RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2022

Turnus VI (19.08-29.08.2022)

Dzień 6 - Przygody gwarantowane!

Dodany: 2022.08.24

33 Przygody, grupa Pani Anny Z.
Dziś rano podzieliliśmy się na dwie grupy. Część z nas wykonywała prace plastyczne, w tym samym czasie w ramach fakultatywnego Pakietu Aktywnego pozostała część wybrała się na wyprawę smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. Następnie wszyscy poszliśmy na plażę i pod opieką ratownika doskonaliliśmy techniki pływackie. Wzięliśmy udział w Awanturze o Wiedzę. Mogliśmy poczuć się jak uczestnicy teleturnieju i wykazać się wiedzą w wielu dziedzinach. Po obiedzie chodziliśmy po parku linowym. Każdy z nas odbył szkolenie naziemne i miał okazję przejść dwie trasy o różnym poziomie trudności. Kolejną atrakcją, z jakiej skorzystaliśmy, był waterball. Próbowaliśmy utrzymać równowagę na wodzie w dmuchanej kuli na wodzie. Wieczorem stoczyliśmy walki gladiatorów. Wyposażeni w kaski ochronne próbowaliśmy wzajemnie strącić się z podestów za pomocą gumowej lancy.

33 Przygody, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od Awantury o Wiedzę. Podzieleni na drużyny licytowaliśmy pytania, na które odpowiadaliśmy. Była to bardzo dobra rozgrzewka umysłu przed całym dniem. Następnie korzystając z uroków jeziora Łęsk i pięknej pogody wybraliśmy się na plażę. Chłodziliśmy się w jeziorze oraz plażowaliśmy. Następnie przyszedł czas na zajęcia cyrkowe, podczas których nauczyliśmy się chodzić na szczudłach oraz jeździć dziwnym rowerem o nietypowym napędzie. Podczas gry Tajna Misja nauczyliśmy się obsługi GPS-u, za pomocą którego odnajdywaliśmy ukryte w ośrodku zagadki. Wyposażeni w łuk, maskę oraz bezpieczne strzały zakończone gąbką wzięliśmy udział w starciu łuczników. Był to dzień pełen przygód i atrakcji.

Adrenalina, grupa Pani Julii O.
Wyprawa na poligon rozpoczęła nasz nowy dzień kolonii. Rozegraliśmy tam emocjonującą grę paintballową, staczaliśmy się w zorbie, czyli wielkiej dmuchanej kuli, pokonywaliśmy quadami specjalnie przygotowany tor i ćwiczyliśmy równowagę na segwayu. Po powrocie do ośrodka część z nas ruszyła na zajęcia fakultatywne odbywające się na smoczej łodzi, podczas gdy reszta grupy plażowała i kąpała się w jeziorze. Następnie uczyliśmy się posługiwać różnymi szyframi. Zdobytą wiedzę wykorzystaliśmy podczas gry terenowej.

Adrenalina, grupa Pani Magdaleny B.
Środę rozpoczęliśmy porannym spacerem leśnymi ścieżkami wiodącymi na nasz poligon. Tam czekała na nas cała masa atrakcji. Pierwszą z nich był przejazd quadami po przygotowanym specjalnie dla nas torze. Następnie przeszliśmy na stanowisko zorbingu. Bardzo spodobała nam się ta forma pracy zespołowej. Kolejnym wyzwaniem było pokonanie toru przeszkód segwayem. Fakultatywną atrakcją na poligonie była jazda rangerem. To były dla nas ekstremalne doświadczenia. Po powrocie z poligonu udaliśmy się na plażę, gdzie część z naszej grupy, korzystając z zajęć fakultatywnych, wzięła udział w regatach smoczych łodzi, a część korzystała z kąpieliska. Dzień zakończyliśmy zajęciami ze strategii i taktyki zielonej, a zdobytą wiedzę przećwiczyliśmy później w praktyce.

Adrenalina, grupa Pani Roksany P.
Dzisiaj wyruszyliśmy na poligon. W terenowych warunkach przejechaliśmy się quadami, stoczyliśmy się z pagórka w przeźroczystej zorbie, pokonaliśmy tor na segwayach oraz strzelaliśmy na zajęciach z paintballu. Po powrocie do ośrodka wyruszyliśmy do naszego plażowego azylu, czyli nad jezioro Łęsk. Stworzyliśmy grupowe flagi, a wieczorem poturlaliśmy się w orzeźwiającym basenie w waterballach.

BFF, grupa Pani Aleksandry Ch.
Środę rozpoczęłyśmy spokojnie. Na początku zorganizowałyśmy sobie pilnik, na którym odbyły się gry i zabawy oraz rysowanie i kolorowanie. Następnie na zajęciach Kultury Świata zapoznałyśmy się z kulturami wywodzącymi się z różnych kontynentów i stworzyłyśmy plakaty. Po obiedzie poszłyśmy na plażę. Później uczyłyśmy się chodzić na szczudłach i wzięłyśmy udział w turnieju oraz nauczyłyśmy się jeździć na dziwnym rowerze. Zajęcia Ale Cyrk! dały nam wiele radości. Po kolacji zorganizowałyśmy Wieczór Rozrywkowy, na którym świetnie się bawiłyśmy.

Gry i Zabawy, grupa Pani Anny M.
Dzisiejszy słoneczny dzień był bardzo aktywny. Rano graliśmy w gry karciane i planszowe. Poszliśmy też na plażę, aby popływać. Po obiedzie czekała na nas bardzo ciekawa atrakcja, czyli ścianka wspinaczkowa. Wielu z nas udało się pokonać wszystkie cztery poziomy trudności. Przed kolacją braliśmy udział w Akcji Integracji i spróbowaliśmy swoich sił w chodzeniu w wieloosobowych nartach i spodniach oraz budowaliśmy konstrukcje z gigantycznych klocków. Wieczorem graliśmy w różne gry zespołowe: zbijaka, pif-paf i mafię. To był super dzień!

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry Ch.
Szósty dzień rozpoczęliśmy od lekcji eksperymentów z prof. Snape’em. Robiliśmy ciecz nienewtonowską, eliksiry, a na koniec nastał wielki wybuch. Po tych zajęciach kończyliśmy nasze prace z quillingu. Następnie część grupy, która wykupiła Pakiet Aktywny, udała się na smoczą łódź. Reszta odpoczywała na plaży, korzystając z kąpieliska. Po obiedzie zagraliśmy w trzecią grę terenową polegającą na odnalezieniu horkruksów. Zwyciężył dom Ravenclow. Mieliśmy również możliwość zrobienia bransoletek przyjaźni ze sznurków syntetycznych. Na koniec dnia zrobiliśmy swoją grupową mini dyskotekę.

Harry Potter, grupa Pani Angeliki P.
Dzień szósty zdecydowanie zaczął się kolorowo, a dokładnie od malowania w chmurach! Tworzyłyśmy nasze portrety na specjalnej folii rozwieszonej na dworze oraz puszczałyśmy i łapałyśmy wielkie bańki mydlane. Później odbył się czarodziejski klub pojedynków, na którym odgrywałyśmy scenki i rozmawiałyśmy o zaklęciach. Oprócz tego byłyśmy na plaży, na której grałyśmy w różne gry i pływałyśmy w jeziorze. Po obiedzie odbył się Magiczny Testy Wiedzy oraz wybrałyśmy się na poszukiwania horksuksów. Na tych zajęciach nauczyłyśmy się również posługiwać kompasem. Wieczorem dobrze bawiłyśmy się w swoim towarzystwie grając w kalambury.

Harry Potter, grupa Pani Zuzanny L.
Magiczny szósty dzień rozpoczęłyśmy od czytania fragmentów książek o Harrym Potterze i wspólnych zabaw. Tworzyłyśmy bransoletki przyjaźni, które od teraz są identyfikatorami naszego domu. Później wybrałyśmy się na poszukiwanie horkruksów. Wszystkim nam udało się zdobyć wszystkie i pokonać Tego, Którego Imienia Nie Wolno Wymawiać. Po południu wyczarowałyśmy stworka z masy solnej. Każda z nas ma teraz swojego Zgredka. Wieczór spędziłyśmy na tanecznym i magicznym treningu do zbliżającego się Talent Show.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Natalii P.
Środę rozpoczęliśmy wycieczką śladami UFO na Mazurach. W tym celu wybraliśmy się do Mikołajek, aby odkryć miejsca związane z kosmitami. W tym celu posługiwaliśmy się specjalną mapa UFO. Po obiedzie wybraliśmy się na plażę i skorzystaliśmy z kąpieli. Następnie mieliśmy warsztaty z wrażliwości estetycznej, na których wykonaliśmy naprawdę interesujące prace plastyczne. Wieczorem mieliśmy niesamowity seans filmowy w naszym kinie sferycznym.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Olgi Dz.
Środę rozpoczęliśmy od wyjazdu do Mikołajek w poszukiwaniu śladów UFO. Zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc oraz przeszliśmy spacerkiem po rynku, gdzie mieliśmy czas na zakup pamiątek. Po powrocie do Kulki udaliśmy się na zajęcia plastyczne, na których tworzyliśmy zamknięte w słoiku wrażenia związane z kosmitami. Następnie zagraliśmy w mafię oraz siatkówkę. Po kolacji zagraliśmy w piłkę nożną oraz zorganizowaliśmy baloniadę, która przysporzyła nam wiele pozytywnych emocji.

Kulka Party, grupa Pani Oliwii M.
Wspinaczka w parku linowy to zajęcia, którymi rozpoczął się ten piękny, słoneczny dzień. Każda z nas miała możliwość pokonania dwóch poziomów trudności. Większości z nas poszło to bez trudności. Następnie udałyśmy się na plażę, aby pływać w jeziorze i opalać się. Taką pogodę musiałyśmy wykorzystać. Później grałyśmy w różne gry, m.in kalambury, czółko czy uno. Po obiedzie odbyła się rozgrywka laserowego paintballu. To było coś niesamowitego! Laserowa broń, automatyczne opaski, zbudowane przez nas bunkry, to wszystko stworzyło świetną atmosferę do gry. Wieczorem na zakończenie dnia odbyło się Plaża Party, czyli dyskoteka na plaży z wykorzystaniem kolorowych proszków.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Po śniadaniu odbyły się zajęcia z survivalu, na których poznałyśmy rodzaje stosów ogniskowych oraz nauczyłyśmy się, jak posługuje się krzesiwem. Następnie zagrałyśmy w tabu. Udałyśmy się na zajęcia z doskonalenia technik pływackich, podczas których poznałyśmy podstawowe style pływackie. Po obiedzie poszłyśmy na zajęcia, na których poznałyśmy, czym jest sztuka ozdabiania znana jako decoupage i nauczyłyśmy się ją stosować na greckich wazach. Następnie zagrałyśmy w czółko. Po kolacji miałyśmy ognisko z książką Riordana.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
To był kolejny niesamowity dzień. Rano pokonałyśmy park linowy o dwóch różnych trudnościach. Następnie poszłyśmy na plażę, by pod okiem ratownika doskonalić techniki pływackie. Uczestniczyłyśmy w warsztatach teatralnych, gdzie poznałyśmy ciekawe ćwiczenia aparatu mowy i dowiedziałyśmy się wielu przydatnych rzeczy. Wieczorem zasiadłyśmy z innymi herosami przy ognisku czytając historie zawarte w naszych ulubionych książkach.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Rano odbyły się warsztaty taneczne, podczas których nauczyliśmy się kilku układów, a także przypomnieliśmy sobie nasze ulubione: skrzypka i belgijkę. Później na zajęciach teatralnych, podzieleni na grupy, przedstawiliśmy napisane przez nas sztuki. Korzystając z ładnej pogody plażowaliśmy i zażywaliśmy kąpieli w jeziorze. Po obiedzie odbyliśmy trening władania mieczem oraz nauczyliśmy się pozycji i poruszania się w trakcie walki, a także odbył się turniej. Następnie graliśmy wspólnie w terra motto, a także węzeł gordyjski. Wieczorem odbyło się ognisko z czytaniem książek Ricka Riordana.

Obóz Herosów, grupa Pani Magdy K.
Dzień rozpoczęliśmy od treningu łuczniczego z Artemidą. Następnie udaliśmy się na trening szarych komórek, czyli ćwiczenie naszej pamięci. Nauczyliśmy się, jakie są techniki zapamiętywania i jak przebiega sam proces. Rozwiązaliśmy też zadania, które pomogły nam lepiej przyswoić tę wiedzę. Przed obiadem udaliśmy się na próbę generalną naszego hymnu, ponieważ po nim odbył się konkurs, który wyłonił zwycięzcę. Kolejnymi zajęciami było karaoke. Każdy z nas miał okazję wybrać utwór i go zaśpiewać. Pograliśmy dzisiaj również w różne gry grupowe, jak beczka oraz pif paf. Dzień zakończyliśmy na wspólnym herosowym ognisku, na którym czytaliśmy fragmenty książek o Percym Jacksonie. To był bardzo intensywny i udany dzień.

Obóz Herosów, grupa Pani Weroniki W.
Kolejny piękny dzień za nami. Rozpoczęliśmy go od ćwiczenia naszego hymnu. Później wyruszyliśmy na ściankę wspinaczkową, gdzie sprawdzaliśmy swoje umiejętności na wysokościach. Korzystając ze słonecznej pogody poszliśmy na plażę, gdzie pływaliśmy i świetnie się bawiliśmy. Odbyły się także zajęcia z survivalu, na których poznaliśmy podstawowe pojęcia z tym związane. Stworzyliśmy miejsce schronienia. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z książką o naszym Percym. Czytaliśmy ulubione jej fragmenty.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Mateusza P.
Kolejny dzień naszego obozu zaczęliśmy od porannych porządków. Gdy w naszych namiotach już lśniło, poszliśmy na spacer po lesie, gdzie odkrywaliśmy piękno natury. Następnie udaliśmy się na lekcję survivalu. Tym razem uczyliśmy się zdobywać wodę oraz obsługiwać krzesiwo, aby rozpalić ogień. Po obiedzie udaliśmy się na kolejną rozgrywkę paintballową, z każdym dniem gramy coraz lepiej. Następną atrakcją była lekcja łucznictwa. To była kolejna okazja, podczas której mogliśmy poćwiczyć naszą celność. Na koniec dnia zagraliśmy w gry zespołowe.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Zuzanny C.
Dzień rozpoczęliśmy od plażowania nad jeziorem Łęsk. Pogoda bardzo nam sprzyjała, więc świetnie spędziliśmy czas bawiąc się w swoim towarzystwie. Następnie wybraliśmy się na karaoke. Wszyscy wspólnie śpiewaliśmy znane nam piosenki, a nawet zorganizowaliśmy konkurs na najlepszego śpiewaka. Po obiedzie odbył się survival, na którym dowiedzieliśmy się, jakie istnieją stosy ogniskowe oraz w jaki sposób pozyskać i przefiltrować wodę w trudnych warunkach. Wieczorem odbyła się nocna gra paintballowa, która dostarczyła nam wiele emocji.

Środę rozpoczęliśmy tradycyjnie od porannego rozruchu. Następnie wzięliśmy udział w kilku grach i zabawach integracyjnych. Później udaliśmy się na plażę, aby skorzystać z pięknej pogody i uroków jeziora Łęsk. Potem wyszliśmy do lasu na kolejne zajęcia z survivalu. Poznaliśmy zasady kamuflażu oraz zawartość racji żywnościowych. Po pysznym obiedzie, zagraliśmy w fabularyzowaną grę terenową Szpion. Następnie udaliśmy się na wyprawę rowerami wodnymi po jeziorze Łęsk. W godzinach wieczornych odbijaliśmy razem piłkę do siatkówki.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Pauliny B.
Dzień zaczął się od plażowania i korzystania z kąpieli słonecznych. Następnie udaliśmy się na zajęcia, na których nauczyliśmy się strzelać z łuku i zorganizowaliśmy konkurs strzelecki wewnątrz naszej grupy. Po obiedzie zagraliśmy również w Szpiona, czyli w grę fabularyzowaną, podczas której naszym zadaniem było pokonanie marszałka w grupie przeciwnej. Tego dnia pływaliśmy również kajakami turystycznymi i mogliśmy zobaczyć dalsze zakątki naszego jeziora.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Adrianny H.
Środę rozpoczęliśmy zajęciami wodnymi. Pływaliśmy kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Pani ratownik opowiedziała nam różne historie związane z okolica. Potem wybraliśmy się do lasu i poznaliśmy różne rodzaje survivalu. Wraz z panem instruktorem zbudowaliśmy schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Po drugim śniadaniu graliśmy w mega gry. Najbardziej podobał nam się twister. Zajmowaliśmy pola oznaczone kolorami wylosowane przez prowadzącego. Mistrzem gibkości została Gosia. Po obiedzie wybraliśmy się na seans filmowy, a część grupy na zajęcia fakultatywne. Graliśmy również w mafię w miasteczku, próbując wyeliminować innych uczestników. Na koniec dnia przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie, dzięki czemu czuliśmy się jak podczas startu rakiety kosmicznej.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Gabrieli O.
W tę słoneczna środę udaliśmy się poza ośrodek na wspaniałą wycieczkę śladami Yazruma, czyli kosmicznego przybysza z planety Ukkla. W Mikołajkach naszym zadaniem, bo to był cel naszej podróży, było udokumentowanie kilku miejsc z raportu naszego przyjaciela. Udało się nam całkiem sprawnie, więc nie zabrakło czasu na lody i zakup małych pamiątek, które zabierzemy ze sobą do domu. Po wycieczce stoczyliśmy Bitwę Plemion. Zbierając flagi walczyliśmy o totem. Potem udaliśmy się na wyścigi smoczych łodzi, a wieczorem obejrzeliśmy film 3D w gwiezdnym kinie, idealny na zrelaksowanie się po tak intensywnym dniu.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Kai B.
Dzień zaczęliśmy wyprawą rowerkami wodnymi po jeziorze. Następnie odbyły się zajęcia na magicznych dywanach, które jak sama nazwa mówi były magiczne i z ich pomocą mogliśmy zagrać w różne, ciekawe gry. Następnie na eurobungee próbowaliśmy sięgnąć nieba, oczywiście pod czujnym okiem instruktora. Po obiedzie byliśmy na plaży, a potem obejrzeliśmy film. Na koniec dnia poznawaliśmy tajniki chemii poprzez przeróżne doświadczenia, świetnie się przy tym bawiąc.

Power Jump, grupa Pani Magdaleny M.
Za nami już szósty dzień kolonii. Od samego rana mieliśmy dużo atrakcji. Najpierw poszliśmy na ściankę wspinaczkową. Każdemu z nas poszło świetnie. Następnie czekały na nas zajęcia wodne. Doskonaliliśmy techniki pływackie oraz opalaliśmy się na plaży. Po obiedzie wspinaliśmy się na wieżę ze skrzynek, którą sami budowaliśmy. Na koniec dnia stworzyliśmy swoje własne gniotki. Kolejny dzień pełen atrakcji zaliczony.

Summer Challenge, grupa Pani Emilii S.
Nasz dzień rozpoczęliśmy wyprawą na poligon. Czekała nas super zabawa. Najpierw byliśmy na zorbie, czyli toczyliśmy się po specjalnym torze w dmuchanej kulą oraz jeździliśmy quadami. Następnie odbyły się zajęcia z jazdy na segwayu oraz rangerze. Po obiedzie uczyliśmy się strzelać z wiatrówki sprężynowej. Okazało się, że strzelanie jest bardzo fajne i mamy bardzo celne oko. Wieczorem odbył się seans filmowy, który dostarczył nam wielu emocji.

Summer Challenge, grupa Pani Kariny Z.
Dzień był bardzo aktywny. Udaliśmy się na poligon, gdzie jeździliśmy segwayem i rangerem. Przekonaliśmy się, co to zorba i przejechaliśmy się quadami. Później osoby z wykupionym pakietem fakultatywnym Mega Paintball udały się na trening snajperski i następnie rozegrały dwa starcia.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny Sz.
W środę po śniadaniu wybraliśmy się na poligon. Jeździliśmy rangerem, czyli pojazdem z napędem na cztery koła oraz pojazdem elektrycznym segway. Kolejną atrakcją była jazda quadem po specjalnie przygotowanym torze oraz toczenie się w zorbie. Po obiedzie przyszedł czas na gry pstrykające fanty oraz mafia. Po kolacji braliśmy udział w walkach sumo przebrani w zabawne stroje zapaśników. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia pełnego atrakcji.

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii P.
Dzisiejszy dzień był pełen atrakcji. Spędziliśmy go między innymi na poligonie korzystając z takich atrakcji jak zorba, ranger, quady oraz segway. Bawiliśmy się świetnie! Później wzięliśmy udział w wielu grach i zabawach integracyjnych. Następnie po obiedzie udaliśmy się na wieczór filmowy, który odbył się w Cool Clubie. Na zakończenie dnia rozegraliśmy pojedynek w mafię oraz w uno.

Summer Challenge, grupa Pani Pauliny S.
Szósty dzień naszej kolonii rozpoczęliśmy od układania wieży. Ubrani w specjalną uprząż układaliśmy skrzynki, jednocześnie się na nie wspinając. Poszło nam to świetnie! Następnie poszliśmy na plażę, gdzie graliśmy w waterpolo, czyli wodną grę zespołowa, pływaliśmy i opalaliśmy się. Później odbyły się zajęcia eurobungee, a po nich część z nas wybrała się na zajęcia fakultatywne na smoczych łodziach. W tym czasie druga część naszej grupy grała w gry planszowe i siatkówkę. Wieczorem spotkaliśmy się jeszcze wszyscy razem, aby zagrać w naszą ulubioną grę mafia w miasteczku.

VIP, grupa Pani Aleksandry Z.
Szósty dzień kolonii rozpoczęliśmy od zajęć na strzelnicy paintballowej, na której strzelaliśmy kulkami z farbą do tarcz i stoczyliśmy turniej o tytuł najlepszego strzelca. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie kąpaliśmy się w jeziorze, bawiliśmy na plaży i miło spędzaliśmy czas korzystając z przepięknej, słonecznej pogody. Później przyszedł czas na ściankę wspinaczkową. Pokonywaliśmy cztery tory o różnych stopniach trudności, wspinając się na sam szczyt i bijąc swoje rekordy. Wieczorem integrowaliśmy się w grupie, graliśmy w piłkę oraz gry towarzyskie. Miło spędzaliśmy czas w swoim gronie.

VIP, grupa Pani Oliwii M.
Środę zaczęliśmy od zajęć z łucznictwa, nauczyliśmy się budowy łuku, poprawnej postawy strzeleckiej oraz mieliśmy okazję strzelać do słomianych tarcz. Następnie rozegraliśmy mecz siatkówki oraz poszliśmy na plażę popływać i grać w gry. Po obiedzie weszliśmy na dwa tory parku linowego. Dzień zakończyliśmy super zabawami integrującymi grupę.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Szósty dzień już za nami! Rozpoczęliśmy go od turnieju siatkówki, następnie udaliśmy się na strzelnicę paintaballową, na której mogliśmy doszkolić swoją celność strzelając markerami do wyznaczonej tarczy. Następnie udaliśmy się na plażę, by schłodzić się w jeziorze. Po obiedzie wzięliśmy udział w waterpolo. Kolejnym punktem naszego dnia było eurobungee, na którym oddawaliśmy skoki na trampolinie w specjalnych uprzężach. Dzień zakończyliśmy w Strefie UFO, w której poznaliśmy niektóre tajemnice kosmitów.