RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus I (26.06-06.07.2021)

Dzień 5 - Azymut poligon!

Dodany: 2021.06.30

Aktywne Wakacje, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy bardzo aktywnie. Zagraliśmy w korfball, czyli lekko ułatwioną wersję koszykówki. Następnie przeprowadziliśmy konkurs podczas strzelania z łuku. Zdobyliśmy bardzo dużo punktów! Później wybraliśmy się do lasu, gdzie poznaliśmy zasady survivalu i budowaliśmy schronienie potrzebne do przetrwania w lesie. Po obiedzie za pomocą kompasu znajdowaliśmy zagadki i rozwiązywaliśmy je. Następnie poznaliśmy zasady pierwszej pomocy i zagraliśmy w grę, która pomogła nam przygotować się do akcji reanimacji. Po kolacji zaś poznaliśmy wiele szyfrów, dzięki czemu przekazaliśmy sobie tajne wiadomości. Po tak pełnym wrażeń dniu zbieramy siły na kolejny!

Aktywne Wakacje, grupa Pani Patrycji B.
Rano wstaliśmy w bardzo dobrym humorze, czekając na pierwsze zajęcia. Po pysznym śniadaniu tańczyliśmy do rytmu muzyki, a później odpoczywaliśmy, grając w mafię. W wolnej chwili udaliśmy się nad jezioro, aby uprawiać nasz ulubiony sport - wygrzewanie się w promieniach kulkowego słońca. Następnie postanowiliśmy zagrać w grę francuską, aby uzyskać odpowiedzi na 40 pytań dotyczących OW Kulka. Po obiedzie rozegraliśmy pasjonujący mecz w siatkówkę. Pełni energii i wigoru skakaliśmy na eurobungee, próbując zmierzyć się z grawitacją. Ostatnie zajęcia, podczas których jeździliśmy na dziwnym rowerze i chodziliśmy na szczudłach, były próbą wcielenia się w zawodowych cyrkowców.

Cztery Żywioły, grupa Pani Magdy H.
Czwarty dzień zaczął nam się ciekawymi warsztatami ekologicznymi, podczas których dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji o byciu eko. Kolejną atrakcją były kajaki. Płynąc, wszyscy bawili się świetnie. Następnie nauczyliśmy się rozpalać ognisko i poznaliśmy sposoby pozyskiwania wody. Zagraliśmy w Awanturę o Wiedzę. Następnie wykonaliśmy talizman z gliny. Dzień zakończył nam się ogniskiem, podczas którego wszyscy śpiewaliśmy piosenki.

Fort Kulka, grupa Pana Daniela K.
Piąty dzień zmagań obozowych rozpoczęliśmy od parku linowego. Po przejściu pierwszego poziomu mogliśmy spróbować swoich sił na trudniejszej trasie, którą najszybciej pokonali Oliwia i Mikołaj. Później poznaliśmy podstawowe zasady musztry wojskowej, na których nauczyliśmy się prawidłowo ustawiać i poruszać w wybranych szykach. Na kolejnych zajęciach wykonaliśmy bransoletki z paracordu, czyli linki spadochronowej, poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych oraz nauczyliśmy posługiwać się krzesiwem. A wieczorem dzień zakończyliśmy wspólnym ogniskiem

Harry Potter, grupa Pani Aleksandry L..
Dzisiejszy dzień to był jeden wielki test sprawności. Zaczęliśmy nasz test od parku linowego, na którym z łatwością pokonywaliśmy bardzo trudne przeszkody. Potem nasi czarodzieje sprawdzali swoje sprawności na ściance wspinaczkowej. Poszło im śpiewająco, aż trzy osoby wspięły się na samą górę (Hania, Zuzia i Wiktoria). Po obiedzie w związku z tym, że Harry Potter pokazuje nam, jak bardzo ważna jest przyjaźń, robiliśmy bransoletki przyjaźni. Wieczorem graliśmy w gry planszowe.

Harry Potter, grupa Pani Julii M.
Piąty dzień́ rozpoczęliśmy od gry francuskiej z całym pawilonem numer 1. Następnie graliśmy w magię i głuchy telefon, po czym zaczęliśmy się szykować́ na plażę, żeby pójść się̨ kąpać. Po plaży poszliśmy na obiad, a po obiedzie była krótka przerwa, w czasie której mogliśmy zadzwonić́ do rodziców lub pójść́ do sklepiku. Następnie wyszliśmy na dwór, żeby pograć w gry na podwórku , w piłkę̨, w gry rozwojowe i związane z Harrym Potterem. Później poszliśmy na kolację. Po kolacji graliśmy w gry planszowe w pawilonie.

Harry Potter, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy aktywnie, bo od gry francuskiej. Odpowiadaliśmy na pytania dotyczące ośrodka Kulka. Z pomocą wychowawców i instruktorów udało nam się odpowiedzieć na wszystkie pytania! Następnie graliśmy w mafię w miasteczku, która zdecydowanie jest naszą ulubioną grą. Później wybraliśmy się na plażę, na której się kąpaliśmy, opalaliśmy, graliśmy w karty, a niektórzy czytali książki. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze terenowej Więzień Azkabanu. Po rozwiązaniu zagadek udało nam się uratować Syriusza! Wieczór zakończyliśmy graniem w planszówki.

Obóz Herosów, grupa Pani Anny Z.
Dziś w ramach zajęć Wielka Demolka budowaliśmy twierdzę herosów. Następnie przeprawiliśmy się dwuosobowymi kajakami turystycznymi przez jezioro Łęsk. Przypomnieliśmy sobie budowę łuku oraz poprawną postawę do strzelania z łuku, zmierzyliśmy się w Wielkim Starciu Herosów w kategorii precyzja. Na zajęciach ze sztuki ulicznej namalowaliśmy własne graffiti. Dzień zakończyliśmy piekąc kiełbaski i śpiewając przy ognisku.

Obóz Herosów, grupa Pana Mariusza G.
Po pysznym śniadaniu rozgrzaliśmy się i graliśmy w koszykówkę i piłkę nożną, a cześć osób trenowała z hula hop. Następnie urządziliśmy sobie zajęcia z grami planszowymi, książkami oraz kartami. Po obiedzie czekała nas wielka próba łucznicza. Zaczęliśmy od zajęć Archery Challenge. Każdy zawodnik wykazał się sprytem i zwinnością. Następnie utrwalaliśmy sobie umiejętności strzelania, trafiając do tarczy. Wieczorem czekało nas ognisko ze śpiewami, animacjami i kiełbaskami.

Obóz Herosów, grupa Pani Natalii R.
Po śniadaniu zburzyliśmy mur, który wybudowaliśmy dzień wcześniej. Następnymi zajęciami było Archery Challenge. Nauczyliśmy się również rozpalać ogień i pozyskiwać i uzdatniać wodę na zajęciach survivalu. Po obiedzie graliśmy i tańczyliśmy na zajęciach uzupełniających. Później przyszła kolej na zajęcia artystyczne - tworzenie decoupage. Dzień zakończyliśmy ogniskiem, na którym dużo śpiewaliśmy, graliśmy w gry integracyjne i piekliśmy kiełbaski.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pana Macieja Ż.
Dzień rozpoczęliśmy od wycieczki na poligon. Spacer przy tak pięknej pogodzie to czysta przyjemność. Po dotarciu na miejsce mieliśmy trzy gry paintballowe i w każdej do wykorzystania po 200 kulek. Dużo kulek oznaczało dużo dobrej zabawy. Następnie ćwiczyliśmy celność przy użyciu markera do paintballa na terenie ośrodka. Nie był to jednak zwykły trening strzelecki, a bardziej dynamiczna jego wersja. W godzinach wieczornych wspinaliśmy się na wieżę ze skrzynek, asekurowani przez instruktora przy użyciu uprzęży i liny.

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pana Mariusza M.
Dzień rozpoczęliśmy tradycyjnie, porannym rozruchem nad brzegiem jeziora. Po śniadaniu oraz porządkowaniu namiotów, grupa przystąpiła do kolejnych zajęć programowych, które zaczęły się wyprawą na poligon. Tam szkoliliśmy swoje umiejętności strzelania z markerów do tarcz na odległość w czasie jazdy quadem oraz rozegraliśmy bitwy z kolegami i koleżankami z całego obozu militarnego. Po obiedzie obozowicze jeździli quadem po torze z przeszkodami, a po kolacji odbyły się kolejne zajęcia programowe. Tym razem w ośrodku znów doskonaliliśmy swoje umiejętności strzeleckie.

Dziś wybraliśmy się na poligon, na którym rozegraliśmy mecz paintballowy Bitwa o Flagę z drugą grupą super militarną oraz udało nam się w sposób wyjątkowy pokonać specjalnie przygotowany wojskowy tor przeszkód. Po powrocie sprawdziliśmy nasze umiejętności strzeleckie korzystając z wiatrówki. Dzień zakończyliśmy zajęciami Błędny Azymut. Nauczyliśmy się podczas nich korzystać z GPS-u. Zabawa była przednia.

Obóz Super Militarny, grupa Pana Michała A.
Dziś odbyliśmy wyprawę na poligon, gdzie rozegraliśmy mecz paintballa Bitwa o Flagę oraz pokonaliśmy wojskowy tor przeszkód. Gdy wróciliśmy, sprawdziliśmy naszą celność na strzelnicy łuczniczej. Na koniec dnia pokonaliśmy trasę quadem.

Power Jump, grupa Pani Natalii K.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęliśmy od gry francuskiej. Musieliśmy odpowiedzieć na pytania dotyczące OW Kulka. Poradziliśmy sobie świetnie! Następnie świętowaliśmy urodziny naszego kolegi z grupy - Natana. Wspólnie zaśpiewaliśmy sto lat, a także był słodki poczęstunek! Po świętowaniu udaliśmy się na plażę, gdzie mogliśmy kąpać się w jeziorze Łęsk. Było super! Po pysznym obiedzie odbyły się kolejne zajęcia z eurobungee, tym razem czterostanowiskowe. Wieczór spędziliśmy, grając w gry planszowe.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Wiktorii C.
Po śniadanku sprawdziliśmy się na strzelnicy wiatrówkowej. Było bardzo ciekawie. Następnie nauczyliśmy się jak uzdatniać wodę mając przy sobie tylko pustą butelkę z wodą oraz jak rozpalić ogień krzesiwem. To były bardzo pouczające zajęcia survivalowe, ale jeszcze ciekawsze były później. Braliśmy udział w zajęciach o nazwie Ranny Lotnik, podczas których poznaliśmy tajniki pierwszej pomocy przedmedycznej. To bardzo ważne, aby każdy z nas umiał pomóc drugiemu. Następnie zjedliśmy obiad i zagraliśmy w grę francuską, dzięki której poznaliśmy lepiej nasz ośrodek oraz wychowawców i instruktorów. Na zwieńczenie dnia mieliśmy ognisko. Pozdrawiamy Młodzi Kadeci - Oddział Obrońców Świata!

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Celiny K.
Od rana zapowiadał się dzień pełen wrażeń. Korzystając z uroków Mazur, poranek spędziliśmy na plażowaniu i budowaniu zamków z piasku. Następnie poznawaliśmy bliżej ośrodek i jego pracowników dzięki grze francuskiej. Po obiedzie stoczyliśmy mecz w koszykówkę, a na koniec dnia zebraliśmy się przy wspólnym ognisku.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Ś.
Od rana udaliśmy się na poligon, gdzie przejechaliśmy się quadem po trudnym terenie, zrobiłyśmy off road pojazdem Yamaha Viking, przejechaliśmy się pojazdem elektrycznym segway i pokonywaliśmy tor przeszkód, tocząc wielką dmuchaną kulę. Również mieliśmy wyprawę smoczą łodzią po jeziorze. A wieczorem przeszliśmy się po parku linowym.

Summer Challenge, grupa Pani Martyny P.
Dzisiejszy dzień zdecydowanie był pełen wrażeń! Czas spędzony na poligonie poza ośrodkiem był bardzo intensywny. Najpierw zespołowo dziewczyny kontra chłopcy toczyliśmy ogromną kulę. Następnie pod okiem instruktora jeździliśmy na quadzie. W następnej kolejności mieliśmy okazję przejechać się terenowym podjazdem Yamaha Viking. Pobyt na poligonie zakończyliśmy przejażdżką segwayem. Jednak to nie koniec! Po obiedzie pod okiem ratownika pływaliśmy po jeziorze Łęsk jednoosobowymi kajakami. Większość z nas wyszła z jeziora mokra, ale szczęśliwa.

Summer Challenge, grupa Pani Luizy R
Dzień zaczęliśmy militarnie. Poszliśmy na poligon, gdzie czekała na nas Yamaha offroadowa, quady i segwaye. Było trochę adrenaliny i trochę lasu. Przejażdżka z instruktorem dostarczyła dużo wrażeń. Po powrocie i odpoczynku udaliśmy się z panią ratownik na kajaki turystyczne. Zrobiliśmy sobie zawody na wodzie. Wygrał Emil. Później próbowaliśmy swoich sił na rowerach cyrkowych. Ale to trudne! Lena ogarnęła to koncertowo i nawet wygrała z Panem instruktorem.

Summer Challenge, grupa Pani Poli Z.
Dzisiejszy dzień spędziliśmy na poligonie. Był zorbing, quady, segway oraz Viking. Spacer na poligon i z powrotem był długi, ale było warto dla takich atrakcji. Bardzo energiczny, szalony dzień! Zaraz po powrocie zrobiliśmy sobie krótki odpoczynek i poszliśmy grać w siatkówkę i inne gry z piłką. Później był Ale Cyrk!, czyli nauka chodzenia na szczudłach. Na sam koniec wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową.

VIP, grupa Pani Zuzanny L.
Po wczorajszych tańcach i zabawie na dyskotece przyszedł czas na Misję Poligon. Już od rana spędziliśmy tam czas. Ruszyliśmy na przejażdżkę z dreszczykiem quadem po trudnym terenie oraz czterokołowym pojazdem terenowym Yamaha Viking 700. Na koniec przejechaliśmy specjalnie przygotowany tor terenową wersją pojazdu elektrycznego segway. Po powrocie do ośrodka czekała nas zabawa w gladiatorów. Utrzymując równowagę musieliśmy strącić przeciwnika z podestu za pomocą gąbkowej lancy. Po południu wspólnie zagraliśmy i poznaliśmy gry z różnych zakątków świata. Nie zabrakło też wspólnej gry w piłkę nożną, siatkówkę czy mafię. Na koniec dnia spędziliśmy wspólnie czas przy ognisku piekąc kiełbaski i chleb. To był bardzo długi, ale emocjonujący dzień.

VIP, grupa Pani Roksany S.
Dzisiejszy słoneczny dzień spędziliśmy wędrując na poligon, na którym skorzystaliśmy z wielu atrakcji takich jak segway, quady, dmuchana kula i pojazd Viking. Najbardziej podobała nam się ta ostatnia atrakcja, ale reszta też była super. Wróciliśmy do ośrodka pograć w siatkówkę oraz badmintona, a na koniec dnia korzystaliśmy z eurobungee.

33 Przygody, grupa Pani Ady K.
Ten dzień rozpoczęliśmy aktywnie, bawiąc się i tańcząc w rytm muzyki. Następnie rozegraliśmy zacięta grę francuską. Drużyny zacięcie szukały odpowiedzi na pytania, które otrzymali. Jedną z atrakcji dnia było pływanie i plażowanie. Była to super zabawa i świetnie spędzony czas. Następnie wzięliśmy udział w Bitwie Plemion. To była ciekawa rywalizacja. Tajna Misja to jedne z zajęć, w których również braliśmy udział. Szybko udało nam się znaleźć bombę. Na koniec dowiedzieliśmy się, jak poprawnie udzielać pierwszej pomocy i graliśmy w Rannego Lotnika. Bez problemu udało nam się pomóc wszystkim pozorantom. Ten dzień był pełen wrażeń.

33 Przygody, grupa Pani Weroniki P.
Po zjedzeniu naleśników poszliśmy pograć w piłkę nożną i koszykówkę. Następnie odbyliśmy grę terenową zwaną Bitwą Plemion. Postrzelaliśmy z wiatrówek i odbyliśmy turniej Awantura o Wiedzę. Wszyscy odważyliśmy się pojechać quadami. Wieczorem nauczyliśmy się zasad pierwszej pomocy. Po długim i pełnym wrażeń dniu poszliśmy smacznie spać.

BFF, grupa Pani Aleksandry Z.
Dzisiaj rano czas spędziłyśmy na plaży, śpiewałyśmy, grałyśmy, budowałyśmy zamki z piasku i korzystałyśmy z pięknej pogody. Następnie grałyśmy w grę francuską, podczas której dowiedziałyśmy się więcej o naszym ośrodku i kadrze kolonii. Po obiedzie wyszłyśmy do lasu, gdzie poznałyśmy historię survivalu oraz samodzielnie rozbiłyśmy szałasy z pałatek. Po kolacji podczas Wieczoru Artystycznego grałyśmy w różne gry. To nie koniec atrakcji, bo później czekało na nas jeszcze ognisko z kiełbaskami, przy którym bardzo miło zakończyłyśmy kolejny dzień kolonii.

BFF, grupa Pani Magdaleny C.
Dzień zaczęliśmy od gry w mafię, która bardzo się wszystkim podobała. Następnie wykorzystaliśmy piękną pogodę i poszliśmy na plażę, gdzie opalaliśmy się i słuchaliśmy muzyki. Zajęcia o kulturze pozwoliły nam lepiej poznać kraje z całego świata. Wykonywaliśmy plakaty tematyczne, które udały się przepięknie! Pod koniec dnia mogliśmy upiec kiełbaski na ognisku i pośpiewać piosenki. Było super!

#CampGirl, grupa Pani Zofii M.
Po pobudce i śniadaniu wpadłyśmy w szał zabaw. Tańce, zabawy, gry i inne atrakcje towarzyszyły nam całe przedpołudnie. Następnie wybrałyśmy się na plażowanie, które pozwoliło nam odpocząć przed kolejnymi wyzwaniami. Po obiedzie rozpoczęłyśmy ćwiczenia cyrkowe, czyli jazdę na nietypowym rowerze oraz chodzenie na szczudłach. Po cyrkowym szaleństwie przyszedł czas na Akcję Integrację, czyli grupowe zajęcia i gry, które pomogły w integracji i nauce pracy w grupie. Następnie wzięłyśmy udział w grze przygodowej Detektywi, która pozwoliła nam wcielić się w rolę detektywa. Dzień zakończył się wspaniale i czekamy na więcej.

Kulka na Okrągło, grupa Pani Sandry G.
Dzień zaczęliśmy od wyprawy na poligon, gdzie mogliśmy sprawdzić swoją celność, strzelając do tarcz podczas przejazdu quadem. Następnie przeszliśmy na wojskowy tor przeszkód, który każdy z nas musiał przejść na czas. Po powrocie do ośrodka udaliśmy się na mega gry, czyli duże scrabble czy jengę. Udało nam się również trochę potańczyć, podczas zumby, a na zakończenie dnia udaliśmy się na rozgrywki unihokeja.