RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus I (26.06-06.07.2021)

Dzień 4 - Kręci się, kręci busola naszych zajęć...

Dodany: 2021.06.29

Aktywne Wakacje, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od frisbee. Następnie przeszliśmy po parku linowym, gdzie przemierzaliśmy dwie trasy: łatwą i trudniejszą. Na koniec zrobiliśmy wyścigi, kto pierwszy pokona łatwiejszą. Po obiedzie przepłynęliśmy smoczą łodzią jezioro Łęsk przy rytmie wybijanym przez bęben. Następnie rywalizowaliśmy o totem w lesie ćwicząc przy tym swoją spostrzegawczość podczas gry Bitwa Plemion. Po kolacji rozpaliliśmy ognisko, zjedliśmy kiełbaski i zagraliśmy w integracyjne gry. Nie możemy się doczekać, jakie przygody przyniesie nam kolejny dzień!

Aktywne Wakacje, grupa Pani Patrycji B.
Aktywnie upłynął kolejny dzień... Rano przeszliśmy po parku linowym, pokonując dwie trasy. Kolejne zajęcia odbyły się nad jeziorem, gdzie dryfowaliśmy kajakami turystycznymi i podziwialiśmy widoki. Po przerwie obiadowej pływaliśmy, opalaliśmy się i odpoczywaliśmy na plaży jeziora Łęsk. Po odpoczynku wspinaliśmy się na skrzynki. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbaski i integrowaliśmy się za pomocą przeróżnych zabaw. Z niecierpliwością czekamy na kolejny dzień...

Cztery Żywioły, grupa Pani Magdy H.
Dzień zaczęliśmy żyroskopem. To było bardzo ciekawe doświadczenie. Następnie wzięliśmy udział w starciu łuczników. Kolejną atrakcją, która na nas czekała, była wyprawa do lasu, gdzie nauczyliśmy się rozpoznawać ślady zwierząt, występujące gatunki drzew, a dzięki obsłudze GPS-u odnaleźliśmy ukryte zagadki. Dzień zakończyliśmy efektownymi i bezpiecznymi doświadczeniami z wodą.

Fort Kulka, grupa Pana Daniela K.
Przyszedł czas na dzień czwarty, a wraz z nim sporo atrakcji. Po wczorajszej nauce strzelania z łuku, mieliśmy okazję sprawdzić swoje umiejętności w strzeleckim pojedynku. Następnie udaliśmy się na żyroskop, gdzie mieliśmy okazję przejść ćwiczenie astronauty. Na zajęciach z taktyki poznaliśmy również specjalne strategie wojenne. Na koniec udaliśmy się nad wodę, by wyruszyć na wyprawę wieloosobową smoczą łodzią.

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry L.
Dzisiaj zaczęliśmy dzień od wyprawy kajakowej po jeziorze Łęsk. Następnie stworzyliśmy coś z niczego, czyli poduszaki. Każdy dom wykazał się niezwykłą pomysłowością. Potem poznawaliśmy sztukę lewitacji. A po pysznym obiedzie graliśmy w mega gry. Dzień zakończyliśmy ogniskiem.

Harry Potter, grupa Pani Julii M.
Czwarty dzień rozpoczęliśmy od śniadania i porannego sprzątania pokojów. Pierwszą naszą zabawą było strzelanie z łuków do tarcz gumowymi przyssawkami. Następnie udaliśmy się na naukę sztuki lewitacji, którą osiągnęliśmy dzięki trampolinom. Kolejną naszą zabawą były kajaki, które najbardziej przypadły nam do gustu. Następnie udaliśmy się na pyszny obiad, a po obiedzie tworzyliśmy sowę Hedwigę z papierów i sznurka. Dzień zakończyliśmy ogniskiem i pieczeniem kiełbasek.

Harry Potter, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy słoneczny dzień rozpoczęliśmy od nauki lewitacji z prof. Filiusem Flitwickiem. Każdy z nas zapoznał się na początku z regulaminem i przeszliśmy do zabawy na eurobungee. Następnie wybraliśmy się na naszą piękną plażę, aby tam wsiąść w kajaki i przepłynąć jezioro Łęsk. Ratownik przedstawił nam regulamin, rozdał kapoki, wiosła i ruszyliśmy w drogę kajakami bezburtowymi- sit on top. Później tworzyliśmy coś z niczego, czyli poduszaki! Jak zwykle wykazaliśmy się dużą kreatywnością i nasze prace udały się rewelacyjnie. Po pysznym obiedzie wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową, na której każdy spróbował swoich sił. Niektórzy z nas weszli nawet na samą górę na wszystkich poziomach trudności! Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym piekliśmy kiełbaski i tańczyliśmy.

Obóz Herosów, grupa Pani Anny Z.
Po śniadaniu uczyliśmy się chodzić na szczudłach. Następnie wzięliśmy udział w warsztatach teatralnych. Urządziliśmy sobie piknik na plaży, pozostając pod opieką ratownika wodnego kąpaliśmy się w jeziorze Łęsk. Po obiedzie poznaliśmy ciekawy instrument, nazywany bum bum rurkami. Wyruszyliśmy do lasu na drugą część zajęć z survivalu. Po powrocie do ośrodka przeszliśmy dwie trasy po parku linowym.

Obóz Herosów, grupa Pana Mariusza G.
Po pobudce i porannej rozgrzewce nauczyliśmy się jeździć na dziwnym rowerze na zajęciach Ale Cyrk! Później zrobiliśmy sobie trening siatkówki oraz mecz w dwa ognie. Następnie ochłodziliśmy się na plaży i kąpielisku. Po obiedzie nauczyliśmy się wiele o teatrze i zagraliśmy proste scenki na zajęciach teatralnych. Przed kolacją nauczyliśmy się technik przetrwania i budowy schronienia. Na koniec dnia stworzyliśmy piękne wazy na zajęciach decoupage.

Obóz Herosów, grupa Pani Natalii R.
Dzień zaczęliśmy samodzielnym budowaniem muru. Następnie miło spędziliśmy czas na zajęciach uzupełniających grając w nową wersję tabu. Niezwykle interesującymi zajęciami okazały się warsztaty teatralne. Po obiedzie uczyliśmy się budować schronienie na zajęciach survivalu. Przeszliśmy po parku linowym, który miał trasy o dwóch poziomach trudności. Świetnie sobie z nim poradziliśmy. Na koniec dnia odbyła się walka gladiatorów.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Macieja Ż.
W godzinach porannych strzelaliśmy z łuku do tarczy. Później wzięliśmy udział w zajęciach z pierwszej pomocy, gdzie po poznaniu teorii, mogliśmy wykazać się kreatywnością i stworzyć scenkę aktorską, która kończyć miała się akcją pierwszej pomocy. Na szczęście nie było prawdziwych urazów, a jedynie gra aktorska i świetna zabawa. Następnie udaliśmy się na plażę, aby korzystać z pięknej pogody i uroków pobliskiego jeziora. Następnie wzięliśmy udział w rozgrywce paintballowej na terenie ośrodka - przeprowadziliśmy dwie różne gry. Później nauczyliśmy się rozpalać ogień oraz uzdatniać do picia wodę w trudnych warunkach na zajęciach z survivalu. W godzinach wieczornych usiedliśmy razem wokół ogniska i piekliśmy kiełbaski pogrążeni w klimacie rozmów, zabaw i śpiewu

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pana Mariusza M.
Dzień rozpoczęliśmy przy promieniach słonecznych, porannym rozruchem nad brzegiem jeziora. Po śniadaniu oraz porządkowaniu namiotów, grupa przystąpiła do kolejnych zajęć z paintballa. Wszyscy koloniści rozegrali kolejną bitwę taktyczną na poligonie. Następnie korzystając z pogody udaliśmy się na plażowanie, po którym grupa zjadła pyszny obiad. Kolejne zajęcia to jazda quadami. Po kolacji odbyły się kolejne zajęcia programowe – gra terenowa Ranny Lotnik z elementami pierwszej pomocy. Wieczorną porą cała grupa udała się na ostatnią atrakcję dnia, czyli ognisko.

Dzień zaczęliśmy od nauki survivalu. Dowiedzieliśmy się jak wykrzesać ogień i jak przygotowywać jedzenie w trudnych warunkach. Teraz wiemy też, jak pozyskiwać wodę, a nawet umiemy wykonać filtr, aby ją bezpiecznie wypić. Później poszliśmy na specjalnie przygotowane pole do paintballa, gdzie udoskonalaliśmy swoje umiejętności strzeleckie. Po obiedzie przeprowadziliśmy awanturę o wiedzę, skonfrontowaliśmy tam trzy drużyny stworzone z uczestników naszego obozu i chwaliliśmy się swoją wiedzą o wojsku i nie tylko. Wieczorem jeździliśmy po specjalnym torze na quadach. Koniec dnia skończyliśmy bawiąc się, śpiewając i piekąc kiełbaski przy ognisku.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Michała A.
Dzień rozpoczął się od gry awantura o wiedzę, w której zdobyliśmy nowe pokłady wiadomości. Później sprawdziliśmy nasze nerwy podczas dynamicznego treningu snajperskiego. Następnie nauczyliśmy się jak rozpalać ognisko oraz jak zdobyć wodę w trudnych warunkach. Po obiedzie przeszliśmy dwie trasy po parku linowym. A na koniec dnia bawiliśmy się i śpiewaliśmy przy ognisku.

Power Jump, grupa Pani Natalii K.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęliśmy od robienia poduszaków. Udały się nam naprawdę ciekawe poduszki z papieru! Następnie udaliśmy się do lasu na zajęcia z survivalu, na których poznaliśmy podstawy sztuki przetrwania oraz musieliśmy zrobić schronienie z pałatki. Było super! Po powrocie musieliśmy pokonać tor przeszkód, jadąc segway'em. Każdemu z nas się to udało! Po obiedzie graliśmy w podchody. Wieczorem odbyły się tańce animacyjne! Poznaliśmy takie tańce jak: belgijka, skrzypek oraz chocolatte. Dzień zakończyliśmy ogniskiem z pieczeniem kiełbasek!

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Wiktorii C.
Dzisiejszy dzień był bardzo przyjemny. Zrobiliśmy szybką rozgrzewkę i zjedliśmy śniadanie. Potem mieliśmy zajęcia z segwaya, podczas których przejechaliśmy specjalny tor. Następnie zdobyliśmy prawie dziewięciometrową ściankę wspinaczkową! W międzyczasie integrowaliśmy się na świeżym powietrzu i zjedliśmy obiad. Z racji tego, że po obiedzie trzeba poleżeć, poszliśmy na plażę. Po plaży zagraliśmy w piłkę i koszykówkę. Następnie zjedliśmy kolację żeby nabrać sił i udaliśmy się na dyskotekę! Pozdrawiamy. Młodzi Kadeci - Oddział Obrońców Świata!

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Celiny K.
Dzisiejszy dzień rozpoczął się bardzo intensywnie. Najpierw wspinaliśmy się na ponad 8 - metrową ściankę wspinaczkową, a następnie jeździliśmy na quadach. Później cieszyliśmy się piękną pogodą grając w piłkę na świeżym powietrzu. Po obiedzie łapaliśmy promienie słońca podczas plażowania i zażywaliśmy orzeźwiającej kąpieli w jeziorze. Dzień zakończyliśmy wspólną dyskoteką. Młodzi kadeci pozdrawiają z uśmiechami na twarzach.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ś.
Dzień zaczęliśmy od nauki podstawowych technik szyfrowania wiadomości, którą wykorzystaliśmy podczas gry, podczas której musieliśmy szyfrować i ukrywać wiadomości dla drużyny przeciwnej. Następnie układaliśmy wieżę ze skrzynek, jednocześnie się na nią wspinając. Najwyżej udało się wejść Olafowi, który ułożył prawie wszystkie skrzynki!!! Również nauczyliśmy się posługiwać wiatrówką oraz poznaliśmy podstawowe postawy strzeleckie. Na specjalnie przygotowanym miejscu strzelaliśmy do papierowych tarcz. Najlepszymi strzelcami jest Adam i Marysia. Opanowaliśmy też technikę jazdy na nietypowym rowerze. Mieliśmy okazję pokonania czterech tras o różnych poziomach trudności na ściance spinaczkowej. A wieczorem udaliśmy się na dyskotekę.

Summer Challenge, grupa Pani Martyny P.
Po śniadaniu udaliśmy się na pierwszy blok zdjęciowy, na którym mieliśmy okazję pod okiem instruktora pojeździć quadami. Następnie dzięki p. Magdzie odkryliśmy tajemniczy język szyfrów. Natomiast pod okiem p. Natalii poznaliśmy budowę wiatrówki i uczyliśmy się z niej strzelać. W następnej kolejności zapięci w uprzęże i przypięci do liny asekuracyjnej budowaliśmy wieżę ze skrzynek i próbowaliśmy się jak najdłużej na nich utrzymać.

Summer Challenge, grupa Pani Luizy R
Wtorek zaczęliśmy w klimacie EURO, rozegraliśmy mecz piłki na opak. Jednak nasza dyscyplina była utrudniona specjalnym strojem. Lewandowski by się nie powstydził. Następnie wcielaliśmy się z pasterza, owce i wilka. Najbardziej sprytnym okazała się Dominika. Potem przyszedł czas na Enigmę. Uczyliśmy się szyfrować i odczytywać tajemnicze wiadomości. Grzesiek skończył zabawę z kucykiem na czubku głowy, jako zadanie do wykonania. Potem były segwaye, nad którymi czuwal instruktor Maks. Dzięki temu było bezpiecznie i profesjonalnie. Aaa no i szczudła! Dzień wypełniony po brzegi!

Summer Challenge, grupa Pani Poli Z.
W dniu dzisiejszym jako pierwszą atrakcję mieliśmy skrzynki, czyli na uprzęży z asekuracją instruktora budowaliśmy wieżę ze skrzynek, wspinając się po nich. Najlepsza okazała się Dominika, która pobiła rekord z zeszłego roku i zbudowała wieżę ze wszystkich dwudziestu skrzynek. Następnie udaliśmy się na strzelnicę, gdzie strzelaliśmy z wiatrówek, a potem jeździliśmy na quadach, na które dzieciaki tak długo czekały. Było super! Kolejnymi atrakcjami był paintball i żyroskop - symulator lotów kosmicznych. Na sam koniec dnia pełnego wrażeń mogliśmy się jeszcze wyszaleć na dyskotece:)

VIP, grupa Pani Zuzanny L.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od treningu celności z użyciem wiatrówki. Jednemu z nas udało się nawet strzelić w sam środek. Pan instruktor był z nas dumny. Później w cieniu drzew każdy z nas wspinał się po skrzynkach. Zabawy było co niemiara. Potem odbyliśmy trening snajperski na strzelnicy paintballowej, używając profesjonalnych replik broni palnych. Po obiedzie wspólnie spędziliśmy czas podczas gier i zabaw oraz stanęliśmy do starcia łuczników. Na koniec dnia wspólnie potańczyliśmy na kulkowej dyskotece. Jak na vipów przystało, otrzymaliśmy darmowy napój.

VIP, grupa Pani Roksany S.
Dzień zaczęliśmy na strzelnicy paintballowej. Później nauczyliśmy się kilku szyfrów, które wykorzystaliśmy podczas gry terenowej. Dziś była bardzo ładna pogoda, więc udaliśmy się na plażę poopalać się oraz popływać w jeziorze. Po kolacji zagraliśmy w siatkówkę i urządziliśmy starcie łuczników. Świetnie bawiliśmy się na wieczornej dyskotece.

33 Przygody, grupa Pani Ady K.
Ten dzień rozpoczął się od spaceru, który przygotował nas na kolejne wyzwania. Podziwialiśmy widoki pobliskich lasów. Następnie puszczaliśmy duże bańki i zamieniliśmy się w gladiatorów, którzy toczyli walki. To były naprawdę świetne pojedynki. Mieliśmy dzisiaj przyjemność znów podziwiać jezioro Łęsk, pływając na rowerkach wodnych. To były świetne zajęcia połączone z relaksem. Ale przyszedł czas na strzelanie i zostaliśmy przeszkoleni z używania wiatrówek. Aby dostarczyć odrobine adrenaliny, poszliśmy poskakać na eurobungee. To była świetna powietrzna przygoda. Aby miło zakończyć dzień mieliśmy ognisko integracyjne, na którym poznaliśmy się jeszcze bardziej i zjedliśmy pyszne kiełbaski. Mamy nadzieję, że kolejny dzień będzie równie emocjonujący.

33 Przygody, grupa Pani Weroniki P.
Po śniadanku zagraliśmy w gry sportowe przy użyciu piłek. Jeździliśmy na sewayach, świetnie się przy tym bawiąc. Następnie stworzyliśmy wieżę w zabawie zwanej bambonada. Po zjedzeniu obiadku, zabraliśmy że sobą gry, ręczniki, plażowaliśmy nad jeziorem Łęsk. Pobawiliśmy się wspólnie w grę Tajna Misja, podczas której ratowaliśmy świat przed zagładą, prowadzonej przez instruktora. Wieczorem po kolacji zrobiliśmy ognisko z kiełbaskami. Byliśmy bardzo zmęczeni i szybko poszliśmy spać.

BFF, grupa Pani Aleksandry Z.
Wtorek rozpoczęłyśmy od pływania kajakami po jeziorze Łęsk. Następnie tworzyłyśmy swoje unikalne koszulki według projektów, które przygotowałyśmy wcześniej. Kolejno miałyśmy szansę wejść na ściankę wspinaczkową, co okazało się prawdziwym wyzwaniem, ale oczywiście my sobie z nim świetnie poradziłyśmy. Po obiedzie brałyśmy udział w zajęciach, na których poznawałyśmy kultury z różnych stron świata. Wieczorem świetnie się bawiłyśmy podczas dyskoteki. Zabawom i tańcom nie było końca!

BFF, grupa Pani Magdaleny C.
Dzień zaczęliśmy od parku linowego. Było dużo emocji, ale każdemu udało się ukończyć trasę. Następnie kąpaliśmy się i relaksowaliśmy na plaży w tą piękną pogodę. Akcja integracja pozwoliła nam się lepiej poznać, było dużo śmiechu! Na dyskotece mogliśmy tańczyć do ulubionych utworów i poznać się z innymi grupami.

#CampGirl, grupa Pani Zofii M.
Dzień zaczął się od śniadania. Następnie wybrałyśmy się na leśny spacer. Kolejną zabawą były bum bum rurki, które pomogły nam rozwinąć zdolności muzyczne. Zasmakowałyśmy również trochę sztuki, tworząc nasze własne graffiti, które sprawiło nam wiele radości. Po obiedzie przyszedł czas na relaks, czyli plażowanie. Opalanie, pływanie oraz wspólne zabawy towarzyszyły nam podczas pobytu nad jeziorem. Gra Ranny Lotnik pomogła nam przypomnieć sobie zasady pierwszej pomocy oraz poćwiczyć je w praktyce. Dzień zakończyłyśmy ogniskiem, podczas którego bawiłyśmy się oraz usmażyłyśmy kiełbaski. Dzień był dla nas bardzo emocjonujący i nie możemy doczekać się kolejnego.

Kulka Na Okrągło, grupa Pani Sandry G.
Dzień zaczęliśmy od wspólnego spaceru po pobliskim lesie. Następnie udaliśmy się na rowerki wodne. Spróbowaliśmy stworzyć schron na survivalu, a po obiedzie korzystając z pięknej pogody, udaliśmy się na plażowanie. Udało nam się pojeździć na quadach oraz zagrać w awanturę o wiedzę, podczas której były pytania, na które bez trudu potrafiliśmy odpowiedzieć. Na miłe zakończenie dnia udaliśmy się na ognisko z pieczeniem kiełbasek. To był świetny dzień!