RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus I (24.06-04.07.2023)

Dzień 5 - Słoneczna środa na Kulce

Dodany: 2023.06.28

Za nami kolejny udany dzień. Pogoda nas nie zawiodła, więc skorzystaliśmy z plaży, kajaków, gier terenowych w lesie i wielu innych atrakcji, które najlepiej smakują w pełnym słońcu. To jeszcze nie połowa kolonii, a już tyle się wydarzyło!

Adrenalina, grupa Pani Aleksandry Ch.
Środę rozpoczęliśmy od nauki posługiwania się wiatrówką sprężynową oraz poznaliśmy postawy strzeleckie, po czym mogliśmy przystąpić do strzelania do tarcz z punktami. Następnym zadaniem było utrzymanie równowagi w środku dmuchanej kuli umieszczonej na wodzie. Przed obiadem przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie, mogliśmy poczuć podobne wrażenie do odczuwalnego podczas startu rakiety kosmicznej. Natomiast po obiedzie zmierzyliśmy się podczas licytacji pytań, była to pełna emocji rozgrywka. Na wieczór wybraliśmy się na imprezę na Poziomie X, na której śmiechu i tańca nie było końca.

Adrenalina, grupa Pani Emilii K.
Ten dzień rozpoczęliśmy wspaniale! Część naszej grupy udała się na fakultatywną wycieczkę do Olsztyna, a część od razu po śniadaniu rozpoczęła zabawy na ćwiczenie pamięci. Zaraz po rozgrywce w bystre oko udaliśmy się na plażę, gdzie z pięknym widokiem na jezioro zagraliśmy kilka partyjek kart. Po obiedzie mieliśmy szansę nauczyć się strzelać z wiatrówki, a przed kolacją cofnęliśmy się do starożytnego Rzymu i stoczyliśmy walki gladiatorów. Ten niesamowicie rozrywkowy dzień zakończyliśmy imprezą taneczną na Poziomie X.

Adrenalina, grupa Pani Julii M.
Dzisiaj sprawdziliśmy się w jeździe na quadach. Nauczyliśmy się również tego, czym jest azymut i jak odczytywać kierunki z kompasu podczas gry terenowej. Następnie usiłowaliśmy utrzymać równowagę na wodzie, będąc w środku dmuchanych kul. Na kolejnych zajęciach budowaliśmy nosze, które przydały się w czasie gry terenowej. Ten udany dzień zakończyliśmy nauką strzelania z łuków.

Adrenalina, grupa Pani Pauliny S.
Piątego dnia naszej kolonii wybraliśmy się na plażę oraz graliśmy w różnego rodzaju gry zespołowe. Rano niektórzy udali się na fakultatywną wycieczkę do Olsztyna. Po obiedzie wszyscy razem poszliśmy na zajęcia ze strzelania z łuku, podczas których poznaliśmy budowę łuku i strzały, nauczyliśmy się jak przyjąć prawidłową podstawę strzelecką i celnie wykonać strzał. Następnie próbowaliśmy utrzymać równowagę będąc w środku dmuchanej kuli umieszczonej w wodzie, a na koniec dnia wykorzystaliśmy wiedzę i umiejętności zdobyte podczas zajęć z łucznictwa grając w grę Archery Challenge.

BFF Extra, grupa Pani Katarzyny W.
Dzień rozpoczęłyśmy bawiąc się w kulach wodnych. Było to małe wyzwanie dla nas, ale oczywiście poradziłyśmy sobie bez problemu! Później byłyśmy w tajnej Strefie UFO. Było to ciekawe doświadczenie. Oprócz tego, śmiało możemy powiedzieć, że po dzisiejszych zajęciach teatralnych, mamy sporo doświadczenie aktorskie. Pomogły nam ćwiczenia przygotowane przez instruktora. Wkrótce czeka nas prawdziwe wyzwanie – będziemy grać w przedstawieniach przygotowanych przez nas same! Po warsztatach teatralnych czekały nas kolejne zajęcia artystyczne – tworzyłyśmy znaczki i robiłyśmy prace plastyczne metodą quillingu. Jednak to nie wszystko, bo wieczorem czekała nas świetna dyskoteka!

BFF Extra, grupa Pani Oliwii S.
Dzień był bardzo intensywny. Po śniadaniu udałyśmy się na segway. Uwielbiamy uczyć się nowych rzeczy! Po tej atrakcji zostałyśmy wtajemniczone w pierwszy poziom tajności w Strefie UFO. Nigdy dotąd nie byłyśmy w tak ciekawym miejscu, jakim jest latający spodek. Na zewnątrz wygląda bardzo interesująco. Następnie czekały na nas zajęcia teatralne. Dawno się tak głośno nie śmiałyśmy. Druga część dnia była bardzo przyjemna, ponieważ po plażowaniu czekało na nas kino sferyczne. Seans 3D był wyśmienity! Na koniec dnia odbyła się impreza taneczna na Poziomie X.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Aleksandry B.
Dzień piąty naszego turnusu zaczęliśmy od eurobungee, na którym skakaliśmy prawie do samego nieba! Drugą atrakcją dnia była gra Ranny Lotnik i to właśnie na niej nauczyliśmy się podstaw pierwszej pomocy. Na strzelnicy paintballowej trafialiśmy perfekcyjnie do celu. Resztę wolnego czasu spędziliśmy na plaży. To był bardzo aktywny i udany dzień!

Harry Potter, grupa Pani Natalii Ż.
Dzisiaj rozpoczęliśmy od przygody na parku linowym. Ćwiczyliśmy sprawność oraz koncentrację. Bawiliśmy się świetnie! Następnie mieliśmy konkurs na najlepszego Nimbusa 2023, podczas którego poświęciliśmy jeszcze kilka chwil na udoskonalenie mioteł. Wyniki będą dopiero jutro, dlatego z niecierpliwością czekamy na ich ogłoszenie! Po konkursie mieliśmy zajęcia Akcja Integracja! Każdy musiał współpracować, aby dotrzeć na metę. Po pysznym obiedzie poszliśmy na plażę. Dzień zakończyliśmy niesamowitą grą terenową, w czasie której w grupach rozwiązywaliśmy zagadki. Wszystkie gry były magiczne i dały nam dużo radości!

Harry Potter, grupa Pani Wiktorii D.
Dzisiejszy magiczny dzień rozpoczęłyśmy od zajęć Akcja Integracja, na których było wiele ciekawy zabaw, np. narty na pięć osób lub spodnie na trzy osoby. Następnie odbyły się zajęcia z wychowawcą, na których rozstrzygnęłyśmy konkurs na najlepszego Nimbusa 2023. Najbardziej wyczekiwałyśmy Magicznego Testu Sprawności, na którym miałyśmy okazję korzystać ze ścianki wspinaczkowej. Na kolejnych zajęciach z wychowawcą odpoczywałyśmy grając w gry zagadkowe i planszowe. Po chwili odpoczynku rozpoczęła się nasza kolejna gra terenowa W Poszukiwaniu Horkruksów. Pod wieczór udałyśmy się do magicznego lasu na zajęcia z podstaw survivalu, na których m.in. wykonywaliśmy schronienie z pałatki.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Anny Z.
Dziś część z nas wybrała się na spacer leśną drogą, a następnie urządziliśmy sobie piknik na plaży. Wspólnie graliśmy w karty i odbijaliśmy piłkę. W tym czasie część odbyła fakultatywną wycieczkę do Olsztyna. Po południu poszliśmy na strzelnicę paintballową, gdzie poznaliśmy regulamin, omówiliśmy budowę markera i oddawaliśmy celne strzały do tarcz. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach plastycznych, podczas których tworzyliśmy znaczki i uczyliśmy się techniki quillingu. Wieczorem bawiliśmy się i tańczyliśmy na imprezie na Poziomie X w hali koncertowej.

Kulka Max, grupa Pani Aleksandry M.
Dni w Kulce nigdy nie są takie same! Dzisiaj część grupy pojechała na fakultatywną wycieczkę do Olsztyna, a część realizowała zajęciach z wychowawcą na plaży, grając w piłkę lub w karty. Po obiedzie wznowiliśmy zajęcia z instruktorami. Byliśmy na quadach, a potem na kajakach bezburtowych. Spędziliśmy ten czas z masą radości i wygłupów. Szczęśliwi wróciliśmy do pokoi, by przygotować się do czekającej nas kolacji.

Kulka Max, grupa Pani Aleksandry Z.
Dzień rozpoczęliśmy od meczu w siatkówkę. Zagraliśmy naprawdę emocjonujący mecz! Następnie schłodziliśmy się w jeziorze oraz odpoczęliśmy na plaży, dalej czekał na nas konkurs plastyczny, na którym wykazaliśmy się kreatywnością tworząc okładkę do książki. Po południu wzbijaliśmy się do nieba skacząc na eurobungee. Atrakcjom dzisiaj nie było końca, ponieważ dalej czekał na nas park linowy. Na zakończenie dnia podczas zajęć łącznościowych ćwiczyliśmy szyfrowanie. Nauczyliśmy się alfabetu Morse’a oraz obsługi telefonów polowych.

Kulka Max, grupa Pani Natalii T.
Dzień zaczęliśmy od rozgrywek piłki siatkowej. Był to emocjonujący mecz, zagraliśmy również w zbijaka. Po pełnym emocji meczu postanowiliśmy pójść na plażę, by wygrzewać się w promieniach słońca, a gdy już odpoczęliśmy graliśmy w baloniadę – śmiechu i wody było co nie miara. Po południu zaczęliśmy zajęcia cyrkowe, w których nauczyliśmy się jeździć na bardzo nietypowym rowerze oraz chodzić na szczudłach. Ulubione zajęcia nad wodą dały możliwość nauki operowania rowerkiem wodnym. Zwieńczeniem naszego dnia była niesamowita impreza taneczna na Poziomie X! Jesteśmy ciekawi, co przyniesie nam jutro.

Kulka Max, grupa Pani Weroniki K.
Środa obfitowała w różnego rodzaju aktywności. Rano wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową. Na następnych zajęciach pływaliśmy kajakami sit on top, ileż tam było emocji! Podczas zajęć plastycznych każdy stworzył swoją niepowtarzalną plakietkę. Po południu poszliśmy na plażę, gdzie pod czujnym okiem ratowników mogliśmy pływać w jeziorze. Podczas następnych zajęć budowaliśmy wieże ze skrzynek, a na ostatnich tego dnia byliśmy na parku linowym. To był niezapomniany dzień!

Kulka Open, grupa Pani Oliwii M.
Dziś rozpoczęliśmy od trzygodzinnego rejsu kajakami turystycznymi. Pływaliśmy podziwiając piękne uroki jeziora Łęsk. Po południu udaliśmy się na rozgrywkę paintballową, każdy otrzymał marker z 150 kulkami do wykorzystania. Wygrała drużyna niebieska eliminując wszystkich przeciwników. Po obiedzie odbyła się Akcja Integracja! Podzieliliśmy się na drużyny i ścigaliśmy się ze sobą między innymi w wielonartach utrudniających chodzenie oraz w rurowcach, z którymi trzeba było biec trzymając je między nogami. Na następnych zajęciach przeprowadziliśmy intensywną rozgrywkę gry mafia. Na zakończenie dnia odbyła się impreza taneczna na Poziomie X. Tanecznym krokiem, pełni wrażeń, udaliśmy się następnie do snu.

Kulka Open, grupa Pani Zuzanny D.
Dzień piąty kolonii był bardzo aktywny, choć zaczęliśmy go od spokojnych zajęć plastycznych. Czas na nich upłynął nam bardzo szybko i przyjemnie. Następnie odbył się wyczekiwany przez nas paintball, z którego wróciliśmy zadowoleni i z resztkami kolorowych kulek. Na następne zajęcia udaliśmy się do lasu, gdzie uczyliśmy się rozkładać szałasy z pałatek. Po powrocie czekała na nas ścianka wspinaczkowa. Dzień zakończyliśmy dyskoteką. Nie możemy doczekać się następnego dnia!

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Dominiki B.
Po śniadaniu wybraliśmy się na grę terenową, której celem było odnalezienie tronu Króla Juliana. Po znalezieniu tronu bawiliśmy się przy muzyce w Cool Clubie. Następnym wyzwaniem były popularne gry w powiększeniu – bierki, twister oraz jenga. Zajęcia, które zrobiły na nas największe wrażenie to zdecydowanie quady, wszyscy super się bawiliśmy jeżdżąc z pomocą instruktora po torze. Mieliśmy również zajęcia na żyroskopie, dzięki którym odczuliśmy wrażenie startu rakiety kosmicznej. Ostatnią atrakcją dzisiejszego dnia była nauka jazdy na segwayu. Ciekawe, co czeka nas jutro!

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Kornelii B.
Dzień zaczęliśmy od porannego rozruchu. Po śniadaniu odbył się paintball. Na zajęciach dwie drużyny wzięły udział w pojedynku, w którym mogły zmierzyć się ze sobą. Wygrała drużyna niebieskich. Po tych zajęciach udaliśmy się na park linowy. Mieliśmy możliwość pokonania dwóch torów, każdy innego stopnia trudności. Następnie odbyły się zajęcia z łuków, na których stoczyliśmy pojedynek na strzały. Po obiedzie udaliśmy się pojeździć segwayem. Dzień zakończyliśmy dyskoteką. Nie obeszło się bez dobrej zabawy oraz tańców.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Julii G.
O poranku, zaraz po przebudzeniu, poszliśmy na poranną zaprawę, by się rozruszać. Po śniadaniu zostaliśmy na obozie, aby pograć w gdy planszowe, a następnie wybraliśmy się na plażę skorzystać z ładnej pogody. Po kąpieli w jeziorze osuszyliśmy się i przystąpiliśmy do malowania naszej obozowej flagi. Wyszła piękna! Zaraz po obiedzie rozpoczęliśmy zajęcia ze strategii i taktyki. Omówiliśmy jak poruszać się w danych sytuacjach wojskowych. Teraz doskonale rozumiemy taktykę zieloną. Przed kolacją mieliśmy okazję po raz pierwszy brać udział w grze paintballowej. Była to świetna okazja do wykorzystania wiedzy z poprzednich zajęć. Wieczorem udaliśmy się potańczyć i wykorzystać resztki swojej energii na parkiecie podczas imprezy na Poziomie X. Udany dzień pełen wrażeń!

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Środę rozpoczęliśmy od porannego rozruchu. Po śniadaniu wybraliśmy się na plażowanie nad naszym jeziorem Łęsk. Następnie zorganizowaliśmy turniej baloniady. Dobrani w pary staraliśmy się nie upuścić balona napełnionego wodą i obronić tytuł swojej drużyny. Po smacznym obiedzie, który dodał nam sił, rozpoczęliśmy musztrę. Dowiedzieliśmy się jak przyjmować postawę zasadniczą oraz nauczyliśmy się poruszać w określonych szykach. Kolejnymi zajęciami była strategia i taktyka. Poznaliśmy różne postawy strzeleckie i dowiedzieliśmy się, jak działać w sytuacjach kryzysowych. Wszystkie nabyte umiejętności przećwiczyliśmy w lesie. Wieczorem odbyła się dyskoteka. To był intensywny dzień!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Pauliny S.
Dzień rozpoczęła gra terenowa Błędny Azymut, przy której poznaliśmy podstawowe informacje na temat kompasu i nauczyliśmy nim posługiwać. Wzięliśmy także udział w grze survivalowej, ucząc się budowania schronienia w lesie przy użyciu wojskowej pałatki. Podczas nauki strzelania z łuku poznaliśmy budowę łuku i strzały oraz sprawdziliśmy swoją celność. Następnie wybraliśmy się na walki sumo. Przebrani się w specjalne stroje rozpoczęliśmy turniej, w którym zwyciężył Marcel. Bawiliśmy się także przy grach integracyjnych i eurobungee skacząc na trampolinach

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy do lasu, gdzie poznaliśmy podstawy survivalu oraz jego rodzaje. Poznaliśmy także zawartość puszki survivalowej i zbudowaliśmy schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Braliśmy także udział w walkach sumo, podczas których w specjalnych, zabawnych strojach i kaskach ochronnych rywalizowaliśmy na macie. Przeszliśmy również przez park linowy, który ma dwa poziomy. Graliśmy również w wersję XXL popularnych gier, takich jak jenga, twister, scrabble i bierki. Dzień zakończyliśmy grą terenową Mazurska Pułapka, podczas której musieliśmy rozwiązać zagadki, aby uratować świat. Był to dzień pełen świetnej zabawy i uśmiechu.

Power Jump, grupa Pani Julii R.
Piąty dzień zaczęłyśmy aktywnie od porannej rozgrzewki, aby być gotowym do dalszej zabawy. Wykorzystałyśmy promienie słoneczne i odpoczywałyśmy nad wodą. Przeszłyśmy wymagającą trasę na parku linowym. Wykonywałyśmy akrobacje na trampolinach z asekuracją. Dzień zakończyłyśmy nauką strzelania z łuku do tarcz. Ten dzień minął nam naprawdę dobrze.

Power Jump, grupa Pani Zuzanny L.
Już piąty dzień za nami! Rano graliśmy w popularne gry w rozmiarze XXL - mega twister, mega jenga oraz mega bierki. Potem świętowałyśmy urodziny Kubusia Puchatka. Zabawy była co nie miara! Później wzięłyśmy udział w leśnej przygodzie na Kulkowych Podchodach. Po pysznym obiedzie nauczyliśmy się strzelać z łuku do tarczy. Dzień zakończyliśmy zabawą na wirtualnych dywanach. Zdecydowanie kulkowy las każdego dnia dostarcza nam masę wrażeń!

Summer Challenge, grupa Pani Igi O.
Dziś mile spędzony czas zaczęliśmy na kajakach turystycznych. Każdy miał możliwość sprawdzić swoich sił we wspólnym wiosłowaniu. Po wodnych przyjemnościach przyszedł czas na próbę sił w strzelaniu z łuków. Po tak intensywnym dniu przyszedł czas na odpoczynek w postaci imprezy tanecznej na Poziomie X.

Summer Challenge, grupa Pani Julii S.
Kolejny dzień spędziliśmy na super zabawie. Od razu po śniadaniu wybraliśmy się na rekreacyjną wyprawę rowerami wodnymi. Następnie odbyliśmy szkolenie z jazdy na segwayu. Wyzwaniem była próba oderwania się jak najwyżej od ziemi skacząc na eurobungee. Sprawdzaliśmy też swoją kreatywność podczas gry w kalambury. Wieczorem bawiliśmy się świetnie na imprezie na Poziomie X.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny M.
Dzień zaczęliśmy od ciekawych zajęć pt. Enigma. Uczyliśmy się szyfrowania i rozkodowywania wiadomości. Następnie przyszła pora na Akcję Integrację, podczas której wspólnie uczestniczyliśmy w konkurencjach i zawodach, integrując się. Potem w asyście ratownika i wychowawcy pływaliśmy po jeziorze kajakami turystycznymi. Następnie braliśmy udział w podchodach oraz bawiliśmy się w głuchy telefon. Podczas zajęć zwanych Błędny Azymut nauczyliśmy się posługiwać kompasem. Dzięki tej umiejętności używając kompasu, poszukiwaliśmy literek, z których później tworzyliśmy słowa. Ostatnią atrakcją dnia była Strefa UFO, gdzie zdobyliśmy trzeci stopień kosmicznego wtajemniczenia.

Summer Challenge, grupa Pani Mai Sz.
Po śniadaniu braliśmy udział w podchodach, na których wykonując zadania szukaliśmy drugiej grupy. Potem mieliśmy karaoke. Po obiedzie byliśmy w tajnej Strefie UFO. Po tej kosmicznej przygodzie wypłynęliśmy na jezioro na smoczej łodzi. Na koniec dnia, po kolacji, próbowaliśmy swoich sił we wspinaniu się na wieżę ze skrzynek.

Summer Challenge, grupa Pani Marty P.
Poranek rozpoczęliśmy od nauki jazdy na nietypowym rowerze oraz chodzenia na szczudłach. Następnie mieliśmy okazję się zintegrować poprzez branie udziału w zabawie Akcja Integracja. Potem poszliśmy popływać w kajakach jednoosobowych. Następnie graliśmy w głuchy telefon oraz karty. Na koniec dnia uczestniczyliśmy w imprezie tanecznej na Poziomie X, gdzie super się bawiliśmy.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii Ch.
Poranek rozpoczęliśmy od gry w podchody. Mieliśmy za zadanie znaleźć się nawzajem za pomocną zostawionych wskazówek i śladów. Nie zabrakło również rozmaitych gier i zabaw z wychowawcą. Za nami również rejs po jeziorze smoczymi łodziami. Po obiedzie daliśmy się ponieść szaleństwu i razem z klaunem, uczyliśmy się chodzić na szczudłach i jeździć na cyrkowym rowerze. Na koniec dnia mieliśmy okazję spróbować utrzymać równowagę w wodnej kuli waterball.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Obudzeni pełni rozpierającej nas energii wzięliśmy udział w Selfie Challenge. Zagraliśmy też w siatkówkę. Po obiedzie wspinaliśmy się na szczyt skrzynkowej wieży, by zobaczyć z niego nasz piękny ośrodek. Wybraliśmy się też na przyjemną wyprawę kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Wieczór zakończyliśmy szaloną imprezą taneczną na Poziomie X. Nie możemy się doczekać, co przyniesie jutro!

VIP, grupa Pani Eweliny Ś.
Znowu mamy słońce na horyzoncie, wiec skorzystaliśmy z wyjścia na plażę i ze spokojem wspinaliśmy się na ściankę. Niczym człowiek pająk - szło nam świetnie! Dowiedzieliśmy się także jak wyznaczyć azymut, korzystać z kompasu oraz stoczyliśmy bitwę strzelając z łuków. Wieczorem mieliśmy imprezę na Poziomie X. My już wiemy, kto jest królem parkietu. A Wy?

VIP, grupa Pani Wiktorii Ch.
Dzień rozpoczęliśmy od przekroczeni bramy Strefy UFO. Zobaczyliśmy tam spodek, laboratorium Yazruma oraz obejrzeliśmy film o kosmitach na Mazurach. Kontynuując naszą kosmiczna przygodę udaliśmy się na symulator lotów kosmicznych. Następnie zmierzyliśmy się w walkach gladiatorów. Korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na plażę. Odpoczywaliśmy na piasku oraz graliśmy w gry karciane. Po plażowaniu spędziliśmy czas na graniu w siatkówkę i koszykówkę. Wieczór zakończyliśmy kosmiczną imprezą na Poziomie X.