach waterball i próbowaliśmy utrzymać w niej równowagę. Na strzelnicy paintballowej rozegraliśmy turniej, a potem osoby z fakultatywnym Pakietem Aktywnym popłynęły na wyścig smoczymi łodziami. Razem z oficerem tajności zwiedziliśmy tajną Strefę UFO. Wieczorem rozegraliśmy Akcję Integrację, podczas której musieliśmy zaufać sobie wzajemnie i współpracować ze sobą. Co za niesamowity dzień!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Emilii S.
Dziś rano, zaraz po śniadaniu, udaliśmy się do parku linowego. Każdemu z nas udało się przejść trasę zieloną, a część z nas pokonała również tor niebieski. Następnie udaliśmy się na plażę i część z nas popłynęła na wyprawę smoczą łodzią. Skakaliśmy do wody, budowaliśmy zamki z piasku i korzystaliśmy z pięknej pogody. Po obiedzie zmieniliśmy się w cyrkowców i spróbowaliśmy swoich sił na dziwnym rowerze i szczudłach. Później puszczaliśmy duże bańki mydlane i malowaliśmy obrazki na folii. Wieczorem graliśmy w dwa ognie i piłkę nożną.

Summer Challenge, grupa Pani Kamili W.
Piątek rozpoczęliśmy od gry terenowej pod nazwą Zrób Zdjęcie, która polegała na wykonywaniu zadań z listy i wykonywaniu według tego fotografii. Następnie każdy z nas miał możliwość zbudowania wieży ze skrzynek, przy jednoczesnym wspinaniu się po niej. Po obiedzie uczyliśmy się strzelać z łuku do tarcz oraz urządziliśmy sobie turniej strzelecki. Potem graliśmy w grę integracyjną mafia w miasteczku. Natomiast wieczór spędziliśmy na grze terenowej poza ośrodkiem, podczas której musieliśmy rozwiązać zagadkę skradzionej biżuterii.

Summer Challenge, grupa Pani Anny Z.
Dziś nauczyliśmy się grać w piłkę na opak, czyli korfball i passball. Następnie, ubrani w specjalne stroje i kaski, stoczyliśmy walki sumo. Strzelaliśmy dziś z wiatrówek. Graliśmy także w siatkówkę. Skorzystaliśmy również z kolejnej atrakcji wodnej - pływaliśmy rowerkami po jeziorze Łęsk. Wieczór minął nam na wspólnych grach i zabawach integracyjnych.

Summer Challenge, grupa Pani Elizy W.
Dzień rozpoczął się od wycieczki kajakami turystycznymi po jeziorze. Następnie udaliśmy się na eurobungee, aby oddać skoki na trampolinie. Później próbowaliśmy utrzymać równowagę, będąc w środku dmuchanej kuli umieszczonej w wodzie. Ochłodę przyniosła nam kąpiel w jeziorze oraz plażowanie. Później przyszedł czas na budowanie wieży ze skrzynek i wspinanie się po niej. Wieczorne walki gladiatorów bardzo nas rozbawiły i kładliśmy się spać weseli po dniu pełnym wrażeń.

Summer Challenge, grupa Pani Jaśminy J.
Piątek był bardzo udany. Rozpoczęliśmy go od rowerków wodnych i korzystając z okazji, pozostaliśmy na plaży, by wykonać na niej prace plastyczne. Użyliśmy do nich przyborów plastycznych, a poza tym piasku, liści, a nawet wody. Na następnych zajęciach mieliśmy karaoke. Śpiewaliśmy jak jeden wielki zespół najpiękniej, jak się dało. Przy tak upalnej pogodzie nie mogło się obyć bez kąpieli w jeziorze. Woda, piasek, słoneczko - to było właśnie to, czego nam było trzeba. Po tak udanym schłodzeniu, poszliśmy strzelać z wiatrówek. Dzień zakończyliśmy grą terenową Mafia. Przeczytaliśmy historię, a na naszej leśnej drodze zbieraliśmy podpowiedzi, które pomogły nam rozwiązać sprawę zaginionego pierścionka.

Summer Challenge, grupa Pani Moniki R.
Nasz kolejny dzień przygód na Kulce rozpoczęliśmy od zajęć Ale Cyrk!, podczas których uczyliśmy się chodzić na szczudłach, a następnie jeździliśmy na dziwnym rowerze. Później zagraliśmy w grę Zrób Zdjęcie, podczas której robiliśmy zdjęcia, aby wykonać zadania. Następnie wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową. Po obiedzie udaliśmy się do lasu, aby poznać podstawy survivalu. Podczas zajęć zbudowaliśmy szałasy. Następnie poszliśmy nad jezioro, aby popłynąć smoczą łodzią. Wieczorem udaliśmy się ponownie do lasu, aby zagrać w grę terenową Mafię, podczas której rozwiązywaliśmy zagadkę.

VIP, grupa Pani Oliwii M.
Kolejny dzień na kolonii rozpoczęliśmy od wyjścia na plażę. Pływaliśmy i graliśmy w gry. Następnie poznaliśmy podstawy survivalu oraz jego rodzaje, nauczyliśmy się budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki oraz poznaliśmy wyposażenie puszki survivalowej. Po obiedzie weszliśmy na dwa poziomy parku linowego. Później nauczyliśmy się wyznaczać azymut przy użyciu kompasu oraz rozwiązaliśmy zagadkę specjalną. Wieczorem zagraliśmy w baloniadę.

VIP, grupa Pani Natalii K.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęliśmy od paintballowego treningu snajperskiego. Na zajęciach sprawdziliśmy swoją celność oraz precyzję. Poszło nam doskonale! Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie kąpaliśmy się w jeziorze i plażowaliśmy. Część osób grała także w karty i piłkę. Po pysznym obiedzie odbyła się gra terenowa Błędny Azymut. Nauczyliśmy się wyznaczać azymut przy użyciu kompasu. Następnie naszym zadaniem było rozwiązywanie zagadek, aby uzyskać hasło. Każdej grupie się to udało! Później zagraliśmy w piłkę na opak, czyli w korfball oraz passball. Wieczorem zorganizowaliśmy baloniadę z innymi grupami VIP-ów. To był niesamowity dzień!

VIP, grupa Pani Adrianny H.
Połowa turnusu już za nami, ale nie zwalniamy tempa. Po śniadaniu kilka osób z nas wzięło udział w zajęciach fakultatywnych i popłynęło na wyścig smoczą łodzią. Po II śniadaniu, zaczęliśmy zajęcia z podstaw survivalu. Nauczyliśmy się budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Poznaliśmy zasady udzielenia pierwszej pomocy, a w następnej części zajęć wykorzystaliśmy wszystkie wskazówki i zasady w praktyce podczas fabularyzowanej gry terenowej. Koniec dnia spędziliśmy na parku linowym, pokonując dwa poziomy trudności.

Zabawa Nie z Tej Ziemi, grupa Pani Zuzanny Ś.
P jak piątek oraz jak plastyka! Dzisiejszy dzień był dla nas bardzo artystyczny. Poranne zajęcia decoupage’u i quillingu pobudziły nasze wyobraźnie. By się rozruszać, udałyśmy się na zajęcia taneczne, podczas których nauczyłyśmy się kilku ciekawych układów. Następnie uczestniczyłyśmy w warsztatach wrażliwości estetycznej, na których stworzyłyśmy swoje własne mikroklimaty w słoiczkach. Dla osób z wykupionym Pakietem Aktywnym odbył się wyścig smoczych łodzi. Odbył się również koncert z użyciem bum bum rurek. Wieczorem zagrałyśmy w grę terenową pod nazwą Tropami Wodza.