RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus VI (18.08-28.08.2023)

Dzień 2 - W świecie zabawy

Dodany: 2023.08.19

Minął drugi dzień kolonii. Mogliśmy skorzystać z kolejnych atrakcji przewidzianych dla każdego z programów i obozów. Niezmiennie było na wesoło i aktywnie, a czas minął w miłej atmosferze. Wszyscy jesteśmy pewni, że w Kulce nie da się nudzić. Jutro w pełni sił rozpoczniemy kolejny dzień wspaniałej przygody.

33 Przygody, grupa Pani Justyny W.
Dzień rozpoczęliśmy od jazdy quadem po torze wraz z instruktorem. Następnie udaliśmy się na seans filmowy 3D „Magiczny Glob” do niezwykłego kina sferycznego. Walczyliśmy również ze sobą na specjalnej macie w strojach sumo. Potem pływaliśmy rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. Wieczorem graliśmy w gry planszowe. Ostatnią atrakcją dnia było ognisko, podczas którego bawiliśmy się i piekliśmy kiełbaski.

33 Przygody, grupa Pani Wiktorii D.
Dzisiejszy pełen przygód dzień rozpoczęliśmy zajęciami plastycznymi, a było to malowanie w chmurach, czyli na folii rozciągniętej między drzewami. Następnie udaliśmy się na przejażdżkę quadami. Stworzyliśmy dzisiaj swoje personalizowane znaczki. Po obiedzie udaliśmy się na plażowanie i kąpaliśmy się w jeziorze. Na zakończenie dnia odbyło się ognisko, na którym mieliśmy różne zabawy integracyjne oraz piekliśmy kiełbaski.

Adrenalina, grupa Pani Anny M.
Kolejny dzień za nami. Zajęcia rozpoczęliśmy od obejrzenia filmu 3D w kulkowym kinie sferycznym. Następnie rozegraliśmy turniej w dwa ognie, który wywołał u nas wiele emocji. Później pływaliśmy jednoosobowymi kajakami po jeziorze Łęsk. W tym czasie podziwialiśmy piękne krajobrazy. Po obiedzie wybraliśmy się na tor, po którym jeździliśmy quadami. Później uczestniczyliśmy w zajęciach z udzielania pierwszej pomocy. Przypomnieliśmy sobie podstawowe informacje i dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek. Mieliśmy też okazję poćwiczyć zakładanie opatrunków. Dzień zakończyliśmy biorąc udział w dyskotece.

Adrenalina, grupa Pani Kornelii W.
Słoneczną sobotę rozpoczęliśmy od udziału w mini regatach bezburtowymi, jednoosobowymi kajakami sit on top po jeziorze Łęsk. Następnie odbyły się zajęcia o nazwie Ranny Lotnik, podczas których odbyliśmy szkolenie z udzielania pierwszej pomocy oraz wzięliśmy udział w grze terenowej wykorzystując zdobyte wcześniej wiadomości. Popołudnie spędziliśmy na nauce podstawowych technik szyfrowania wiadomości, połączonej z ich praktycznym wykorzystaniem podczas gry. Byliśmy również na zajęciach na strzelnicy paintballowej, gdzie oddawaliśmy strzały do tarcz. Wieczór spędziliśmy na ognisku integracyjnym, na którym śpiewaliśmy, bawiliśmy się oraz piekliśmy kiełbaski.

Adrenalina, grupa Pana Mikołaja M.
Dzień zaczęliśmy pysznym śniadaniem, a następnie poszliśmy na boisko pograć razem w siatkówkę. Na następnych zajęciach wraz z innymi grupami rozegraliśmy turniej w dwa ognie. Po krótkiej przerwie zeszliśmy na plażę, gdzie ratownicy zaznajomili nas z treścią regulaminu kąpieliska, a następnie wypłynęliśmy na jezioro Łęsk kajakami turystycznymi. Po obiedzie pani instruktor zabrała nas na zajęcia, na których strzelaliśmy do tarczy z wiatrówek. Przed kolacją stoczyliśmy turniej walk sumo. Rywalizacja była zacięta do samego końca. Dzień zakończyliśmy wspaniałą dyskoteką. Tańczyliśmy do samego końca przy dźwiękach świetnej muzyki.

BFF Extra, grupa Pani Oliwii M.
Sobota rozpoczęła się aktywnie wyprawą rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. Następnie pokonałyśmy różne poziomy ścianki wspinaczkowej. Po obiedzie sprawdziłyśmy swoje siły w przygodach cyrkowych chodząc na szczudłach i jeżdżąc na dziwnym rowerze. Później rozegrałyśmy Awanturę o Wiedzę a następnie odwiedziłyśmy Strefę UFO. Dzień zakończyłyśmy piknikiem na Polanie Przyjaźni.

BFF Extra, grupa Pani Roksany M.
Sobota już za nami. Ten dzień rozpoczęłyśmy od zajęć wodnych, podczas których pływaliśmy kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Następnie uczestniczyłyśmy w walkach gladiatorek. Po obiedzie byłyśmy w tajnej Strefie UFO, a później rywalizowałyśmy w turnieju Awantura o Wiedzę. Kolejnym punktem naszego dnia była nauka jazdy segwayem oraz pokonanie nim toru przeszkód. Dzień zakończyłyśmy wspólnie spędzonym czasem na Polanie Przyjaźni.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Kornelii B.
Dzisiaj po śniadaniu udaliśmy się na strzelnicę paintballową. Oddawaliśmy strzały ze stanowisk strzeleckich do tarcz ustawionych w różnych odległościach. Następnie poszliśmy na boisko, żeby jeszcze bardziej się zintegrować. Po tych zajęciach mieliśmy musztrę. Poznaliśmy jej podstawowe zasady. Nauczyliśmy się prawidłowo ustawiać w wybranych szykach oraz się w nich poruszać. Po obiedzie byliśmy na plaży. Korzystaliśmy ze słońca, a czas spędziliśmy odpoczywając i kąpiąc się w jeziorze. Ostatnie dzisiejsze zajęcia odbyły się w Strefie UFO. Zobaczyliśmy film o Kosmicznych Mazurach, a w Laboratorium testowaliśmy urządzenia kosmitów. Tym samym osiągnęliśmy najwyższy stopień wtajemniczenia.

Harry Potter, grupa Pani Agnieszki M.
Sobota dobiegła końca. Rano udałyśmy się na zajęcia Akcja Integracja, podczas których brałyśmy udział w takich konkurencjach, jak wielospodnie, wielonarty, rurowce oraz przeciągnie liny. Następnie korzystając z pięknej pogody opalałyśmy się na plaży i kąpałyśmy w jeziorze. Po obiedzie tworzyłyśmy własne miotły oraz przeszłyśmy ćwiczenie na żyroskopie. Dzień zakończyłyśmy oglądając niesamowity film w kinie sferycznym 3D. Ciekawe, co przyniesie jutrzejszy dzień.

Harry Potter, grupa Pani Marii K.
Nasz dzień w Szkole Magii rozpoczęliśmy od nauki strzelania z łuku. Dzięki temu staliśmy się wybitnymi łucznikami i żaden dementor nie jest nam już straszny! Następnie spędziliśmy chwile relaksując się nad jeziorem, pływając i opalając się. Po obiedzie udaliśmy się na zajęcia z profesorami Hogwartu, z którymi wykonaliśmy miotły. Wieczorem wzięliśmy udział w ognisku, podczas którego piekliśmy kiełbaski i braliśmy udział w zabawach integracyjnych.

Harry Potter, grupa Pani Olgi S.
Zajęcia rozpoczęliśmy od zrobienia wizytówek z herbami domów na drzwi naszych pokoi. Przeszliśmy szkolenie z ratownikiem dotyczące zachowania się na plaży i w wodzie. Pływaliśmy wspólnie kajakami po jeziorze Łęsk. Kolejnym wyzywaniem, jakie podjęliśmy, było strzelanie z łuków. Pomogło to nam w doskonaleniu naszej celności. Po zjedzeniu obiadu wybraliśmy się w podróż do lasu, gdzie stworzyliśmy czarodziejskie miotły. Następnie spędziliśmy fascynujący czas grając, bawiąc się i testując swoje możliwości.

Harry Potter, grupa Pani Zuzanny L.
To już drugi dzień w Szkole Magii i Czarodziejstwa. Dzień rozpoczęliśmy od zrobienia tablicy naszego domu. Następnie wzięliśmy udział w mega grach. Korzystając z pięknej i słonecznej pogody w Hogwarcie spędziliśmy czas na plaży. Po południu wzięliśmy udział w konkursie Nimbus 2023, podczas którego każdy z nas wykonał swoją magiczną miotłę. Wieczorem wspólnie czytaliśmy o przygodach Harry’ego Pottera. Dzień zakończył się seansem filmowym w kinie sferycznym 3D, dokąd zabrała nas Minerwa McGonagall. Czekamy z niecierpliwością na kolejne lekcje w Hogwarcie.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Pauliny S.
Drugi dzień naszej kolonii zaczęliśmy od zajęć, podczas których poznaliśmy alfabet Morse’a i zasady działania telefonów polowych. Następnie udaliśmy się do Strefy UFO, gdzie po przekroczeniu bramy tajnej bazy mieliśmy okazję wejść do kokpitu spodka. Zobaczyliśmy film o historii Kosmicznych Mazur, a także testowaliśmy w Laboratorium urządzenia kosmitów. Po południu natomiast wybraliśmy się na przejażdżkę quadami oraz poszliśmy na pierwsze plażowanie i kąpiel w jeziorze Łęsk. Na zakończenie dnia odbyło się jeszcze ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski i oczywiście bawiliśmy się.

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Julii M.
Dzień rozpoczęliśmy grą w piłkę na opak, podczas której odbyliśmy rozgrywki w passball oraz korfball. Następnie udaliśmy się na malowanie w chmurach, czyli na folii. Mieliśmy okazję popisać się zdolnościami artystycznymi. Następnie budowaliśmy jak najwyższe wieże ze skrzynek, na które się jednocześnie wspinaliśmy. Po obiedzie bawiliśmy się w mega gry, czyli jengę, scrabble i twistera w powiększonej wersji. Dzień zakończyliśmy waterballem, polegającym na tym, że znajdując się w dużych, dmuchanych kulach umieszczonych na wodzie staraliśmy się utrzymać równowagę.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Herosową przygodę rozpoczęłyśmy dziś Bitwą o Sztandar, która odbyła się w lesie. Walczyłyśmy o wstążki, ale niestety nie zdobyłyśmy miejsca na podium. Potem miałyśmy plażowanie i kąpiel w jeziorze. Na plaży czytałyśmy książki, grałyśmy w uno oraz rysowałyśmy przeróżne obrazki. Na kolejne zajęcia poszłyśmy do parku linowego, w którym pokonałyśmy trasy o dwóch poziomach trudności. Po obiedzie zostały nam przedstawione fakultety, w których możemy wziąć udział oraz miałyśmy zapoznawczą wizytę u pielęgniarki. Następnie poznałyśmy podstawy survivalu oraz jego rodzaje. Po kolacji odbyła się zabawa taneczna przy muzyce. I tak kończymy drugi dzień na Kulce.

Obóz Herosów, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęliśmy Bitwą o Sztandar, czyli grą terenową, która pozwoliła wyłonić strażników flagi. Następnie odbyliśmy wizytę u pani pielęgniarki, poznaliśmy ofertę zajęć fakultatywnych i graliśmy w dwa ognie. Wybraliśmy się również na plażę i kąpaliśmy się w jeziorze. Po południu wzięliśmy udział w warsztatach teatralnych ku czci Dionizosa, podczas których poznaliśmy tajniki pracy aktora. Wieczorem wspólnie bawiliśmy się i tańczyliśmy na dyskotece.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Ten piękny dzień rozpoczął się legendarną Bitwą o Sztandar, w której walczyliśmy zaciekle, ale i bawiąc się przy tym doskonale. Następnie odwiedziliśmy plażę i korzystaliśmy z jej uroków. Później nadszedł czas na turniej gladiatorów, podczas którego zmierzyliśmy się ze sobą w walkach. Wieczorem odbyła się dyskoteka. Tańcom, zabawie i śpiewom nie było końca.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Dzień zaczęliśmy Bitwą o Sztandar, w której pod opieką greckich bogów zmierzyliśmy się z innymi grupami. Poszliśmy także na plażę, na której ratownicy przedstawili nam regulamin. Korzystając z ładnej pogody kąpaliśmy się w jeziorze. Po obiedzie zostały przedstawione nam fakultety, a także odbyło się spotkanie z pielęgniarką. Mieliśmy też okazję spróbować naszych sił na ściance wspinaczkowej. Wyposażeni w uprzęże i kaski mogliśmy wejść na trasy o różnych poziomach trudności. Wieczorem wszyscy razem bawiliśmy się na dyskotece.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli O.
Z samego rana odbyła się wielka Bitwa o Sztandar. Byliśmy o krok od wygranej, ale drugie to również zaszczytne miejsce. Następnie spotkaliśmy się z pielęgniarką i zapoznaliśmy się z ofertą zajęć fakultatywnych, w których możemy wziąć udział. Gdy słońce było w zenicie, wybraliśmy się na plażowanie. Kąpaliśmy się i czytaliśmy nasze ulubione książki. Po obiedzie odbyliśmy trening na żyroskopie. Przed kolacją mieliśmy seans 3D w gwiezdnym kinie. Wieczorem udaliśmy się na dyskotekę, podczas której śpiewaliśmy, tańczyliśmy i super się bawiliśmy.

Obóz Herosów, grupa Pani Magdy K.
Zaraz po śniadaniu udaliśmy się do lasu wraz ze wszystkimi herosami na Bitwę o Sztandar. Jej cel był prosty, chodziło o zdobycie flagi innego obozu oraz wstążki z ręki drużyn przeciwnych. Konkurencja była ogromna, bo walczyło ze sobą aż sześć drużyn. Zwycięzcami bitwy, a tym samym strażnikami sztandaru herosów, zostaliśmy my, dzieci Apollo! Następnie udaliśmy się na plażę na zasłużony odpoczynek. Spędziliśmy czas korzystając z uroków jeziora, integrując się i rozmawiając. Przed obiadem udaliśmy się ponownie do lasu na zajęcia z survivalu. Nasz patron Apollo pokazał nam, czym jest puszka survivalowa, oraz omówił rodzaje survivalu. Po wstępie teoretycznym mieliśmy okazję zbudować własne schronienia za pomocą pałatki. Wykazaliśmy się wyjątkową kreatywnością. Razem z Hermesem mieliśmy zajęcia Enigma. Poznaliśmy tajniki kodowania wiadomości i mogliśmy zagrać w grę terenową, podczas której szyfrowaliśmy sobie nawzajem wiadomości. Po kolacji odbyła się dyskoteka. Bawiliśmy się wspólnie ze wszystkimi herosami.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Szymona B.
Dzień rozpoczęliśmy od porannej gimnastyki. Następnie wybraliśmy się na strzelnicę paintballową. Przy użyciu markerów paintballowych strzelaliśmy w parach do wyznaczonych celów. W trakcie musztry nauczyliśmy się chodzić w określonych szykach. Przed obiadem integrowaliśmy się na podobozie. Dużo rozmawialiśmy i wzięliśmy udział w grach integracyjnych. Następnie wzięliśmy udział w zajęciach polegających na układaniu wieży ze skrzynek i wpinaniu się po niej. Próbowaliśmy swoich sił w ułożeniu najwyższej budowli i staraliśmy się przezwyciężyć lęk wysokości. Następnie wybraliśmy się na plażę nad jeziorem Łęsk. Po wysłuchaniu regulaminu przedstawionego przez ratownika chętne osoby uczestniczyły w kąpieli. Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Sobota rozpoczęła się od porannego rozruchu. Bieg o poranku pozwolił nam na rozbudzenie się. Po smacznym śniadaniu próbowaliśmy swoich sił podczas wchodzenia na wieżę zbudowaną ze skrzynek. Zapięci w specjalistyczną uprząż samodzielnie układaliśmy z nich stos, a następnie próbowaliśmy stanąć na samej jego górze. Każdemu z nas poszło wyśmienicie. Podczas musztry nauczyliśmy się poruszać w określonych szykach oraz reagować na odpowiednie komendy. Ustawialiśmy się w kolumnach dwójkowych i czwórkowych. Po obiedzie udaliśmy się na dynamiczną strzelnicę paintballową. Wyposażeni w maski paintballowej przy użyciu markera połączeni w pary strzelaliśmy do określonych punktów rozłożonych na arenie paintballowej. Przed kolacją odpoczywaliśmy na plaży i kąpaliśmy się w naszym jeziorze. Wieczór upłynął nam na dyskotece. Wytańczyliśmy się za wszystkie czasy!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Dominiki B.
Słoneczną sobotę rozpoczęliśmy od odwiedzin w tajnej Strefie UFO. Weszliśmy do kokpitu spodka, zobaczyliśmy film o historii Mazur, a w Laboratorium przetestowaliśmy urządzenia kosmitów. Na następnych zajęciach tworzyliśmy budowle z klocków i bambonady. Byliśmy również na eurobungee, gdzie skakaliśmy aż do chmur. Kolejne zajęcia odbyły się na strzelnicy paintballowej. Dzień zakończyliśmy rozegraniem potyczki laserowego paintballu. Nie możemy doczekać się trzeciego dnia kolonii!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zuzanny Ś.
Sobotę rozpoczęliśmy od dawki adrenaliny podczas przejścia po parku linowym, na którym mogliśmy pokonać trasy o różnych poziomach trudności. Następnie rozegraliśmy rundę Kulkowych Podchodów, podczas których podzieliliśmy się na dwie grupy i wybraliśmy się do lasu. Pierwsza grupa rozwiązywała ciekawe oraz zabawne zadania zostawione przez drugą cześć grupy. Odwiedziliśmy również owianą tajemnicą Strefę UFO, gdzie zostaliśmy wtajemniczeni w kosmiczne sekrety ośrodka. Po obiedzie zapoznaliśmy się z regulaminem plażowania i korzystając z cudownej pogody ochłodziliśmy się w naszym jeziorze. Wieczorem zmierzyliśmy się z Simonem, który postawił nam wyzwania. Wspólnymi siłami pokonaliśmy go!

Power Jump, grupa Pani Igi O.
Dzień rozpoczęliśmy od konstruktorów, czyli tworzenia gigantycznych budowli z klocków Lego i bambonady. Następnie był czas na grę w siatkówkę, gry karciane oraz w koszykówkę. Po tak ciekawym poranku odbyły się zajęcia na wirtualnych dywanach. Mieliśmy również fascynujące zajęcia na eurobungee. Na koniec dnia graliśmy w mafię oraz siatkówkę.

Power Jump, grupa Pani Zuzanny D.
Dziś zaczęliśmy od seansu w kinie sferycznym 3D. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy na temat pór roku i otaczającej nas przyrody. Kolejne zajęcia to takie, które grupa Power Jump lubi najbardziej, czyli eurobungee. Trzecie tego dnia zajęcia spędziliśmy na konstruowaniu ze specjalnych patyczków różnych budowli. Powstały bardzo piękne pałace. Po obiedzie wyszliśmy na plażę i mogliśmy popływać w pobliskim jeziorze Łęsk. Następne zajęcia spędziliśmy biorąc udział w grach i zabawach. Na zakończenie dnia czekała nas gra terenowa Mazurska Pułapka, która bardzo nam się spodobała.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ś.
To był bardzo emocjonujący dzień. Z samego rana wzięliśmy udział w grze Awantura o Wiedzę, podczas której wykazaliśmy się niesamowitą wiedzą w różnych kategoriach. Następnie próbowaliśmy utrzymać równowagę wewnątrz dmuchanej kuli, która była umieszczona na wodzie. Nie było to takie proste, ale dało nam to dużo radości. Opanowaliśmy również technikę jazdy na nietypowym rowerze oraz przeszliśmy trening chodzenia na szczudłach. Znaleźliśmy czas, aby udać się na plażę, gdzie mogliśmy odpocząć i wykąpać się w jeziorze. Dzień zakończyliśmy starciem łuczników. Każdy został wyposażony w łuk oraz maskę i rozegrał emocjonujący pojedynek. Z niecierpliwością czekamy na jutrzejszy dzień.

Summer Challenge, grupa Pana Dawida K.
Drugi dzień na kolonii rozpoczęliśmy wizytą w lesie, w którym zaznajomiliśmy się z podstawami survivalu. Zbudowaliśmy tam schronienia i dowiedzieliśmy się wiele o przetrwaniu. Następnie poszliśmy zobaczyć seans w kinie sferycznym, na którym wiele się dowiedzieliśmy o porach roku. Potem zagraliśmy w grę Błędny Azymut. Następnie udaliśmy się na rejs smoczymi łodziami, podczas którego współpracując płynęliśmy jeziorem Łęsk. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym świetnie się bawiliśmy.

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny W.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od nauki jazdy na dziwnym rowerze i szczudłach. Błędny Azymut to gra, podczas której mogliśmy nauczyć się wyznaczać azymut przy użyciu kompasu. Ścianka wspinaczkowa to kolejna atrakcja, która pozwoliła nam przełamać swój strach. Dzień zakończyliśmy tocząc między sobą pojedynek sumo.

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii M.
Dzisiejszy poranek rozpoczęliśmy od skakania na eurobungee, na którym świetnie się bawiliśmy. Później udaliśmy się na zajęcia z wychowawcą, podczas których graliśmy w czółko, w siatkówkę i w piłkę nożną. Następnie wybraliśmy się na strzelnicę, aby spróbować swoich sił w strzelaniu z łuku. Odbył się turniej na najlepszego strzelca. Po obiedzie udaliśmy się na tor przeszkód, który musieliśmy pokonać na segwayu. Na zakończenie dnia odbyła się dyskoteka. Wszyscy bawiliśmy się i tańczyliśmy do upadłego.

VIP, grupa Pani Aleksandry Ch.
Sobotę rozpoczęliśmy wyprawą wieloosobową smoczą łodzią, na której wiosłowaliśmy w rytm wybijany poprzez uderzenia w bęben. Następnie przeszliśmy przez park linowy, który ma dwa poziomy trudności. Później przyszedł czas na seans filmowy w kinie sferycznym 3D, podczas którego obejrzeliśmy film przygodowo-edukacyjny o porach roku. Na koniec dnia wybraliśmy się na dyskotekę, podczas której tańczyliśmy i świetnie się bawiliśmy.

VIP, grupa Pani Aleksandry Z.
Sobotni poranek rozpoczęliśmy wyprawą smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. W rytm dźwięków wybijanych na bębnie płynęliśmy podziwiając niesamowite widoki. Następnie poszliśmy sprawdzić jak się czuje kosmonauta podczas startu rakiety kosmicznej obracając się w żyroskopie. Po obiedzie testowaliśmy swoją celność strzelając z łuków do specjalnej tarczy. Okazało się, że jesteśmy świetnymi łucznikami. Następnie graliśmy w piłkę na opak, czyli w piłkę nożną oraz koszykówkę ze zmienionymi zasadami. Na zakończenie dnia poszliśmy na dyskotekę, na której tańczyliśmy, śpiewaliśmy i świetnie się bawiliśmy. To był bardzo pozytywny dzień.