RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus I (26.06-06.07.2021)

Dzień 2 - Ahoj, przygodo!

Dodany: 2021.06.27

Aktywne Wakacje, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od passballu, czyli piłki nożnej w specjalnych sukienkach. Następnie wybraliśmy się na quady, gdzie przemierzyliśmy super tor. Później zapoznaliśmy się z ofertą zajęć fakultatywnych. Następnie zagraliśmy w mafię w miasteczku, poćwiczyliśmy sztukę budowania logicznych argumentów. Po pysznym obiedzie pływaliśmy kajakami po jeziorze Łęsk, a następnie skakaliśmy na eurobungee. Udało się zrobić nawet kilka salt! Po kolacji nauczyliśmy się podstaw i zasad strzelania z łuku. To było prawdziwe wyzwanie. Nie możemy doczekać się już kolejnego dnia pełnego wrażeń!

Aktywne Wakacje, grupa Pani Patrycji B.
Pierwszy dzień kolonii rozpoczęliśmy krótką zaprawą, która przygotowywała nas do kolejnych aktywności. Tuż po śniadaniu udaliśmy się po niebieskie i czerwone sukienki, aby rozegrać mecz w tych sukienkowych grzybkach z przeciwną drużyną. To była mimo wszystko dopiero rozgrzewka, ponieważ wyruszyliśmy później w głąb lasu, aby rozstrzygnąć spór pomiędzy dwoma plemionami o totem. Była to Bitwa Plemion. Po obiedzie mieliśmy zajęcia wodne z ratownikiem na smoczej łodzi, na której wiosłując do rytmu poloneza wystukiwanego na bębnie, mogliśmy podziwiać widoki z perspektywy malowniczego jeziora Łęsk. Następnie spacerowaliśmy i odpoczywaliśmy na plaży jeziorka. Nadarzyła się również okazja do sprawdzenia swojej celności w strzelaniu z łuków. Na zakończenie dnia nauczyliśmy się posługiwać busolami i wykazaliśmy się kreatywnością w rozwiązywaniu ciekawych zagadek.

Cztery Żywioły, grupa Pani Magdy H.
Po pobudce i porannych porządkach poszliśmy na stołówkę zjeść pyszne śniadanie. Następnie zajęliśmy się zabawą, która miała na celu przypomnieć nasze imiona. Kolejną atrakcją było strzelanie z wiatrówki. Każdy oddał kilka strzałów do tarczy. Następnie przeszliśmy do jazdy na quadach, która okazała się świetną rozrywką dla każdego. Po emocjonującej przejażdżce odetchnęliśmy podczas gry w mafię. Następnie przyszedł czas na mega duże bańki mydlane, przy których bawiliśmy się świetnie. Później mieliśmy rozmowę z panią pielęgniarką. Dzień zakończyliśmy ciekawą grą Ranny Lotnik, podczas której dowiedzieliśmy się wielu informacji na temat pierwszej pomocy.

Fort Kulka, grupa Pana Daniela K.
Dzień drugi zaczęliśmy bardzo aktywnie od gry w siatkówkę. Następnie mieliśmy ciekawe zajęcia kryptograficzne, na których nauczyliśmy się szyfrów i kodowania. Później wspinaliśmy się po skrzyniach, organizując małe zawody, w których zwyciężyła Agata. Na koniec popłynęliśmy kajakami na wycieczkę wzdłuż jeziora Łęsk. Po niej odbyliśmy krótką kąpiel.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry L.
Dzisiejszy dzień wiązał się z wieloma wyzwaniami. Zaczęła się rywalizacja o Puchar Domów w Hogwarcie. Po śniadaniu wszystkie domy (Gryffindor, Hufflepuff, Slytherin, Ravenclaw) wspólnymi siłami stworzyły tablice, na których będą pojawiać się punkty. Zmierzyliśmy się także z łamigłówkami przygotowanymi przez Profesor McGonagall. Później całą grupą podczas gry terenowej pokonaliśmy bazyliszka. Po obiedzie każdy dom stworzył swojego Nimbusa 2021. A na koniec dnia wyczarowywaliśmy bańki mydlane.

Harry Potter, grupa Pani Julii M.
Dzień rozpoczęliśmy od zbiórki na śniadanie, a następnie poszliśmy do stołówki, aby zjeść śniadanie. Po śniadaniu wszystkie domy Harry’ego Pottera sprzątały swoje pokoje. Następnie ćwiczyliśmy wspinanie na ściance wspinaczkowej. Kolejną atrakcją była gra terenowa, której celem było dostanie się do Komnaty Tajemnic. O godzinie 14 poszliśmy wszyscy zjeść obiad, a później zrobiliśmy zakupy w sklepiku na terenie ośrodka. Pod koniec dnia odbyliśmy spacer, podczas którego obserwowaliśmy las, a następnie robiliśmy poduszaki. Dzień zakończyliśmy przygotowaniem do ciszy nocnej i spaniem.

Harry Potter, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od pysznego śniadania. Później graliśmy w mega gry, czyli gigantyczne: bierki, scrabble, jengę i twistera. Następnie wzięliśmy udział w grze terenowej Komnata Tajemnic, podczas której rozwiązywaliśmy zagadki na całym terenie ośrodka Kulka, a te doprowadziły nas do ostatecznej walki z bazyliszkiem, w której oczywiście zwyciężyliśmy! Po obiedzie tworzyliśmy nasze Nimbusy 2021, na których później ścigaliśmy się. Wszystkie wyszły nam doskonale! Na zakończenie dnia w domach, do których przydzieliła nas Tiara Przydziału, tworzyliśmy wspaniałe budowle podczas zajęć bambonady. Udało nam się stworzyć Hedwigę, Hermionę, a nawet sam Hogwart!

Obóz Herosów, grupa Pani Anny Z.
Po śniadaniu i porannej toalecie stoczyliśmy Bitwę o Sztandar, dzięki której wyłoniliśmy honorowych strażników. Przygotowywaliśmy się do igrzysk ku czci Posejdona, narysowaliśmy flagę i wymyśliliśmy okrzyk. Po obiedzie poznaliśmy podstawy survivalu - Artemida zapoznała nas z tajnikami natury. Podsumowaniem dnia okazało się Wielkie Starcie Herosów, w ramach którego mogliśmy wykazać się naszą inteligencją.

Obóz Herosów, grupa Pana Mariusza G.
Dzień zaczęliśmy od pysznego śniadania. Czekała nas Bitwa o Sztandar, więc zrobiliśmy rozgrzewkę i opracowaliśmy taktykę. Od zwycięstwa w zawodach dzieliło nas bardzo niewiele. Później przeszliśmy trasę nowoczesnego parku linowego. Dzięki zgraniu i znakomitej sprawności każdy mógł przejść trasę kilka razy. Po obiedzie czekało nas wyzwanie: budowanie muru, który przed kolacją musiał uznać potęgę herosów i runąć. Na koniec dnia czekał nas trening szarych komórek. Poznaliśmy różne ciekawe techniki zapamiętywania.

Obóz Herosów, grupa Pani Natalii R.
Po śniadaniu graliśmy w naszą własną wersję mafii (Kronosa) i próbowaliśmy rozwiązać węzeł splątany z naszych rąk. Najbardziej emocjonującym momentem dnia była oczywiście Bitwa o Sztandar! To była naprawdę zacięta rywalizacja, ale udało nam się wygrać! Teraz zdobyty sztandar wisi na jednym z naszych okien. Następnie wybraliśmy się na kajaki turystyczne. Podczas pływania po tafli jeziora czas umilała nam piosenka o piratach z Karaibów. Po obiedzie znowu wybraliśmy się nad wodę, gdzie mogliśmy pływać pod okiem ratownika, a na plaży wspólnie śpiewaliśmy. Na koniec odbyła się pamięciowa gimnastyka szarych komórek.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Macieja Ż.
Rozpoczęliśmy dzień od zabawy na parku linowym. Instruktorzy zadbali o nasze bezpieczeństwo i jakość sprzętu, którego używaliśmy. Wszyscy z łatwością pokonaliśmy łatwiejszą trasę parku linowego, a część z nas podjęła się także tej o wyższym poziomie. Później pływaliśmy smoczą łodzią po jeziorze znajdującym się obok naszego ośrodka. Następnie bawiliśmy się razem w grę naśladującą zwierzęta, a jej dynamika zainteresowała także naszego kulkowego kamerzystę, który nagrał naszą zabawę. Następnie wzięliśmy udział w zajęciach na temat taktyki i strategii wojskowej - po poznaniu teorii, wyszliśmy na wycieczkę po okolicy, aby przećwiczyć poznane szyki w praktyce. W godzinach wieczornych na strzelnicy poznaliśmy podstawy obsługi markera do paintballu. Sądząc po naszej celności, kolejne rozgrywki paintballowe będą bardzo ciekawe i nie możemy się ich doczekać.

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pana Mariusza M.
Niedziela była drugim dniem naszego obozu. Dzień zaczął się pysznym śniadaniem, następnie grupa przystąpiła do porządkowania swoich namiotów. Zajęcia programowe zaczęliśmy od nauki i doskonalenia jazdy na quadach. W przerwie między kolejnymi zadaniami zagraliśmy w piłkę siatkową. Następnie odbyliśmy pierwsze zajęcia z paintballu, które cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Po obiedzie odbyły się walki gladiatorów, w których mogliśmy sprawdzić swoją równowagę i siłę. Po kolacji rozegraliśmy mecze unihokeja.

Dzień programowy zaczęliśmy bardzo atrakcyjnie. Wyruszyliśmy w podróż smoczą łodzią po pobliskim jeziorze. Później na naszych mundurach wyszywaliśmy unikalne pagony, każdy pochwalił się swoją wyobraźnią. Po obiedzie poznaliśmy podstawy musztry, aby we właściwym szyku poruszać się grupą po terenie ośrodka. Pod koniec tego dnia układaliśmy wieżę ze skrzynek, na którą jednocześnie się wspinaliśmy.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Michała A.
Pierwszy dzień programowy rozpoczęliśmy od nauki podstaw musztry. Poznaliśmy podstawowe komendy oraz szyki. Później wyszyliśmy nasze stopnie na pagonach. Po obiedzie graliśmy w mafię w miasteczku oraz ninję i inne gry. Przed kolacją wspinaliśmy się na wieżę ze skrzynek. Kolejnym zajęciem była wyprawa do lasu, gdzie nauczyliśmy się podstaw survivalu, czyli jak zbudować szałas i poradzić sobie w trudnych warunkach.

Power Jump, grupa Pani Natalii K.
Przed południem udaliśmy się na eurobungee! Było super! Następnie czekały nas gry świata, tj. molkky, bule oraz wieża równowagi. Było przy tym dużo zabawy. Po obiedzie czekała nas ścianka wspinaczkowa. Poradziliśmy sobie świetnie. Niektórym z nas udało się nawet wejść na samą górę! Na koniec dnia odbyła się detektywistyczna gra przygodowa, podczas której poznaliśmy podstawowe techniki zabezpieczania śladów kryminalistycznych na miejscu zdarzenia.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Wiktorii C.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy poranną zaprawą na świeżym powietrzu, czyli ćwiczeniami, na dobry początek dnia. Następnie zjedliśmy przepyszne śniadanko, aby mieć siłę i energię. Po posiłku udaliśmy się na zajęcia, na których nauczyliśmy się strzelać z łuku. Potem mieliśmy okazję postrzelać z broni paintballowej. Wrażeń było co niemiara. Nauczyliśmy się, jak przetrwać w lesie, podczas zajęć z survivalu. Zjedliśmy obiad i rozegraliśmy mecz passballu, czyli piłki nożnej w sukienkach. Potem mieliśmy okazję zagrać mecz piłki z instruktorami. Nasz dzień był bardzo wypełniony zajęciami, bo chwilkę po meczu, rozpoczęliśmy starcie między oddziałami w grze Szpion. To był dzień pełen wrażeń. Pozdrawiamy! Młodzi Kadeci - Oddział Obrońców Świata.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Celiny K.
Dzisiaj działania rozpoczęliśmy od zajęć z wiatrówek. Następnie wzięliśmy udział w grze Tajna Misja, podczas której posługiwaliśmy się GPS-ami. Przed obiadem uczyliśmy się także korzystać z telefonów polowych podczas zajęć łącznościowych. Późnym popołudniem uczyliśmy się jeździć na dziwnym rowerze. Na koniec dnia zagraliśmy wspólnie z drugim oddziałem w grę Szpion. To była intensywna niedziela.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od walk gladiatorów. Polegały one na wzajemnym strącaniu się z podestów. Mistrzem w naszej grupie został Kacper, który wygrał wszystkie walki. Poznaliśmy też nietypowy instrument - bum bum rurki, udało nam się zagrać na nich kilka piosenek. Nauczyliśmy się wyznaczać azymut przy użyciu kompasu, a następnie musieliśmy znaleźć ukryte zagadki na terenie ośrodka. Przeszliśmy również ćwiczenia astronauty na żyroskopie, dzięki któremu odczuwaliśmy wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej. Mieliśmy również okazję do chodzenia na szczudłach, a dzień zakończyliśmy skakaniem na trampolinie.

Summer Challenge, grupa Pani Martyny P.
Dziś, zaraz po śniadaniu, udaliśmy się na pierwsze zajęcia na strzelnicy paintballowej. Wszyscy mieli możliwość sprawdzić swoją celność. Najlepszy okazał się Mateusz. Później wzięliśmy udział w grze terenowej Błędny Azymut. Dzięki temu nauczyliśmy się korzystać z kompasu. Zapoznaliśmy się też z przedmiotami, które urozmaicają pracę cyrkowców. Mieliśmy możliwość spróbowania swoich sił w jeździe rowerem cyrkowym i w chodzeniu na szczudłach. Tu naprawdę super poradzili sobie Agata i Filip.

Summer Challenge, grupa Pani Luizy R.
Dziś zaczęliśmy dzień od kajaków. Pływanie o poranku po jeziorze w pięknym słońcu… - mega czad! Następnie przyszedł czas na Archery Challenge, podczas którego mogliśmy sprawdzić się pod presją walki z przeciwnikiem. Zapoznaliśmy się z atrakcją bum bum rurki, czyli eksperymentami dźwiękowymi. Strzelanie z wiatrówki przebiło wszystko! Czas podczas niego minął błyskawicznie.

Summer Challenge, grupa Pani Poli Z.
Dzień zaczęliśmy od zjedzenia pysznego śniadanka, a następnie graliśmy w Enigmę, grę polegającą na szyfrowaniu wiadomości i wszyscy znakomicie sobie poradzili. Później udaliśmy się na kajaki, wiosłowaliśmy i słuchaliśmy ratownika, który opowiadał nam różne ciekawostki o jeziorze, po którym pływaliśmy. Potem graliśmy w passball, odmianę piłki nożnej i korfball, czyli koszykówkę bez kozłowania. Na koniec była nauka strzelania z łuku w tarczę oraz gra terenowa Mazurska Pułapka.

VIP, grupa Pani Zuzanny L.
Kolejny dzień i kolejna dawka emocji i atrakcji. Rozpoczęliśmy poranek od ściany wspinaczkowej. Wielu z nas udało się dotrzeć na sam szczyt. Potem nauczyliśmy się chodzić na szczudłach i jeździć na cyrkowym rowerku. Po południu poszliśmy na eurobangee i pograliśmy w korfball. A wieczorem wspólnie spędziliśmy czas przy mega grach. Jednak najważniejsze jest to, że każdy z nas oficjalnie dołączył dzisiaj do grona vipów otrzymując specjalną odznakę.

VIP, grupa Pani Roksany S.
Dzień zaczęliśmy od pysznego śniadanka, po którym poszliśmy nad jezioro popływać kajakami turystycznymi. Urządziliśmy wyścigi. Następnie poszliśmy na skrzynki i ułożyliśmy najwyższą wieżę składająca się z 20 skrzyń. Podczas walki gladiatorów wyłoniliśmy najlepszego wojownika grupy. Zagraliśmy w mega twister, na którym się nieźle pogimnastykowaliśmy oraz zbudowaliśmy niesamowite budowle z olbrzymiej jengi. Na koniec dnia udaliśmy się na żyroskop.

33 Przygody, grupa Pani Ady K.
Pierwszy dzień pełen atrakcji rozpoczęliśmy od jazdy na nietypowym rowerze. To było bardzo ciekawe doświadczenie. Następnie rozwijaliśmy się pod kątem sztuki przestrzennej tworząc wspaniałe prace ze specjalnych patyków do budowli architektonicznych. W trakcie dnia poznaliśmy ofertę pakietów fakultatywnych dostępnych w OW Kulka. Zaczęliśmy też uczyć się naszego układu choreograficznego, który ma zachwycić wszystkich. W trakcie dnia najbardziej podobały nam się segwaye oraz park linowy. Mieliśmy możliwość wykazać się sportowo i zręcznościowo. Zakończeniem dnia była gra na bum bum rurkach. Zdecydowanie muzyka to coś, w czym czujemy się świetnie.

33 Przygody, grupa Pani Weroniki P.
Dziś po śniadaniu zmierzyliśmy się ze szczudłami. Jednym szło lepiej, innym gorzej, ale wszyscy świetnie się bawili. Następnie poszliśmy kleić i wypychać własne poduszaki - papierowe stworki. Stworzyliśmy m.in. rodzinę fistaszyn. Po obiadku, oczywiście zjedzonym, poszliśmy na eurobungee i ściankę wspinaczkową. Wszyscy pomimo lęku wysokości wspięli się na ściankę. Po kolacji wspólnie stworzyliśmy własne arcydzieła techniką quillingu. Po pełnym zajęć dniu położyliśmy się spać.

BFF, grupa Pani Aleksandry Z.
Dzień rozpoczęłyśmy od zajęć, na których uczyliśmy się jeździć na segwayu. To było świetne doświadczenie. Potem pływałyśmy na rowerkach wodnych podziwiając piękne krajobrazy. Następnie spędziłyśmy czas na plaży opalając się w blasku słońca i czerpiąc radość z kąpieli w wodzie. Po kolacji przyszedł czas na bardzo wyczekiwany przez nas park linowy, mogłyśmy wspinać się pośród drzew świetnie się przy tym bawiąc. Ten dzień był bardzo udany!

BFF, grupa Pani Magdaleny C.
Ten piękny słoneczny dzień był pełen wrażeń. Zaczęliśmy bardzo aktywnie od rowerków wodnych i zajęć pod nazwą walki gladiatorów. Cały czas się jeszcze poznajemy, więc nie zabrakło gier zespołowych takich jak dwa ognie. Świetnie bawiliśmy się na ściance wspinaczkowej, było bardzo emocjonująco.

#CampGirl, grupa Pani Zofii M.
Dzień zaczęłyśmy od pobudki oraz porannej toalety. Po śniadaniu stworzyłyśmy własne, unikatowe znaczki. Następnie wybrałyśmy się na naszą ulubioną atrakcje, czyli park linowy, na którym bawiliśmy się świetnie. W późniejszym czasie poznałyśmy ofertę fakultetów. O godzinie 16 zajęłyśmy się tworzeniem własnej biżuterii, która będzie fantastyczną pamiątką. Bawiłyśmy się świetnie na rowerach wodnych oraz nauczyłyśmy się jazdy na segwayu. Był to dzień pełen wrażeń i nie możemy doczekać się kolejnych atrakcji.

Kulka na Okrągło, grupa Pani Sandry G.
Dzień zaczęliśmy od gry w dwa ognie, następnie mogliśmy oderwać się od rzeczywistości i poczuć się jak w kosmosie na żyroskopie. Mieliśmy także okazję przejść na dwóch poziomach parku linowego i popłynąć kajakami po jeziorze Łęsk. Na koniec dnia udaliśmy się na grę terenową Enigma, gdzie szukaliśmy zagadek, które zostawili dla nas koledzy. To był bardzo aktywny dzień!