RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus V (07.08-17.08.2023)

Dzień 5 - Jak dobrze nam!

Dodany: 2023.08.11

Jak dobrze nam zdobywać nowe doświadczenia i wrażenia w kontakcie z wodą w jeziorze Łęsk, z mazurskim lasem, świeżym leśnym powietrzem, czyli w typowym dla tego regionu otoczeniu natury. Jak wspaniale nam współpracować podczas różnych zajęć, śpiewać, tańczyć, grać, biegać, rywalizować, pływać, czy po prostu rozmawiać i być razem w gronie rówieśników! Jak fantastycznie jest rozwijać się i dorastać! Jak dobrze być na kulkowych koloniach w czasie wakacji!

Adrenalina, grupa Pani Dominiki B.
Piątek już za nami. Dzień rozpoczęliśmy od wyprawy na kulkowy poligon, gdzie skorzystaliśmy z fantastycznych atrakcji: ranger, quady oraz zorba. Następnie uczestniczyliśmy w zajęciach waterball, podczas których próbowaliśmy utrzymać równowagę w dmuchanej kuli na wodzie. Poznaliśmy dzisiaj podstawy taktyki i strategii, z użyciem imitacji broni AK-47 pokonaliśmy trasę poza ośrodkiem w różnych szykach i formacjach. Dzień kończymy odwiedzinami w tajnej Strefie UFO. Weszliśmy do kokpitu spodka, zobaczyliśmy film o historii Kosmicznych Mazur, a w Laboratorium przetestowaliśmy urządzenia kosmitów. To był świetny dzień!

Adrenalina, grupa Pani Oliwii M.
O poranku wyruszyliśmy na kulkowy poligon. Udaliśmy się leśną drogą do miejsca zajęć, gdzie odbyła się zorba, czyli toczenie się po torze w wielkich dmuchanych kulach. Jeździliśmy również quadami i rangerem po torze off-roadowym. Po powrocie osoby, które miały Pakiet Ekstra Aktywny udały się na rejs smoczą łodzią, inni grali w siatkówkę na plaży. Następnie odbył się turniej walk sumo, który wyłonił najlepszego zawodnika. Wieczorem braliśmy udział w Archery Challenge, co polegało na pojedynku łuczników z użyciem specjalnych, miękko zakończonych strzał.

BFF Extra, grupa Pani Anny M.
Piątkowe zajęcia rozpoczęłyśmy w parku linowym, gdzie każda z nas spróbowała swoich sił na przeszkodach na różnych wysokościach. Następnie udałyśmy się do Cool Clubu na zajęcia taneczne. Podzielone na grupy stworzyłyśmy własne choreografie. Później poszłyśmy na plażę. Po obiedzie stworzyłyśmy własne ramki na zdjęcia, zagrałyśmy w baloniadę i zrobiłyśmy sobie spa. Kolejny dzień naszych przygód zakończyłyśmy śpiewając i grając w gry przy ognisku.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Doroty Ł.
Dziś uczyliśmy się współpracy podczas Akcji Integracji oraz pokonaliśmy cztery poziomy trudności na ściance wspinaczkowej. Później przeszliśmy ćwiczenia astronauty na żyroskopie. Po południu osoby, które miały Pakiet Ekstra Aktywny, pływały na smoczej łodzi, a druga część grupy uczestniczyła w zabawach integracyjnych. Później próbowaliśmy utrzymać równowagę, będąc w środku dmuchanej kuli umieszczonej na wodzie. Wieczorem wzięliśmy udział w nocnej grze terenowej Mazurska Pułapka, podczas której udało nam się rozwiązać wszystkie zagadki pozostawione przez Simona.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Igi O.
Dzień rozpoczęliśmy od zajęć cyrkowych, podczas których mieliśmy możliwość chodzić na szczudłach, jeździć na dziwnym rowerze oraz troszkę potańczyć. Następnie odbyła się piłka na opak, czyli nietypowa piłka nożna oraz niecodzienna koszykówka. Po tak intensywnym poranku przyszedł czas na zajęcia Akcja Integracja. Było wiele zespołowych konkurencji. Potem odbyły się zajęcia Enigma. Polegały na szyfrowaniu i rozszyfrowywaniu kodów. Następnie było selfie challenge. Wieczorem odbyła się gra terenowa Mazurska Pułapka.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry Ch.
Piątek rozpoczęłyśmy od magicznego Testu Tajnej Wiedzy, w której podzielone na domy rywalizowałyśmy o punkty, odpowiadając na pytania o Harrym Potterze. Quiz wygrał Ravenclow! Następnie świetnie się bawiłyśmy megagrami - twisterem, jengą oraz bierkami. Następnie nadszedł czas na naukę zaklęć, gdyż różdżki już mamy! Po obiedzie spędzałyśmy wolny czas na oglądaniu filmu. Następnie odbyły się zawody Archery Soft, podczas których najwięcej punktów zdobył Gryfindor! Na koniec dnia wyładowałyśmy naszą energię na imprezie tanecznej na Poziomie X.

Harry Potter, grupa Pani Mai Sz.
Dzień zaczęliśmy od rozwijania naszych umiejętności konstruowania budowli, korzystając z różnych klocków i elementów. Następnie uczyliśmy się strzelać z łuku. Potem udaliśmy się na plażę na plażowanie i zabawy w wodzie. Po obiedzie graliśmy w baloniadę. Następnie sprawdzaliśmy naszą zwinność na ściance wspinaczkowej. Po kolacji bawiliśmy się na imprezie tanecznej na Poziomie X

Kosmiczna Misja, grupa Pani Kornelii B.
Dzisiaj po śniadaniu udaliśmy się na kulkowy poligon. Tam mieliśmy możliwość przejażdżki rangerem oraz toczenia się w zorbie - czyli w wielkiej, dmuchanej kuli. Po powrocie zjedliśmy obiad. Na następnych zajęciach uczyliśmy się strzelać z wiatrówki, a później przeszliśmy ćwiczenie astronauty na żyroskopie, dzięki któremu odczuliśmy wrażenia podobne do tych podczas startu rakiety kosmicznej. Po kolacji uczestniczyliśmy w warsztacie plastycznym tworzenia znaczków oraz wykonywania prac metodą quillingu.

Kulka Max, grupa Pani Justyny B.
Kolejny dzień obozu minął nam bardzo szybko. Zaczęliśmy od zajęć na rowerkach wodnych. Bawiliśmy się świetnie! Następnie wspinaliśmy się na ogromną wieżę ze skrzynek! To było wyzwanie, ale każdemu z nas się udało! Przed obiadem mieliśmy zajęcia łącznościowe, uczyliśmy się szyfrów i alfabetu Morse’a. Po południu zagraliśmy w grę terenową. Musieliśmy odszukać odpowiednie azymuty, by odgadnąć hasło. Później poszliśmy na zajęcia paintballowe. Wybiegaliśmy się na całego! Wieczorem czekała nas impreza taneczna na Poziomie X.

Kulka Max, grupa Pani Moniki L.
Dzisiaj chcieliśmy wykorzystać nasz czas najlepiej jak potrafimy. Dzień rozpoczęliśmy pojedynkiem paintballowym, a następnie zostaliśmy wtajemniczeni w atrakcje cyrkowe. Sami mogliśmy spróbować kilku z nich. Później pływaliśmy kajakami sit on top po jeziorze Łęsk. To była naprawdę świetna zabawa! Po obiedzie wszyscy skakaliśmy na trampolinach i wykonywaliśmy nasze własne przypinki do ubrań. Dzień zakończyliśmy dyskoteką.

Kulka Max, grupa Pani Gabrieli O.
Dzień rozpoczęliśmy od treningu strzeleckiego przy użyciu wiatrówek. Następnie nauczyliśmy się jeździć na segwayu i pokonaliśmy specjalnie wyznaczony do tego tor. Tuż po nim przeszliśmy na żyroskop i kręciliśmy się, doznając ciekawych wrażeń. Po obiadku jeździliśmy quadem. Zaraz po nim strzelaliśmy do tarcz z markerów kulkami paintballowymi. Wieczorem bawiliśmy się świetnie na imprezie na Poziomie X. Jak to w Kulce, zabawa na okrągło!

Kulka Open, grupa Pana Mikołaja M.
Za nami kolejny dzień kulkowych przygód. Zaczęliśmy go od wyjścia do lasu, gdzie dowiedzieliśmy się wiele o survivalu i jak przeżyć w sytuacji, kiedy nie mamy schronienia. Następnie poszliśmy nad jezioro kąpać się oraz opalać. Po południu udaliśmy się całą grupą na park linowy, gdzie pani instruktor pokazała nam dwa poziomy trudności i nauczyła, jak posługiwać się uprzężą. Później pograliśmy w badmintona. Dzień zakończyliśmy imprezą na Poziomie X. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia!

Kulka Open, grupa Pani Aleksandry Ś.
Cóż to był za dzień! Rozpoczęliśmy go od trzygodzinnej wyprawy kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Również rywalizowaliśmy ze sobą podczas walk sumo na specjalnej macie w zabawnych i bezpiecznych strojach. Dodatkowo poznaliśmy dziś budowę łuku i strzały oraz prawidłową postawę strzelecką, a następnie nauczyliśmy się strzelać do tarcz. Wieczorem udaliśmy się na imprezę na Poziomie X, podczas której bawiliśmy się świetnie. Z niecierpliwością czekamy na następny dzień!

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Kornelii W.
Piątek rozpoczęliśmy w artystycznym stylu malowaniem w chmurach, czyli na rozciągniętej przezroczystej folii. Następnie uczestniczyliśmy w grze terenowej, w której rozwiązywaliśmy zagadkę zniknięcia tronu Króla Juliana. Nie mogliśmy też nie skorzystać z pięknej pogody, więc udaliśmy się na plażę, gdzie chętnie bawiliśmy się w wodzie. Po południu udaliśmy się do lasu na grę w podchody, podczas której podzieleni na grupy korzystaliśmy ze znaków patrolowych. Dzień zakończyliśmy tanecznym rytmem, bawiąc się na imprezie na Poziomie X.

Obóz Herosów, grupa Pani Kamili Ch.
W piątek rano odwiedził nas Asklepios i razem z nim udaliśmy się na plażę na zajęcia z podstawowych zagadnień dotyczących udzielania pierwszej pomocy. Dowiedzieliśmy się, co robić, jeśli komuś za bardzo spodoba się w królestwie Posejdona lub zbyt blisko podejdzie do hestiowego ognia. Następnie w namiocie programowym na specjalnej, kolorowej macie, ubrani w kaski ochronne rywalizowaliśmy, wyposażeni w gumowe lance. Pomimo, że wszyscy herosi to jedna rodzina, walki były naprawdę zacięte. Najlepszą gladiatorką okazała się Zuzanna. Przed obiadem ponowie mieliśmy zajęcia muzyczne, tym razem były to bum bum rurki, na których graliśmy piosenki z bajek. Następnie czekała nas przeprawa na wysokości z Percym Jacksonem, czyli przejście przez park linowy. Dwa poziomy trudności nie były dla nas, herosów, żadnym problemem. Dzień zakończył się imprezą na Poziomie X, na której towarzyszyła nam z pewnością grecka muza tańca Terpsychore, bo parkiet był nasz.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Dzisiaj obudziło nas i przywitało piękne słoneczko. Po śniadaniu udaliśmy się na żyroskop, który stanowił stymulację lotu kosmicznego. Potem poszliśmy na plażę, na której czytaliśmy książki, graliśmy w karty, między innymi w makao i kąpaliśmy się w jeziorze Łęsk. Po obiedzie mieliśmy warsztaty teatralne, podczas których uczyliśmy się podstaw pracy aktora, poprawnego oddechu oraz poznaliśmy ruch sceniczny. Następnie zagraliśmy w żywioły i w głuchy telefon. Po kolacji odbyła się impreza na Poziomie X, na której wszyscy razem tańczyliśmy.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Piątek zaczęliśmy od lekcji survivalu z Artemidą. Nauczyła nas podstaw survivalu, co znajduje się w puszce survivalowej i jak używać pałatki. Następnie, korzystając z ładnej pogody, plażowaliśmy i kąpaliśmy się w jeziorze, a później integrowaliśmy się, grając w bitwę na głosy. Po obiedzie część z nas poszła na smoczą łódź w ramach Pakietu Ekstra Aktywnego, a część grała w terra moto, a potem wszyscy spędzaliśmy razem czas, grając w mafię i siatkówkę. Wieczorem wszyscy razem bawiliśmy się na imprezie na Poziomie X.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Ten dzień był pełen wrażeń. Już z samego rana mogłyśmy się zmierzyć w pojedynkach podczas Archery Challenge z użyciem bezpiecznych strzał. Następnie popłynęłyśmy kajakami po jeziorze Łęsk, ciesząc się piękną pogodą. Wykonałyśmy też rekwizyty do naszego występu, a wieczorem poznałyśmy ciekawe techniki teatralne, dzięki czemu mogłyśmy poczuć się jak prawdziwe aktorki! Nasz dzień zakończyła impreza na Poziomie X, podczas której świetnie się bawiłyśmy.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Szymona B.
Dzień jak zawsze rozpoczęliśmy od porannego rozruchu. Przed obiadem poszliśmy na zajęcia pod nazwą Ranny Lotnik. Uczyliśmy się, jak udzielić pierwszej pomocy i budowaliśmy nosze dla naszych pozorantów. Po obiedzie poszliśmy na grę na arenie paintballowej na terenie ośrodka. Rywalizowaliśmy pomiędzy dwiema drużynami i wykazywaliśmy się znajomością taktyki i sprawnością. Po grze w paintball zagraliśmy w Awanturę o Wiedzę. Pozwoliło nam to zarówno wykazać się intelektualnie, jak i odpocząć od zajęć fizycznych. Po kolacji poszliśmy do kina gwiezdnego na seans filmowy 3D.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Wiktorii Ch.
Dzisiejszy poranek poświęciliśmy na wspólne gry i zabawy na plaży. Następnie budowaliśmy wieżę ze skrzynek. Ubrani w specjalną uprząż budowaliśmy i wspinaliśmy się jednocześnie. Po południu udaliśmy się na zajęcia z survivalu, podczas których poznaliśmy podstawy i rodzaje sztuki przetrwania oraz zbudowaliśmy prowizoryczne schronienie z pałatek wojskowych. Nauczyliśmy się także obsługi quada oraz jego budowy. Pokonaliśmy zręcznościowy tor quadowy. Wieczorem graliśmy w siatkówkę i karty. Ten czas pozostawi po sobie wspólne cudowne wspomnienia.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Piątek rozpoczął się od wspólnej integracji na terenie podobozu. Śpiewaliśmy ulubione piosenki i dużo rozmawialiśmy. Następnie wszyscy udaliśmy się na park linowy. Każdy z nas mógł spróbować swoich sił na dwóch trasach parku o rożnym stopniu trudności. Poradziliśmy sobie doskonale! Nie było przeszkody, która sprawiła nam jakąkolwiek trudność. Na zajęciach ze strategii i taktyki dowiedzieliśmy się, jakie są postawy strzeleckie oraz nauczyliśmy się poruszać w określonych szykach podczas przemarszu w lesie. Na wyprawie kajakami turystycznymi wspólnie z ratownikiem podziwialiśmy otaczające nas przepiękne widoki.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od kąpieli i plażowania nad jeziorem Łęsk. Korzystając z pogody leżeliśmy na plaży i spędzaliśmy miło czas w swoim towarzystwie. Następnie wybraliśmy się do lasu, gdzie poznaliśmy podstawy survivalu oraz jego rodzaje. Nauczyliśmy się budować schronienie z pałatki wojskowej oraz poznaliśmy wyposażenie puszki survivalowej. Nauczyliśmy się dziś strzelać z łuku, poznaliśmy budowę łuku i strzały, a na koniec wzięliśmy udział w turnieju strzeleckim. Dzień zakończyliśmy wspólnymi grami i zabawami. Był to bardzo ciekawy dzień i nie możemy doczekać się kolejnych atrakcji.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Agnieszki M.
Kolejny dzień dobiegł końca. Zaczęliśmy go od zwiedzania jeziora Łęsk rowerami wodnymi. Następnie graliśmy w megagry, czyli twistera, bierki oraz jengę XXL. Po obiedzie odbyły się zajęcia Akcja Integracja, podczas której braliśmy udział w konkurencjach takich jak wielospodnie, wielonarty, rurowce oraz przeciągnie liny. Na koniec dnia graliśmy w gry na wirtualnych dywanach. Nie możemy doczekać się kolejnego dnia!

Odkrywcy UFO, grupa Pani Anny N.
Kolejny dzień za nami! Zaczęliśmy od poznania budowy łuku i sprawdzenia naszej celności. Później wzięliśmy udział w grze terenowej Błędny Azymut, podczas której nauczyliśmy się posługiwać kompasem. Następnie pokonywaliśmy tor, utrzymując równowagę na segwayu. Podzieleni na dwie grupy wzięliśmy udział w podchodach, które odbyły się w kulkowym lesie. Po kolacji w przebraniach sumo stoczyliśmy pojedynki na specjalnej arenie.

Power Jump, grupa Pani Laury M.
Dzisiaj po przepysznym śniadanku poszliśmy wspinać się na ściankę wspinaczkową. Później poćwiczyliśmy nasze muzyczne umiejętności na bum bum rurkach. Przed obiadem nauczyliśmy się strzelać ze specjalnych łuków, które na końcach strzał mają przyssawki. Następnie poszliśmy na plażę, żeby skorzystać z wody w ten letni dzień. Zagraliśmy również w nasze ulubione gry podwórkowe i udaliśmy się na kolację. Na zakończenie dnia tańczyliśmy na super imprezie na Poziomie X, czyli jedynej takiej dyskotece w całej Kulce. Jutro zapowiada się równie niesamowity dzień.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny L.
Wakacyjna przygoda trwa w najlepsze. Rano wzięliśmy udział w regatach nowoczesnymi kajakami bezburtowymi sit on top. Potem wybraliśmy się na plażę nad nasze kulkowe jezioro Łęsk. Później graliśmy w piłkę na opak, czyli w korfball i passball. Wieczorem poznaliśmy podstawy survivalu i jego rodzaje, dowiedzieliśmy się, do czego służy puszka survivalowa i zbudowaliśmy prowizoryczne schronienie. Dzień zakończył się zabawami oraz pieczeniem i jedzeniem kiełbasek przy ognisku.

Summer Challenge, grupa Pani Magdaleny M.
Piąty dzień za nami! Na samym początku dnia graliśmy w karciane gry, badmintona, oraz w piłkę nożną. Później poszliśmy na park linowy, który ma dwa poziomy trudności. Następnie zagraliśmy w grę terenową, podczas której nauczyliśmy się posługiwania kompasem. Po obiedzie oglądaliśmy film, który bardzo nam się podobał. Zagraliśmy też w piłkę na opak, czyli piłkę nożną oraz koszykówkę w nietypowym wydaniu. Pod koniec dnia uczestniczyliśmy w ognisku, na którym bawiliśmy się i piekliśmy kiełbaski.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry P.
Następny dzień zaczęliśmy od wyprawy na kulkowy poligon. Atrakcje, które tam na nas czekały, to przejażdżka quadem po trudnym terenie, off-road pojazdem ranger oraz stoczenie się specjalnym torem wewnątrz wielkiej dmuchanej kuli. Po powrocie na teren ośrodka i po poobiednim odpoczynku, nadszedł czas na różnego rodzaju gry zespołowe. Rozegraliśmy emocjonujące mecze piłki nożnej, piłki siatkowej i koszykówki. Poznaliśmy ciekawe zabawy ruchowe, takie jak pif-paf, bezludna wyspa oraz zamki i księżniczki. Zwieńczeniem dnia pełnego atrakcji były zajęcia waterball, podczas których każdy z nas wchodził do ogromnej kuli, która następnie lądowała w wodzie. Zabawa była nie z tej ziemi.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny S.
Piąty dzień zaczęliśmy od wielkiej wyprawy na kulkowy poligon, na którym czekały nas wspaniałe atrakcje: jazda na quadach po specjalnym torze oraz pojazd terenowy ranger, który wzbudził w nas najwięcej emocji, a także wielka kula, do której wchodziliśmy i toczyliśmy się w niej z pagórka. Po obiedzie na zajęciach cyrkowych, mogliśmy poczuć się jak prawdziwi cyrkowcy, ucząc się chodzenia na szczudłach i jazdy na dziwnym rowerze. Później udaliśmy się na plażowanie nad jezioro, gdzie graliśmy w karty i gry planszowe. Dzień zakończyliśmy walkami gladiatorów toczonymi przy użyciu specjalnej lancy. To był bardzo aktywny i udany dzień.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Sz.
Kolejny dzień w Kulce spędziliśmy niesamowicie aktywnie. Z samego rana wyruszyliśmy na kulkowy poligon. Uczestniczyliśmy tam w takich atrakcjach jak quady, zorba czy ranger off-road. Później wzięliśmy udział w grze terenowej. Wszyscy byliśmy w nią bardzo zaangażowani i spędziliśmy wspaniale czas. Dzień zakończyliśmy seansem filmowym w kinie gwiezdnym.

Summer Challenge, grupa Pani Zuzanny Ś.
Piątek rozpoczęliśmy od wyprawy na kulkowy poligon, gdzie zmierzyliśmy się z wrażeniami podczas korzystania z tamtejszych atrakcji. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od przejażdżki quadami, następnie przeżyliśmy emocjonującą przejażdżkę terenowym rangerem. Nasz pobyt tam zakończyliśmy zorbą, w której toczyliśmy się po łagodnym zboczu. Po obiedzie udaliśmy się na plażę i zagraliśmy tam w karty. Wieczór zakończyliśmy testem astronauty na żyroskopie, który doskonale odzwierciedla wrażenia ze startu rakiety!

VIP, grupa Pani Aleksandry Ch.
Piątek rozpoczęliśmy od ubrania się w specjalną uprząż i układania wieży ze skrzynek, z jednoczesnym wspinaniem się na nią. Następnie rozegraliśmy turniej baloniady. Za pomocą ręczników przerzucaliśmy balony na drugą stronę siatki w celu zdobycia punktu. Później oddawaliśmy strzały z markerów paintballowych do tarcz ustawionych w różnej odległości ze stanowisk strzeleckich. Potem nauczyliśmy się jeździć na segwayu po specjalnym torze. Wieczorem poszliśmy na wspólne ognisko, na którym bawiliśmy się i piekliśmy kiełbaski.

VIP, grupa Pani Roksany M.
Piątek już za nami! Rozpoczęliśmy go od zajęć Błędny Azymut, podczas których mogliśmy udoskonalić swoje umiejętności korzystania z kompasu. Następnie ci z nas, którzy mieli dodatkowe zajęcia paintballowe, brali udział w rozgrywkach laserowego paintballu, strzelali do tarcz specjalnymi markerami oraz rozegrali grę na polu paintballowym. Druga część naszej grupy spędziła ten czas na plażowaniu oraz graniu w baloniadę. Po obiedzie braliśmy udział w zajęciach ze skrzynkami. Wchodziliśmy na wieżę ze skrzynek, którą stopniowo powiększaliśmy, w uprzęży i z asekuracją. Później poszliśmy na zajęcia Archery Challenge, podczas których rozegraliśmy starcie łuczników. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z kiełbaskami oraz herbatką.

VIP, grupa Pani Anny Z.
Dziś rano wybraliśmy się do Strefy UFO. Przekroczyliśmy bramę, byliśmy w Kwaterze Głównej, gdzie obejrzeliśmy tajny raport Yazruma, zwiedzaliśmy spodek kosmiczny i Laboratorium, w którym zobaczyliśmy coś super tajnego. Następnie graliśmy w baloniadę. Udaliśmy się dziś na plażę. Po obiedzie wyruszyliśmy do lasu na survival. Naszym głównym zadaniem było stworzenie schronienia z pałatki. Stoczyliśmy też walki gladiatorów. Wyposażeni w kaski strącaliśmy przeciwnika z podestu za pomocą specjalnej lancy. Wieczorem piekliśmy kiełbaski i bawiliśmy się przy ognisku.