RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus III (16.07-26.07.2023)

Dzień 9 - Poniedziałkowy kalejdoskop zajęć

Dodany: 2023.07.24

Rankiem ochoczo wyruszyliśmy na zajęcia, jakich jeszcze nie mieliśmy. Dla jednych była to ścianka wspinaczkowa, dla innych park linowy, żyroskop, kajaki, rowery wodne, mecz waterpolo czy intrygujące malowanie w chmurach. Grupy przeżywające przygody Harry’ego Pottera stoczyły emocjonującą Bitwę o Hogwart. Bawiliśmy się radośnie i z mnóstwem energii, ponieważ oddychamy pełną piersią w pachnącym żywicą mazurskim lesie nad jeziorem, bo tak pięknie położona jest Kulka, a my większość czasu spędzamy aktywnie na świeżym powietrzu.

33 Przygody, grupa Pani Marty P.
Poranek rozpoczęliśmy od gry w siatkówkę. Następnie byliśmy na zajęciach dotyczących tematyki survivalowej, podczas których zbudowaliśmy schronienia z pałatek. Poszliśmy na plażę, gdzie mogliśmy się wykąpać oraz poopalać. Przeszliśmy szkolenie na kosmicznym żyroskopie i super się bawiliśmy odczuwając to, co astronauci podczas lotu. Graliśmy w berka oraz w różne gry integracyjne. Pod koniec dnia graliśmy w chowanego oraz w mafię.

33 Przygody, grupa Pani Mileny K.
Dzień zaczęliśmy od śniadania. Następnie pograliśmy w różne gry ruchowe na rozbudzenie - pif paf, ninja, zamek i księżniczka. Później poszliśmy na nasze ulubione miejsce - plażę, aby opalać się i wykąpać się w jeziorze. Przed obiadem mieliśmy zajęcia plastyczne. Malowaliśmy na folii rozwiniętej wokół dwóch drzew. Graliśmy w obrazkowe kalambury i daliśmy wyraz swej plastycznej ekspresji. Po obiedzie zagraliśmy w dwa ognie. Następnie nauczyliśmy się strzelać z łuku. Poznaliśmy budowę łuku i strzał, a także podstawową postawę strzelecką. Później przystąpiliśmy do strzelania. Po kolacji zakończyliśmy dzień naszą ulubioną siatkówką.

Adrenalina, grupa Pani Agaty G.
Jeden z ostatnich dni naszej kulkowej przygody rozpoczęliśmy od Awantury o Wiedzę, czyli pełnej emocji rozgrywki z ciekawymi pytaniami. Następnie niektórzy udali się na zajęcia fakultatywne. Płynęliśmy w smoczej łodzi po jeziorze Łęsk, jeździliśmy na seygwayu po specjalnie przygotowanym torze i bawiliśmy się na wirtualnych dywanach. Po obiedzie uczyliśmy się posługiwać wiatrówką sprężynową oraz poznaliśmy podstawowe postawy strzeleckie. Potem poszliśmy na walki gladiatorów, w których chętnie uczestniczyliśmy. Po kolacji zagraliśmy w różne gry edukacyjne oraz w dwa ognie.

Adrenalina, grupa Pani Aleksandry Sz.
Pierwszymi zajęciami, w których braliśmy dzisiaj udział, było sumo. Ubrani w specjalne stroje stoczyliśmy zacięte pojedynki. Następnie udaliśmy się na wycieczkę krajoznawczą do pobliskiej miejscowości. Po obiedzie przyszła pora na rozgrywkę paintballową. Była to niesamowita zabawa! Pod wieczór udaliśmy się na plażę. Graliśmy w siatkówkę oraz pływaliśmy w jeziorze. Po kolacji przyszła pora na zabawę w chowanego.

Adrenalina, grupa Pani Julii M.
Dziś rano uczyliśmy się, co to jest azymut i jak go wyznaczać przy użyciu kompasu oraz rozwiązywaliśmy zagadki w grze Błędny Azymut na terenie ośrodka. Następnie wybraliśmy się na plażę i kąpaliśmy się w jeziorze. Zrobiliśmy też turniej baloniady, podczas której przerzucaliśmy balony z wodą przez siatkę za pomocą ręczników. Po południu byliśmy na parku linowym, gdzie przechodziliśmy wybrane przez siebie poziomy. Później pod okiem ratownika doskonaliliśmy nasze style pływackie.

Adrenalina, grupa Pani Kingi S.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od turnieju siatkówki, podczas którego świetnie się bawiliśmy. Następnie układaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając. Rozegraliśmy również mecz baloniady. Musieliśmy za pomocą ręczników przerzucać balon z wodą przez siatkę. W czasie walk sumo w zabawnych strojach staraliśmy się zepchnąć przeciwnika ze specjalnej maty. Dzień zakończyliśmy grą francuską, podczas której szukaliśmy odpowiedzi na różne ciekawe pytania.

BFF Extra, grupa Pani Julii C.
Dzień zaczęłyśmy od plażowania. Każda z nas miała okazję wykąpać się w jeziorze lub odpocząć na piasku. Następnie część z nas korzystała z fakultatywnych atrakcji - czyli rejsu smoczą łodzią, segwayów oraz magicznych dywanów. Kolejnym naszym zajęciem była lekcja cyrkowa. Uczyłyśmy się chodzenia na szczudłach, a także jazdy na dziwnym rowerze. Najważniejszym wydarzeniem było przedstawienie teatralne, przygotowane przez nasze kolonistki. Każda grupa znakomicie się przygotowała! A wieczorem każda z nas wzięła udział w pokazie mody!

BFF Extra, grupa Pani Klaudii P.
Kolejny dzień kolonijny zaczęłyśmy od plażowania. Każda z nas mogła wypluskać się w jeziorze Łęsk oraz pograć w różnego rodzaju gry integracyjne. Następnie część z nas miała możliwość przepłynąć się smoczą łodzią, podziwiając piękno jeziora, a także przejechać się segwayem, już na specjalnym torze na lądzie. Później wszystkie udałyśmy się na ściankę wspinaczkową. Jesteśmy bardzo wytrzymałe, więc z łatwością udało nam się wejść na sam szczyt! Popołudnie spędziłyśmy na prezentowaniu scenek teatralnych naszego autorstwa. Wieczorem przyszedł czas na pokaz mody. Modelki prezentowały całkiem ciekawe stylizacje! Oby było więcej takich chwil!

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Emilii S.
Dziś dzień zaczęliśmy od gry w kolory, w piłkę nożną i siatkówkę. Dla każdego znalazło się coś, co lubił. Następnie udaliśmy się na wyprawę kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Pan ratownik opowiedział nam o nim wiele ciekawych historii. Później graliśmy w grę terenową i naszym zadaniem było odszyfrowywanie haseł, które mówiły nam, z kim lub z czym mamy sobie zrobić zdjęcie. Następnie graliśmy w grę francuską i poznaliśmy wiele ciekawostek o Kulce i naszych wychowawcach. Wieczorem odbył się kosmiczny tor przeszkód, który jest pierwszym etapem naszego testu na kadeta. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia pełnego wrażeń.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Justyny W.
Dzisiaj mieliśmy zajęcia z musztry. Uczyliśmy się prawidłowo ustawiać w wybranych szykach i poruszać się w nich. Graliśmy w siatkówkę oraz piłkę nożną. Świetnie bawiliśmy się podczas gry terenowej pod nazwą Szpieg z Plutona. Rozszyfrowywaliśmy zadania do wykonania. Pokonywaliśmy Kosmiczny Tor Przeszkód w Strefie UFO. Pod koniec dnia bawiliśmy się w chowanego.

Harry Potter, grupa Pani Kamili Ch.
Nasza magiczna przygoda powoli dobiega końca, ale nie zwalniamy tempa. Dzień rozpoczęliśmy od wycieczki kajakami turystycznymi po jeziorze w poszukiwaniu fantastycznych zwierząt. Wielka Kałamarnica chyba spała, ale część z nas jest przekonana, że widziała Trytona. Przed obiadem ćwiczyliśmy celność, strzelając specjalnymi strzałami z przyssawkami podczas turnieju Archery Soft. Pod koniec zajęć byliśmy prawie tak celni jak Centaury zamieszkujące Zakazany Las. Potem musieliśmy stoczyć ostateczną Bitwę o Hogwart i jako zwolennicy Gwardii Dumbledore’a stanęliśmy do starcia z Voldemortem. Po wygranej walce czekała na nas świetna zabawa na boisku do siatkówki plażowej, które na moment zmieniło się w boisko do baloniady.

Harry Potter, grupa Pani Oliwii P.
Dzień rozpoczęliśmy od turnieju gier i zabaw. Następną atrakcją było doskonalenie technik pływackich z Wielką Kałamarnicą. Później udaliśmy się na warsztat plastyczny, gdzie tworzyliśmy znaczki oraz sowę Hedwigę czy Zgredka przy pomocy magicznej techniki quillingu. Po pysznym obiedzie wybraliśmy się na niesamowitą grę terenową Bitwa o Hogwart - zwolennicy Gwardii Dumbledore’a stanęli do starcia z Voldemortem. Na zakończenie dnia rozegraliśmy turniej baloniady.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Kamili W.
Dzień rozpoczęliśmy od warsztatów ekorecyklingu, podczas których poznaliśmy zasady stylu życia eko, filozofię zero waste oraz jak dbać o nasze środowiskowo na co dzień. Następnie odbyła się gra terenowa Siedem Prac Kolonisty, która opierała się na poznanym już przez nas wcześniej alfabecie Morse’a i rozwiązywaniu zagadek. Po obiedzie wszyscy musieliśmy pokonać Kosmiczny Tor Przeszkód, który wymagał od nas zręczności i szybkości. Udaliśmy się także na strzelnicę, gdzie nauczyliśmy się strzelać z wiatrówki sprężynowej. Natomiast wieczór spędziliśmy na grach i zabawach z piłką.

Kulka Max, grupa Pani Aleksandry Ch.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od poznania postawy strzeleckiej oraz dowiedzieliśmy się, jak poprawnie strzelać z łuku i jak jest zbudowany, aby później móc stoczyć pojedynek łuczniczy. Następnie zmierzyliśmy się z wyzwaniem na parku linowym, na którym do pokonania były dwa tory. Później ubrani w specjalne uprzęże skakaliśmy na trampolinach. Po obiedzie dowiedzieliśmy się, jak wyznaczać kierunki świata oraz jak poprawnie używać kompasu, po czym mogliśmy przystąpić do gry terenowej Błędny Azymut. Na koniec przygotowaliśmy pamiątkowe znaczki oraz poznaliśmy technikę quillingu.

Kulka Max, grupa Pani Anny Z.
Dziś wzięliśmy udział w walkach gladiatorów. Naszym celem było strącenie przeciwnika z podestu za pomocą specjalnej lancy. Następnie wybraliśmy się na spacer do lasu i podziwialiśmy piękno natury. Po obiedzie byliśmy w lesie na zajęciach survivalowych. Naszym głównym zadaniem było zbudowanie schronienia z pałatek. Wybraliśmy się także na plażę i kąpaliśmy się w jeziorze. Wieczorem odpowiadaliśmy na pytania dotyczące naszej kolonii podczas gry francuskiej.

Kulka Max, grupa Pani Gabrieli W.
Poniedziałek rozpoczęliśmy piłką na opak oraz plażowaniem. Zagraliśmy również w paintballa - wygrała drużyna niebieskich. Po obiedzie poszliśmy popływać w jeziorze i zagrać w siatkówkę. A później przyszedł czas na cyrk! Chodziliśmy na szczudłach i jeździliśmy na dziwnym rowerze. Wieczorem zagraliśmy w grę francuską. To był kolejny świetnie spędzony dzień!

Kulka Max, grupa Pani Martyny B.
Dzień zaczęliśmy od pysznego śniadanka. Następnie poszliśmy na ściankę wspinaczkową. Wspinaliśmy się ubrani w specjalną uprząż. Ścianka miała cztery poziomy trudności. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie pływaliśmy, graliśmy w gry integracyjne, karciane. Budowaliśmy zamki z piasku. Była to świetna zabawa. Po pysznym obiedzie poszliśmy do sferycznego kina, gdzie w trójwymiarze obejrzeliśmy film o czterech porach roku. Film był super – był ciekawy i przekazywał wiedzę. Dzięki technice 3D poczuliśmy się, jakbyśmy byli w tym filmie. Potem graliśmy w piłkę na opak. Mieliśmy specjalne stroje, które utrudniały nam grę, ale dzięki temu była lepsza zabawa. Graliśmy w piłkę nożną i koszykówkę. Po kolacji graliśmy w grę francuską. Zdobywaliśmy odpowiedzi na pytanka od różnych wychowawców oraz instruktorów. To był super dzień!

Kulka Max, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od kosmicznego żyroskopu. Każdy z nas odczuł wrażenia podobne do tych, które odczuwalne są podczas startu rakiety kosmicznej. Następnie wybraliśmy się na spacer po pobliskim lesie. Zagraliśmy również w baloniadę. Poznaliśmy dziś dwie nowe dyscypliny sportowe, jakimi są korfball i passball. Dzień zakończyliśmy wspólnymi grami i zabawami na świeżym powietrzu. Był to bardzo wesoły dzień pełen świetnej zabawy.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Aleksandry Ś.
Hej, dzisiaj mieliśmy naprawdę niesamowity dzień! Wstaliśmy wcześnie, aby przygotować się na grę paintballową. Byliśmy podzieleni na dwie drużyny. Gra była bardzo intensywna. Po grze poszliśmy na drugie śniadanie, a potem zagraliśmy w karty z naszą wychowawczynią. Była to bardzo miła i spokojna rozrywka po intensywnej grze w paintball. Po karciankach udaliśmy się nad jezioro, gdzie czekały na nas rowery wodne. Było to nasze pierwsze doświadczenie z tego typu rekreacją i bardzo nam się spodobało. Pływając podziwialiśmy piękne krajobrazy. Wieczorem zagraliśmy w siatkówkę. Byliśmy podzieleni na dwie drużyny i graliśmy w turnieju. Była to bardzo emocjonująca gra. Był to wspaniały dzień pełen wrażeń i nowych doświadczeń.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Mikołaja M.
Dzień zaczęliśmy od wypłynięcia na rowerach wodnych na jezioro, na którym zwiedziliśmy drugi brzeg, podpływając pod rezerwat przyrody. Następnie rozegraliśmy turniej Awantura o Wiedzę, podczas którego sprawdziliśmy swoją wiedzę na temat Kulki oraz wojska. Po odpoczynku poszliśmy na strzelnicę, na której rozegraliśmy grę paintballową. Pod wieczór mieliśmy grę terenową Nocny Desant, która zweryfikowała naszą dotychczasową wiedzę oraz umiejętności, które zdobyliśmy przez cały obóz. Wrażenia są nie do zapomnienia. Wiemy, że jutro też czekają ciekawe atrakcje!

Obóz Super Militarny, grupa Pani Natalii K.
Po porannej rozgrzewce zrealizowaliśmy kurs pierwszej pomocy, dowiadując się o najważniejszych procedurach w sytuacji zagrożenia. Na tych samych zajęciach graliśmy w grę terenową Ranny Lotnik, w której musieliśmy znaleźć, opatrzyć, a następnie przenieść rannego na zbudowanych wcześniej przez nas noszach. Później przećwiczyliśmy nasze umiejętności łucznicze w zaciętym turnieju. Skończyliśmy także pracę nad naszą flagą oraz dokonaliśmy ostatnich przygotowań do wieczornej misji. Czekała na nas specjalna gra terenowa Nocny Desant, do której przygotowywaliśmy się praktycznie cały obóz. Musieliśmy wykonać specjalne zadanie, otrzymane od dowódcy, które wymagało od nas pełnej współpracy i zaangażowania.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Wiktora D.
Po porannej zaprawie i śniadaniu rozegraliśmy mecz piłki nożnej. Potem instruktor zabrał nas na mecz paintballowy, podczas którego ćwiczyliśmy nasze zgranie i celność. Przed obiadem wzięliśmy udział w grze Awantura o Wiedzę – było zupełnie jak w teleturnieju. Po obiedzie razem z wychowawcą szlifowaliśmy nasze taktyczne umiejętności, a później relaksowaliśmy się na rowerach wodnych podczas wyprawy na jezioro. Wieczorem nasze umiejętności zdobyte w poprzednich dniach zostały zweryfikowane podczas gry terenowej Nocny Desant. Wzięliśmy podczas niej udział w symulowanej operacji wojskowej. Dostarczyła nam ona dużo emocji i dobrej zabawy.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Agnieszki M.
Kolejny dzień za nami. Rozpoczęliśmy go od zajęć w Strefie UFO. Pokonywaliśmy tam tor przeszkód. Szło nam świetnie. Następnie udaliśmy się na plażę. Opalaliśmy się, graliśmy w gry towarzyskie i w waterpolo, czyli piłkę ręczną w wodzie. Po obiedzie braliśmy udział w walce gladiatorów. Walczyliśmy dzielnie. Następnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania podczas gry francuskiej. Wieczorem graliśmy w siatkówkę.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Julii S.
Z samego rana skakaliśmy bardzo wysoko na eurobungee i czuliśmy się tak, jakbyśmy byli na Księżycu! Później wybraliśmy się na spacer do lasu. Następnie wszyscy zmierzyliśmy się z Kosmicznym Torem Przeszkód - najszybciej przeszedł go Albert! Potem udaliśmy się na wyprawę kajakami turystycznymi, a po południu postanowiliśmy wspólnie zagrać w grę francuską. Wieczorem spędziliśmy razem czas, grając w chowanego na terenie ośrodka. Ten dzień był super i już nie możemy się doczekać jutra!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Magdaleny M.
Z samego rana obudziło nas piękne słońce. Na samym początku wyruszyliśmy do Strefy UFO, gdzie pokonywaliśmy Kosmiczny Tor Przeszkód. Następnie zagraliśmy w piłkę na opak, czyli w nietypowe gry z piłką. Później zagraliśmy w grę francuską, podczas której odpowiadaliśmy na różne pytania. Po obiedzie malowaliśmy w chmurach, czyli wspólnie z grupą tworzyliśmy ogromne dzieło plastyczne. Zagraliśmy też w waterpolo, czyli piłkę ręczną w wodzie. Wieczorem przeżywaliśmy przygody w Kosmicznej Pułapce podczas nocnej gry terenowej. To był wspaniały dzień.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ch.
Jeden z ostatnich dni naszych kolonii rozpoczęliśmy od gry w planszówki. Następnie udaliśmy się na eurobungee, gdzie każdy z nas miał możliwość poskakania wysoko, aż do nieba. Również dziś spędzaliśmy chwile w naszym gronie, bawiąc się w gry integracyjne, między innymi w labirynt oraz w wojaka. Udaliśmy się na plażę, aby zagrać w waterpolo - wodną grę w piłkę ręczną. Przed kolacją wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową. Na koniec dnia zagraliśmy w grę francuską z pytaniami dotyczącymi naszego ośrodka.

Summer Challenge, grupa Pani Anny N.
Dzień zaczęliśmy od plażowania. Był również czas na kąpiel w jeziorze Łęsk. Nie zabrakło grania w różne gry i zabawy. Po obiedzie przyszedł czas na skakanie na eurobungee. Następnie wybraliśmy się na wyprawę kajakami jednoosobowymi sit on top. Było super. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia!

Summer Challenge, grupa Pani Gabrieli Cz.
Dzień zaczęliśmy od plażowania i kąpieli w jeziorze Łęsk. Następnie chodziliśmy pomiędzy koronami drzew, podczas pokonywania tras parku linowego. Na początku musieliśmy przejść przez poziom pierwszy, a następnie mogliśmy wejść na drugi poziom. Po pysznym obiedzie wyruszyliśmy na rekreacyjną wyprawę czteroosobowymi rowerami wodnymi po naszym jeziorze. Później stoczyliśmy walkę łuczników. Byliśmy wyposażeni w łuki, maski oraz bezpieczne strzały zakończone gąbką. Na ostatnich zajęciach tego dnia braliśmy udział w zabawach integracyjnych i ruchowych.

Summer Challenge, grupa Pani Joanny B.
O poranku wybraliśmy się na park linowy, gdzie odbył się mały konkurs, kto szybciej pokona tor dla mniej zaawansowanych. Następnie wybraliśmy się nad jezioro, gdzie rozegraliśmy mecz waterpolo i kąpaliśmy się pod okiem ratowników. Przed obiadem rozegraliśmy grę terenową Siedem Prac Kolonisty. Po pysznym obiedzie wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową, gdzie aż dziesięć osób zdobyło szczyt. Następnie rozegraliśmy mecz siatkówki, który kontynuowaliśmy po smacznej kolacji.

Summer Challenge, grupa Pani Julii A.
Nasz dzień rozpoczęliśmy zajęciami z wychowawczynią. Graliśmy w różne gry i zabawy. Po zjedzeniu drugiego śniadania wspinaliśmy się na ścianki wspinaczkowe o czterech stopniach trudności. Wszystkie ścianki wydawały się trudne na pierwszy rzut oka, ale potem okazało się, że były łatwe i każdy z nas potrafił wspiąć się na nie. Po krótkim odpoczynku graliśmy w statek i w zbijaka. Po południu, korzystając z pięknej pogody, poszliśmy na plażę. Kąpaliśmy się, a także zagraliśmy w waterball. Podczas meczu w wodzie była świetna zabawa. Po plażowaniu w dalszym ciągu aktywnie spędzaliśmy czas na powietrzu. Wieczorem udaliśmy się na upragniony żyroskop. Zabawa na nim była kosmiczna.

Summer Challenge, grupa Pani Wiktorii B.
Dzień rozpoczęliśmy od porannych gier. Następnie mieliśmy zorganizowaną rywalizację na Kosmicznym Torze Przeszkód. Graliśmy tez w waterpolo. Następnie uczestniczyliśmy w grze selfie, w trakcie której musieliśmy odszyfrować słowa, a następnie zrobić odpowiednie do nich zdjęcia. Przeszliśmy też przez dwie trasy w parku linowym. Dzień zakończyliśmy wspólnymi zabawami.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny D.
Dzisiaj zaczęliśmy od gier i zabaw na świeżym powietrzu. Później był czas na naukę strzelania z łuku. Wielu z nas świetnie poradziło sobie z tym zadaniem. Ta nauka bardzo nam się przydała, ponieważ następne zajęcia to był Archery Challenge. Mogliśmy wykorzystać nasze nowe umiejętności w zabawie. Zajęcia z wychowawcą spędziliśmy grając w mafię, która podczas tej kolonii stała się naszą ulubioną zabawą. Kiedy wyszło słońce, poszliśmy zagrać w waterpolo, czyli w piłkę ręczną w wodzie. Skoro byliśmy już na plaży, to nie mogło zabraknąć wspólnych kąpieli i budowli z piasku. Bawiliśmy się świetnie. Na koniec dnia zagraliśmy w grę francuską. Przy niej bawiliśmy się najlepiej. Było wiele śmiechów, pytań i zagadek.

VIP, grupa Pani Oliwii M.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od pokonania wieży ze skrzynek. Następnie zagraliśmy w siatkówkę. Później odbyły się kolejne zajęcia z żyroskopem, ponieważ wybraliśmy je jako zajęcia dodatkowe. Po obiedzie odbyła się gra Awantura o Wiedzę, a po niej poszliśmy na plażowanie. Dzień zakończyliśmy superzabawą na wieczorze rozrywkowym VIP-ów.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Poniedziałek już za nami! Rozpoczęliśmy go od wyjścia do lasu, podczas którego odbyły się zajęcia z survivalu, podczas których dowiedzieliśmy się wielu informacji na temat sztuki przetrwania w lesie. Następnie osoby, które wykupiły pakiet aktywny, wybrały się na smocze łodzie, a pozostali integrowali się, grając w gry. Kolejnym punktem naszego dnia były zajęcia Awantura o Wiedzę, a później udaliśmy się ponownie do kina 3D, tym razem na film o kosmosie. Te zajęcia wybraliśmy jako dodatkowe. Następnie udaliśmy się na plażowanie nad jezioro Łęsk, a dzień zakończyliśmy imprezą z poczęstunkiem, wyłącznie dla VIP-ów.