RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2022

Turnus II (06.07-16.07.2022)

Dzień 4 - Poligonowe przygody

Dodany: 2022.07.09

#CampGirl, grupa Pani Oliwii M.
Dzień rozpoczęłyśmy zabawą w teleturniej Awantura o Wiedzę, w czasie którego zmierzyłyśmy się z pytaniami z różnych kategorii. Na kolejnym bloku zajęć miałyśmy szansę opanować technikę jazdy na dziwnym rowerze oraz nauczyć się chodzić na szczudłach. Nie zabrakło również gry w mafię. Po obiedzie nauczyłyśmy się jeździć na elektrycznym dwukołowym pojeździe, czyli segwayu. Spędziłyśmy miło czas na plaży grając w piłkę. Dzień zakończyłyśmy ogniskiem z kiełbaskami.

33 Przygody, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęłyśmy od Awantury o Wiedzę. Mogłyśmy poczuć się jak uczestniczki teleturnieju. Następnie wzięłyśmy udział w grze terenowej Tajna Misja, podczas której rozwiązywałyśmy zagadki i udało nam się ocalić ośrodek przed wybuchem bomby. Byłyśmy również na plaży i doskonaliłyśmy techniki pływania. Grałyśmy w piłkę nożną. Uczyłyśmy się też podstaw pierwszej pomocy i sprawdziłyśmy swoją wiedzę w praktyce podczas gry Ranny Lotnik. Wieczór spędziłyśmy przy ognisku.

33 Przygody, grupa Pani Sary S.
Przyszedł kolejny dzień pełen przygód. Poranny turniej gier planszowych dał nam czas na odpoczynek przed następującymi po nim walkami sumo. Na naszej arenie emocje sięgały zenitu, a walczący otrzymywali fantastyczny doping. Przed obiadkiem uczestniczyliśmy w zajęciach doskonalących nasze techniki pływackie oraz zachwycaliśmy się pięknem jeziora Łęsk. Po obiedzie była chwili na ułożenie się posiłku w naszych brzuchach, a potem jako leśne plemiona odbyliśmy zawziętą walkę o flagę w pobliskim lesie. Wracając z Bitwy Plemion wybraliśmy się na spacer oraz odbyliśmy konkurs na najwyższą piramidę. Po kolacji urządziliśmy ognisko z kiełbaskami oraz grami i zabawami integracyjnymi, co w przyjemny sposób zakończyło nasz dzień.

Adrenalina, grupa Pani Kariny Z.
Sobotę rozpoczęliśmy poligonem, gdzie zmierzyliśmy się z torem segwayowym, zorbą i quadami oraz odbyliśmy rozgrywkę paintballową. Następnie mogliśmy sprawdzić naszą wiedzę w turnieju Awantura o Wiedzę, z takimi kategoriami jak historia, natura, sztuka, turystyka. Uczyliśmy się również używać szyfrów, aby móc rozwiązywać tajne zadania. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z grami, piosenkami i kiełbaskami.

Adrenalina, grupa Pani Zofii M.
Dziś wybraliśmy się na poligon, gdzie przejechaliśmy się quadem po trudnym terenie oraz pojazdem elektrycznym segway. Następnie stoczyliśmy się specjalnym torem wewnątrz wielkiej dmuchanej kuli o nazwie zorba oraz rozegraliśmy grę paintballową. Po powrocie do ośrodka zagraliśmy w piłkę nożną oraz kibicowaliśmy kolegom w meczach. Następnie układaliśmy wieżę ze skrzynek jednocześnie się na nią wspinając. Rywalizowaliśmy również na specjalnej macie, w zabawnych i bezpiecznych strojach sumo. Dało nam to wiele radości i śmiechu. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, podczas którego graliśmy w gry oraz piekliśmy kiełbaski. Był to dzień pełen wrażeń i nie możemy doczekać się kolejnych przygód.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Marii O.
Kolejny dzień pełen przygód zaczęliśmy od wspólnych gier na świeżym powietrzu. Następnie byliśmy na Akcji Integracji, na której podzieliliśmy się na grupy, żeby ze sobą rywalizować w zawodach. Potem byliśmy na plaży, na której się bawiliśmy i pływaliśmy w jeziorze. Później uczyliśmy się jeździć na quadach. Wieczorem graliśmy w siatkówkę i koszykówkę. Na koniec dnia graliśmy w grę Błędny Azymut.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Moniki R.
Dzień rozpoczęliśmy od rozegrania meczów w łapankę (siatkówkę z możliwością łapania piłki) oraz w koszykówkę. Następnie uczyliśmy się strzelać z wiatrówki. Każdemu z nas udało się trafić w tarczę. Po strzałach z wiatrówki poszliśmy na plażę, aby wykąpać się w jeziorze. Po południu byliśmy na parku linowym, w którym przechodziliśmy dwa poziomy trudności. Wieczorem braliśmy udział w nocnej grze terenowej Mazurska Pułapka.

BFF, grupa Pani Aleksandry Ch.
Dzień rozpoczął się od gier zaczerpniętych z różnych części świata. Świetnie się przy tym bawiłyśmy i poznałyśmy zagraniczne zabawy. Później zrobiło się nieco muzycznie, postanowiłyśmy pójść na karaoke. Śpiewałyśmy znane piosenki, było przy tym sporo śmiechu. Nastąpił czas rywalizacji, zmierzyłyśmy się na ściance wspinaczkowej, na której były cztery trasy o różnych poziomach trudności. Po obiedzie stoczyłyśmy walki gladiatorek. W specjalnych kaskach ochronnych, wyposażone w gumowe lance, strącałyśmy się wzajemnie z podestów. Wieczorem postanowiłyśmy, że kreatynie stworzymy prace plastyczne. Tworzyłyśmy bańki mydlane XXL oraz malowałyśmy w chmurach.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Aleksandry Ch.
Za nami czwarty dzień pełen zabawy. Rozpoczęliśmy go od zajęć z układania wieży ze skrzynek, które umożliwiło przełamanie lęku wysokości i ustanowienia nowych rekordów. Następnie odbyliśmy zajęcia z pierwszej pomocy - zarówno w teorii, jak i w praktyce. Wybraliśmy się również na plażę, gdzie udoskonalimy techniki naszego pływania. Mieliśmy również okazję wcielić się w rolę łuczników i postrzelać z łuku. Na zakończenie udaliśmy się na żyroskop, na który wszyscy czekali od początku dnia.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Emilii M.
Czwarty dzień naszego obozu rozpoczęliśmy grą terenową Tajna Misja, dzięki czemu udało się nam uratować Kulkę przed wybuchem bomby. Po przebyciu toru przeszkód i angażującej grze w planszówki, poszliśmy na park linowy, gdzie świetnie się bawiliśmy w koronach drzew. Po sycącym obiedzie udaliśmy się na plażę, gdzie doskonaliliśmy techniki pływania, a potem skakaliśmy wysoko na eurobungee. Gdy tylko zjedliśmy kolację, stoczyliśmy pojedynek laserowego paintballu w wielkiej, okrągłej hali. Z niecierpliwością czekamy na kolejne atrakcje, jakie zaoferuje nam pobyt w Kulce.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Zuzanny L.
Każdy nowy dzień przynosi kolejną dawkę pozytywnych wrażeń. Dzisiaj nasz dzień rozpoczęliśmy od przygotowywania się do turnieju piłkarskiego Qatar Kulka 2022. Potem pływaliśmy kajakami po jeziorze Łęsk. Nie zabrakło też wspólnej zabawy podczas fabularyzowanej gry terenowej Szpion. Po południu doskonaliliśmy swoje umiejętności pływackie oraz jeździliśmy na quadach po specjalnie przygotowanym torze. Na koniec dnia graliśmy w przeróżne gry na magicznych dywanach. Kolejny udany dzień w Akademii Gwiezdnych Kadetów zaliczony!

Harry Potter, grupa Pana Dawida K.
Dzisiaj na Kulce po raz kolejny doświadczyłyśmy ogromu emocji! Rankiem grałyśmy w mega gry, podczas których świetnie się bawiłyśmy. Następnie poszłyśmy na bum bum rurki, gdzie profesor Syriusz Black zapewnił nam ogrom zabawy. Potem poszłyśmy na plażę, gdzie kąpałyśmy się lub po prostu spędzałyśmy miło czas na plaży. Następnie poszłyśmy na ściankę wspinaczkową, gdzie każda z nas mogła wejść na sam szczyt. Później poszłyśmy na kajaki, by wraz z panią ratownik popływać na jeziorze. Wieczorem miałyśmy ognisko, na którym mogłyśmy wspólnie spędzić czas pieczęć kiełbaski i grając w gry.

Harry Potter, grupa Pani Elizy W.
Nasz dzień rozpoczął się od rozgrywki w magiczne mega gry: jenga, twister, bierki oraz scrabble. Następnie testowaliśmy swoją sprawność na parku linowym, gdzie mieliśmy do pokonania dwie trasy. Sztuki lewitacji na eurobungee uczył nas profesor Filius Flitwick i nikt nie skakał tak wysoko, jak nasza grupa. Dzięki popołudniowemu spacerowi poznaliśmy najbliższą okolicę. Wieczorem świetnie się bawiliśmy piekąc kiełbaski przy ognisku i grając w pif-paf.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Gabrieli K.
Czwarty dzień zaczęliśmy od przemarszu na poligon, na którym uczyliśmy się jeździć na segwayu po torze z przeszkodami, a także mieliśmy okazję na pełną adrenaliny przejażdżkę off road pojazdem ranger. Po pełnym wysiłku poranku odpoczywaliśmy grając w gry karciane. Po obiedzie każdy z nas sam zaprojektował swoją przypinkę związaną z kosmosem. Następnie spędziliśmy czas na zabawie na magicznych dywanach, gdzie mieliśmy do wyboru mnóstwo gier. Wzięliśmy także udział w turnieju piłki nożnej. Po kolacji spędziliśmy czas grając w koszykówkę. Przed snem wzięliśmy udział w ognisku, na którym bawiliśmy się i śpiewaliśmy, a później zjedliśmy gorące kiełbaski.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Klaudii F.
Dzisiaj po śniadaniu ruszyliśmy na poligon, więc od rana byliśmy w ruchu. Gdy dotarliśmy na miejsce, każdy z nas mógł przejechać się po specjalnie przygotowanym torze przeszkód segwayem. Później wraz z instruktorem jeździliśmy po specjalnym torze terenowym pojazdem - rangerem. Poza tym ci z nas, którzy mają pakiet aktywny skorzystali z zorby oraz terenowej wyprawy quadem. Po powrocie na ośrodek wszyscy udaliśmy się na boisko do piłki nożnej, gdzie nasza grupa połączona z grupą pani Weroniki rozegrała mecz w ramach turnieju odbywającego się podczas trwania kolonii. Po obiedzie udaliśmy się na plażę. Poza kąpielą w jeziorze tworzyliśmy nietypowe zamki z piasku, które przybrały formę obiektów sportowych. Później udaliśmy się na rozgrywkę w laserowego paintballu. Po kolacji mieliśmy zawody we wspinaniu się na ściankę wspinaczkową. Późnym wieczorem mieliśmy ognisko z zabawami oraz pieczeniem kiełbasek.

Kulka Open, grupa Pani Kamili W.
Sobotę rozpoczęliśmy od kilkugodzinnej wyprawy na poligon, gdzie czekały nas przejażdżki quadem po trudnym terenie oraz off road pojazdem ranger. Po powrocie, kiedy już odpoczęliśmy, zagraliśmy wszyscy razem w piłkę nożną. Po obiedzie udaliśmy się na symulator lotów kosmicznych, czyli żyroskop i mogliśmy przez chwilę poczuć się jak astronauci w chwili startu rakiety kosmicznej. Następnie udaliśmy się na zasłużony relaks na naszą plażę, żeby odpocząć i wykąpać się w jeziorze. Wieczorem zagraliśmy w grę terenową na ośrodku.

Kulka Open, grupa Pani Luizy R.
Dziś wybraliśmy się na poligon, gdzie jeździliśmy quadami i rangerem. Mieliśmy okazję poczuć dreszcz adrenaliny i wiatr we włosach. Osoby z dodatkowymi pakietami bawiły się też na zorbie i segwayu. Był to bardzo intensywny poranek. Później, w ramach odpoczynku graliśmy w uno i inne towarzyskie gry. Po obiedzie udaliśmy się na skrzynki, które były niemałym wyzwaniem. Najwyżej udało się wejść Kindze, bo aż na 18 skrzynek! Najlepszy wynik na kolonii! Po kolacji mogliśmy oddać się pracy twórczej i stworzyć nasze własne znaczki obozowe.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Celiny K.
Świetna sobota dobiegła końca. Po porannym rozruchu bawiliśmy się podczas Akcji Integracji. Biegaliśmy w wielospodniach, przeciągaliśmy linę oraz braliśmy udział w innych konkurencjach. Później ponownie zagraliśmy w poznaną wcześniej grę Szpion, ponieważ bardzo nam się spodobała. Uczyliśmy się też obsługiwać markery paintballowe strzelając do tarcz na strzelnicy. Po obiedzie przemierzaliśmy jezioro na rowerach wodnych podziwiając piękną naturę. Następnie pogłębialiśmy militarny zasób wiadomości na zajęciach z taktyki i strategii. Poznaliśmy różnice miedzy tymi pojęciami i wykorzystywaliśmy zdobytą wiedzę w praktyce. Potem udaliśmy się na pyszną kolację i odpoczywaliśmy po ciężkim dniu. Jesteśmy gotowi na nowe wyzwania, które przyniosą następne dni.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Julii G.
Nie zwalniamy tempa nawet w weekend. Po porannej zaprawie i śniadanku wzięliśmy udział w zajęciach na strzelnicy paintballowej, gdzie uczyliśmy się strzelać z markerów do celu. Później wraz z drugą grupą zagraliśmy w jedną z naszych ulubionych gier Szpion. Następnymi zajęciami były taktyka i strategia, podczas której instruktor uczył nas między innymi jak poruszać się po drodze i jak pokonywać skrzyżowania wojskowymi szykami. Po obiedzie wybraliśmy się na wyprawę kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Uczyliśmy się poprawnie wiosłować oraz poznaliśmy lepiej tutejsze jezioro. Dzień zakończyliśmy zajęciami łącznościowymi, które polegały na podłączaniu telefonów polowych i przekazywaniu sobie zaszyfrowanych informacji.

Sobotni poranek zaraz po rozgrzewce i śniadaniu przeznaczyliśmy na poszerzanie swojej militarnej wiedzy. Poznaliśmy pojęcia z taktyki i strategii oraz uczyliśmy się stosować różne formacje w terenie. Następnie przy użyciu dostępnych materiałów budowaliśmy nad jeziorem tratwy, na których przemierzyliśmy wyznaczoną trasę. Później trenowaliśmy celność na warsztatach łuczniczych. Z wielką precyzją oddawaliśmy strzały w kierunku tarcz. Po obiedzie uczyliśmy się używać telefonów polowych i rozwiązywaliśmy zagadki podczas zajęć z łączności. Wraz z kolegami i koleżankami z innej grupy zagraliśmy w fabularyzowaną grę terenową Szpion, która polega na wyeliminowaniu marszałka. Wieczorem integrowaliśmy się i poprawialiśmy współpracę podczas przeciągania liny, biegania w wieloosobowych nartach i innych drużynowych konkurencjach.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Wiktorii Ch.
Dzień rozpoczęliśmy tradycyjnie od porannego rozruchu. Po śniadaniu braliśmy udział w treningu snajperskim, na którym sprawdzaliśmy swoją celność strzelając z wiatrówek. Później popłynęliśmy własnoręcznie wykonanymi tratwami. Potem uczyliśmy się obsługiwać kompas oraz wyznaczać kierunki świata bez jego pomocy, a także przy pomocy azymutu szukaliśmy ukrytych zagadek, które następnie rozwiązywaliśmy. Na zajęciach z taktyki i strategii poznaliśmy różnice miedzy tymi pojęciami oraz ustawialiśmy się i maszerowaliśmy w różnych formacjach. Przed kolacją ponownie zagraliśmy w Szpiona, który bardzo przypadł nam do gustu. Wieczorem poznawaliśmy budowę i zasady bezpiecznego użytkowania makiet broni.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Doroty Ł.
Sobotni dzień rozpoczęliśmy wspinaczką po ściance z czterema poziomami trudności. Później graliśmy w karty i badmintona. Spędziliśmy też czas na plaży, pływaliśmy i graliśmy w piłkę. Potem uczestniczyliśmy w warsztatach z eko recyklingu. Przed kolacją reprezentanci naszej grupy brali udział w pierwszym meczu piłki nożnej w kolonijnym turnieju piłki nożnej. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, wspólnym śpiewaniem i pieczeniem kiełbasek.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Roksany M.
Dzień czwarty rozpoczęliśmy od warsztatów celności, czyli strzelania z łuków. Następnie ponownie wypłynęłyśmy na jezioro Łęsk, tym razem na rowerkach. Potem weszliśmy do tajnej Strefy UFO, gdzie czekało na nas między innymi Laboratorium kosmity. Kolejnym punktem było wesołe laboratorium, w którym zrealizowaliśmy różne eksperymenty, potem rozegraliśmy turniej piłki nożnej. Dzień zakończyliśmy integracją przy ognisku i kiełbasach.

Power Jump, grupa Pani Emilii S.
Rano uczestniczyliśmy w różnych konkurencjach na olimpiadzie sportowej. Później udaliśmy się na eurobungee i wyskakaliśmy się za wszystkie czasy. Uczestniczyliśmy również w zajęciach wodnych na smoczej łodzi. Wieczorem odbyło się ognisko z zabawami integracyjnymi i oczywiście pieczeniem kiełbasek.

Power Jump, grupa Pani Marii M.
Dzień był pełen aktywności. Najpierw zmierzyliśmy się w olimpiadzie sportowej. Następnie spróbowaliśmy swoich sił na ściance wspinaczkowej oraz spędziliśmy wspaniały czas na boisku, trenując koszykówkę oraz piłkę nożną. Drugą część dnia rozpoczęliśmy od pełnej wesołej rywalizacji Akcji Integracji, po której wybraliśmy się na kąpiele i plażowanie. Na plaży wymyśliliśmy okrzyk naszej grupy! Dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek i wspólnym śpiewaniem.

Summer Challenge, grupa Pani Jaśminy J.
Sobotę rozpoczęliśmy od wyprawy kajakami turystycznymi. Następnie część z nas grała w siatkówkę, piłkę nożna a reszta w koszykówkę. Po aktywnym przedpołudniu udaliśmy się do naszego kina sferycznego. Mieliśmy przyjemność obejrzeć film „Magiczny glob. Poznaliśmy wszystkie sekrety pór roku. Po sensie udaliśmy się na obiad, a następnie zmierzyliśmy się w walkach sumo. Ubrani w specjalne stroje i kaski walczyliśmy między sobą na arenie. Od razu po sumo biegiem ruszyliśmy na następną atrakcje jaką był żyroskop. Każdy z nas po kolei zasiadał w specjalnym fotelu był przypinany pasami a następnie pan instruktor kręcił specjalną obręczą, co wprawiało wszystko w ruch, a my kręciliśmy się w każdą możliwą stronę wokół własnej osi. Naszymi ostatnimi zajęciami była gra terenowa Zrób Zdjęcie.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny B.
Sobota rozpoczęła się dla nas od wycieczki kajakami jednoosobowymi po naszym jeziorze. Tam odbyliśmy wyścigi kajakami oraz stworzyliśmy ogromną tratwę. Następnie podzieliliśmy się na mniejsze grupy i w nich graliśmy w piłkę nożną oraz w siatkówkę. Dzisiaj również odwiedziliśmy nasze kino sferyczne, w którym obejrzeliśmy film przygodowo-edukacyjny o porach roku. Później udaliśmy się do naszej strefy namiotów zajęciowych. W nich odbyły się walki gladiatorów, a następnie pojedynki sumo. Były to zacięte rywalizacje. Dzień zakończyliśmy grą terenową, podczas której wykonywaliśmy różne zadania angażujące nas w kreatywne myślenie i integrację z innymi kolonistami. Nie możemy doczekać się jutra.

Summer Challenge, grupa Pani Roksany P.
Słyszeliście dźwięk bębna? Jeśli tak, to bardzo możliwe, że to były nasze poranne zajęcia na smoczych łodziach. Następnie wcieliliśmy się w sportowców i doskonaliliśmy nasze umiejętności w piłce nożnej i siatkówce. Zakręciliśmy się na żyroskopie, a potem postrzelaliśmy z łuków. Seans w gwiezdnym kinie zrelaksował nas przed grą terenową Enigma, podczas której rozwiązaliśmy zagadkę. Wydarzyło się wiele, a czekają na nas jeszcze wspanialsze przygody.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Dzień zaczęłyśmy od rekreacyjnej podróży rowerkami wodnymi po jeziorze. Po niej był czas na grę w kalambury oraz sporty drużynowe. Następnie były skoki na eurobungee. Po obiedzie odbyły się zabawy z balonami z masą śmiechu. Czekała nas też wizyta w gwiezdnym kinie. Sobotę zakończyłyśmy prawie jak w cyrku, ucząc się m.in. chodzić na szczudłach.

VIP, grupa Pani Aleksandry Z.
Sobotę rozpoczęliśmy bardzo aktywnie. Wyszliśmy na poligon, gdzie po przejściu trasy czekała na nas masa atrakcji takich jak przejażdżka quadem i rangerem oraz zorba, podczas której wchodziliśmy do wielkiej dmuchanej kuli i toczyliśmy się po specjalnym torze. Po powrocie graliśmy w gry podwórkowe z całego świata. Fajnie było poznać zabawy naszych rówieśników z innych miejsc Ziemi. Później przyszedł czas na wyczekiwany przez nas park linowy, mogliśmy się wspinać po torze na wysokości drzew. Wieczorem wykorzystaliśmy naszą energię skacząc na eurobungee. To był dzień pełen pozytywnych wrażeń!

VIP, grupa Pani Magdaleny K.
Dzień rozpoczęliśmy od pójścia na poligon, na którym mogliśmy przejechać się na quadach, rangerze i segwayu. Nie mogło zabraknąć zorby, czyli ogromnej kuli, do której każdy z nas wszedł i został sturlany z małego wzgórza. Po obiedzie przyszedł czas na odpoczynek na plaży - kąpaliśmy się w jeziorze, graliśmy w uno oraz czytaliśmy książki. Sprawdzaliśmy dzisiaj również naszą wytrzymałość na ściance wspinaczkowej, która ma cztery różne poziomy trudności. Pani instruktorka pokierowała nas i dzięki jej radom o wiele łatwiej było nam się wspinać. Ostatnim punktem soboty był survival, na którym uczyliśmy się budować schronienie oraz poznaliśmy wyposażenie puszki survivalowej. To był bardzo aktywny dzień. Nie zatrzymujemy się i jutro sięgamy po jeszcze więcej atrakcji.

VIP, grupa Pani Natalii K.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Atrakcje, które na nas czekały to off road pojazdem ranger, przejażdżka elektrycznym segwayem, quady a także zorbing. Było super! Po pysznym obiedzie udaliśmy się na plażę, gdzie kąpaliśmy się w jeziorze, a także graliśmy w karty. Następnie udaliśmy się na wyprawę do lasu na zajęcia z survivalu. Nauczyliśmy się budować schronienie z pałatek. Nie było to łatwe zadanie, ale świetnie sobie poradziliśmy. Wieczorem odbyły się zajęcia Ranny Lotnik, na których nauczyliśmy się udzielać pierwszej pomocy. Jednym z naszych zadań było wykonanie prowizorycznych noszy. Poszło nam doskonale.

Zabawa Nie z Tej Ziemi, grupa Pani Karoliny J.
Dzisiaj przekroczyliśmy bramę tajnej Strefy UFO i obejrzeliśmy film o historii Kosmicznych Mazur. Później weszliśmy do kokpitu spodka, który niedawno wylądował na naszym ośrodku. Przetestowaliśmy również urządzenia kosmitów i osiągnęliśmy trzeci, czyli najwyższy, stopień wtajemniczenia. Następnie przepłynęliśmy się po jeziorze rowerkami wodnymi, a po obiedzie nauczyliśmy się obliczać azymut, rozwiązując przy tym różne zagadki. Wieczorem jeździliśmy na segwayach i przekonaliśmy się, jak trudne jest utrzymanie równowagi.

Zabawa Nie z Tej Ziemi, grupa Pani Weroniki F.
Ten dzień zaczął się kosmicznie. Polecieliśmy żyroskopem, czyli symulatorem lotów kosmicznych w kosmos. Było super. Następnie zrobiliśmy sportową olimpiadę, graliśmy podczas niej w koszykówkę, siatkówkę, piłkę nożną oraz badminton. Później wybraliśmy się w podróż kajakami po jeziorze Łęsk. Po obiedzie wyszliśmy do lasu, żeby poznać tajniki survivalu, czyli tajniki przetrwania. Obejrzeliśmy puszkę survivalową oraz zbudowaliśmy prowizoryczne schronienie. Następnie poznaliśmy tajne informacje w Strefie UFO. Tajne, więc niestety nic powiedzieć nie możemy. Na sam koniec dnia przeszliśmy trasy o różnej trudności na parku linowym. Super dzień. Nie możemy doczekać się kolejnego.