RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2023

Turnus VI (18.08-28.08.2023)

Dzień 5 - Przygody od rana do wieczora

Dodany: 2023.08.22

Za nami kolejny dzień zajęć wodnych i sportowych, kolejne wyzwania, rozrywki i relaks. Dzień, który każda grupa spędziła na wspólnej zabawie, w czasie której uczestnicy mogli odkrywać przygotowane specjalnie dla nich atrakcje.

33 Przygody, grupa Pani Justyny W.
Dzisiaj kąpaliśmy się w jeziorze Łęsk. Budowaliśmy zamki z piasku oraz graliśmy w gry planszowe. Uczestniczyliśmy w zajęciach, podczas których graliśmy w mega gry, dużego twistera oraz inne gry integracyjne. Później odwiedziliśmy Cool Club, gdzie bawiliśmy się na wirtualnych dywanach. Ostatnią atrakcją był udział w walkach gladiatorów, podczas których wszyscy świetnie się bawili.

33 Przygody, grupa Pani Wiktorii D.
Nasz dzień rozpoczęliśmy grą terenową Błędny Azymut. Naszym zadaniem było odnalezienie za pomocą kompasu ukrytych numerków i odgadnięcie hasła. Ciekawych przeżyć dostarczył nam żyroskop, czyli symulator lotu kosmicznego. Pogoda znów dopisała, więc udaliśmy się na wycieczkę po jeziorze jednoosobowymi kajakami sit on top. Na koniec dnia czekały na nas zajęcia, na których poznaliśmy podstawy survivalu.

Adrenalina, grupa Pani Anny M.
Wtorek zaczęliśmy paintballem, grą taktyczną z użyciem broni barwiącej. Następnie poznaliśmy budowę łuku i strzelając do tarcz sprawdzaliśmy swoją celność. Potem przeszliśmy przez park linowy składający się z dwóch poziomów trudności. Po obiedzie byliśmy na plaży oraz graliśmy w baloniadę. Znaleźliśmy też czas na inne gry. Dzień zakończyliśmy imprezą taneczną na Poziomie X.

Adrenalina, grupa Pani Kornelii W.
Wtorek zaczęliśmy intensywnie od poznania budowy quadu i nabycia podstawowych umiejętności związanych z jazdą nim po torze. Następnie przechodziliśmy przez dwupoziomowy park linowy oraz rywalizowaliśmy na specjalnej macie w walkach sumo. Po południu wybraliśmy się na wyprawę dwuosobowymi kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk oraz rozegraliśmy mecz siatkówki. Wieczorem przeszliśmy ćwiczenia na żyroskopie, dzięki którym mogliśmy poczuć wrażenia podobne do odczuwalnych podczas startu rakiety kosmicznej.

Adrenalina, grupa Pana Mikołaja M.
Nasz kolejny obozowy dzień zaczęliśmy od wejścia na ściankę wspinaczkową, na której przeszliśmy cztery poziomy trudności. Następną naszą atrakcją była gra w paintball, którą rozegraliśmy na kulkowym poligonie. Rozegraliśmy dwie bitwy – jedną o flagę a potem death match. Następnie udaliśmy się na zajęcia, podczas których układaliśmy wieżę z skrzynek i po niej się wspinaliśmy. Po południu graliśmy w koszykówkę, a następnie pływaliśmy kajakami sit on top po jeziorze Łęsk. Pod koniec dnia wzięliśmy udział w imprezie na Poziomie X. Nie możemy doczekać się już kolejnego dnia.

BFF Extra, grupa Pani Oliwii M.
Wtorek rozpoczął się bieganiem w kuli w wodzie, czyli od waterballu. Następnie odbyło się plażowanie. Po obiedzie dowiedziałyśmy się, jak wygląda postawa strzelecka, jak zbudowany jest łuk i mieliśmy okazję z niego strzelać do słomianych tarcz. Później odbyła się Akcja Integracja, podczas której jeszcze lepiej się poznałyśmy. Dzień zakończyłyśmy wspólnym wieczorkiem imprezowym.

BFF Extra, grupa Pani Roksany M.
Wtorek rozpoczęłyśmy turniejem siatkówki. Następnie udałyśmy się na plażę, by ochłodzić się w ten ciepły dzień kąpiąc się w jeziorze. Kolejnym punktem naszego dnia były zajęcia Ale Cyrk!, podczas których każda z nas miała możliwość nauczenia się chodzić na szczudłach oraz jeździć na dziwnym rowerze. Później poszłyśmy na zajęcia w waterballu, na których biegałyśmy w nadmuchanej kuli w basenie z wodą próbując utrzymać równowagę. Dzień zakończyłyśmy biorąc udział w wieczorku rozrywkowym.

Gwiezdny Kadet, grupa Pani Kornelii B.
Dzisiaj po śniadaniu udaliśmy się do lasu na leśną ścieżkę edukacyjną. Dowiedzieliśmy się między innymi jakie gatunki drzew najczęściej występują w polskich lasach. Po przerwie graliśmy w siatkówkę oraz gry planszowe. Po tych zajęciach poszliśmy na plażę. Kąpaliśmy się w jeziorze. Po obiedzie rozwiązaliśmy zagadkę Yazruma oraz zagraliśmy w laserowy paintball. Na koniec dnia poszliśmy na grę terenową Mazurska Pułapka.

Harry Potter, grupa Pani Agnieszki M.
Rano wykorzystując zaczarowane dywany udałyśmy się do wirtualnego świata rozgrywając mecze. Chwilę później wróciłyśmy do rzeczywistości i tworzyłyśmy własne gry planszowe na magiczne tematy. Znalazłyśmy także czas na kąpiel w jeziorze oraz opalanie. Po obiedzie wzięłyśmy udział w grze terenowej, podczas której odnalazłyśmy i uwolniłyśmy Syriusza Blacka. Następnie stworzyłyśmy kącik czytelniczy. Dzień zakończyłyśmy na ognisku piekąc kiełbaski.

Harry Potter, grupa Pani Marii K.
Kolejny dzień i kolejne przygody rozpoczęliśmy od nauki lewitacji, podczas której magia pozwoliła nam unosić się ponad ziemię. Potem wybraliśmy się pływać kajakami. Podczas zajęć dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek. Następnie w ten ciepły dzień nastał czas na baloniadę. W magicznej atmosferze udaliśmy się do Askabanu, aby uwolnić Syriusza Blacka. Wieczorem nastąpił czas na wybranie swoich sów, które będą nam towarzyszyć w następnych dniach kolonii.

Harry Potter, grupa Pani Olgi S.
Dzisiaj po śniadaniu wyruszyliśmy leśnymi ścieżkami na wyprawę śladami Harry’ego Pottera. Potem przyszedł czas na zabawę na zaczarowanych dywanach, podczas których wzięliśmy udział w grach drużynowych. Następnie odpoczęliśmy wspólnie na plaży. Dla ochłody zagraliśmy w magiczną baloniadę, której towarzyszyło dużo śmiechu i zabawy. Potem podjęliśmy wyzwanie biorąc udział w grze terenowej Więzień Askabanu. Na koniec dnia integrowaliśmy się przy ognisku tańcząc i jedząc kiełbaski.

Harry Potter, grupa Pani Zuzanny L.
Nasza czarodziejska przygoda trwa w najlepsze. Wybraliśmy się dzisiaj na podchody tropem Harry’ego Pottera do Zakazanego Lasu oraz tworzyliśmy własne magiczne gry planszowe. Potem spędziliśmy czas na plaży. Po południu wzięliśmy udział w grze terenowej Więzień Azkabanu, podczas której uwolniliśmy i obroniliśmy Syriusza Blacka przed dementorami. Czekał na nas również magiczny test sprawności na parku linowym. Dzień zakończył się ogniskiem, podczas którego bawiliśmy się i jedliśmy kiełbaski. Jutro kolejne lekcje w Hogwarcie.

Kosmiczna Misja, grupa Pani Pauliny S.
Piątego dnia naszej kolonii wybraliśmy się na plażę, gdzie mogliśmy odpocząć, popływać, pograć w siatkówkę, a także stworzyć budowle z piasku. W tym samym czasie dla niektórych odbyła się także wycieczka fakultatywna do Olsztyna. Po obiedzie natomiast wszyscy razem uczestniczyliśmy w grze paintballowej. Następnie próbowaliśmy nawiązać kontakt z przedstawicielem obcej cywilizacji podczas zajęć Zagadka Yazruma. Wieczorem mieliśmy okazję obejrzeć film edukacyjny ,,Explore” w kinie sferycznym 3D.

Kulkowe Zabawy, grupa Pani Julii M.
Wtorek rozpoczęliśmy odpoczywając na plaży i kąpiąc się w jeziorze. Budowaliśmy też zamki z piasku. Dowiedzieliśmy się, jak zbudowany jest segway i nauczyliśmy się na nim jeździć oraz pokonaliśmy na nim tor przeszkód. Następnie wybraliśmy się na wycieczkę kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Na koniec dnia bawiliśmy się na wieczornym ognisku piekąc kiełbaski i biorąc udział w grach integracyjnych.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Dziś miałyśmy wiele okazji do spożytkowania naszej energii. Po śniadaniu zagrałyśmy na boisku mecz siatkówki. Potem poszłyśmy na plażę, na której zagrałyśmy w mafię w miasteczku. Następnie ćwiczyłyśmy nasz hymn na konkurs, który zbliżał się wielkimi krokami. Po obiedzie udałyśmy się na ściankę wspinaczkową, gdzie pokazałyśmy swoje umiejętności we wspinaniu się. Na kolejnych zajęciach uczyłyśmy się podstaw władania mieczem, czyli ataku i obrony z Clarisse LaRue oraz pozycji i poruszania się w trakcie walki. Po kolacji odbyła się impreza na Poziomie X, na której wszyscy razem tańczyłyśmy.

Obóz Herosów, grupa Pani Anny Z.
Dziś rano wybraliśmy się na park linowy. Wyposażeni w kaski oraz uprzęże odbyliśmy praktyczne szkolenie naziemne, a następnie pokonaliśmy dwie trasy parku. Kolejną atrakcją był rejs dwuosobowymi kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Następnie wzięliśmy udział w drugiej części zajęć survivalowych dotyczących ognia i wody. Poznaliśmy różne metody budowania ognisk. Uczyliśmy się wzniecać ogień za pomocą krzesiwa oraz filtrowaliśmy wodę. Po południu wybraliśmy się na spacer leśną ścieżką dydaktyczną. Wieczorem bawiliśmy się na imprezie na Poziomie X.

Obóz Herosów, grupa Pani Emilii K.
Za nami kolejny emocjonujący dzień. Rano ćwiczyłyśmy herosowy hymn, a następnie wybraliśmy się na spacer leśną ścieżką edukacyjną. Później odbyły się zajęcia w waterballu, podczas których toczyliśmy się na wodzie wewnątrz specjalnych kul napełnionych powietrzem. Czekała też na nas ścianka wspinaczkowa, która ma aż cztery poziomy trudności. Wieczorem odbyła się impreza na Poziomie X, gdzie czekała na nas zabawa przy ulubionych piosenkach.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli K.
Kolejny dzień zaczęliśmy od zagrania w Enigmę z Hermesem, który nauczył nas sztuki szyfrowania, a następnie wzięliśmy udział w grze terenowej. Wyruszyliśmy też do lasu na zajęcia z survivalu, podczas których poznaliśmy tajniki sztuki przetrwania, zawartość puszki survivalowej i zastosowanie pałatki wojskowej. Korzystaliśmy także z pięknej pogody plażując i kąpiąc się w jeziorze. Odświeżyliśmy też dzisiaj wiedzę o udzielaniu pierwszej pomocy, o tym jak się zachować i w jaki sposób możemy pomóc osobom w potrzebie. Wieczorem wspólnie bawiliśmy się na imprezie na Poziomie X.

Obóz Herosów, grupa Pani Gabrieli O.
Półmetek obozu prawie za nami. Dziś rano przygotowywaliśmy nasze spektakle i hymn oraz wybraliśmy się na spacer do pobliskiej miejscowości. Niektóre osoby wybrały się w tym czasie na wycieczkę fakultatywną do Olsztyna. Po obiedzie już wszyscy razem pływaliśmy smoczą łodzią. Dzięki doskonałej współpracy wróciliśmy na czas do ośrodka. Później stoczyliśmy bitwę o Empire State Building z armią Kronosa. To było bardzo emocjonujące starcie. Wieczorem bawiliśmy się świetnie na imprezie na Poziomie X.

Obóz Herosów, grupa Pani Magdy K.
Dzień rozpoczęliśmy od kosmicznego treningu na żyroskopie. Mogliśmy poczuć się jak prawdziwi kosmonauci przebywający w stanie nieważkości. Następnie udaliśmy na zajęcia Ale Cyrk! Nauczyliśmy się chodzić na szczudłach oraz jeździć dziwnym rowerem. Zajęcia poprowadził Hades przebrany za klauna. Było przy tym dużo śmiechu. Przed obiadem udaliśmy się na waterball. Podczas zajęć wchodziliśmy do ogromnej kuli i turlaliśmy się w niej po basenie. Następnie poszliśmy na plażę. Usiedliśmy wszyscy razem, graliśmy w planszówki, śpiewaliśmy, a niektórzy z nas wykąpali się w jeziorze. Kontynuowaliśmy również pisanie naszego hymnu. Skończyliśmy go i ćwiczyliśmy przed jutrzejszym konkursem. Na koniec tego intensywnego dnia udaliśmy się na imprezę do hali koncertowej. Razem ze wszystkimi herosami bawiliśmy się prawie do ciszy nocnej.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Szymona B.
Z samego rana zaraz po śniadaniu poszliśmy na pierwszą część survivalu. Nauczyliśmy się jak poprawnie rozstawić pałatkę. Zajęcia były bardzo wciągające i nauczyliśmy się jak przeżyć w lesie. Po powrocie z lasu rozpoczęliśmy zajęcia z podstaw strategii i taktyki. Poznaliśmy różne formacje wojskowe. Wiedza ta przyda nam się podczas kulminacyjnego punktu obozu, czyli desantu. Przed obiadem poszliśmy uczyć się strzelać z wiatrówki. Ćwiczyliśmy naszą celność i opanowanie, żeby mieć jak najlepszy wynik. Po poobiednim odpoczynku poszliśmy na plażę. Wszyscy chętni się wykąpali, a inni grali w karty bądź czytali książki. Przed kolacją zagraliśmy w grę Szpion. Wszyscy się dobrze bawili. Na zakończenie dnia wszyscy poszliśmy na imprezę na Poziomie X.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Zuzanny C.
Wtorek rozpoczęliśmy zajęciami z udzielania pierwszej pomocy. Uczyliśmy się opatrywać rany i poprawnie wykonywać resuscytację krążeniowo-oddechową. Następnie budowaliśmy nosze polowe. Podczas zajęć ze strategii i taktyki nauczyliśmy się sprawnie przekraczać skrzyżowania i niebezpieczne tereny oraz próbowaliśmy porozumiewać się w sytuacji zagrożenia. Pogłębiliśmy swoją wiedzę na temat taktyki zielonej i czarnej. Po smacznym obiedzie wybraliśmy się na plażowanie i kąpiele nad nasze jezioro. Chętne osoby skorzystały z możliwości kąpieli w basenie, a reszta grała w siatkówkę na plaży. Następnie zagraliśmy w Szpiona. Podzieleni na dwie grupy próbowaliśmy odgadnąć taktykę drużyny przeciwnej i wykluczyć marszałka z zabawy. Wieczorem bawiliśmy się na imprezie na Poziomie X. Wytańczyliśmy się za wszystkie czasy.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Dominiki B.
Wtorek rozpoczęliśmy Akcją Integracją, czyli wspólnymi zabawami takimi jak wielospodnie, wielonarty i przeciąganie liny. Następnie próbowaliśmy nawiązać kontakt z przedstawicielem innej cywilizacji przygotowując przesłania. Nauczyliśmy się dziś również budowy quadu oraz spróbowaliśmy swoich sił w jeździe na nim. Wyposażeni w gumowe lance stoczyliśmy walki gladiatorów. Rywalizowaliśmy na specjalnej kolorowej macie. Zagraliśmy też razem w dwie nietypowe gry. Dzień skończyliśmy zabawami przy ognisku i wspólnym pieczeniem kiełbasek.

Odkrywcy UFO, grupa Pani Zuzanny Ś.
Wtorek rozpoczęliśmy od emocjonującej rozgrywki laserowego paintballu na naszej wielkiej hali koncertowej, gdzie podzieleni na drużyny rywalizowaliśmy ze sobą przy pomocy broni świetlnej i detektorów trafień. Następnie uczyliśmy się jeździć segwayem po specjalnie przygotowanym torze. Wzięliśmy też udział w kosmicznej grze terenowej. Próbując nawiązać kontakt z inną cywilizacją wykonaliśmy specjalne przesłania. Po obiedzie szaleliśmy na trampolinach, ubrani w uprzęże oddawaliśmy skoki w kosmos. Wieczór spędziliśmy w kinie gwiezdnym, gdzie ułożeni na wygodnych poduchach obejrzeliśmy film przygodowy 3D pod tytułem „Magiczny Glob”.

Power Jump, grupa Pani Magdaleny K.
Ten dzień zaczęliśmy od plażowania i kąpieli w jeziorze Łęsk. Później odbyły się zacięte mecze piłki siatkowej oraz gry integracyjne. Po południu wszyscy super się bawili podczas zajęć tanecznych. Później cała grupa pomagała Kubusiowi Puchatkowi w znalezieniu przyjaciół. Trud został nagrodzony słodkim poczęstunkiem od Kubusia. Wieczór spędziliśmy przy ognisku wspólnie grając, śpiewając i piekąc kiełbaski.

Power Jump, grupa Pani Zuzanny D.
Nowy dzień rozpoczęliśmy zajęciami, podczas których uczyliśmy się jeździć segwayami. Każdy z nas opanował tę umiejętność wyśmienicie. Następnie wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową o czterech poziomami trudności. Kolejne zajęcia nazywały się dance! dance! dance! Poznaliśmy kilka nowych i prostych układów tanecznych, które na pewno wykorzystamy na najbliższej dyskotece. Po obiedzie spędziliśmy czas na świeżym powietrzu. Chłopcy grali w piłkę nożną, a dziewczynki w kolory. Kolejne zajęcia to Archery Soft, podczas których uczyliśmy się techniki strzelania z łuku. Na ostatnich zajęciach zagraliśmy w grę francuską z pytaniami.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ś.
Od rana w ramach relaksu udaliśmy się na wyprawę wieloosobową smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. Nauczyliśmy się też podstawowych technik szyfrowania wiadomości oraz wykorzystaliśmy je podczas gry. Wyposażeni w specjalną uprząż mogliśmy powygłupiać się i poskakać na eurobungee. Wykorzystaliśmy fakt, że jest piękna pogoda i udaliśmy się na plażę, by trochę odpocząć i pochlapać się w jeziorze. Dzień zakończyliśmy rywalizując na specjalnej macie podczas walk sumo.

Summer Challenge, grupa Pana Dawida K.
Kolejny dzień na Kulce rozpoczął się wycieczką kajakami turystycznymi po jeziorze Łęsk. Następnie udaliśmy się na eurobungee, na którym mogliśmy poczuć się jak astronauci. Potem poszliśmy na zajęcia z łucznictwa, podczas których zmierzyliśmy się w pojedynku na celność. Po obiedzie zagraliśmy ze sobą w piłkę nożną. Świetnie się bawiliśmy podczas meczu. Dzień zakończyliśmy zabawą w waterballu, w którym mogliśmy, tak jak to w Kulce, bawić się na okrągło.

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny W.
Ten dzień rozpoczęliśmy od kąpieli słonecznych. Mieliśmy także okazje dowiedzieć się o sobie czegoś więcej podczas Akcji Integracji. Potem pływając smoczą łodzią w rytm wystukiwany przez bęben podziwialiśmy otaczającą nas przyrodę. Dzień zakończyliśmy starciem łuczników podczas zajęć Archery Challenge.

Summer Challenge, grupa Pani Oliwii M.
Dzisiaj zostaliśmy wtajemniczeni w trzeci poziom Strefy UFO. Zwiedzaliśmy statek kosmiczny oraz zapoznaliśmy się z różnymi sprzętami elektronicznymi z innej planety. Następnie wypłynęliśmy w rejs smoczą łodzią, na której wiosłowaliśmy w rytm bębna. Później rozegraliśmy turniej Archery Challenge, w czasie którego walczyliśmy strzelając z łuków z zakończonymi gumową gąbka strzałami. Po obiedzie wzięliśmy udział w Awanturze o Wiedzę z ciekawymi pytaniami. Wygrała drużyna niebieskich. Na zakończenie dnia bawiliśmy się na imprezie na Poziomie X.

VIP, grupa Pani Aleksandry Ch.
Wtorek rozpoczęliśmy od ćwiczeń na kosmicznym żyroskopie, dzięki któremu odczuliśmy wrażenia podobne do tych, jakie towarzyszą podczas startu rakiety kosmicznej. Następnie wybraliśmy się na plażowanie, na którym wypoczywaliśmy na plaży oraz kąpaliśmy się w naszym jeziorze pod czujnym okiem ratowników. Po obiedzie wyszliśmy do lasu, aby poznać podstawy oraz rodzaje survivalu. Gdy zapoznaliśmy się z teorią, przyszedł czas na zajęcia praktyczne, na których budowaliśmy własne schronienia za pomocą pałatki wojskowej. Potem poznaliśmy budowę łuku i strzały oraz prawidłową postawę strzelecką. Dzięki tej wiedzy mogliśmy przejść do strzelania z łuków do tarcz ze stanowisk strzeleckich. Na koniec dnia odbyła się impreza na Poziomie X, która była miłym zakończeniem dnia.

VIP, grupa Pani Aleksandry Z.
Wtorkowy poranek rozpoczęliśmy meczem siatkówki. Zagraliśmy go przeciwko innej grupie i wygraliśmy. Następnie poszliśmy na plażę, gdzie pływaliśmy w jeziorze i opalaliśmy się. Po obiedzie poszliśmy na park linowy, gdzie mogliśmy wspinać się pośród drzew pokonując trasy o różnych stopniach trudności. Kolejno uczyliśmy się jeździć segwayem po specjalnym torze. Wykonywaliśmy slalom i różne manewry. Wieczorem odbyła się impreza na Poziomie X w rytm naszych ulubionych hitów. Śpiewaliśmy i tańczyliśmy świetnie się przy tym bawiąc.