RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus V (07.08-17.08.2023)

Dzień 9 - Zabawa i relaks ze słońcem w tle

Dodany: 2023.08.15

Kolejny słoneczny dzień sprawił, że poczuliśmy intensywniej smak wakacji i lata – gorący piasek na plaży, orzeźwiający chłód wody w jeziorze, cień lasu, ciepły wiatr we włosach. Na głowach rewia czapek z daszkiem i kapeluszy. Zajęcia trwały w najlepsze, przeplatały się one z nieodzownym pobytem nad jeziorem i kąpielą. Był jak każdego dnia czas i na aktywną zabawę, i na relaks.

Adrenalina, grupa Pani Dominiki B.
Wtorek już za nami! Zaczęliśmy go od parku linowego, na którym mieliśmy możliwość przejścia dwóch tras o różnych poziomach trudności. Następnie odbyliśmy walki gladiatorów na kolorowej macie. Wybraliśmy się też nad jezioro, aby popływać kajakami sit on top. Dzień skończyliśmy wspólną grą Awantura o Wiedzę. Była to rozgrywka pełna emocji z bardzo ciekawymi pytaniami!

Adrenalina, grupa Pani Oliwii M.
Ten słoneczny wtorek część z nas rozpoczęła od zajęć Pakietu Ekstra Aktywnego. Były to segwaye oraz wirtualne dywany. Część natomiast grała w różne zabawy integracyjne. Później rozegraliśmy mecz siatkówki. Następnie udaliśmy się na plażę na zajęcia doskonalące techniki pływania pod czujnym okiem ratownika. Po obiedzie odbyła się symulacja lotów kosmicznych na żyroskopie. Potem graliśmy w Awanturę o Wiedzę, czyli grę opartą na znanym teleturnieju. Wieczorem wzięliśmy udział w pojedynku Archery Challenge, podczas którego stoczyliśmy pojedynek specjalnymi miękko zakończonymi strzałami.

BFF Extra, grupa Pani Anny M.
Kolejny dzień w Kulce zaczęłyśmy od strzelania z łuku. Na zajęciach przypomniałyśmy sobie jego budowę oraz poprawną postawę. Trafiając w tarcze rywalizowałyśmy o punkty. Następnie udałyśmy się nad jezioro Łęsk, gdzie ratownik udzielił nam rad i wskazówek doskonalących nasze techniki pływackie. Miałyśmy też okazję popływać ze specjalnie do tego przeznaczonym sprzętem. Później wybrałyśmy się do kina 3D. Po obiedzie wymyślałyśmy hasła do gry w kalambury, która odbyła się dziś wieczorem. Następnie odbyły się zajęcia teatralne, na których w grupach przedstawiałyśmy wcześniej przygotowane scenki. Dzień zakończyłyśmy oglądając zachód słońca nad jeziorem, grając w gry i rozmawiając.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Doroty Ł.
Dziewiąty dzień kolonii minął bardzo szybko. Rano wybraliśmy się na plażę, gdzie budowaliśmy zamki z piasku i odpoczywaliśmy. Później osoby, które miały Pakiet Ekstra Aktywny, jeździły na segwayu i bawiły się w wirtualnym świecie. Druga część grupy grała w tym czasie w baloniadę. Uczestniczyliśmy również w grze paintballowej, polegającej na pozornej walce przy użyciu broni barwiącej. Potem przeszliśmy Kosmiczny Tor Przeszkód. Dzień zakończyliśmy seansem filmowym w kinie sferycznym 3D.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Igi O.
Dzień rozpoczęliśmy od plażowania. Następnie mieliśmy Kosmiczny Tor Przeszkód. Zwyciężczynią okazała się Liliana. Po tak fascynującym pojedynku przyszedł czas na długo wyczekiwany seans filmowy 3D w planetarium. Film wyjaśniał, dlaczego mamy pory roku. Następnie mieliśmy drugi raz w czasie kolonii zajęcia z eurobungee. Wieczorem odbyły się kalambury.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry Ch.
Wtorek rozpoczęłyśmy od zajęć na żyroskopie, w czasie których każda z nas miała okazję spróbować swoich sił jako astronautka. Następnie zagrałyśmy w grę terra moto. W południe odbyło się malowanie w chmurach, w czasie którego wszystkie rozwinęłyśmy swój talent malarski. Po obiedzie rozegrała się czwarta gra terenowa, którą wygrał dom Grifindor! Wieczorem, aby się wyciszyć, czytałyśmy kolejny rozdział przygód Harry’ego Pottera.

Harry Potter, grupa Pani Mai Sz.
Dzień zaczęliśmy od nauki sztuki przetrwania w lesie, czyli survivalu. Następnie graliśmy wspólnie w różne gry. Potem tworzyliśmy swoje własne przypinki. Po obiedzie poszliśmy ochłodzić się w jeziorze i na plażę. Następnie uczestniczyliśmy w Turnieju Trójmagicznym. A po kolacji spędzaliśmy czas na ciekawych dyskusjach na temat popkultury.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Kornelii B.
Dzisiaj po śniadaniu wzięliśmy udział w Kosmicznym Torze Przeszkód. Pokonywaliśmy przeszkody, a osoba z najlepszym wynikiem została mistrzem toru. Po tych zajęciach stoczyliśmy walki gladiatorów. Następnie poszliśmy na plażę, aby ochłodzić się w jeziorze. Po obiedzie odbyły się walki sumo. Przebrani w specjalne stroje próbowaliśmy wypchnąć przeciwnika za matę. Później ponownie udaliśmy się nad jezioro, tym razem po to, aby popływać rowerami wodnymi. Po kolacji mieliśmy natomiast czas na gry i zabawy na usytuowanym w cieniu drzew boisku.

Kulka Max, grupa Pani Justyny B.
Dzień rozpoczęliśmy od walki sumo. Rywalizowaliśmy na macie w strojach przypominających prawdziwych zawodników sumo! Następnie graliśmy w zabawy na spostrzegawczość i koncentrację. Przed obiadem poszliśmy na gry XXL. Graliśmy w twistera, scrabble, bierki i jengę w ogromnych rozmiarach. Było to bardzo ciekawe doświadczenie i świetnie się przy tym bawiliśmy. Po obiedzie wybraliśmy się na plażę. Korzystając z cudownej pogody, kąpaliśmy się na całego. Po plaży strzelaliśmy z prawdziwych łuków do tarcz. Wieczorem zagraliśmy w grę francuską i odpoczywaliśmy przy muzyce relaksacyjnej.

Kulka Max, grupa Pani Moniki L.
Nadeszły ostatnie dni naszego turnusu. Chcemy wykorzystać ten czas najlepiej, jak potrafimy. Wtorek spędziliśmy na zabawie w mega gry oraz emocjonujących walkach gladiatorów. Swoich sił spróbowaliśmy również we wspinaczce na wieży zbudowanej ze skrzynek. Dzisiejszy dzień był gorący, więc dużo czasu postanowiliśmy spędzić na plaży, chłodząc się w wodzie.

Kulka Max, grupa Pani Gabrieli O.
Dzisiejszy poranek spędziliśmy na grze w czółko. Każdy z nas zgadywał, kim jest. Następnie udaliśmy się na zajęcia Archery Challenge, w czasie których stoczyliśmy pojedynek ze strzałami zabezpieczonymi gąbką. Wszyscy mieliśmy specjalne maski, by zabawa była bezpieczna. Tuż po tym pojedynku wybraliśmy się na plażę, by się poopalać i wykąpać, gdyż pogoda była wyśmienita! Po plaży mieliśmy dodatkowe zajęcia na parku linowym. Znów pokazaliśmy, co potrafimy. Wieczorem doczekaliśmy się seansu w gwiezdnym kinie 3D. To było coś pięknego!

Kulka Open, grupa Pana Mikołaja M.
Nasz dzień zaczęliśmy od tworzenia bransoletek ze sznurka. Następnie rozegraliśmy turniej Awantura o Wiedzę. Później udaliśmy się nad jezioro ochłodzić się oraz zagrać w waterpolo. Po południu mieliśmy grę terenową Ranny Lotnik, podczas której przekonaliśmy się, jak można stworzyć prowizoryczne nosze oraz przypomnieliśmy sobie zasady pierwszej pomocy. Pod wieczór zagraliśmy w grę mafia, podczas której musieliśmy ocalić miasto przed przestępcami.

Kulka Open, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzisiaj zdobywaliśmy szczyty na ściance wspinaczkowej. Wszystkim się udało, więc jesteśmy z siebie dumni. Po krótkim odpoczynku wróciliśmy do aktywnych zabaw i stoczyliśmy wielki pojedynek na łuki, podczas obozowego Archery Challenge. Włożyliśmy w walkę całe nasze serca. Potem zdecydowaliśmy się na chwilę orzeźwienia i poszliśmy razem do wody, chlapiąc się i śmiejąc. Po obiedzie relaksowaliśmy się na plaży i wspólnie spędzaliśmy czas grając w gry, czytając i robiąc sobie szalone fryzury. Dzień zakończyliśmy wspólnymi grami na świeżym powietrzu.

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Kornelii W.
Dzień rozpoczęliśmy od walk gladiatorów, czyli rywalizacji na specjalnej macie, w której ubrani w kaski ochronne musieliśmy strącić się wzajemnie gumowymi lancami. Następnie podjęliśmy się selfie challenge oraz wzięliśmy udział w Olimpiadzie Sportowej. Rywalizowaliśmy w takich konkurencjach jak biegi, skoki czy przeciąganie liny. Popołudnie spędziliśmy na kąpielach i odpoczynku na plaży, aby zaznać nieco ochłody w ten gorący wtorek. Mieliśmy również dzisiaj okazję układać wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając.

Obóz Herosów, grupa Pani Kamili Ch.
Terpsychora była pierwszą boginią, która nas dziś odwiedziła i specjalnie dla nas urządziła warsztaty taneczne. My, herosi, kochamy muzykę i sztukę, więc bardzo ucieszyliśmy się możliwością poruszania się w rytm boskich dźwięków. Na kolejnych zajęciach sama Clarisse LaRue uczyła nas posługiwania się mieczem. Córka boga wojny chętnie podzieliła się z nami swoją wiedzą z podstaw władania mieczem oraz pozycji i poruszania się w trakcie walki. Wykonywaliśmy odpowiednie ćwiczenia, by potem spróbować swoich sił w kontrolowanych pojedynkach. Helios nie odpuszczał, więc potem wybraliśmy się na plażę, by trochę ochłodzić się w wodzie i w cieniu drzew. Przed kolacją zamieniliśmy się w prawdziwych dziennikarzy i podczas gry francuskiej próbowaliśmy zdobyć odpowiedzi na pytania związane z kadrą i ośrodkiem. Wieczór przyniósł Labirynt Dedala, czyli nocną grę terenową w lesie. Musieliśmy wspólnie przejść labirynt Minotaura, by odnaleźć Percy’ego Jacksona i nakłonić go do powrotu do obozu. Napotkaliśmy wiele przeszkód i zadań do wykonania, a misja zakończyła się oczywiście sukcesem.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Dzisiaj z samego rana obudziło nas piękne słoneczko. Po śniadaniu malowaliśmy w chmurach, czyli malowaliśmy kolorowymi farbami na foli rozciągniętej między drzewami. Następnie odbyły się warsztaty tańca z Terpsychorą, z którą poznaliśmy podstawowe układy taneczne. Na kolejnych zajęciach doskonaliliśmy podstawowe style pływackie, a część z nas uczyła się pływać oraz opalaliśmy się na plaży i czytaliśmy książki. Po obiedzie rozwiązywaliśmy sudoku i inne logiczne zagadki, a potem rozegraliśmy mecz koszykówki. Wieczorem po kolacji była nocna gra terenowa, czyli Labirynt Dedala, na który czekaliśmy i przygotowywaliśmy się od dawna.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Kolejny dzień zaczęliśmy od spotkania z Terpsychorą - muzą tańca, która poprowadziła dla nas warsztaty taneczne. Odbyły się także zajęcia z pierwszej pomocy, podczas której dowiedzieliśmy się kilku nowych rzeczy i utrwaliliśmy wcześniej już zdobytą wiedzę. Dziś korzystaliśmy też z ładnej pogody, plażując i kąpiąc się w jeziorze Łęsk. Później, podzieleni na drużyny, braliśmy udział w grze francuskiej, podczas której musieliśmy zdobyć odpowiedzi na listę pytań. Wieczorem odbyła się nocna gra terenowa Labirynt Dedala.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Minął kolejny słoneczny dzień w Kulce. Rano rozegrałyśmy ciekawą grę Awantura o Wiedzę, która sprawdzała naszą znajomość różnych faktów z kilku dziedzin. Następnie odbyły się warsztaty taneczne, podczas których się świetnie bawiłyśmy. Wzięłyśmy również udział w grze francuskiej i skorzystałyśmy z uroków plaży. Wieczorem wyruszyłyśmy do Labiryntu Dedala, gdzie czekały nas próby i wyzwania godne herosów. Było naprawdę emocjonująco!

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Szymona B.
Pogoda dziś dopisywała, dlatego chcieliśmy jak najlepiej spędzić ten jeden z ostatnich dni obozu. Po śniadaniu poszliśmy na park linowy i sprawdzaliśmy się na dwóch trasach. Trasy były zróżnicowane pod względem trudności. Po parku linowym poszliśmy korzystać z uroków jeziora i delektować się chłodną wodą. Następnie poszliśmy na zajęcia strzelania z łuków. Na początku sprawdziliśmy swoją celność, a potem rywalizowaliśmy parami, kto ustrzeli więcej punktów. Po obiedzie poszliśmy na grę w speed paintball, który polega na szybkim zmienianiu osłony na gwizdek instruktora. Gra była niezwykle emocjonująca i dynamiczna. Przed kolacją zrobiliśmy flagę obozową, żeby dumnie móc ją wywiesić przed naszymi namiotami.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Wiktorii Ch.
Dzień rozpoczęliśmy od Operacji Desantowej Przyczółek, podczas której zbadaliśmy tajemnicze punkty na jeziorze, a następnie za pomocą zdobytych wskazówek odnaleźliśmy skrzynię ukrytą na terenie ośrodka, w której były pamiątkowe identyfikatory. Następnie udaliśmy się na plażowanie i korzystając z pięknej pogody, kąpaliśmy się w jeziorze. Zdobyliśmy dzisiaj wszystkie trasy ścianki wspinaczkowej oraz zagraliśmy w grę drużynową Szpion.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Dzień rozpoczęliśmy od porannego rozruchu, a następnie integrowaliśmy się w podobozie i odpoczywaliśmy. Dzisiaj była piękna słoneczna pogoda, więc wybraliśmy się na plażowanie i kąpiele. Skakaliśmy do basenu i oblewaliśmy się wodą. Śmiechu było co niemiara! Na ściance wspinaczkowej próbowaliśmy zdobyć jak najwięcej punktów, wspinając się jak najwyżej. Po obiedzie odbyła się Operacja Desantowa Przyczółek. Zdobywaliśmy cenne informacje w czterech różnych punktach brzegu jeziora, a następnie rozwiązywaliśmy zagadki. Zwieńczeniem całej operacji było wręczenie nam pamiątkowych identyfikatorów prawdziwego żołnierza kulkowego. Wieczorem graliśmy w grę Szpion.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od Operacji Desantowej Przyczółek. Gra obejmowała zarówno teren ośrodka, jak i obszar jeziora. Za pomocą jednoosobowych kajaków bezburtowych sit on top poszukiwaliśmy wskazówek na jeziorze, aby następnie odnaleźć tajemniczą skrzynię na terenie ośrodka, wewnątrz której znajdowały się obozowe pamiątki. Po udanej misji udaliśmy się na plażowanie, aby odpocząć i nacieszyć się wspaniałą pogodą. Następnie udaliśmy się na trening astronautów w symulatorze lotów kosmicznych, jakim jest żyroskop. Dzień zakończyliśmy grą drużynową Szpion.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Agnieszki M.
Wtorek zaczęliśmy od skakania na eurobungee. Później doskonaliliśmy naszą technikę pływania oraz opalaliśmy się na plaży. Następnie graliśmy w piłkę na opak. Po obiedzie udaliśmy się na ściankę wspinaczkową i pokonywaliśmy cztery poziomy trudności. Odbyła się także nasza ostatnia wizyta w Strefie UFO. Pokonywaliśmy tam Kosmiczny Tor Przeszkód. Wieczorem wraz z innymi grupami tańczyliśmy do piosenek, takich jak waka waka, skrzypek oraz macarena.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Anny N.
Kolejny dzień pełen emocji w Kulce za nami! Zaczęliśmy go od doskonalenia technik pływackich oraz plażowania. Później w Strefie UFO pokonywaliśmy Kosmiczny Tor Przeszkód. Były to zajęcia wymagające zręczności. Następnie poznaliśmy podstawy survivalu oraz jego rodzaje. Nauczyliśmy się budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Wieczorem odbyły się zajęcia taneczne dance! dance! dance! Świetnie się bawiliśmy!

Power Jump, grupa Pani Laury M.
Gorący wtorek rozpoczęliśmy od olimpiady sportowej, podczas której ścigaliśmy się w wielu konkurencjach. Następnie wzięliśmy udział w wodnej bitwie balonowej, w czasie której przy okazji ochłodziliśmy się wodą. Kolejne zajęcia mieliśmy nad jeziorem. Doskonaliliśmy nasze umiejętności pływania razem z ratownikiem. Po obiedzie wzięliśmy udział w meczu baloniady, a następnie każdy z nas przejechał się na segwayu. Wieczorem relaksowaliśmy się podczas grupowych zabaw, takich jak mafia.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny L.
Cały czas bierzemy udział w naszych letnich wyzwaniach. Rano pływaliśmy na kajakach turystycznych oraz spędziliśmy czas na plaży. Potem stanęliśmy do starcia łuczników na zajęciach Archery Challenge. Wzięliśmy też udział w szkoleniu i treningu celności z użyciem wiatrówek. Dzień zakończył się wspólnymi tańcami z innymi grupami. To był koljeny niesamowity dzień pełen atrakcji.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny M.
Dzisiaj obudziło nas piękne słońce! Z samego rana korzystając z takiej pięknej pogody poszliśmy na plażę. Ochładzaliśmy się, kąpiąc się w jeziorze, a na plaży suszyliśmy się i opalaliśmy. Następnie wyruszyliśmy na trening astronauty. Kręciliśmy się na żyroskopie. Po obiedzie zagraliśmy w Awanturę o Wiedzę. Odpowiadaliśmy na różne pytania, rywalizując ze sobą. Później poszliśmy na walki gladiatorów, podczas których próbowaliśmy strącić przeciwnika z podestu za pomocą miękkiej lancy. Wieczorem tańczyliśmy różne tańce animacyjne.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry P.
Następny dzień w Ośrodku Kulka rozpoczęliśmy od zajęć na ściance wspinaczkowej. Mieliśmy okazję sprawdzić swoje umiejętności i spryt na czterech pod względem poziomu trudności trasach, co przyniosło nam mnóstwo zabawy. Później integrowaliśmy się, grając w kolory, siatkówkę oraz inne gry zespołowe z użyciem piłki. Następnie wybraliśmy się do lasu wzbogacić swoją wiedzę z zakresu survivalu. Później cała grupa miała okazję uczestniczyć w rejsie kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Następnie bawiliśmy się w rozmaite gry zespołowe, takie jak mafia i siedem. Zwieńczeniem dnia był żyroskop - każdy z nas miał niepowtarzalną okazję poczuć się jak przy starcie rakiety w kosmos. To był niesamowity dzień pełen wrażeń.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny S.
Dzień rozpoczęliśmy od gry Archery Challenge. Zdobyte już umiejętności strzelania z łuku wykorzystaliśmy właśnie tam. Strzelaliśmy z łuków strzałami ze specjalnymi gumowymi końcówkami. Naprawdę nam się to podobało i każdy chętnie wziął udział. Pogoda nam dopisuje, więc ponownie zawitaliśmy na plażę. Graliśmy dziś również w waterpolo. Piłka w wodzie była doskonałym orzeźwieniem i ochłodzeniem. Rejs smoczą łodzią umożliwił nam podziwianie pięknych krajobrazów nad jeziorem Łęsk. Wieczorem spędzaliśmy miło czas przy muzyce, rozmowach i naszej ulubionej grze karcianej uno.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Sz.
Jako obóz aktywny Summer Challenge uwielbiamy typowe letnie rozrywki, dlatego już od rana spędzaliśmy czas na plaży opalając się i kąpiąc. Następnie udaliśmy się na zajęcia, podczas których układaliśmy wieżę ze skrzynek. To były ekscytujące zajęcia. Zresztą tak samo jak Awantura o Wiedzę. Na wieczór umacnialiśmy nasze relacje, biorąc udział w zajęciach Akcja Integracja.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Wtorek rozpoczęliśmy od nauki strzelania z wiatrówek sprężynowych. Po przedstawieniu budowy oraz działania urządzenia przystąpiliśmy do nauki postawy strzeleckiej. Odbyliśmy też mały konkurs, podczas którego wyłoniliśmy najlepszych snajperów grupy. Aby zaznać ochłody, wskoczyliśmy do naszego kąpieliska i rozegraliśmy rundę waterpolo: podzieleni na drużyny rzucaliśmy piłki do bramek w orzeźwiającej wodzie. Po obiedzie przespacerowaliśmy się do lasu, gdzie podczas zajęć dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek na temat survivalu. Wybudowaliśmy również w drużynach swoje własne schronienia, dzięki którym poradzilibyśmy sobie w każdych warunkach. Dzień zakończyliśmy meczem baloniady, podczas którego obrzucaliśmy się wzajemnie balonami pełnymi wody przy pomocy ręczników.

VIP, grupa Pani Aleksandry Ch.
Wtorek rozpoczęliśmy od gier i zabaw, następnie odwiedziliśmy kino sferyczne 3D, w którym obejrzeliśmy film przygodowo-edukacyjny, między innymi o porach roku w kontekście astronomicznym. Potem przeszliśmy park linowy, który miał dwa poziomy trudności. Później wybraliśmy się na wyprawę dwuosobowymi kajakami turystycznymi. Wieczorową porą bawiliśmy się przy muzyce na imprezie VIP.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Co to był za dzień! Wtorek rozpoczęliśmy od turnieju baloniady. Następnie udaliśmy się nad jezioro, gdzie wzięliśmy udział w meczu piłki wodnej w naszym basenie. Później udaliśmy się ponownie na budowanie wieży ze skrzynek. Były to zajęcia, które wybraliśmy do powtórzenia, co przysługuje naszemu obozowi. Po obiedzie rozegraliśmy mecz piłki nożnej, jednak nie był on zwykły. Zagraliśmy w specjalnych strojach, które utrudniały nam widoczność piłki! Następnie zagraliśmy w grę francuską, podczas której dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat naszego ośrodka. Dzień zakończyliśmy imprezą dla VIP-ów ze słodkim poczęstunkiem.

VIP, grupa Pani Anny Z.
Dziś rano wybraliśmy się na strzelnicę paintballową, gdzie stoczyliśmy turniej, a każdy z nas oddał po 50 strzałów do tarcz. Następnie udaliśmy się na plażę i rozegraliśmy mecz wodnej gry zespołowej waterpolo. Kolejny raz mogliśmy pokonać dwie trasy parku linowego. Po południu graliśmy w mafię w miasteczku. Odpowiadaliśmy też na pytania dotyczące naszej kolonii podczas gry francuskiej. Na zakończenie dnia wzięliśmy udział w wieczorze rozrywkowym. Bawiliśmy się przy muzyce na imprezie dla VIP-ów.