RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus V (07.08-17.08.2023)

Dzień 8 - Kulkowe lato

Dodany: 2023.08.14

Złota kula słońca wytoczyła się ponad horyzont, wyznaczając codzienny rytm letniej kolonijnej aktywności, tym ciekawszej, że w gronie zaprzyjaźnionych osób, z którymi przez cały dzień nie można się nigdy nagadać do woli. Odbyły się zajęcia tematyczne: przygotowywanie sztuk teatralnych, mecz quidditcha, obrona Empire State Building. Toczyły się różnego rodzaju potyczki, podsycające ducha szlachetnej rywalizacji. Były także nieodzowne w taki dzień kąpiele w jeziorze.

Adrenalina, grupa Pani Dominiki B.
Słoneczny poniedziałek rozpoczęliśmy od zajęć z doskonalenia technik pływackich. Następnie zrelaksowaliśmy się w kinie sferycznym 3D, gdzie wspólnie na bardzo wygodnych pufach oglądaliśmy film przygodowo-edukacyjny. Rywalizowaliśmy dziś również w walkach sumo, na specjalnej macie, w kaskach i strojach staczaliśmy bezpiecznie walki. Dzień skończyliśmy wspólną zabawą przy muzyce na dyskotece!

Adrenalina, grupa Pani Oliwii M.
Dzisiejszego ranka udaliśmy się na arenę paintballową, gdzie rozegraliśmy deathmatch na 300 kulek. Później graliśmy w koszykówkę i uno, a następnie udaliśmy się na plażę. Opalaliśmy się i kąpaliśmy, podziwiając uroki jeziora Łęsk. Po obiedzie skakaliśmy na trampolinach eurobungee. Następnie wybraliśmy się na strzelnicę, aby nauczyć się strzelać z wiatrówek. Odbył się również konkurs na najcelniejszego strzelca. Wieczorem odbyła się dyskoteka, na której mogliśmy się porządnie wytańczyć przed snem.

BFF Extra, grupa Pani Anny M.
Poniedziałkowy poranek spędziłyśmy na polanie przyjaźni, gdzie grałyśmy w gry, czytałyśmy książki i rozmawiałyśmy. Później pisałyśmy scenariusze na zajęcia teatralne. Wymyślałyśmy śmieszne scenki, stroje i muzykę. Następnie za pomocą farb i swoich dłoni malowałyśmy w chmurach, każda z nas z wielkim zaangażowaniem bawiła się kolorami. Po obiedzie pływałyśmy na rowerkach wodnych po jeziorze, a później znalazłyśmy też czas na plażowanie i kąpiele w jeziorze. Kolejny dzień naszych kolonii zakończyłyśmy ogniskiem na plaży. To był gorący i naprawdę udany dzień!

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Doroty Ł.
Ósmy dzień kolonii rozpoczęliśmy od doskonalenia pływania oraz plażowania. Później graliśmy w fabularyzowaną grę terenową Szpieg z Plutona. Potem ćwiczyliśmy naszą celność, strzelając do tarcz ustawionych w różnych odległościach. Po obiedzie wykonaliśmy bransoletki ze specjalnej linki, a potem graliśmy w dwa ognie. Natomiast wieczorem świetnie się bawiliśmy na dyskotece.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Igi O.
Dzień zaczęliśmy od survivalu. Poznaliśmy podstawy sztuki przetrwania oraz budowaliśmy schronienie z pałatek. Następnie mieliśmy zespołową grę terenową Szpieg z Plutona. Wygrała drużyna czerwonych. Po tak udanym poranku przyszedł czas na niezwykle przyjemne i orzeźwiające doskonalenie technik pływackich pod czujnym okiem ratownika. Po tak aktywnych zajęciach zagraliśmy w grę francuską. Wieczorem udaliśmy się na dyskotekę.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry Ch.
Poniedziałek rozpoczęłyśmy od wielkiej rozgrywki w mafię. Następnie udałyśmy się na plażę, gdzie odbyło się pływanie z Wielką Kałamarnicą, w czasie którego doskonaliłyśmy nasze techniki pływackie. Również dziś tworzyłyśmy bransoletki w kolorach naszych domów, po obiedzie rozegrał się mecz quidditcha, w którym wygrał dom Ravenclow z wynikiem 300 punktów! Miałyśmy okazję poznać tajniki magii na zajęciach z wróżbiarstwa, a na koniec dnia odbył się wieczór filmowy.

Harry Potter, grupa Pani Mai Sz.
Dzień zaczęliśmy od tworzenia bransoletek w kolorach naszych domów. Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie doskonaliliśmy nasze umiejętności pływackie. Potem graliśmy wspólnie w mafię. Po obiedzie rozegraliśmy wspólnie mecz w quidditcha. Następnie udaliśmy się na wylegiwanie się na plaży. Po kolacji dyskutowaliśmy na różne tematy związane z Harrym Potterem.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Kornelii B.
Dzisiaj po śniadaniu poszliśmy na plażę, gdzie korzystaliśmy z pięknej pogody opalając się i kąpiąc się w jeziorze. Po tych zajęciach odbyliśmy kosmiczne warsztaty składające się z warsztatów wrażliwości estetycznej oraz warsztatów kulinarnych. Kolejną atrakcją była ścianka wspinaczkowa. Mieliśmy możliwość pokonania czterech tras o różnych poziomach trudności. Jeszcze przed kolacją obejrzeliśmy film edukacyjny „Explore” w naszym kinie gwiezdnym. Na koniec dnia odbyła się dyskoteka, podczas której bawiliśmy się przy muzyce.

Kulka Max, grupa Pani Justyny B.
Poniedziałek zaczęliśmy od zajęć relaksacyjnych, by zebrać energię na późniejszy mecz piłki siatkowej. Następnie skakaliśmy na eurobungee! Przed południem poszliśmy na plażę i korzystając z pięknej pogody pływaliśmy na kąpielisku. Po obiedzie wybraliśmy się na wycieczkę kajakami po jeziorze. Po powrocie rozegraliśmy turniej Awantura o Wiedzę. Bardzo się zaangażowaliśmy w odpowiadanie na pytania! Wieczorem kontynuowaliśmy poznawanie nowych tańców animacyjnych.

Kulka Max, grupa Pani Moniki L.
Minął kolejny, słoneczny dzień w Kulce. Rano pokonaliśmy ściankę wspinaczkową. Mogliśmy spróbować swoich sił na czterech różnych poziomach trudności. Nasz czas urozmaiciły również walki gladiatorów, w których wszyscy chętnie uczestniczyliśmy. Po obiedzie poznaliśmy tajniki survivalu oraz zagraliśmy mecz piłki na opak. Śmiechom nie było końca! Poniedziałek zakończyliśmy grami i zabawami z naszą wychowawczynią. To był naprawdę udany dzień!

Kulka Max, grupa Pani Gabrieli O.
Dziś rano wspinaliśmy się do chmur na ściance wspinaczkowej, każdy z nas spróbował swoich sił na czterech poziomach trudności. Następnie udaliśmy się na plażę, by móc skorzystać z tak pięknej pogody. Po obiedzie toczyliśmy walkę w emocjonującym turnieju Awanturę o Wiedzę! Następnie udaliśmy się na gry w wersji XXL, takie jak twister, scrabble czy bierki. Wieczorem mieliśmy zajęcia relaksacyjne po tym upalnym dniu.

Kulka Open, grupa Pana Mikołaja M.
Nasz kolejny obozowy dzień zaczęliśmy od trzygodzinnego pływania po jeziorze Łęsk na kajakach. Po powrocie mieliśmy imprezę na plaży z kolorowymi proszkami holi, którymi obsypywaliśmy się w rytm muzyki. Po południu udaliśmy się na seans filmowy. Film 3D „Explore” poszerzył naszą wiedzę o kosmosie. Dzień zakończyliśmy potyczką Archery Challenge, podczas której strzelaliśmy z łuków. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia!

Kulka Open, grupa Pani Aleksandry Ś.
Naszą pierwszą atrakcją było układanie wysokich wież ze skrzynek podczas jednoczesnego wchodzenia na nie w bezpiecznej uprzęży. Następnie spędziliśmy miło czas podczas szalonej zabawy z balonami wypełnionymi wodą. Po chwili aktywnego relaksu przyszedł czas na doskonalenie naszych umiejętności strzeleckich wiatrówką PCP. Kolejną atrakcją była niesamowita impreza na plaży, podczas której robiliśmy sobie zdjęcia, obrzucając się nawzajem kolorowymi proszkami holi. Pod sam koniec dnia braliśmy udział w foto Kulka challenge – robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia z różnymi osobami i przedmiotami.

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Kornelii W.
Słoneczny poniedziałek za nami. Mieliśmy dzisiaj okazję doskonalić podstawowe style pływackie na plaży przy jeziorze Łęsk, a dla tych, którzy nie umieją jeszcze pływać, realizowane były ćwiczenia wprowadzające do nauki pływania. Idealnie sprawdziły się te zajęcia, gdyż mogliśmy się ochłodzić, bawiąc się w wodzie. Poznaliśmy również podstawy survivalu oraz jego rodzaje. Podczas zajęć nauczyliśmy się budowania schronienia przy użyciu wojskowej pałatki oraz zapoznaliśmy się z wyposażeniem puszki survivalowej. Upalną pogodę wykorzystaliśmy też pływając kajakami turystycznymi, a piękne widoki zdecydowanie umiliły nam ten czas.

Obóz Herosów, grupa Pani Kamili Ch.
Dzień rozpoczęliśmy intensywnie od bardzo ważnego zadania - obrony Empire State Building przed armią Kronosa. Wzięliśmy udział w starciu łuczników Archery Challenge. Każde z nas, wyposażone w łuk, maskę oraz bezpieczne strzały, starało się pokonać przeciwnika. Potem nie zwalniając tempa udaliśmy się na waterball, kulę wodną miotaną przez samego Posejdona. Nie było łatwo utrzymać równowagę, ponieważ bóg mórz i oceanów nie był łaskawy dla dzieci Hestii. Przed obiadem zeszliśmy na plażę, gdzie z hipokampem Tęczusiem doskonaliliśmy style pływackie. Było dość upalnie, więc chętnie korzystaliśmy z orzeźwiającej wody jeziora. Kolejne spotkanie z Apollem podczas drugiego bloku warsztatów teatralnych zaowocowało wspaniałymi, improwizowanymi przedstawieniami. Przed kolacją muzy nas nie opuszczały i na zajęciach z malowania w chmurach stworzyliśmy piękne dzieła sztuki, które przez to, że zostały stworzone na rozciągniętej przezroczystej folii, wyglądały jakby unosiły się w powietrzu. Dzień zakończyliśmy kolejnymi rozgrywkami Kronosa - czyli naszej herosowej wersji mafii.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Nasz kolejny dzień rozpoczęliśmy od warsztatu teatralnego polegającego na improwizowanych przedstawieniach, w których wszyscy wzięliśmy udział, będąc na przemian aktorami i widzami. Potem odbyła się Awantura o Wiedzę, czyli pełne emocji rozgrywki z ciekawymi pytaniami. Następnie broniliśmy Empire State Building przed armią Kronosa, czyli mieliśmy Archery Challenge. Po obiedzie odbyła się baloniada, którą wszyscy bardzo uwielbiamy. Potem mieliśmy zajęcia z survivalu, na których poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych oraz nauczyliśmy się, jak posługiwać się krzesiwem. Po kolacji zagraliśmy w siatkówkę.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Po sycącym śniadaniu udaliśmy się na zabawę w kuli wodnej razem z Posejdonem i Hermesem. Następnie Apollo zabrał nas na plażę, gdzie poznawaliśmy tajniki survivalu - uzdatniania wody oraz rozpalania ognia. Przed obiadem trenowaliśmy pływanie pod czujnym okiem ratownika. Potem ponownie spotkaliśmy się z Hermesem, który oprowadził nas po parku linowym. Wieczorem Apollo uczył nas aktorskiego warsztatu podczas zajęć teatralnych - udało nam się przygotować spektakl, w którym brała udział cała grupa. Po kolacji mieliśmy turniej Awantura o Wiedzę, w którym wykazaliśmy się wiedzą z różnych kategorii.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Naszym różnym atrakcjom towarzyszyła dziś słoneczna pogoda. Rano ćwiczyłyśmy do naszego przedstawienia, by później pokazać naszą pracę na cześć Dionizosa. Następnie udoskonalałyśmy techniki pływackie pod czujnym okiem ratownika. Później stworzyłyśmy niesamowite dzieła sztuki podczas malowania w chmurach. Mogłyśmy pokazać swoją kreatywność. Wieczorem rozegrałyśmy mecz baloniady, podczas którego towarzyszyły nam śmiechy i zabawa.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Szymona B.
Poniedziałek rozpoczęliśmy od porannego rozruchu. Następnie integrowaliśmy się w podobozie. Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się na plażowanie nad naszym kulkowym jeziorem. Na taktyce i strategii dowiedzieliśmy się, jak ustawiać się w określone szyki i przećwiczyliśmy postawy strzeleckie. Na zajęciach z survivalu rozpalaliśmy ogień za pomocą krzesiwa i budowaliśmy filtry do wody. Następnie odbyła się wyprawa po jeziorze rowerami wodnymi, na których wspólnie z ratownikiem podziwialiśmy przepiękne widoki i dużo się śmialiśmy.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Wiktorii Ch.
Rano udaliśmy się na zajęcia na parku linowym. Pokonaliśmy jego dwie trasy o różnych stopniach trudności. Następnie spędziliśmy razem czas na różnych grach i udaliśmy się na zajęcia z drugiej części survivalu, podczas których poznaliśmy sposób na pozyskanie, przefiltrowanie wody, poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych i sposobów ich podpalenia. Po południu cieszyliśmy się cudowną pogodą, plażując nad jeziorem Łęsk. Wieczorem przygotowywaliśmy się do nocnej operacji desantowej, która odbyła się zaraz po kolacji. To był dzień pełen wrażeń.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Dzień rozpoczęliśmy od porannego rozruchu, który był nieco inny niż zazwyczaj. Wspólnie z wychowawcą zorganizowaliśmy poranek z jogą i rozciągaliśmy się do spokojnej muzyki. Było ciepło, więc wybraliśmy się na plażowanie i kąpiele. Większość z nas wskoczyła do wody, a reszta grała w karty i siatkówkę. Jesteśmy już za półmetkiem kolonii, więc to dobry moment na stworzenie naszej unikalnej flagi. Wymyśliliśmy motyw przewodni i przy użyciu farb plakatowych wyżyliśmy się artystycznie na białym płótnie. Po obiedzie rozegraliśmy turniej i wybraliśmy najsilniejszego gladiatora w naszej grupie. Zabezpieczeni specjalistycznymi kaskami i przy użyciu specjalnych lanc walczyliśmy ze sobą, stojąc na miękkich podestach. Wieczorem odbył się Nocny Desant, który był zwieńczeniem dotychczasowych zajęć militarnych zorganizowanych w naszym obozie. Wykazaliśmy się sprytem, opanowaniem, kreatywnością i spostrzegawczością. Udało nam się wykonać powierzone nam zadania i rozwiązać największą zagadkę.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć z survivalu, podczas których poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych oraz nauczyliśmy się posługiwać krzesiwem. Poznaliśmy także znaczenie wody, sposoby pozyskiwania jej w terenie oraz przygotowania do spożycia. Budowaliśmy dziś również wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając. Korzystając z pięknej pogody, wybraliśmy się na plażę, gdzie kąpaliśmy się i odpoczywaliśmy na piasku. Wieczorem odbył się Nocny Desant, czyli gra terenowa, podczas której wcieliliśmy się w oddział wojskowy, który musiał odbić obóz przeciwnika. Był to bardzo intensywny i ciekawy dzień, zapamiętamy go na długo.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Agnieszki M.
Poniedziałek zaczęliśmy od malowania w chmurach, czyli na folii rozpostartej między drzewami. Następnie udaliśmy się nad jezioro, gdzie graliśmy w waterpolo oraz plażowaliśmy. Przed obiadem udaliśmy się na park linowy. Przechodziliśmy dwie trasy - zieloną i niebieską. Szło nam świetnie! Po południu braliśmy udział w grze francuskiej, podczas której szukaliśmy odpowiedni na pytania związane z naszą kadrą oraz ośrodkiem. Była to świetna okazja, aby dowiedzieć się nowych rzeczy. Na koniec dnia bawiliśmy się na dyskotece.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Anny N.
To już nasz ósmy dzień! Rano graliśmy w waterpolo, czyli piłkę na wodzie. Następnie odbyły się kosmiczne warsztaty z wrażliwości estetycznej, które uruchomiły naszą wyobraźnię. Później graliśmy w piłkę na opak, czyli korfball i passball. Na koniec dnia przyszedł czas na wspólne tańce i zabawę podczas dyskoteki. Świetnie się bawiliśmy! Z niecierpliwością czekamy na kolejne atrakcje jutro.

Power Jump, grupa Pani Laury M.
Kolejny dzień za nami! Podczas pierwszych zajęć pływaliśmy razem smoczą łodzią. Usłyszeliśmy również ciekawe historie o jeziorze Łęsk. Następnie udaliśmy się na malowanie w chmurach. Przed obiadem mieliśmy okazję jeszcze raz poskakać na trampolinach eurobungee. Po odpoczynku zagraliśmy w grę mega kółko i krzyżyk oraz w gry z piłką. Wieczór spędziliśmy, tańcząc koleżankami i kolegami z innych grup. Ciekawe, co będziemy robić jutro?

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny L.
Kolejne letnie wyzwania za nami! Dzień rozpoczęliśmy od szkolenia na kosmicznym żyroskopie, czyli symulatorze wrażeń panujących podczas gwiezdnego lotu. Potem zagraliśmy w waterpolo, czyli piłkę w wodzie. Nauczyliśmy się też kilku słów oraz liczb w języku migowym, a swoją pamięć sprawdziliśmy podczas bingo. Po południu poznaliśmy sposoby szyfrowania wiadomości w czasie gry terenowej Enigma. Dzień zakończył się wspólnymi tańcami podczas dyskoteki. Bawimy się świetnie i nie możemy doczekać się kolejnego dnia.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny M.
Dzisiaj obudziliśmy się w świetnych humorach! Na początku poszliśmy na plażę i kąpaliśmy się w jeziorze. Następnie uczyliśmy się szyfrować wiadomości za pomocą różnych kodów. Po obiedzie graliśmy w grę francuską. Potem wspinaliśmy się na skrzynki zbudowane przez nas. Każdemu poszło świetnie. Na koniec dnia uczestniczyliśmy w dyskotece. Rewelacyjnie się bawiliśmy. Czekamy na kolejne atrakcje.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry P.
Następny dzień w Ośrodku Kulka rozpoczęliśmy od gry zespołowej waterpolo. Rozgrywki, jak nazwa wskazuje, toczyły się w wodzie, co zapewniło nam niesamowitą zabawę. Później świetnie spędziliśmy czas, integrując się podczas gier zespołowych na boisku ośrodka. Następnie każdy z nas miał okazję przejechać się segwayem. Kolejną atrakcją był park linowy. Każdy mógł spróbować swoich sił na dwóch poziomach trudności. To był niesamowity dzień pełen wrażeń. Zwieńczeniem dnia była dyskoteka w Cool Clubie, podczas której świetnie bawiliśmy się skocznej muzyce.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny S.
Z impetem wkroczyliśmy w kolejny dzień. Sport przyświecał nam od rana. Graliśmy w piłkę nożną i koszykówkę. Druga część grupy grała w kalambury i pif paf. Pogoda nas rozpieszcza, więc ponownie odwiedziliśmy naszą ulubioną kulkową plażę. Potem niczym w bańce mydlanej biegaliśmy w waterballu, czyli w zamkniętej kuli na wodzie. Próbowaliśmy jak najdłużej wytrzymać w kuli na stojąco, a było to nie lada jakie wyzwanie. Na koniec dnia mieliśmy okazję wytańczyć się na dyskotekowej imprezie na Poziomie X. Wystrojeni ruszyliśmy na miejsce zabawy i rozpoczęliśmy tańce. Gdy byliśmy już lepiej zgrani, jeszcze lepiej wspólnie się bawiliśmy. To był zdecydowanie piękny dzień pełen wrażeń.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Sz.
Już ósmy dzień w Kulce za nami. Rano braliśmy udział w turnieju Familiada. Rywalizacja była zacięta. Następnie mieliśmy okazję zgłębić swoją wiedzę na temat ośrodka, uczestnicząc w grze francuskiej. Zajęcia wodne to nasze ulubione, dlatego bardzo cieszyliśmy się z możliwości zagrania w waterpolo. Później strzelaliśmy z łuków do celu oraz braliśmy udział w Archery Challenge. Dzień zakończyliśmy dyskoteką.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Nowy, gorący tydzień rozpoczęliśmy od wyjścia na plażę, gdzie opalaliśmy się i chłodziliśmy w jeziorze. Nauczyliśmy się również budowy łuku oraz użytkowania go. Urządziliśmy sobie mały konkurs strzelecki, w którym wyłoniliśmy trzech najlepszych strzelców. Po obiedzie wzięliśmy udział w Archery Challenge, podczas którego wykorzystując nabyte umiejętności, rywalizowaliśmy między drużynami. Następnie zdobywaliśmy szczyty ścianki wspinaczkowej, mając do dyspozycji cztery poziomy trudności. Dzień zakończyliśmy dyskoteką w naszym Cool Clubie. Przetańczyliśmy cały wieczór. To był niesamowity dzień, pełen wrażeń!

VIP, grupa Pani Aleksandry Ch.
Dzień rozpoczęliśmy od wspólnego pikniku, na którym były gry i zabawy. Następnie ubrani w specjalną uprząż układaliśmy wieżę ze skrzynek jednocześnie się na nią wspinając. Potem rozegraliśmy turniej baloniady, który sprawił nam wiele zabawy i śmiechu. Później przyszedł czas na przejście ćwiczeń astronauty na kosmicznym żyroskopie, dzięki którym odczuliśmy wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej. Z racji tego, że był to słoneczny dzień, poszliśmy na plażę, aby wypocząć oraz skorzystać z kąpieliska w naszym jeziorze. Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Poniedziałek już za nami. Rozpoczęliśmy go od czasu spędzonego wspólnie na polanie przyjaźni, następnie wzięliśmy udział w Awanturze o Wiedzę, podczas której odpowiadaliśmy na pytania, licytując je. Po obiedzie udaliśmy się na zajęcia strzeleckie. Tym razem były to wiatrówki. Później udaliśmy się nad jezioro, gdzie każdy z nas mógł popływać w jeziorze pod okiem ratowników. Dzień zakończyliśmy dyskoteką w Cool Clubie.

VIP, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęliśmy od wyjścia na polankę, gdzie graliśmy w planszówki oraz w piłkę. Następnie sprawdzaliśmy nasze umiejętności strzelania z wiatrówek i oddawaliśmy celne strzały do tarcz. Przed obiadem rozegraliśmy turniej baloniady. Po południu wchodziliśmy na wieżę ze skrzynek, którą samodzielnie budowaliśmy. Byliśmy dziś także na plaży i kąpaliśmy się w jeziorze. Dzień zakończyliśmy wspólną zabawą przy muzyce podczas dyskoteki.