RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2022

Turnus VI (19.08-29.08.2022)

Dzień 5 - Kolejne chwile zabawy

Dodany: 2022.08.23

33 Przygody, grupa Pani Anny Z.
Dziś rano oddawaliśmy skoki na trampolinach zwanych eurobungee. Byliśmy zapięci w specjalne uprzęże. Następnie wybraliśmy się na spacer do sąsiedniej miejscowości. Po drodze podziwialiśmy piękno natury. Pływaliśmy dzisiaj rowerami wodnymi, a także byliśmy na plaży, gdzie opalaliśmy się i kąpaliśmy. Wieczorem wyszliśmy do lasu na nocną grę terenową Mafia. Wysłuchaliśmy historii, poszukiwaliśmy podpowiedzi do zagadek, a naszym zadaniem było ich rozwiązanie.

33 Przygody, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć na strzelnicy. Poznaliśmy budowę wiatrówki, postawę strzelecką oraz nauczyliśmy się strzelać do celu. Każdy z nas oddał strzały do tarcz, które następnie zabraliśmy ze sobą na pamiątkę. Następnie wybraliśmy się na wyprawę po leśnej ścieżce, podczas której obserwowaliśmy życie lasu. Bawiliśmy się oraz graliśmy w badmintona. Następnie doskonaliliśmy techniki pływackie pod okiem ratownika wodnego. Korzystając z pogody spędzaliśmy czas na plaży kapiąc się w jeziorze, grając w gry oraz opalając się na plaży. Wieczorem odbyła się Mafia, czyli nocna gra terenową. Był to bardzo aktywny dzień i nie możemy doczekać się kolejnych atrakcji.

Adrenalina, grupa Pani Julii O.
Kolejny dzień kolonii w Kulce rozpoczęliśmy od rejsu kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Następnie wspinaliśmy się po wieży zbudowanej samodzielnie ze skrzynek. Przedobiedni czas umiliło nam plażowanie, a po obiedzie przypominaliśmy sobie podstawy pierwszej pomocy podczas gry Ranny Lotnik. Później uczestniczyliśmy w zabawie Awantura o Wiedzę, a na koniec dnia odbył się seans filmowy w gwiezdnym kinie.

Adrenalina, grupa Pani Magdaleny B.
Korzystając z pięknej pogody dzień rozpoczęliśmy od plażowania. Korzystaliśmy z kąpieliska, a na plaży graliśmy w karty oraz siatkówkę. Po tym aktywnym poranku udaliśmy się na park linowy, w którym każdy z nas kilkukrotnie pokonał trasy o różnym stopniu trudności. Świetnie się bawiliśmy! To była spora dawka adrenaliny. Dzisiaj również udaliśmy się na powierzoną naszej grupie Tajną Misję, podczas której korzystaliśmy w terenie z GPS-u i zbieraliśmy potrzebne nam informacje.

Adrenalina, grupa Pani Roksany P.
Trening czyni mistrza, więc już z samego ranka wybraliśmy się na doskonalić nasze umiejętności pływackie. Potem odbyła się Bitwa Plemion, podczas której mieliśmy za zadanie zdobyć flagę przeciwnika. Zagraliśmy w baloniadę, która była dla nas rozgrzewką przed strzelnicą paintballową. Dzięki temu strzelaliśmy w środek tarczy! Pod koniec dnia nauczyliśmy się szyfrów i sposobów ich rozwiązania, a następnie dwie drużyny miały za zadanie skryć zakodowane wiadomości i odczytać to, co chciała przekazać inna grupa.

BFF, grupa Pani Aleksandry Ch.
Naszą dzisiejszą aktywność rozpoczęła Awantura o Wiedzę, czyli turniej wiedzy, na którym musiałyśmy podczas licytacji wykazać się również refleksem. Później zrelaksowałyśmy się na plaży, na której skorzystałyśmy również z kąpieli w kąpielisku. Podczas część plastycznej dnia wykonałyśmy zdobienie słoików techniką decoupage’u. Techniką quillingu stworzyłyśmy piękne prace na kartkach papieru. Po obiedzie wybrałyśmy się na leśną ścieżkę edukacyjną. Podczas spaceru dowiedziałyśmy się bardzo dużo interesujących rzeczy o przyrodzie. Wtorek zakończyłyśmy ogniskiem, na którym urządziłyśmy gry i zabawy oraz upiekłyśmy kiełbaski.

Gry i Zabawy, grupa Pani Anny M.
Po śniadaniu i posprzątaniu pokoi poszliśmy na plażę, gdzie doskonaliliśmy technikę pływania. Później graliśmy w podchody. Lepsza okazała się drużyna uciekająca, której nie udało się znaleźć drużynie poszukującej. Następnie odpoczywaliśmy po spacerze i zjedliśmy obiad. Spotkaliśmy się też na boisku, gdzie graliśmy w wiele gier, między innymi rybki, ziemniaka i czyje to jest. Wieczorem udaliśmy się na waterball oraz spróbowaliśmy swoich sił jako konstruktorzy. Ten słoneczny dzień był bardzo udany!

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry Ch.
Kolejny dzień spędzony w Hogwarcie rozpoczęliśmy od plażowania. Następnie uczyliśmy się quillingu tworząc przeróżne obrazki na kartkach. Po tych zajęciach rozwijających nasze zdolności manualne zagraliśmy w potterowską edycję Awantury o Wiedzę. Po obiedzie rozegraliśmy niesamowicie emocjonujący mecz quidditcha. Mieliśmy również okazję rozwinąć nasze muzyczne zmysły grając na bum bum rurkach. Na koniec dnia ćwiczyliśmy do naszego występu na Talent Show oraz zagraliśmy w gry integracyjne.

Harry Potter, grupa Pani Angeliki P.
Dzień piąty z nami! Rano byłyśmy na plaży, na której kąpałyśmy się w jeziorze i grałyśmy w gry karciane. Później grałyśmy w magicznie powiększone gry, twistera i chińczyka, oraz ćwiczyłyśmy naszą pamięć na zajęciach z gimnastyki szarych komórek. Poznałyśmy różne mnemotechniki i tworzyłyśmy ciekawe skojarzenia. Po obiedzie odbyła się Akcja Integracja, na której m.in. chodziłyśmy w wielonartach i wielospodniach oraz wspinałyśmy się na ściankę wspinaczkową. Wieczorem zaś odbyły się tańce integracyjne!

Harry Potter, grupa Pani Zuzanny L.
To już piąty dzień naszych kolonii. Rano wybraliśmy się na plażowanie i kąpiele w jeziorze Łęsk. Potem tworzyłyśmy Hogwart ze specjalnych elementów i klocków Lego. Poza tym wzięłyśmy udział w Akcji Integracji, podczas której rywalizowałyśmy w takich konkurencjach jak wielospodnie, wielonarty, rurowce i przeciągnie liny. Po obiedzie przeszłyśmy magiczny test na parku linowym. Dzień zakończył się przygotowywaniami do pokazu talentów. Szykujemy coś naprawdę magicznego!

Kosmiczna Misja, grupa Pani Natalii P.
Wtorek zaczęliśmy wędrówką na poligon, na którym mogliśmy skorzystać z takich atrakcji jak ranger i segway. Po powrocie do ośrodka mieliśmy zajęcia w waterballu. Po obiedzie mieliśmy okazję wypłynąć na nasze jezioro Łęsk rowerkami wodnymi. Wieczorem wybraliśmy się do lasu wziąć udział w grze terenowej Tropami Wodza.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Olgi Dz.
Kolejny dzień na naszym obozie rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon, na którym jeździliśmy segwayem oraz rangerem. Po powrocie wzięliśmy udział w zajęciach, na których wyobrażaliśmy sobie różne kultury wszechświata. Stworzyliśmy na tych zajęciach swoje projekty planety, na której chcielibyśmy mieszkać. Przed kolacją udaliśmy się na strzelnicę paintballową, gdzie zorganizowaliśmy wielki konkurs na najlepszego strzelca. Na zakończenie dnia zagraliśmy w grę terenową, na której podążaliśmy Tropami Wodza. Ten dzień był bardzo aktywny i ciekawy.

Kulka Party, grupa Pani Oliwii M.
Dziś pojechałyśmy na wycieczkę do Mikołajek. Z samego rana, po śniadaniu, wyruszyłyśmy w podróż tropami kosmitów na Mazurach. Na miejscu był czas na zwiedzanie, robienie zdjęć przy różnych charakterystycznych miejscach oraz zakup pamiątek. Po powrocie i po zjedzeniu obiadu udałyśmy się na strzelnicę, aby wypróbować swoich sił w strzelaniu wiatrówkami. Następnie poszłyśmy na plażę, by rozegrać mecz waterpolo, czyli piłkę wodną z użyciem dwóch bramek. To była świetna zabawa. Późnym wieczorem odbyła się nocna gra terenowa Tropami Wodza, na którą udałyśmy się do lasu. To było niesamowite przeżycie.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Dzisiaj po śniadaniu odbyły się mini igrzyska olimpijskie, na których brałyśmy udział w kilku dyscyplinach sportowych. Potem udałyśmy się na tańce z Terpsychorą, z którą poznałyśmy podstawowe układy taneczne. Następnie plażowałyśmy i kąpałyśmy się. Grałyśmy w uno i czytałyśmy książki oraz pływałyśmy w jeziorze Łęsk. Po obiedzie po raz kolejny ćwiczyłyśmy śpiewanie naszego hymnu, bo konkurs zbliża się wielkimi krokami. Następnie zostałyśmy wyposażone w gumowe lance, ubrane w kaski ochronne i rywalizowałyśmy na specjalnej przygotowanej macie, starając się strącić wzajemnie z podestów. Po kolacji miałyśmy takie zajęcia w waterballu, czyli próbowałyśmy utrzymać równowagę w środku kuli umieszczonej na wodzie i miotanej przez boga mórz Posejdona.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Nasz dzień rozpoczął się od mini igrzysk olimpijskich, w czasie których brałyśmy udział w różnych konkurencjach. Następnie odpoczywałyśmy na plaży, pływałyśmy i grałyśmy w różne gry. Wspinałyśmy się na ściankę o różnych poziomach trudności. Podczas zajęć z wychowawcą ćwiczyłyśmy nasz hymn oraz różne układy taneczne. Wieczorem uczyłyśmy się szyfrować wiadomości i zagrałyśmy w grę terenową Enigma.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Piąty dzień zaczęliśmy od mini igrzysk olimpijskich. Zmierzyliśmy się w różnych konkurencjach, aby przekonać się, kto jest najlepszym herosem. Następnie doskonaliliśmy nasze techniki pływackie. Przed obiadem poznaliśmy budowę łuku i strzały oraz prawidłowej postawy strzeleckiej, a następnie wzięliśmy udział w zawodach łuczniczych. Po południu bawiliśmy się wspólnie grając w pomidora i adwokata. Później podczas survivalu nauczyliśmy się jak przefiltrować wodę i jak rozpalić ognisko krzesiwem. Wieczorem odbyły się walki gladiatorów, na których wyposażeni w kaski i lance próbowaliśmy strącić się z podestów.

Obóz Herosów, grupa Pani Magdy K.
Dzień rozpoczęliśmy od mini igrzysk olimpijskich. Wszystkie drużyny herosów zmierzyły się ze sobą w ośmiu konkurencjach, które wyłoniły zwycięzcę. Nasza drużyna Posejdona zajęła drugie miejsce. Następnie udaliśmy się na naukę pływania z ratownikiem oraz plażowanie. Było dużo zabawy i uśmiech nie znikał z naszych twarzy. Przed obiadem mieliśmy również zajęcia na parku linowym, na którym pokonywaliśmy trasy o dwóch stopniach trudności. Mieliśmy dzisiaj również zajęcia z Dionizosem, drugą część teatru, na której przygotowaliśmy własne scenki o różnej tematyce. Dzień zakończyliśmy na zajęciach dance!, dance!, dance! Wraz z panią instruktorką tańczyliśmy ile sił w nogach! Bawiliśmy się znakomicie. Było to idealne zakończenie naszego dnia.

Obóz Herosów, grupa Pani Weroniki W.
Kolejny dzień rozpoczęliśmy od mini igrzysk olimpijskich. Wykonując różne konkurencje sportowe udało nam się zdobyć pierwsze miejsce i tym samym zwyciężyć mini igrzyska. Aby odpocząć, wybraliśmy się na plażę, gdzie korzystaliśmy ze słońca i kąpieli. Jeszcze przed obiadem odbyły się zajęcia Ale Cyrk! Sprawdziliśmy się w konkurencjach cyrkowych. Jeździliśmy dziwnym rowerem i chodziliśmy na szczudłach. Po obiedzie pełni sił śpiewaliśmy ułożony przez nas hymn herosów. Kolejnym punktem naszego dnia były zajęcia plastyczne, podczas których wykonaliśmy biżuterię. Zrobiliśmy bransoletki, pierścionki oraz naszyjniki. Nasz dzień zakończyliśmy obroną Empire Building przed Armią Kronosa. Stoczyliśmy walkę Archery Challenge.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Mateusza P.
Nowy dzień przyniósł nowe wyzwania, przygody i doświadczenia! Dzień rozpoczęliśmy od wypadu na poligon, na którym graliśmy w paintball z innymi obozowymi grupami. Rywalizacja była zaciekła, odnieśliśmy zwycięstwo! Po powrocie do ośrodka posililiśmy się smacznym obiadem i chwilę odpoczęliśmy. Następnie odbyły się zajęcia z survivalu, na których uczyliśmy się radzenia sobie w lesie robiąc schronienie w postaci pałatek wojskowych. Po kolacji odbyła się nocna gra terenowa Tropami Wodza, a na jej koniec czekała nas słodka niespodzianka. Pełni wrażeń udaliśmy się na zasłużony odpoczynek z głową pełną myśli, co nam przyniesie kolejny dzień.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Zuzanny C.
Wtorek rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Osoby, które miały wykupiony fakultatywny Pakiet Aktywny przejechały się wspólnie z instruktorem segwayem oraz quadem i rangerem. Najlepszą atrakcją była zorba, czyli duża kula do której wchodziliśmy i toczyliśmy się z górki. Na koniec naszej poligonowej przygody rozegraliśmy dwie potyczki paintballowe. Nasza taktyka była bardzo przemyślana i wystrzeliliśmy 300 kulek w przemyślany sposób! Po obiedzie wybraliśmy się na zajęcia z pierwszej pomocy. W drugiej części zajęć zagraliśmy w Rannego Lotnika, który idealnie sprawdził nabyte przez nas umiejętności. Wieczorem wybraliśmy się na nocną grę Tropami Wodza. Świetliki, które były wywieszone, pozwoliły nam znaleźć prawidłową trasę. Szukaliśmy zagadek, które były wywieszone w lesie i wspólnie odpowiadaliśmy na pytania zadane przez instruktora.

Dzień był pełen wrażeń. Od razu po śniadaniu wyruszyliśmy na poligon. Tam zaczęła się prawdziwa, militarna zabawa. Na początku rozegraliśmy grę paintballową. Na specjalnym polu, ubrani w kombinezony i ochraniacze, schowani za bunkrami, strzelaliśmy do przeciwników z markerów pełnych kolorowych kulek z farbą. Potem na czas przechodziliśmy wojskowy tor przeszkód. Przeskakiwaliśmy opony, przechodziliśmy po drewnianych równoważniach i sprawdzaliśmy się w innych zadaniach. Po powrocie odpoczywaliśmy i zjedliśmy pyszny obiad, po którym wzięliśmy udział w walkach gladiatorów używając miękkiej broni i kasków. Następnie nauczyliśmy się strzelać do celu z łuku i szlifowaliśmy tę umiejętność.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Pauliny B.
Nasze dzisiejsze przygody rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon. Tam czekał na nas test w postaci wojskowego toru przeszkód, na którym mogliśmy sprawdzić swoją sprawność i zwinność. Następnie udaliśmy się na survival, w czasie którego dowiedzieliśmy się, jak korzystać z racji żywnościowych i nauczyliśmy się wykonywać kamuflaż. Tego dnia czekał na nas również sprawdzian celności podczas zajęć z użyciem wiatrówek.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Adrianny H.
Dzisiaj po śniadaniu autokarem o kosmicznym wyglądzie wyjechaliśmy na wycieczkę śladami UFO na Mazurach. Zwiedziliśmy Mikołajki i najciekawsze miejsca z związane z kosmitą Yazrumem. Po powrocie plażowaliśmy, kąpaliśmy się w jeziorze oraz budowaliśmy zamki z piasku. Spędziliśmy czas na zabawie w wirtualnym świecie magicznych dywanów. Graliśmy w piłkę nożną, tenisa i rozwiązywaliśmy quiz wygenerowany przez komputerowy projektor. Pod koniec dnia spotkaliśmy się na ognisku z pieczeniem kiełbasek. Było pysznie!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Gabrieli O.
Z samego rana każdy z nas pokonał dwa poziomy trudności parku linowego, niższą i wyższą trasę. Niektórzy nawet po kilka razy. Po nim porozmawialiśmy trochę o ekologii. Przed obiadem ćwiczyliśmy naszą celność, strzelając z markerów paintballowych do tarcz. Po południu pływaliśmy w jeziorze i graliśmy w siatkówkę. Na wieczór poszliśmy na najbardziej zakręconą atrakcję ośrodka, czyli żyroskop. To było niesamowite przeżycie.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Kai B.
Po śniadaniu na pół dnia wyjechaliśmy na wycieczkę do Mikołajek. Odwiedzaliśmy miejsca, które polecił nam ukryty w Kulce kosmita Yazrum. Przy okazji przeżyliśmy masę wrażeń. Po tak emocjonującym czasie poszliśmy na odpoczynek na plażę pod okiem ratowników. Zaraz po wizycie nad jeziorem mieliśmy zajęcia malowania w chmurach oraz bawiliśmy się gigantycznymi bańkami mydlanymi. Na koniec dnia udaliśmy się na wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Power Jump, grupa Pani Magdaleny M.
Jesteśmy w samym środku naszej kulkowej przygody. Pierwszą dzisiejszą atrakcją była wyprawa smoczą łodzią po pięknym jeziorze Łęsk. Następnie skakaliśmy bardzo wysoko na eurobungee. Korzystając z pięknej pogody wybraliśmy się również na plażę. Tam świetnie się bawiliśmy pływając w wodzie. Również dzisiaj w czasie gry terenowej pomogliśmy odzyskać tron Królowi Julianowi. To był wspaniały dzień. Nie możemy się doczekać, co przyniesie nam jutro!

Summer Challenge, grupa Pani Emilii S.
Naszymi pierwszymi zajęciami dzisiaj było dziś strzelanie z łuków, co dostarczyło nam wielu wrażeń. Pokazało nam to, że strzelanie nie jest takie trudne, jak nam się to na początku wydawało. Następnie udaliśmy się na wycieczkę wodną kajakami turystycznymi oraz skakaliśmy na eurobungee. Później odbyły się gry i zabawy ruchowe oraz ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Summer Challenge, grupa Pani Kariny Z.
Rano udaliśmy się na żyroskop, gdzie mieliśmy prawdziwie kosmiczne szkolenie dla astronautów. Następnie rozegraliśmy mecz koszykówki oraz turniej piłki nożnej. Przed obiadem udaliśmy się na wyprawę rowerkami wodnymi po jeziorze, a po niej udaliśmy się na park linowy. Na koniec czekało nas ognisko z zabawami oraz pieczeniem kiełbasek.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny Sz.
W naszym kolejnym dniu po śniadaniu wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową. Do przejścia były cztery poziomy trudności. Później odwiedziliśmy jezioro Łęsk i pływaliśmy na kajakach jednoosobowych. Następnie zagraliśmy w baloniadę. Po obiedzie przyszedł czas na Archery Challenge. Stoczyliśmy walkę łuczników i broniliśmy swoich fortec. Następnie rozegraliśmy mecz piłki nożnej. Wieczorem przyszedł czas na integracyjne ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii P.
Dzisiejszy słoneczny poranek rozpoczęliśmy od świetnej zabawy na wirtualnych dywanach, podczas której mieliśmy do wyboru wiele gier. Popołudnie spędziliśmy pływając po jeziorze na smoczej łodzi. Kolejną atrakcją dnia było wchodzenie na szczyt ścianki wspinaczkowej. Na sam koniec dnia czekało na nas ognisko z pieczeniem kiełbasek.

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny S.
Piątego dnia naszej kolonii wybraliśmy się na poligon, gdzie czekały na nas niezwykle ciekawe atrakcje, czyli przejażdżka quadem, off road pojazdem ranger, segway oraz toczenie się specjalnym torem wewnątrz dmuchanej kuli. Po powrocie równie dobrze bawiliśmy się podczas zajęć łuczniczych. Następnie pływaliśmy kajakami turystycznymi, a wieczorem poszliśmy do pobliskiego lasu zagrać w grę terenową Mafia.

VIP, grupa Pani Aleksandry Z.
Wtorkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo aktywnie. Wyszliśmy na poligon, gdzie po przejściu trasy czekała na nas masa atrakcji, takich jak przejażdżka quadem, rangerem i segwayem oraz zorba, podczas której wchodziliśmy do wielkiej dmuchanej kuli i toczyliśmy się po specjalnym torze. Po powrocie poszliśmy na plażę, aby odpocząć i zrelaksować się w promieniach pięknego słońca. Tam zagraliśmy również w waterpolo, czyli piłkę w wodzie. Naszą energię wykorzystaliśmy skacząc na eurobungee, próbując wzbić się wysoko ponad ziemię. Wieczorem czekało na nas ognisko. Zjedliśmy pyszne kiełbaski, śpiewaliśmy i bawiliśmy się w różne gry. To było idealne zakończenie dnia!

VIP, grupa Pani Oliwii M.
Aktywny dzień rozpoczęliśmy blokami zajęć na poligonie. Pokonaliśmy trudny tor na segwayach oraz quadach, odbył się off road rangerem oraz stoczyliśmy się specjalnym torem w środku wielkiej dmuchanej kuli - zorby. Po obiedzie rozegraliśmy wodną rozgrywkę piłki ręcznej podczas zajęć waterpolo, później zagraliśmy w siatkówkę, a dzień zakończyliśmy klimatycznym ogniskiem, na którym upiekliśmy kiełbaski.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Kolejny dzień już za nami! Rozpoczęliśmy go od wyjścia na poligon, na którym skorzystaliśmy z wielu atrakcji, między innymi jeździliśmy quadem, staczaliśmy się w zorbie czy pokonaliśmy tor przeszkód seqwayem. Następnie udaliśmy się popływać kajakami, na których wybraliśmy się na tajemnicze drugie dno. Było ekstra! Kolejnym punktem naszego dnia była gra w piłkę na opak, podczas której mieliśmy założone specjalne stroje utrudniające nam śledzenie piłki. Było bardzo śmiesznie! Dzień zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami.