RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus II (05.07-15.07.2023)

Dzień 2 - Czwartek pełen przygód

Dodany: 2023.07.06

Drugi dzień kolonii, czyli pierwszy dzień wypełniony od rana do wieczora zajęciami z instruktorami lub wychowawcami, za nami. Było dużo zajęć wodnych, plażowania oraz zajęć aktywnych, którymi słynie Kulka. Nikt się nie nudził!

33 Przygody, grupa Pani Dominiki B.
Dzień rozpoczęliśmy parkiem linowym. Każdy z nas przeszedł dwie trasy o różnym poziomie trudności. Następnie wybraliśmy się na plażę, gdzie mogliśmy odpocząć bądź wykąpać się w naszym pięknym jeziorze Łęsk. Kolejnymi zajęciami były quady, wraz z instruktorem jeździliśmy po specjalnym torze. Nasz dzień kończymy grą terenową Mafia. Nie możemy doczekać się jutrzejszego dnia!

33 Przygody, grupa Pani Julii M.
Dziś rano odkryliśmy świat wirtualnych dywanów, grając na interaktywnym polu, wyświetlanym na podłodze. Następnie wybraliśmy się na plażę, gdzie zostaliśmy przeszkoleni przez ratownika oraz mogliśmy się wykąpać w jeziorze. Po obiedzie malowaliśmy w chmurach, czyli na rozciągniętych między drzewami foliach i wzięliśmy udział w zabawach integracyjnych, takich jak przeciągnie liny lub wspólne chodzenie w wielonartach. Dzień zakończyliśmy grą terenową Mafia.

Adrenalina, grupa Pani Aleksandry Ch.
Słoneczny czwartek rozpoczęliśmy od wieży ze skrzynek. Ubrani w specjalną uprząż układaliśmy wieżę, jednocześnie wspinając się na nią. Następnie poszliśmy na plażę, aby skorzystać z kąpieliska. Po obiedzie poznaliśmy zasady udzielania pierwszej pomocy i wykorzystaliśmy je w grze terenowej Ranny Lotnik. Następnie przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie, dzięki któremu mogliśmy doświadczyć uczucia podobnego do startu rakiety kosmicznej. Na koniec dnia naszym zadaniem było wytypowanie sprawcy przestępstwa, które miało miejsce w pewnym włoskim miasteczku, czyli wzięliśmy udział w nocnej grze terenowej Mafia.

Adrenalina, grupa Pani Kornelii B.
Po śniadaniu zagraliśmy w Enigmę i nauczyliśmy się podstawowych technik szyfrowania wiadomości. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie kąpaliśmy się i odpoczywaliśmy. Po obiedzie był czas na plażówkę oraz koszykówkę. Na następnych zajęciach poszliśmy na waterball. Po kolacji zagraliśmy w ostatnią grę tego dnia, czyli mafię. A po zmierzchu udaliśmy się do lasu, aby rozwiązać tajemniczą zagadkę w czasie gry terenowej.

Adrenalina, grupa Pani Zuzanny K.
Czwartek rozpoczęliśmy od zajęć z pierwszej pomocy. Była część teoretyczna oraz praktyczna. Udaliśmy się następnie na plażę, gdzie pod okiem ratownika skorzystaliśmy z możliwości kąpieli w jeziorze. Wszyscy bawiliśmy się świetnie, czy to w wodzie, czy na plaży. Po obiedzie rozegraliśmy mecz siatkówki, bardzo nam się podoba ta dyscyplina. Za nami wiele pozytywnych wrażeń.

BFF Extra, grupa Pani Justyny W.
Dzisiaj w ramach integracji zawiązywałyśmy węzły przyjaźni. Podczas strzelania z łuków odbył się turniej strzelecki. Następnie udałyśmy się na plażę, gdzie kąpałyśmy się pod czujnym okiem ratownika. Po obiedzie rozegrałyśmy turniej Awantury o Wiedzę, co dało nam mnóstwo frajdy. Odbyła się również gra terenowa Błędny Azymut, na której uczyłyśmy się używania kompasów oraz współpracy. Wieczorem poszłyśmy na grę terenową Mafia.

BFF Extra, grupa Pani Kamili O.
Dzień rozpoczęłyśmy od zdobycia drugiego poziomu tajności w Strefie UFO. Następnie pełne kosmicznych wrażeń poszłyśmy na plażę kąpać się i opalać. Następnie rozegrałyśmy grę terenową Błędny Azymut, dzięki której zrozumiałyśmy jak działa kompas. Po obiedzie tworzyłyśmy znaczki i prace metodą quillingu a pod wieczór ruszyłyśmy w teren na kolejną świetną grę terenową o nazwie Mafia.

BFF Extra, grupa Pani Wiktorii G.
Dzisiaj na obozie miałyśmy fantastyczny dzień! To było prawdziwe wyzwanie, udało nam się pokonać wszystkie przeszkody na ściance wspinaczkowej. Potem wsiadłyśmy do kajaków i wypłynęłyśmy na jezioro, co sprawiło nam ogromną radość. Wieczorem zanurzyłyśmy się w niesamowitej atmosferze seansu filmowego 3D pod kulą z gwiazdami. Ten dzień był pełen przygód, radości i wspólnych chwil.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Agnieszki M.
Dzisiaj od rana spędzaliśmy aktywnie czas. Na początku uczyliśmy się jeździć na segwayu, a później pokonywaliśmy nim tor przeszkód. Szło nam świetnie. Następnie strzelaliśmy z wiatrówki. Po południu poszliśmy na zajęcia z laserowego paintballu, a następnie bawiliśmy się na wirtualnych dywanach. Na koniec dnia mieliśmy ognisko integracyjne wraz z innymi grupami. Nie możemy się doczekać, co przyniesie nam kolejny dzień.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Doroty Ł.
Drugi dzień był bardzo ekscytujący. Po śniadaniu odbyła się emocjonująca Awantura o Wiedzę, później przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie. Wspinaliśmy się także na kosmicznej ściance wspinaczkowej, a niektórzy z nas pokonali nawet najtrudniejszy poziom! Bawiliśmy się również w wirtualnym świecie na niezwykłych dywanach. Dzień zakończyliśmy ogniskiem integracyjnym.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Emilii S.
Dziś zaczęliśmy od zabaw integracyjnych. Graliśmy w talarka, pif paf i wiele innych gier. Następnie walczyliśmy w rozgrywkach laserowego paintballu. Uczyliśmy się także jeździć na segwayu i dziwnym rowerze a także chodzić na szczudłach. Wieczorem uczestniczyliśmy w ognisku integracyjnym. Piekliśmy kiełbaski oraz pianki i świetnie się bawiliśmy.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Marty P.
Poranek rozpoczęliśmy od jazdy na quadzie. Następnie odbyło się spotkanie z pielęgniarką. Potem poszliśmy na park linowy, gdzie mogliśmy spróbować swoich sił na dwóch torach o różnej trudności. Później odbyły się walki gladiatorów. Następnie mieliśmy okazję zapoznać się z raportami tajności w Strefie UFO. A potem tworzyliśmy znaczki oraz prace metodą quillingu. Wieczorem wzięliśmy udział w ognisku, na którym super się bawiliśmy.

Kulka Max, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzień zaczęliśmy od zajęć, na których mieliśmy możliwość pokonania tras o różnych poziomach trudności znajdujących się na ściance wspinaczkowej. Następnie poznaliśmy budowę łuku i strzały oraz prawidłową postawę strzelecką. Po szkoleniu mogliśmy poćwiczyć naszą celność, najlepszą wykazał się Józef. Po tych zajęciach wzięliśmy udział w starciu łuczników. Super bawiliśmy się też na mega grach, na których wyginaliśmy się rozciągaliśmy na wielkim twisterze. Również dzisiaj mieliśmy potyczki na laserowym paintballu, na którym bawiliśmy się świetnie! Dzień pełen atrakcji zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

Kulka Max, grupa Pani Igi O.
Dzisiaj wzięliśmy udział w zajęciach na eurobangee, gdzie każdy mógł uwierzyć, że lata. Następnie każdy z nas miał okazję stworzyć swoją własną plakietkę. Była również okazja do spróbowania sił plastycznej technice quillingu. Potem strzelaliśmy z łuków. Następnie czekał nas relaks w kajakach jednoosobowych. Każdy z nas miał możliwość sprawdzić, jak to jest panować nad kajakiem w pojedynkę. Na koniec dnia spędziliśmy miło czas na parku linowym, gdzie pokonywaliśmy dwie trasy. To był intensywny i miło spędzony czas.

Kulka Max, grupa Pani Kamili W.
Dzień rozpoczęliśmy od walk sumo. Przebrani w zabawne stroje rywalizowaliśmy na specjalnej macie. Przeszliśmy także trening chodzenia na szczudłach oraz opanowaliśmy technikę jazdy na nietypowym rowerze. Następnie ubrani w specjalną uprząż układaliśmy wieżę ze skrzynek i jednocześnie się na nią wspinaliśmy. Po obiedzie braliśmy udział w zajęciach łącznościowych, podczas których nauczyliśmy się alfabetu Morse’a oraz innych sposobów kodowania wiadomości. Zostaliśmy zapoznani również z zasadami działania telefonów polowych i ta wiedza przydała nam się później podczas gry terenowej. Potem braliśmy udział w meczu siatkówki. Wieczór spędziliśmy na spotkaniu integracyjnym przy ognisku, piekąc kiełbaski i świetnie się bawiąc.

Kulka Max, grupa Pani Magdaleny M.
Dzisiaj obudziliśmy się w świetnych humorach! Już z samego rana uczestniczyliśmy w zajęciach z survivalu, na których dowiedzieliśmy się, co to jest puszka survivalowca oraz jak ją zrobić. Zbudowaliśmy też prowizoryczne schronienia z pałatek. Jeszcze przed obiadem przeszliśmy szkolenie na kosmicznym żyroskopie. Następnie toczyliśmy pojedynki w przebraniu sumo na specjalnie przygotowanej arenie. Potem płynęliśmy rowerami wodnymi i podziwialiśmy piękne jezioro. Na koniec dnia rozegraliśmy jeszcze pojedynki na wirtualnym dywanie. To był wspaniały dzień, czekamy na kolejne atrakcje.

Kulka Max, grupa Pana Mikołaja M.
Dzień zaczęliśmy od zajęć z kompasem, na których uczyliśmy się, jak działa prosta nawigacja. Następnie poszliśmy na laserowy paintball. Po pysznym obiedzie poszliśmy strzelać z wiatrówek pod okiem instruktorów. Kolejnym punktem dnia były kajaki na jeziorze łęsk. Natomiast po kolacji udaliśmy się na strzelanie z łuków do tarcz.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Dawida K.
Drugi dzień na obozie rozpoczęliśmy od przyjacielskiej rozgrywki na strzelnicy paintballowej. Następnie dowiedzieliśmy się wiele o survivalu w lesie, po czym zagraliśmy w piłkę nożną. Po obiedzie skorzystaliśmy z piękna natury, odpoczywając nad jeziorem. Później poszliśmy pojeździć na segwayach. Wieczorem poszliśmy dalej integrować się w naszej grupie. To był dla nas bardzo intensywny dzień, po którym byliśmy gotowi na następne działania.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Julii G.
Dzień rozpoczęliśmy od porannej zaprawy. Po śniadaniu poszliśmy na zajęcia z łucznictwa, nauczyliśmy się poprawnie trzymać łuk oraz rozegraliśmy turniej strzelecki. Po krótkiej przerwie zagraliśmy w grę terenową Błędny Azymut, do której nauczyliśmy się używać busoli. Przed obiadem rozpoczęliśmy naszą przygodę z musztrą. Instruktor nauczył nas, jak poprawnie chodzić w określonych szykach wojskowych i jak poprawnie stać na baczność. Po obiedzie udaliśmy się nad jezioro, gdzie zapoznaliśmy się z regulaminem plażowania oraz przeszliśmy test pływacki. Wypoczęci wybraliśmy się na zajęcia z łączności. Nauczyliśmy się jak podłączyć telefon polowy i jak przekazywać informacje za pomocą alfabetu Morse’a. Wieczór poświeciliśmy na gry i zabawy integracyjne, aby jeszcze lepiej poznać się nawzajem.

Dzisiejszego poranka udaliśmy się na boisko do piłki nożnej celem udziału w porannej zaprawie. Następnie zjedliśmy pyszne śniadanie na stołówce, po którym poznaliśmy podstawy musztry. Później mieliśmy możliwość przejażdżki quadem po torze na terenie ośrodka. Następnie udaliśmy się do lasu na zajęcia z podstaw survivalu, poznając m.in. sposoby tworzenia schronienia. Po obiedzie udaliśmy się na plażę, aby korzystać z uroków pobliskiego jeziora Łęsk. Później rozegraliśmy wyrównany mecz siatkówki. W godzinach wieczornych wzięliśmy udział w walkach gladiatorów, na których śmiechu było co nie miara.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Wiktora D.
Po porannej zaprawie i treściwym śniadaniu wyruszyliśmy na trening strzelecki. Każde z nas spróbowało swoich sił w strzelaniu z broni pneumatycznej, czyli wiatrówki. Potem poznaliśmy podstawy wojskowej musztry, ucząc się zwrotów, szyków i marszu. Następnie nauczyliśmy się jeździć na quadzie, a każde z nas zrobiło na nim kilka okrążeń po specjalnym torze. Po obiedzie cieszyliśmy się słońcem na plaży, pływając i bawiąc się. Przed kolacją utrwaliliśmy wiedzę i umiejętności związane z musztrą, a wieczorem wzięliśmy udział w treningu na żyroskopie - urządzeniu, na którym trenują piloci myśliwców.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Gabrieli O.
Dzień rozpoczęliśmy od zagrania w różne gry na magicznych wirtualnych dywanach . Następnie zagraliśmy w piłkę na opak, czyli rozgrywkę w nietypowych strojach. Przed obiadem pływaliśmy kajakami po jeziorze Łęsk. Później udaliśmy się do specjalnie wydzielonego miejsca na ośrodku, by poznać trzy poziomy tajności. Dzięki pomocy Oficera Tajności zwiedziliśmy Strefę UFO i Laboratorium, w którym robiliśmy eksperymenty oraz widzieliśmy zahibernowanego kosmitę. Każdy z nas wie już, jaka historia wydarzyła się dawno temu na Mazurach, ale nikt z nas tego nie zdradzi, gdyż podpisaliśmy Obietnicę Tajności. Wieczorem rozegraliśmy mecz laserowego paintballu, było ekstra!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Gabrieli W.
No i za nami dzień drugi! Już od rana czekało nas mnóstwo zajęć i atrakcji. Oficjalnie nasza grupa ma już swoją nazwę: Kosmiczne Teletubisie. Po obfitym śniadaniu rozpoczęliśmy mega gry - zagraliśmy w ogromnego twistera oraz jengę. Później poszliśmy na wyczekiwane przez wszystkich kajaki turystyczne! Świetnie się bawiliśmy również na zajęciach Akcja Integracja, dzięki wielu różnym konkurencjom mogliśmy się bliżej poznać. Po obiedzie udaliśmy się na survival - nauczyliśmy się budować schron i dowiedzieliśmy się, jak rozpalić ognisko. Przed kolacją zagraliśmy w piłkę na opak. Było dużo śmiechu i zabawy. Wieczorem odbył się casting do lulkowego Talent Show. Kładąc się spać już myśleliśmy o następnym dniu wypełnionym masą atrakcji!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Justyny B.
Pierwszy pełny programowo dzień obozu był bardzo aktywny! Rano pływaliśmy rowerami wodnymi i wspaniale się bawiliśmy. Niektórzy z nas pierwszy raz mieli okazuję, by prowadzić pojazd wodny. Następnie odkryliśmy trzeci poziom tajności w Strefie UFO, czego od początku nie mogliśmy się doczekać. Po południu odbyły się walki sumo, podczas których wszyscy świetnie się bawiliśmy. Po obiedzie poznaliśmy nowe zabawy. Na koniec dnia zbudowaliśmy niesamowite konstrukcje z klocków. Niektóre z nich były w stanie pomieścić nas wszystkich! Był to wspaniały dzień pełen wrażeń i niespodzianek.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Martyny B.
Dzień był pełen wrażeń od samego rana. Zjedliśmy pyszne śniadanie i ruszyliśmy nad jezioro, gdzie czekał na nas pan ratownik. Przedstawił nam zasady korzystania z kąpieliska oraz sprzętu wodnego. Następnie przygotowaliśmy kajaki, poszliśmy po kapoki oraz wiosła. Pan ratownik pokazał, jak mamy sterować kajakiem. Następnie udaliśmy się do pokoi, przebraliśmy się i zagraliśmy w piłka parzy. Graliśmy jeszcze w gry integracyjne z imionami oraz cechami charakteru, tak, aby każdy pamiętał imiona innych kolonistów. Potem poszliśmy do kina 3D. Film bardzo się nam podobał. Leżeliśmy i oglądaliśmy ciekawy film z niesamowitymi efektami. Następnie byliśmy z oficerem tajności u kosmity. Po obiedzie poszliśmy na eurobangee, które dało nam wiele frajdy. Następnie mieliśmy malowanie w chmurach. Rozwiązywaliśmy kalambury oraz malowaliśmy swoje obrazki.

Summer Challenge, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęliśmy od gry w siatkówkę oraz w mafię w miasteczku. Następnie wybraliśmy się na wyprawą smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. Uczyliśmy się szyfrowania i wzięliśmy udział w zajęciach terenowych Enigma. Poznaliśmy ofertę zajęć fakultatywnych. Strzelaliśmy z łuków do tarcz i urządziliśmy sobie turniej łuczniczy. Wieczorem poszliśmy do lasu, aby szukać podpowiedzi do rozwiązania zagadki podczas gry terenowej Mafia.

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny S.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy smoczą łodzią po malowniczym jeziorze Łęsk. Następnie udaliśmy się na seans w naszym gwiezdnym kinie. Film, który obejrzeliśmy pozwolił nam zrozumieć, jak powstają pory roku. Później wzięliśmy udział w starciu gladiatorów. Daliśmy z siebie wszystko! Nadszedł też czas na naukę strzelania z wiatrówki. Wieczorem wzięliśmy udział w grze terenowej Mafia i rozwikłaliśmy zagadkę kradzieży pierścionka w pewnym włoskim maisteczku. Z niecierpliwością czekamy na kolejne atrakcje!

Summer Challenge, grupa Pani Kingi S.
Dzień zaczęliśmy bardzo aktywnie od walk gladiatorów. Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie super spędziliśmy czas i mogliśmy pod okiem ratownika kąpać się. Po obiedzie mieliśmy zajęcia z wyznaczania azymutu, nauczyliśmy się pracy z kompasem. Potem były zajęcia Ale Cyrk! Gra terenowa Mafia zakończyła nasz dzień pełen emocji.

Summer Challenge, grupa Pani Wiktorii Ch.
Poranek rozpoczęliśmy od niesamowitego zadania, jakim było wejście po wieży ze skrzynek, które w tym samym czasie budowaliśmy. Po takiej atrakcji pełnej wrażeń udaliśmy się na słoneczną plaże i zapoznanie z panią pielęgniarką, którą będzie dbać o nasze zdrowie. Po południu obejrzeliśmy seans filmowy w sferycznym kinie 3D oraz zdobyliśmy ściankę wspinaczkową. Poczuliśmy się jak prawdziwi alpiniści. Wieczorem udaliśmy się na nocną grę terenową Mafia.

Summer Challenge, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy jednoosobowymi kajakami bezburtowymi po jeziorze Łęsk. Potem próbowaliśmy utrzymać równowagę będąc w środku dmuchanej kuli umieszczonej na wodzie. Nauczyliśmy się dziś podstawowych technik szyfrowania wiadomości i wykorzystaliśmy nabytą wiedzę w grze terenowej. Odwiedziliśmy kino sferyczne 3D, gdzie obejrzeliśmy film przygodowo-edukacyjny o porach roku. Dzień zakończyliśmy nocną grą terenową, podczas której naszym zadaniem było wytypowanie sprawcy przestępstwa a wskazówek szukaliśmy w lesie. Był to bardzo ciekawy dzień pełen wrażeń i pozytywnych emocji.

VIP, grupa Pani Eweliny Ś.
Dzisiaj od rana czekała nas moc wrażeń. Oglądaliśmy seans w kinie sferycznym, a następnie udaliśmy się na strzelanie z wiatrówki. Najlepszy w grupie okazał się Igor, który oddał wszystkie celne strzały. Poćwiczyliśmy także cel na strzelnicy paintballowej, a po obiedzie pływaliśmy smoczymi łodziami. Rytm nadawał nam kolega Wojtek grając na bębnie. Następnie rozegraliśmy mecz piłki siatkowej, a wieczorem udaliśmy się na ognisko z kiełbaskami.

VIP, grupa Pani Julii K.
Czwartek rozpoczęliśmy od przejścia parku linowego. Każdy z nas miał okazję spróbować swoich sił na dwóch trasach o różnym poziomie trudności. Następnie udaliśmy się nad jezioro, a potem graliśmy w piłkę na opak. Po obiedzie odbyły się zajęcia z jeżdżenia quadami oraz na strzelnicy paintballowej. Na zakończenie dnia odbyło się ognisko. Świetnie się dziś bawiliśmy!

VIP, grupa Pani Mai Sz.
Dzień rozpoczęliśmy od seansu w gwiezdnym kinie 3D. Następnie uczyliśmy się jeździć na segwayach. Potem płynęliśmy smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. Po obiedzie ćwiczyliśmy swoją celność na strzelnicy panitballowej. Następnie mieliśmy zajęcia sportowe, na których graliśmy w siatkówkę i badmintona. Po kolacji zakończyliśmy dzień ogniskiem z kiełbaskami.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Drugi dzień kolonii za nami! Rozpoczęliśmy go od walk gladiatorów, podczas których mogliśmy zmierzyć się ze sobą na specjalnych podestach. Kolejnym punktem dnia była strzelnica paintballowa, na której każdy z nas mógł sprawdzić swoją celność przy strzelaniu do tarcz. Później rozegraliśmy Awanturę o Wiedzę, podczas której zdobyliśmy wiele ciekawych informacji na temat naszego ośrodka. Następnie uznaliśmy się na smoczą łódź, dzięki której zapoznaliśmy się z jeziorem Łęsk. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, podczas którego zjedliśmy pyszne kiełbaski oraz graliśmy w różne gry.