RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2022

Turnus V (08.08-18.08.2022)

Dzień 5 - Na poligonie, na wodzie, w lesie

Dodany: 2022.08.12

#CampGirl, grupa Pani Roksany P.
Bębny smoczej łodzi towarzyszyły nam od rana, gdy osoby z fakultatywnym Pakietem Aktywnym wyruszyły w wodny wyścig. Na parku linowym zmierzyłyśmy się z wyzwaniem i wzajemnie dopingowałyśmy się na przeszkodach umieszczonych na wysokości. Dalszy ciąg podniebnej przygody potoczył się na eurobungee. Następnie podziwiałyśmy piękno jeziora Łęsk z pokładu rowerów wodnych, a wieczorem pląsałyśmy wokół ogniska.

33 Przygody, grupa Pani Gabrieli O.
Rano wspięliśmy się na wyżyny naszych możliwości mierząc się z czterema poziomami trudności ścianki wspinaczkowej. Następnie graliśmy w siatkówkę, ale nie zwykłą piłką, lecz balonami pełnymi wody! Ależ to były emocje! Po południu wcieliliśmy się w konstruktorów i budowaliśmy wspaniałe konstrukcje ze specjalnych elementów. Wieczorem jeździliśmy pojazdem o nazwie ranger, to dopiero były emocjonujące przejażdżki! Na koniec dnia zagraliśmy w grę terenową Mafia.

33 Przygody, grupa Pani Roksany S.
Nasz kolejny wspaniały dzień na kolonii. Naszą pierwszą atrakcją z samego rana była Awantura o Wiedzę, czyli nasza kulkowa wersja słynnego programu telewizyjnego. Następnie udaliśmy się na plażę, a posiadacze Pakietu Aktywnego popłynęli smoczą łodzią. Kolejną świetną atrakcją dnia była przejażdżka rangerem. Przed kolacją uczyliśmy się chodzić na szczudłach oraz jeździć na dziwnym rowerze. Wieczorem poszliśmy do lasu zagrać w grę terenową Mafia. Nie możemy doczekać się jutra!

Adrenalina, grupa Pani Zuzanny S.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon, gdzie skorzystaliśmy z takich atrakcji, jak segway, zorba czy quady. Najbardziej podobał nam się właśnie przejazd quadami po specjalnym torze. Po powrocie do ośrodka i obiedzie wybraliśmy się na plażę, by korzystać z pogody, która nas dziś niesamowicie rozpieszczała i dała okazję do plażowania. Następnie mogliśmy się wykazać talentami wokalnymi na zajęciach karaoke. Śpiewaliśmy nasze ulubione starsze polskiej przeboje. Na wieczornym ognisku również mieliśmy okazję pośpiewać, tym razem w przytulnej atmosferze przy trzasku palonego drewna i kiełbaskach. Ten dzień z pewnością zaliczymy do udanych.

Adrenalina, grupa Pani Karoliny W.
Poligon był pierwszą dzisiejszą atrakcją. Mieliśmy okazję przejechać się quadem, był też segway, zorba a także gra paintballowa. Po powrocie do ośrodka stoczyliśmy emocjonujący pojedynek sumo. Dzień zakończyliśmy zabawą przy ognisku z pieczeniem kiełbasek, śpiewami i zabawami.

BFF, grupa Pani Doroty Ł.
Kolejny dzień rozpoczęłyśmy od gier i zabaw integracyjnych. Później poszłyśmy na plażę i pływałyśmy. Chodziłyśmy też po parku linowym. Po obiedzie robiłyśmy biżuterię oraz znaczki, a potem pływałyśmy na kajakach turystycznych. Miałyśmy też poznawanie szyfrów i szyfrowanie wiadomości, a także grę terenową Mafia.

Gry i Zabawy, grupa Pani Natalii Ch.
Z rana byliśmy na parku linowym, który miał różne stopnie trudności. Z łatwością poradziliśmy sobie z każdą z nich. Mieliśmy również szansę zbudować i wejść na wieżę ze skrzynek. Nasz rekord to ustawienie aż 17! Po południu odwiedziliśmy naszą plażę, a pobyt tam umilała nam przepiękna, bezchmurna pogoda. Na bloku wieczornym daliśmy się ponieść szaleństwu i malowaliśmy przepiękne malowidła w chmurach oraz puszczaliśmy bańki mydlane.

Gry i Zabawy, grupa Pani Zuzanny Sz.
Dzień piąty rozpoczęliśmy od plażowania. Następnie wspinaliśmy się na ściance wspinaczkowej, a później znów poszliśmy popływać i pograć w różne gry. Po obiedzie graliśmy w świetne gry na wirtualnych dywanach. Po południu zagraliśmy w kalambury i kolorowaliśmy witacze. Na koniec dnia byliśmy na ognisku, gdzie czekała na nas świetna zabawa i pieczenie kiełbasek.

Gwiezdny Kadet, grupa Pana Dawida K.
Po raz kolejny na Kulce mogliśmy przeżyć ogrom przygód! Rozpoczęliśmy od wizyty na eurobungee, gdzie mogliśmy wbić się w przestworza. Następnie poszliśmy na zajęcia Ranny Lotnik, podczas których mogliśmy uczyliśmy się podstaw pierwszej pomocy. Potem udaliśmy się na ściankę wspinaczkową, gdzie sprawdziliśmy nasze umiejętności wspinaczkowe. Później czekała nas wizyta na strzelnicy, na której testowaliśmy naszą celność. Dzień zakończyliśmy zajęciami, na których mogliśmy poznać i nauczyć się jeździć na segwayu.

Gwiezdny Kadet, grupa Pana Mateusza P.
Nasz dzień rozpoczął się od rozgrywki laserowego paintballu. Podzieleni na dwie drużyny stoczyliśmy emocjonującą potyczkę. Tuż po tym udaliśmy się do szkółki cyrkowej. Uczyliśmy się chodzić na szczudłach oraz jeździć na specjalnym rowerze o dziwnym napędzie. Zaraz po obiedzie udaliśmy się na plażę, gdzie schodziliśmy się w ten upalny dzień. Później odbyły się zajęcia z łączności, na których uczyliśmy się szyfrowania oraz obsługi polowych telefonów. Następnie wzięliśmy udział w zajęciach na waterballu. Wchodziliśmy do dmuchanej kuli, w której poruszaliśmy się po wodzie. To był świetnie spędzony dzień.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wycieczki śladami UFO na Mazurach. Pojechaliśmy tam kulkowym autokarem o kosmicznym wyglądzie. Z pomocą mapy odkrywaliśmy miejsca związane z kosmitami. Po powrocie udaliśmy się na piknik na plaży, gdzie spędziliśmy wspólnie miło czas. Następnie udaliśmy się na warsztaty wrażliwości estetycznej, na których robiliśmy ogród Yazruma. Wyszły nam przepiękne ogrody w szkle. Dzień zakończyliśmy wieczornym ogniskiem z różnymi grami i z pieczeniem kiełbasek.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Anny Z.
Dziś udaliśmy się na poligon. Tam jeździliśmy pojazdem terenowym ranger oraz segwayem po specjalnie przygotowanych, wymagających torach. Oprócz tego, niektórzy z nas, w ramach fakultatywnego Pakietu Aktywnego, jeździli quadem oraz toczyli się w zorbie. Po powrocie do ośrodka wybraliśmy się na plażę i kąpaliśmy się w jeziorze. Graliśmy też dziś w piłkę nożną. Ostatnią atrakcją była nocna gra terenowa Tropami Wodza. Wyszliśmy do lasu, a naszym zadaniem było szukanie kopert i rozwiązywanie zagadek. Po odpowiedzeniu na wszystkie pytania czekała na nas zasłużona nagroda.

Kulka Open, grupa Pani Martyny B.
Piątek to kolejny dzień na naszym ośrodku Kulka. Tuż po śniadaniu udaliśmy się na poligon, gdzie przejechaliśmy się rangerem oraz quadami. To było szaleństwo i adrenalina! Po obiedzie udaliśmy się na mecz siatkówki, a następnie na grę francuską. Tam musieliśmy zbierać różne informacje na dany temat. Po kolacji nadszedł czas na grę terenową Mafia. Nocny spacer po lesie to było to! Z niecierpliwością czekamy na kolejny fascynujący dzień.

Kulka Open, grupa Pani Sandry G.
Dzień zaczęliśmy od wyprawy na poligon, gdzie mogliśmy przejechać się na quadach oraz poczuć adrenalinę na pojeździe ranger. Korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na plażę, aby spróbować swoich sił w budowie tratw. To było nie lada wyzwanie! Dziś czekał nas jeszcze park linowy, na którym każdy z nas spróbował przejść trasę łatwą oraz trudną. Na zakończenie dnia udaliśmy się na kosmiczny żyroskop, który sprawił, że poczuliśmy się jak w stanie nieważkości. To był dzień pełen wrażeń i z niecierpliwością czekamy na jutro!

Kulka Open, grupa Pani Weroniki W.
Dzień wystrzałowy! Rozpoczęliśmy od nauki strzelania z wiatrówek. Całe zajęcia w pełnym skupieniu, aby na kolejnych, gdy odbył się turniej strzelecki, dać z siebie wszystko. Tym najlepszym strzelcem okazała się Zuzia. Oczywiście poszliśmy również na plażowanie, a po obiedzie każdy z nas stworzył własne bransoletki z kolorowych węzłów. Wieczór spędziliśmy na grze terenowej w lesie.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Kolejny dzień naszej herosowej przygody rozpoczęliśmy od karaoke, czyli warsztatów ze śpiewu z Melpomeną. Następnie odbyły się mini igrzyska olimpijskie, na których braliśmy udział w kilku dyscyplinach sportowych. Po obiedzie odbyły się zajęcia, na których poznaliśmy, czym jest sztuka ozdabiania znana jako decoupage i nauczyliśmy się ją stosować na greckich wazach. Potem w leśnym zaciszu na naszej Kulce wymyślaliśmy nasz hymn herosowy i ćwiczyliśmy go. Po kolacji mając do dyspozycji koraliki, żyłkę oraz zestawy do tworzenia kolczyków tworzyliśmy biżuterię.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Dziś na Kulce towarzyszyła nam piękna pogoda. Rozpoczęliśmy dzień od nauki władania mieczem. Następnie rozegrały się mini igrzyska olimpijskie, nad którymi czuwały greckie boginie. Zabawy i śmiechu było co nie miara! Pod wieczór rozwinęliśmy naszą wyobraźnię tworząc hymn a następnie dekorowaliśmy słoiczki przy użyciu metody decoupage na wzór greckich waz.

Obóz Herosów, grupa Pani Małgorzaty K.
Ten dzień rozpoczął się od zajęć Enigma. Poznałyśmy jej historię, nauczyłyśmy się podstawowych szyfrów jak czekoladka, ułamkowy, a na koniec zaszyfrowałyśmy zadania dla przeciwnej grupy. Następnie poszłyśmy nad jezioro, gdzie plażowałyśmy korzystając pięknej pogody. Kolejną atrakcją były mini igrzyska olimpijskie. Po wyrównanej rywalizacji nasza grupa zajęła pierwsze miejsce. Po obiedzie grałyśmy w siatkówkę oraz dwa ognie. Ostatnią atrakcją tego dnia był waterball.

Obóz Herosów, grupa Pani Weroniki W.
Ten dzień rozpoczęliśmy od ćwiczenia naszego hymnu herosów. Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się na plażę. Dziś odbyły się też mini igrzyska olimpijskie, gdzie rywalizowaliśmy między grupami herosów w ćwiczeniach sportowych. Braliśmy udział w zajęciach survivalowych, na których uczyliśmy się wykonać filtr do wody oraz rozpalić ognisko za pomocą krzesiwa. Dzień zakończyliśmy zajęciami Archery Challenge, które polegają na starciu łuczników.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Pauliny B.
Naszą dzisiejszą przygodę rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Tam czekał na nas test w postaci wojskowego toru przeszkód, na którym mogliśmy sprawdzić swoją sprawność i zwinność. Następnie rozegraliśmy grę paintballową. Po powrocie udaliśmy się na plażę, by skorzystać z uroków malowniczego jeziora Łęsk. Odbyły się również zajęcia ze strategii i taktyki, na których poznaliśmy różne rodzaje taktyk. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem z pieczeniem kiełbasek.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Piątek rozpoczęliśmy wyjściem na poligon. Pierwszą atrakcją, z której skorzystaliśmy był wojskowy tor przeszkód. Biegnąc w parach musieliśmy pokonać tor w jak najkrótszym czasie. Następnie rozegraliśmy grę painballową przeciwko drugiej drużynie militarnej. Po obiedzie skorzystaliśmy z pięknej pogody i wybraliśmy się na plażowanie i kąpiele nad jeziorem Łęsk. Przed kolacją wspinaliśmy się na wieżę ze skrzynek. Było to dość ekstremalne i niezapomniane przeżycie, ale każdemu poszło świetnie! Wieczór spędziliśmy przy ognisku jedząc kiełbaski, popijając herbatę i śpiewając znane nam piosenki.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Celiny K.
Dzień rozpoczęliśmy od porannej zaprawy. Odrobina tańców i muzyki rozbudziła nas z rana. Po śniadaniu przemierzaliśmy jezioro Łęsk na jednoosobowych kajakach podziwiając malownicze widoki. Po powrocie zostaliśmy na plaży i korzystaliśmy z upalnej pogody. Kąpaliśmy się i wypoczywaliśmy grając w karty. Przed obiadem sprawdzaliśmy swoją celność na strzelnicy paintballowej. Trafialiśmy z markerów do tarcz kolorowymi kulkami wypełnionymi farbą. Później spędzaliśmy czas na grach i zabawach integracyjnych. Pozwoliło nam to na lepsze poznanie się. Po południu wchodziliśmy się na własnoręcznie budowane wieże ze skrzynek. Wspinaliśmy się osiągając niemałe wysokości. Czekamy na kolejne, ciekawe atrakcje na naszym obozie.

Dziś rozpoczęliśmy od porannego rozruchu w formie tanecznej. Następnie integrowaliśmy się, poprawiając jakość naszej współpracy przez takie konkurencje jak przeciąganie liny, bieganie w wieloosobowych spodniach czy nartach. Później udaliśmy się na plażę, skąd ruszyliśmy na krótką, ale bardzo ciekawą przeprawę tratwami, pod czujnym okiem ratownika. Następnie wzięliśmy udział w zajęciach teoretycznych i praktycznych ze strategii i taktyki wojskowej. Potem wcieliliśmy się w rolę gladiatorów - ubrani w kaski i wyposażeni w broń zabezpieczoną gąbczastym obiciem, stoczyliśmy walkę, wykorzystując swój spryt, siłę i koordynację. Wieczór minął nam w przyjemnej atmosferze, przy grach karcianych, integracyjnych i sportowych.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Aleksandry Ch.
Nasz piątek spędziliśmy jak prawdziwi turyści. Po śniadaniu udaliśmy się na wycieczkę do Mikołajek, aby zdać raport z niektórych tajnych miejsc dla Yazruma - kosmicznego zwiadowcy z odległej planety. Po tym aktywnym poranku udaliśmy się na plażę, aby odpocząć i popływać. Następnie część naszej grupy wyruszyła na zajęcia fakultatywne na smoczej łodzi, reszta grała w piłkę nożną, siatkówkę i koszykówkę. Na koniec, aby wykorzystać resztkę przeznaczonej na ten dzień energii, udaliśmy się na walkę gladiatorów.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od strzelnicy paintballowej, na której oddaliśmy strzały ze stanowisk strzeleckich do tarcz ustawionych w różnych odległościach. Przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie, dzięki któremu odczuliśmy wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej. Doskonaliliśmy dziś techniki pływackie w jeziorze Łęsk. Zagraliśmy w leśną grę terenową o nazwie Bitwa Plemion, podczas której walczyliśmy w lesie o flagi naszych plemion. Rozwiązywaliśmy dziś zagadki zostawione przez Simona, który chciał zaatakować świat. Na szczęście udało nam się je odgadnąć i uratowaliśmy wszystkich.

Power Jump, grupa Pani Aleksandry S.
Dzień dobry w piątek! Od samego rana towarzyszyło nam piękne słońce, więc poszliśmy na plażę, gdzie mieliśmy możliwość kąpieli w jeziorze oraz odpoczynku. Kolejną atrakcją było doskonalenie technik pływania pod okiem ratownika. Następnie poszliśmy na eurobungee, gdzie skakaliśmy na fantastycznych trampolinach niemal do nieba! Po obiedzie wraz z instruktorem wybraliśmy się do lasu na szkołę przetrwania, gdzie dowiedzieliśmy się czym jest survival i jak przetrwać w trudnych warunkach. Na koniec dnia mieliśmy ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski. To był wyśmienity dzień!

Summer Challenge, grupa Pana Mikołaja M.
Nasz dzień zaczęliśmy od pójścia na poligon, na którym odwiedziliśmy takie atrakcje, jak jeżdżenie na quadzie turystycznym po torze, toczenie się w zorbie, jazda samochodem terenowym po piaszczystym odcinku drogi. Po powrocie do ośrodka zagraliśmy w grę terenową Enigma, w której chodziło o to, żeby zaszyfrować zadania dla przeciwnej drużyny i odkodować znalezione przez nas zadanie. Pod koniec dnia udaliśmy się na ognisko, na którym piekliśmy kiełbaski i bawiliśmy się dobrze. Teraz zbieramy siły na kolejny ciekawy dzień!

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii M.
Dziś z samego rana czekała nas wyprawa na poligon. Pierwsze zajęcia, na które dotarliśmy, to zorba, czyli tor przeszkód w wielkiej dmuchanej kuli. Następnie mieliśmy okazję przejechać się pojazdem terenowym firmy Polaris oraz spróbować jazdy na segwayu. Później udaliśmy się na tor off-roadowy, który najpierw pokonywaliśmy jadąc rangerem, a potem quadem, który mogliśmy poprowadzić samodzielnie pod okiem instruktora. Po powrocie do ośrodka i obiedzie odbyły się zajęcia na eurobungee, czyli wielkich trampolinach. Wieczorem odbyło się integracyjne ognisko z pieczeniem kiełbasek, na którym śpiewaliśmy piosenki i graliśmy w różne gry. To był dobry dzień, pełen zabawy i uśmiechu!

Summer Challenge, grupa Pani Julii P.
Dzień zaczęliśmy bardzo aktywnie, od razu po śniadaniu udaliśmy się na poligon. Na początku w zorbie, czyli w wielkiej dmuchanej kuli staczaliśmy się na specjalnym torze. Następnie jeździliśmy na quadach, rangerze oraz segwayu na specjalnie przygotowanych torach. Wszystkie te zajęcia dostarczyły nam dużo adrenaliny. Po takim wysiłku udaliśmy się na plażę, żeby trochę się poopalać i popływać w jeziorze. Zaraz po plaży, mieliśmy grę terenową Błędny Azymut. Nauczyliśmy się używać kompasu i rozwiązywaliśmy wiele ciekawych zagadek. Dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem. Piekliśmy kiełbaski i graliśmy w gry, aby jeszcze lepiej się zintegrować. Dla wszystkich był to bardzo udany dzień.

Summer Challenge, grupa Pani Angeliki P.
Dzień piąty za nami! Rano graliśmy w dwa ognie, a później podjęliśmy dwa wyzwania łucznicze - strzelaliśmy do tarczy ćwicząc swoją celność, a później w czasie Archery Challenge sprawdziliśmy czego się nauczyliśmy. Znaleźliśmy również czas na ożywczą kąpiel w jeziorze! Po południu nauczyliśmy się jeździć na dziwnym rowerze oraz chodzić na szczudłach na zajęciach o nazwie Ale Cyrk! oraz graliśmy w grę francuską przy okazji poznając lepiej historię naszego ośrodka. Wieczorem, po kolacji, wspólnie świętowaliśmy urodziny Stasia.

VIP, grupa Pani Magdaleny M.
Kolejny dzień naszej przygody za nami. Na początku zagraliśmy w podwórkowe gry z różnych części świata. Następnie wyruszyliśmy do lasu, aby poznać podstawy survivalu. Nauczyliśmy się do czego służy puszka survivalowa oraz jak ją zrobić. Co więcej, umiemy już budować prowizoryczne schronienie. Po obiedzie korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na plażę. Na kolejnych zajęciach poznaliśmy budowę łuku i strzały oraz nauczyliśmy się, jak strzelać z łuku. Pod koniec dnia udaliśmy się na nocną grę terenową, która nazywała się Mafia. Naszym zadaniem było wytypowanie sprawcy przestępstwa, które miało miejsce w pewnym włoskim miasteczku.

VIP, grupa Pani Julii O.
Kolejny dzień zabaw na Kulce rozpoczęliśmy wyjściem na poligon, gdzie czekała nas emocjonująca przejażdżka rangerem, a później quadami po specjalnie przygotowanych torach. Turlaliśmy się także w zorbach, czyli wielkich dmuchanych kulach oraz ćwiczyliśmy równowagę na segwayu. Po obiedzie udaliśmy się na plażę, a następnie wypłynęliśmy kajakami turystycznymi w rejs po jeziorze Łęsk. Wieczorem bawiliśmy się świetnie na wirtualnych dywanach.

VIP, grupa Pani Natalii P.
Piątek zaczęłyśmy piłką na opak, w czasie której graliśmy w piłkę nożną nie widząc naszych nóg ani piłki. Następnie wybrałyśmy się na ściankę wspinaczkowa, na której prawie wszyscy dotarli na sam szczyt. Po obiedzie rywalizowaliśmy w strzelaniu. Na kolejnych zajęciach poznaliśmy różne zabawy i gry świata. Wieczorem wyruszyliśmy na grę terenową.

Zabawa Nie z Tej Ziemi, grupa Pani Olgi Dz.
Kolejny dzień w Kulce rozpoczęliśmy od zajęć plastycznych, na których dekorowaliśmy swoje magiczne słoiki. Po zajęciach plastycznych przyszedł czas na dawkę wiedzy o kulturach z całego świata, po części teoretycznej stworzyliśmy swoje wizje kultury w postaci plakatów. Następnie udaliśmy się do kina gwiezdnego na film 3D, a po nim poszliśmy na strzelnicę paintballową, gdzie zorganizowaliśmy turniej na najlepszego strzelca.