RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus I (24.06-04.07.2023)

Dzień 6 - Meldujemy się na półmetku!

Dodany: 2023.06.29

Dziś minęła połowa naszej wspaniałej kolonii! Wielu z nas skorzystało dziś z atrakcji fakultatywnego Pakietu Ekstra Aktywnego, które odbywały się na poligonie. Nikt się nie nudził! Jak co dzień graliśmy, biegaliśmy, pływaliśmy, skakaliśmy, tańczyliśmy, tworzyliśmy bransoletki, malowaliśmy – nasza aktywność fizyczna przeplata się z artystyczną.

Adrenalina, grupa Pani Aleksandry Ch.
Czwartek rozpoczęliśmy od wyprawy na poligon, na którym aktywnie spędziliśmy czas. Najpierw wewnątrz dmuchanej kuli staczaliśmy się na specjalnym torze, następnie udaliśmy się na przejażdżkę quadami i rangerem po specjalnym torze. Po powrocie poszliśmy na plażę, aby zregenerować siły na kolejne zajęcia. Przed kolacją wyposażeni w gumowe lance i kaski ochronne stoczyliśmy walki gladiatorów, a na zakończenie dnia wzięliśmy udział w grze paintballowej.

Adrenalina, grupa Pani Emilii K.
Dzisiejszą przygodę rozpoczęliśmy na słonecznym jeziorze, gdzie podziwialiśmy widoki z kajaków. Następnie ćwiczyliśmy umysł rozwiązując szyfry Enigmy. Jako nagrodę za ciężkie myślenie udaliśmy się na waterball, gdzie próbowaliśmy choć przez kilka chwil utrzymać równowagę. Po odpoczynku udaliśmy się na pole bitwy, gdzie stoczyliśmy walkę paintballową, a dogrywki doczekaliśmy się na Archery Challenge, celując do przeciwników specjalnymi bezpiecznymi strzałami.

Adrenalina, grupa Pani Julii M.
Dzień rozpoczęliśmy grą w paintball, następnie rozegraliśmy Awanturę o Wiedzę. Potem wykorzystaliśmy nabyte wczoraj umiejętności strzelania z łuku podczas starcia łuczników. Po południu odpoczęliśmy na plaży oraz pokonaliśmy różne trasy na ściance wspinaczkowej.

Adrenalina, grupa Pani Pauliny S.
Szóstego dnia naszej kolonii już od samego rana czekały na nas interesujące zajęcia. Po śniadaniu przekroczyliśmy bramę Strefy UFO, gdzie mieliśmy okazję wejść do kokpitu spodka kosmitów oraz zwiedzić Kwaterę Główną i Laboratorium. Przetestowaliśmy wiele ciekawych urządzeń kosmitów. Niestety, nie możemy zdradzić więcej szczegółów, ponieważ baza i wszystko to, co widzieliśmy i czego się dowiedzieliśmy jest ściśle tajne. Możemy natomiast powiedzieć, że na kolejnych zajęciach wybraliśmy się do lasu, gdzie poznaliśmy podstawy survivalu i nauczyliśmy się budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki. Później czekały na nas jeszcze skoki na trampolinie i walki sumo, a po kolacji wzięliśmy udział w ognisku z pieczeniem kiełbasek.

BFF Extra, grupa Pani Katarzyny W.
Ten piękny słoneczny dzień zaczęłyśmy relaksując się na plaży. Czas umiliły nam gry karciane i pływanie. Następnie na zajęciach z wychowawczynią rozegrałyśmy baloniadę, czyli przerzucałyśmy małą piłeczkę ręcznikami. Z każdą chwilą wychodziło nam to coraz lepiej, wręcz zawodowo. Po południu odbyły się długo wyczekiwane przez nas zajęcia - park linowy! Każda z nas poradziła sobie świetnie. Nie był nam straszny nawet trudniejszy poziom przeszkód. Oprócz tego, zdobyłyśmy dziś nowe doświadczenia w tańcu. Jesteśmy bardzo zadowolone z dzisiejszego dnia!

BFF Extra, grupa Pani Oliwii S.
Czwartek był bardzo aktywny. Po śniadaniu część z nas w ramach zajęć fakultatywnych udała się na poligon. Jeździłyśmy na rangerach, quadach oraz zjeżdżałyśmy z górki zorbą. Druga cześć grupy udała się na plażę. Po obiedzie, już wspólnie, poszłyśmy na zajęcia z survivalu. Bardzo nas zaciekawiły. Budowałyśmy grupowe szałasy w lesie. Wszystkie z nas miały bardzo ciekawe pomysły. Na kolejnych zajęciach uczyłyśmy się tańca nowoczesnego. Na koniec dnia poszłyśmy do niesamowitego kina sferycznego, gdzie obejrzałyśmy film 3D.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Aleksandry B.
Dzisiejsze słońce sprawiło, że już z samego rana wyruszyliśmy na plaże. Kąpaliśmy się i budowaliśmy różnego rodzaju budowle z piasku. Graliśmy w siatkówkę i baloniadę. Następnie byliśmy w tajnej Strefie UFO i wiemy już prawie wszystko o kosmicznych Mazurach. Emocjonujący pojedynek Archery Challenge to nasza ulubiona dzisiejsza atrakcja. Czekamy na kolejne!

Harry Potter, grupa Pani Natalii Ż.
Dzień zaczęliśmy od magicznego plażowania. Cześć z nas poszła na poligon, by realizować zajęcia fakultatywne. Po plażowaniu przy pięknej pogodzie, zjedliśmy obiad, a po nim tworzyliśmy, już całą grupą, bransoletek. Na samym początku było to wyzwanie, ale już po kilku minutach szło nam idealnie. Na koniec dnia mieliśmy niesamowite zajęcia na żyroskopie. Bawiliśmy się super! Dzień był magiczny i pełen wrażeń.

Harry Potter, grupa Pani Wiktorii D.
Ten dzień część grupy rozpoczęła od fakultatywnej wyprawy na poligon. Czekały na nas tam bardzo ciekawe atrakcje, takie jak przejażdżka terenowa rangerem i quadami oraz zorba, czyli zjazd z górki w dmuchanej kuli. Po powrocie z poligonu czekały nas kolejne fascynujące zajęcia, m.in. wirtualne dywany, czyli zabawa z grami interaktywnymi. Na koniec dnia udałyśmy się na warsztaty plastyczne, na których każda z na wykonała swoją własną sowę Hedwigę.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Anny Z.
Dziś rano odwiedziliśmy strefę nieważkości i oddawaliśmy skoki na eurobungee. Następnie uczyliśmy się strzelać z łuków i wzięliśmy udział w turnieju strzeleckim. Jeździliśmy dziś segwayem po specjalnie przygotowanym torze. Byliśmy na plaży i kąpaliśmy się w jeziorze. Próbowaliśmy nawiązać kontakt z obcą cywilizacją, przygotowując przesłanie do kosmitów za pomocą drukarki tekstylnej oraz rozwiązaliśmy zagadkę Yazruma. Wieczorem spotkaliśmy się przy ognisku, gdzie wspólnie się bawiliśmy, a na koniec jedliśmy pieczone kiełbaski.

Kulka Max, grupa Pani Aleksandry M.
Dzień rozpoczęliśmy na segwayu. Nauczyliśmy się go prowadzić i pokonaliśmy specjalny tor, który nikomu nie sprawił trudności. Później poszliśmy na długo wyczekiwaną strzelnicę paintballową, a następnie na ściankę wspinaczkową. Każdy podszedł śmiało do zadania, a niektórym udało się nawet pokonać dwie drogi! Po obiedzie udaliśmy się na plażę, by stamtąd wyruszyć na wyprawę smoczą łodzią. Wieczorem zagraliśmy w piłkę na opak, czyli specjalne wersje piłki nożnej i koszykówki. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczonymi kiełbaskami.

Kulka Max, grupa Pani Aleksandry Z.
Czwartkowy poranek rozpoczęliśmy od zajęć dla prawdziwych cyrkowców, nauczyliśmy się chodzić na szczudłach i jeździć na nietypowym rowerze. Potem wybraliśmy się na walki gladiatorów, staczając na specjalnej macie ekscytujące pojedynki. Następnie przyszedł czas na wyprawę smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. W rytm wybijanych w bęben dźwięków wiosłowaliśmy, aby zobaczyć przepiękne widoki. Po obiedzie wypróbowaliśmy swoje siły podczas jazdy quadem na torze. A na strzelnicy paintballowej poćwiczyliśmy naszą celność oddając strzały kolorowymi kulkami do tarczy. Wieczorem budowaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie wspinając się po niej.

Kulka Max, grupa Pani Natalii T.
Kolejny piękny dzień na naszej kolonii zaczęliśmy na strzelnicy paintballowej. Mieliśmy na niej świetny konkurs strzelecki, który wygrał Patryk. Po strzelnicy nauczyliśmy się jeździć na segwayu po specjalnym torze. Później przyszedł czas na doskonalenie umiejętności kajakarskich. Po południu nadszedł czas na doskonalenie techniki strzeleckich z łuku, dowiedzieliśmy się również jak nazywają się poszczególne elementy łuku. Przed kolacją braliśmy udział w zajęciach plastycznych, na których mogliśmy stworzyć własne przypinki. Zwieńczeniem naszego dnia była niesamowita gra Awantura o Wiedzę, w której musieliśmy wykazać się różnymi wiadomościami.

Kulka Max, grupa Pani Weroniki K.
Kolejny dzień pełny przygód dobiegł końca! Na pierwszych zajęciach uczyliśmy się strzelać z łuku. Następnie wcieliliśmy się w zawodników sumo, rozgrywając mini walki, po których odbył się turniej na strzelnicy paintballowej. Po południu dowiedzieliśmy się, czym są azymuty i jak je wyznaczyć. Wieczorem rywalizowaliśmy w grze Awantura o Wiedzę. Na zakończenie dnia toczyliśmy walki gladiatorów.

Kulka Open, grupa Pani Oliwii M.
Dziś z samego rana, aby rozbudzić trochę naszą wyobraźnię, udaliśmy się na zajęcia plastyczne. Najpierw tworzyliśmy własne przypinki, a później robiliśmy obrazki metodą quillingu. Następnie na boisku do siatkówki odbyła się baloniada. Polegała ona na przerzucaniu, przy pomocy ręczników kąpielowych, balonów napełnionych wodą. Później udaliśmy się na plażę, aby skorzystać z pięknej pogody i uroków jeziora. Kąpaliśmy się i skakaliśmy do wody, a w ramach odpoczynku graliśmy w uno. Po obiedzie wybraliśmy się na skrzynki. Każdy próbował swoich sił w ułożeniu jak najwyższej wieży, jednocześnie się na nią wspinając. Przed kolacją graliśmy w mafię, a na zakończenie dnia odbyło się ognisko z pieczeniem kiełbasek. Ognisko urozmaicone było różnymi grami integracyjnymi, takimi jak: bitwa na głosy czy ninja.

Kulka Open, grupa Pani Zuzanny D.
Dzień szósty rozpoczęliśmy kilka metrów nad ziemią, ponieważ pierwsze tego dnia zajęcia to był park linowy. Po zejściu na ziemie rozegraliśmy mecz baloniady z inną grupą, oczywiście wygraliśmy! Następnie udaliśmy się na plażę, gdzie mogliśmy popływać. Po obiedzie przyszedł czas na kajaki, wyprawa trwała aż 3 godziny. Widoki były wspaniałe! Na zakończenie dnia zrobiliśmy ognisko, na którym świetnie się bawiliśmy. Jutro też będzie super!

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Dominiki B.
Po śniadaniu cześć z nas, w ramach zajęć fakultatywnych, wybrała się na poligon. Na miejscu były wspaniałe atrakcje, takie jak ranger, quady oraz zorba. Po powrocie i odpoczynku spróbowaliśmy, już całą grupą, swoich sił w walkach gladiatorów. Następnie czekały nas równie emocjonujące smocze łodzie. Nasz dzień zakończyliśmy grą terenową Mazurska Pułapka. Jesteśmy ciekawi, jakie zajęcia odbędą się jutro!

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Kornelii B.
Po porannym rozruchu udaliśmy się na śniadanie, a następnie graliśmy w gry planszowe oraz karciane. Odbyły się również zajęcia z paintballu. Stoczyliśmy bitwę o flagę. Po obiedzie skorzystaliśmy z ładnej pogody i poszliśmy się opalać oraz kąpać. Po plażowaniu odbyły się zajęcia z łączności, a na zakończenie dnia strzelaliśmy z wiatrówki. Jutro czeka nas dalszy ciąg atrakcji.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Julii G.
Tradycyjnie rozpoczęliśmy dzień od porannej zaprawy. Po śniadaniu spróbowaliśmy swoich sił na ściance wspinaczkowej. Okazało się, że każdy z nas jest w tym bardzo dobry! Na kolejnych zajęciach wypłynęłyśmy na pełną przygód wyprawę kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Energię pozyskaną z pięknej słonecznej pogody wykorzystaliśmy na mecz piłki nożnej na kulkowym boisku. Po obiedzie mało było nam wody, więc wybraliśmy się na plażę, gdzie pograliśmy w piłkę, powoływaliśmy w jeziorze pod okiem ratownika i pograliśmy w uno. Po plażowaniu ubraliśmy nasze mundury i poszliśmy na drugie zajęcia z survivalu. Tym razem nauczyliśmy się jak rozpalić ognisko oraz budowaliśmy filtry do wody. Po kolacji poznaliśmy podstawy łucznictwa i wzięliśmy udział w turnieju. Ten dzień bardzo nam się podobał!

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy do lasu. Dowiedzieliśmy się, jak budować schronienie za pomocą pałatki, jak działać w sytuacjach kryzysowych i jak poradzić sobie będąc w niebezpieczeństwie. Poznaliśmy też zawartość puszki survivalowej. Następnie wybraliśmy się na rowerki wodne. Wspólnie z ratownikiem podziwialiśmy otaczający nasz krajobraz. Kolejnymi zajęciami był paintball. Ubrani w mundury i maski paintballowe rozegraliśmy mecz. Po obiedzie wybraliśmy się na plażowanie. Przed kolacją spróbowaliśmy swoich sił wspinając się po ściance wspinaczkowej. Zabawy było co nie miara! Dzień zakończyliśmy wspólną integracją.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Pauliny S.
Czwartek rozpoczęliśmy korzystając z żyroskopu, dzięki któremu mogliśmy odczuć wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej. Zagraliśmy także w mega gry takie jak twister, jenga czy bierki, które sprawiły nam mnóstwo frajdy. Następnie korzystając z ładnej pogody wybraliśmy się na plażę. Budując zamki z piasku i pluskając się w wodzie świetnie wykorzystaliśmy czas. Wyszliśmy również do lasu, aby zagrać w Kulkowe Podchody. Podzieleni na dwie grupy wymyślaliśmy i wykonywaliśmy określone zadania. Wykorzystaliśmy również swoją kreatywność budując pojazdy i budynki z klocków Lego. Dzień zakończyliśmy na strzelnicy paintballowej. Nie możemy się doczekać kolejnego dnia!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zofii M.
Kolejny słoneczny dzień rozpoczęliśmy od baloniady, podczas której naszym zadaniem było przerzucanie za pomocą ręczników balona z wodą przez siatkę. Wybraliśmy się także nad jezioro, gdzie korzystaliśmy z uroków plaży. Po obiedzie próbowaliśmy swoich sił na ściance wspinaczkowej. Każdy wybrał poziom trudności dopasowany do swoich umiejętności. Zagraliśmy również w grę francuską i odpowiadaliśmy na pytania związane z ośrodkiem. Dzień zakończyliśmy przejściem ćwiczeń astronauty na żyroskopie, dzięki czemu odczuliśmy wrażenia podobne do startu rakiety kosmicznej. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia pełnego atrakcji.

Power Jump, grupa Pani Julii R.
Szósty dzień zaczęłyśmy od zajęć z wychowawcą, wspólnie bawiłyśmy się z kolegami i koleżankami z innej grupy. Grałyśmy w baloniadę. Korzystając z pięknej pogody, kąpałyśmy się i odpoczywałyśmy nad jeziorem Łęsk. Miałyśmy zajęcia taneczne, na których nauczyłyśmy się tańczyć belgijkę oraz tworzyłyśmy własne układy taneczne. Próbowałyśmy utrzymać równowagę w kuli na wodzie. Dzień zakończyłyśmy warsztatami plastycznymi, na których tworzyłyśmy przypinki. To był piękny dzień!

Power Jump, grupa Pani Zuzanny L.
Kolejny odlotowy dzień wakacyjnej przygody za nami. Rano pomogliśmy odzyskać tron królowi Julianowi. Oczywiście udało się nam i na koniec zatańczyliśmy taniec zwycięstwa. Potem próbowaliśmy utrzymać równowagę w kuli umieszczonej na wodzie. Nie zabrakło też przygotowywań do zbliżającego się Talent Show. Nauczyliśmy się grać na bum bum rurkach. Po obiedzie wybraliśmy się na wspólne plażowanie. Wieczór upłynął nam na wspólnych grach i zabawach. Czekamy na jutro z niecierpliwością!

Summer Challenge, grupa Pani Igi O.
Dzień zaczął się intensywnie na poligonie. Mieliśmy możliwość spróbować swoich sił na quadach, zorbie oraz rangerze. Po tak intensywnym poranku przyszedł czas na żyroskop, który dał nam poczuć, jak działa grawitacja na organizm. Potem przyszedł czas na jednoosobowe kajaki. Każdy indywidualnie mierzył się z siłami natury, czyli wodą. Na sam koniec dnia przyszedł czas na Enigmę, czyli grę terenową. Każdy miał okazję poczuć się jak geograf.

Summer Challenge, grupa Pani Julii S.
Dzień był jak zawsze pełen wrażeń. Rano pływaliśmy kajakami turystycznymi, potem świetnie bawiliśmy się podczas Akcji Integracji Odbyliśmy również szkolenie ze strzelania wiatrówkami. Odwiedziliśmy również tajemniczą Strefę UFO.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny M.
Czwartek zaczął się od wyprawy na poligon, gdzie jeździliśmy na rangerach, quadach oraz toczyliśmy się w zorbach. Znaleźliśmy też czas na integracyjno-relaksujący spacer po lesie i podziwianie przyrody. Braliśmy udział w zabawie mafia i pif paf, miło spędzając czas. Na koniec dnia wybraliśmy się na zajęcia survivalowe. Uczyliśmy się budować schronienie przy użyciu wojskowej pałatki oraz poznawaliśmy wyposażenie puszki survivalowej.

Summer Challenge, grupa Pani Mai Sz.
Po śniadaniu wyruszyliśmy w stronę poligonu, gdzie spędziliśmy aktywnie czas na quadach, zorbie oraz rangerze. Po obiedzie wszyscy świetnie bawiliśmy się na waterballu. Przed kolacją poszliśmy na wspólne zabawy na plaży. Czas po kolacji spędziliśmy przy ognisku z pieczeniem kiełbasek.

Summer Challenge, grupa Pani Marty P.
Poranek rozpoczęliśmy od pójścia na poligon, gdzie jeździliśmy na quadach, rangerze oraz toczyliśmy się z górki w zorbie. Następnie mieliśmy zajęcia Enigma, na których szyfrowaliśmy i super się bawiliśmy. Potem rozegraliśmy Awanturę o Wiedzę, mogliśmy się poczuć jak w prawdziwym teleturnieju. Na koniec dnia mieliśmy okazję brać udział w walkach sumo.

Summer Challenge, grupa Pani Natalii Ch.
Rano wybraliśmy się rowerkami wodnymi na wycieczkę po jeziorze Łęsk. Zagraliśmy również w korfball i passball, to była prawdziwa piłka na opak. Udało nam się pokonać obie trasy w parku linowym o zróżnicowanych stopniach trudności. Następnie mogliśmy odpocząć na plaży, a później wziąć udział w grze terenoznawczej z użyciem kompasu. Na koniec dnia rozpaliliśmy ognisko, podczas którego upiekliśmy pyszne kiełbaski.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Dzisiejszy poranek spędziliśmy na przyjemnej wyprawie smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. Potem udaliśmy się na eurobungee, na którym wyskakaliśmy się za wszystkie czasy! Następnie rozruszaliśmy się podczas gry terenowej Błędny Azymut. Wieczór zakończyliśmy cyrkowymi zabawami na szczudłach oraz jazdą na dziwnym rowerze. To był kolejny, cudowny dzień!

VIP, grupa Pani Eweliny Ś.
Kolejny dzień za nami, a my podczas turnieju Awantura o Wiedzę pochwaliliśmy się wiedzą z zakresu sztuki, sportu, techniki, nauki, historii i informacji na temat ośrodka Kulka. Z racji tego, że słońce świeciło nad nami, urządziliśmy plaża party z proszkami holi. Było bardzo kolorowo! Zmierzyliśmy się także w walkach gladiatorów, gdzie zwyciężyła nasza koleżanka Helena. Zabawie nie było końca, więc udaliśmy się na strzelanie z łuków, a dzień zakończyliśmy jazdą bez trzymanki, czyli na żyroskopach.

VIP, grupa Pani Wiktorii Ch.
Dzień rozpoczęliśmy meczem w koszykówkę oraz grami karcianymi. Następnie udaliśmy się na plaża party, gdzie bawiliśmy się kolorowymi proszkami holi oraz pływaliśmy w jeziorze. Po imprezie udaliśmy się na warsztaty łucznicze. Korzystając z pięknej pogody graliśmy w nasze ulubione gry na świeżym powietrzu. Nauczyliśmy się również jeździć segwayem. Dzień zakończyliśmy na wyścigach rzędów.