RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus II (07.07-17.07.2021)

Dzień 5 - Kierunek poligon marsz!

Dodany: 2021.07.11

Dzień zaczęliśmy od nauki strategii i taktyki. Ilość przekazanej wiedzy była naprawdę duża, ale podołaliśmy temu zadaniu. Teraz wiemy, jak poruszać się w szyku po leśnej drodze, jak zachowywać się w kontakcie z nieprzyjacielem. Wiemy nawet, czym jest okrężna. Później udaliśmy się na park linowy, na którym przechodziliśmy dwa poziomy trudności tras. Bawiliśmy się tam wyśmienicie. Następnie udawaliśmy rozbitków, którzy utknęli na wyspie i próbowaliśmy stworzyć z prowizorycznych materiałów tratwę, którą musieliśmy przepłynąć specjalny tor. Ostatnimi zajęciami był Ranny Lotnik, czyli fabularyzowana gra terenowa o tematyce pierwszej pomocy. Po teoretycznej części przeszliśmy do praktyki. Musieliśmy opatrzyć i przetransportować pilota, który był po katastrofie lotniczej.

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pani Wiktorii C.
Dzień piąty minął nam w mgnieniu oka. Od samego rana nie mieliśmy chwili wytchnienia. Rano stoczyliśmy bitwę o skrzynkę na arenie paintballowej. Było przy tym dużo emocji. Mogliśmy poczuć się jak na prawdziwej misji wojennej. Następnie nauczyliśmy się kilku nowych szyfrów na zajęciach o nazwie Enigma. Po południu udaliśmy się na zajęcia do lasu, które również były bardzo interesujące. Na koniec dnia zrobiliśmy bransoletki z paracordu.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Karoliny C.
Piąty dzień rozpoczął się bardzo intensywnie. Po śniadaniu udaliśmy się na zajęcia, podczas których uczyliśmy się strzelać z łuku. Po nauce był czas na turniej. Byliśmy podzieleni na dwie grupy. Następnie po drugim śniadaniu udaliśmy się na plażę, gdzie przejął nas ratownik i udaliśmy się na wycieczkę smoczą łodzią po jeziorze Łęsk. Płynąc tam podziwialiśmy widoki. Każdy był bardzo zaangażowany w wiosłowanie w równym rytmie wybijanym na bębnie. Po obiedzie kilka osób z grupy udało się na zajęcia fakultatywne: dzisiaj w planie była ścianka wspinaczkowa i żyroskop. Pozostała część grupy zajęła się grą w uno i w ziemniaka. Po zabawach wzięliśmy udział w kolejnej rozgrywce paintballowej na terenie ośrodka. Po kolacji był czas na segway. Każdy chętnie przejechał się na dwukołowym pojeździe. Dzień zakończył się ciekawie i czekamy na więcej.

Kulka Extra , grupa Pani Oliwii M.
Kolejny dzień obozu rozpoczęliśmy pływaniem na kajakach sit on top. Nauczyliśmy się, jak pracować wiosłem, a po zajęciach wspólnie kąpaliśmy się w jeziorze. Po tym przyszedł czas na odbycie dodatkowych zajęć z pakietów. W obozowisku braliśmy udział w różnych grach, takich jak uno, ziemniak lub dobble. Pomalowaliśmy swoje wczorajsze dzieła z gliny, a później odbyła się zumba. Bardzo nam się podobały takie zajęcia taneczne. Po kolacji wzięliśmy udział w grze terenowej Mazurska Pułapka. Było ciężko, ale ukończyliśmy wszystkie zadania, które zostawił dla nas Simon. Po grze wspólnie udaliśmy się do obozu, aby zakończyć dzień.

Dzień rozpoczęliśmy od wyszywania wzorów na pagonach mundurów, które dostaliśmy pierwszego dnia. Mogliśmy puścić wodze fantazji i użyć dowolnych technik oraz wybrać, co chcielibyśmy mieć wyszyte. Następnie udaliśmy się na zajęcia ze strategii i taktyki wojskowej, gdzie ćwiczyliśmy szyki wojenne podczas marszu w terenie. Później graliśmy razem w siatkówkę i świetnie się przy tym bawiliśmy. Potem budowaliśmy w podgrupach tratwy z dętek i sznura, aby pod okiem ratownika wcielić się w rozbitków i pokonać wyznaczony dystans w wodzie przy użyciu wspomnianych tratw oraz wioseł. W godzinach wieczornych jeździliśmy quadem po torze znajdującym się na terenie ośrodka. Dobra organizacja grupy pozwoliła nam wykonać dodatkowe okrążenia na torze.

Harry Potter, grupa Pani Natalii K.
Piąty dzień kolonii rozpoczęłyśmy od lekcji eksperymentów w laboratorium profesora Snape'a. Następnie rozegrałyśmy mecz quidditcha. Było super! Po pysznym obiedzie udałyśmy się na plażowanie i kąpiele wodne. Zdecydowanie jest to nasze ulubione zajęcie. Potem część z nas udała się na zajęcia fakultatywne tj. jazda segwayem i quadem. Druga grupa w tym czasie grała w grę francuską. Musiałyśmy odpowiedzieć na pytania dotyczące OW Kulka. Na koniec dnia odbyła się zabawa taneczna przy muzyce!

Harry Potter, grupa Pani Emilii S.
Dziś rano zrobiłyśmy bransoletki przyjaźni. Po drugim śniadaniu grałyśmy w węzeł gordyjski, siódemki, dyrygenta oraz pif-paf. Następnie poszłyśmy na plażę i mogłyśmy się wykąpać w jeziorze lub skorzystać z promieni słonecznych. Po pysznym obiedzie grałyśmy w grę francuską, szukając odpowiedzi na różne pytania dotyczące kolonii. Bawiłyśmy się przy tym rewelacyjnie! Wieczorem odbyła się dyskoteka, na której miło spędziłyśmy czas tańcząc i śpiewając znane nam piosenki.

Projekt Kulka, grupa Pani Ewy Ś.
Mamy już piąty dzień turnusu! Z rana udaliśmy się na długo wyczekiwany park linowy! Wszyscy dzielnie przeszliśmy wszystkie przeszkody. Niektórzy pokonali nawet swój lęk wysokości! Następnie poszliśmy do lasu na zajęcia z survivalu. Dowiedzieliśmy się jak ustawić ognisko i zrobić schronienie w lesie. Wybudowaliśmy także trzy szałasy. Po obiedzie wszyscy wyszliśmy na plażę pokąpać się i poopalać. Następnie próbowaliśmy naszych sił na strzelaniu z łuku. Wieczorem bawiliśmy się na dyskotece, tańcząc i śpiewając znane nam piosenki!

Harry Potter, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od robienia postaci i budowli związanych z Harrym Potterem ze słomek, czyli bambonady! Stworzyliśmy takie postacie i stwory jak: Malfoy, Harry, Krzywołap, Aragog, a nawet zbudowaliśmy sam Hogwart! Następnie wzięliśmy udział w grze terenowej Więzień Azkabanu. Po rozwiązaniu zagadek poszliśmy na ratunek Syriuszowi! Dzięki naszej wiedzy i determinacji udało nam się go uwolnić. Po obiedzie przystąpiliśmy do kolejnego magicznego testu sprawności, tym razem był to park linowy. Wszyscy przeszliśmy oba poziomy trudności. Później tworzyliśmy stworki z masy solnej. Wyszły nam rewelacyjnie! Na zakończenie dnia robiliśmy bransoletki z paracordu, które posłużą nam za identyfikatory domów.

BFF, grupa Pani Wiktorii T.
Ranek zaczęłyśmy od chodzenia na wysokościach w parku linowym. Mogłyśmy pokonać nasze lęki. Później miałyśmy warsztaty quillungu oraz robienia witraży. Uczyłyśmy się również techniki decoupage. Po obiedzie spędziłyśmy czas na plaży, a wieczorem wspólnie bawiłyśmy się przy ognisku.

BFF, grupa Pani Kingi B.
Dziś sprawdziłyśmy naszą celność na strzelnicy łuczniczej, dałyśmy upust naszej kreatywności podczas malowania oraz puszczałyśmy banki mydlane XXL. Następnie nauczyłyśmy się wiele o sztuce malarskiej i stworzyliśmy własne graffiti. Po obiedzie podczas zajęć Kultury Świata poznałyśmy różne kultury z wielu zakątków świata. Wieczorem, przy ognisku, grałyśmy w gry integracyjne oraz piekłyśmy kiełbaski oraz śpiewałyśmy. Z niecierpliwością wyczekujemy kolejnego dnia atrakcji!

Kulka Extra, grupa Pana Krzysztofa K.
Piąty dzień w Kulce upłynął nam pod znakiem zabawy. Rozpoczęliśmy go od treningu zumby, co pozwoliło nam się rozbudzić i nabrać sił na cały dzień. Po skończonych tańcach poszliśmy popływać nad jezioro Łęsk. Przed obiadem mieliśmy jeszcze okazję spróbować swojej celności na zajęciach z łukami. Następną atrakcją na naszej zabawowej liście były zajęcia cyrkowe, gdzie nauczyliśmy się chodzić na szczudłach i mieliśmy okazję spróbować swoich sił na dziwnym rowerze. Dzień zakończyliśmy wspólnymi śpiewami i pieczeniem kiełbasek przy ognisku.

33 Przygody, grupa Pani Aleksandry L.
Dzisiejszy ranek to był istny cyrk. Chodziliśmy na szczudłach i jeździliśmy na dziwacznym rowerze. Potem poszliśmy na plażę, a po plaży robiliśmy swoje poduszaki. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze terenowej, podczas której przy użyciu GPS-u drużyna dziewczyn i chłopców walczyła, kto pierwszy znajdzie bombę (chłopcy wygrali). Na koniec dnia bawiliśmy się wspólnie i gawędziliśmy przy ognisku.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Weroniki Ł.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od Bitwy Plemion, na której podzieliliśmy się na dwie drużyny, stworzyliśmy swoje flagi i walczyliśmy o totem plemion. Następnie wybraliśmy się na plażę i puszczaliśmy bańki w rozmiarze XXL. Po obiadku spróbowaliśmy swoich sił na podchodach, a dzień zakończyliśmy ogniskiem.

Power Jump, grupa Pani Anny Z.
Zostaliśmy dziś zaproszeni na urodziny Kubusia Puchatka. Wykonywaliśmy różne zadania, aby pomóc mu w przygotowaniu swojego święta. Następnie byliśmy na plaży i kąpaliśmy się w jeziorze. Kolejną atrakcją była Akcja Integracja - wzięliśmy udział w różnych konkurencjach. Chodziliśmy w wielonartach, w wielospodniach i przeciągaliśmy linę. Bawiliśmy się również w detektywów i rozwiązywaliśmy zagadki kryminalne. Dzień zakończyliśmy ogniskiem i wspólnym pieczeniem kiełbasek.

Kulka Open, grupa Pani Pauliny K.
Połowa turnusu, a dzień dalej aktywny. Zaczęliśmy od lekcji survivalu. Nauczyliśmy się przeżyć w trudnych warunkach i zbudowaliśmy super schronienia. Potem mogliśmy chwilę pospać, a później mieliśmy zajęcia sportowe, na których odbyły się ćwiczenia rozciągające. Następnie zrobiliśmy bransoletki. Po obiedzie poznaliśmy Gry Świata. Po kolacji stworzyliśmy wspaniałe obrazy graffiti i mieliśmy ognisko.

Kulka Open, grupa Pani Martyny B.
Dzisiejszy dzień upłynął bardzo aktywnie, ponieważ tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na kajaki, gdzie spędziliśmy, aż trzy godziny nad jeziorem. Następnie bawiliśmy się bum bum rurkami. Było to bardzo zabawne. Po pysznym obiadku nadszedł czas na wykorzystanie naszych umiejętności gry w siatkówkę. Po kolacji zaczęliśmy gry i zabawy, które przyniosły nam wiele frajdy. Wieczorem był czas na odpoczynek przy ognisku.

Kulka na Okrągło, grupa Pani Luizy R.
Niedzielę zaczęliśmy bojowo i militarnie na strzelnicy paintballowej. Strzelaliśmy do celu z opaską na oczach, nawigowani przez partnera. Przewagą punktów wygrały Magda i Ula. Następie poszliśmy poszaleć na eurobungee. Skakaniu i saltom nie było końca. Potem przyszedł czas na unihokeja. Podzieleni na trzy drużyny rozgrywaliśmy krótkie mecze. Jednak tutaj nie było wygranych, ani przegranych. Rozgrywki typowo towarzyskie, które zwieńczyliśmy rundą w mafię. Po porannym wysiłku poszliśmy odpocząć na plażę i trochę popływać w jeziorze. A wieczorem ognisko! Kiełbaska z ogniska to zawsze dobry pomysł!

Aktywne Wakacje, grupa Pani Emilii S.
Dzisiejszy dzień zaczęłyśmy od skakania na bungee, następnie udałyśmy się na drugie śniadanie. Potem wspólnie zagrałyśmy w grę zespołową dwa ognie, a później odbyła się gra terenowa Błędny Azymut, dzięki któremu nauczyłyśmy się korzystać z kompasu. Po obiedzie przed naszym pawilonem zrobiłyśmy piknik oraz grałyśmy w karty, a tuż po nim miały miejsce zajęcia z użyciem mega gier, m.in twister, jenga. Późno wieczorem odbyło się ognisko wraz z zabawami.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Weroniki W.
Poranna wyprawa smoczą łodzią dodała nam energii na cały dzień. Następnie wyruszyliśmy do lasu, aby nauczyć się, co to jest survival, co to puszka survivalowa oraz zbudowaliśmy swoje własne schronienie z pałatek. Kolejną atrakcją było eurobungee. Po obiedzie nauczyliśmy się szyfrować w teorii i praktyce, a wieczorem odbyło się ognisko z zabawami i pieczeniem kiełbasek.

#CampGirl, grupa Pani Agnieszki W.
Niedzielny poranek zaczęłyśmy od zajęć plastycznych. Tworzyłyśmy witraże, które będziemy mogły zabrać ze sobą do domu, i które będą nam przypominały o Kulce. Następnie rywalizowałyśmy z drugą drużyną w dwa ognie, a zaraz później za pomocą GPS-ów szukaliśmy drogi do zadań w grze terenowej Tajna Misja. Po obiedzie trenowałyśmy do zbliżającego się Wieczoru Talentów, a zaraz później udałyśmy się na warsztaty lepienia z gliny. Po kolacji czekało na nas ognisko z kiełbaskami i grami harcerskimi.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Z.
Kolejny dzień kolonii rozpoczęliśmy od gry Błędny Azymut. Za pomocą kompasu szukaliśmy zagadek, które musieliśmy rozwiązać. Następnie przeszliśmy przez starcie łuczników, podczas którego stoczyliśmy poważną rozgrywkę. Później był czas na odpoczynek w blasku słońca na plaży. Spędziliśmy go opalając się i pluszcząc się w wodzie. Po obiedzie przyszła pora na grę terenową Enigma, podczas której nauczyliśmy się podstawowych technik szyfrowania wiadomości. Wieczorem mieliśmy szansę wejść na ściankę wspinaczkową, co okazało się prawdziwym wyzwaniem, ale oczywiście my sobie z nim świetnie poradziliśmy.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Gabrieli O.
Czwarty dzień rozpoczęliśmy od zajęć survivalowych. Zbudowaliśmy własne obozowiska przy użyciu dostępnych patyków i kamieni. Następnie zagraliśmy w nietypową rozgrywkę piłki na opak. Po południu skakaliśmy wysoko na eurobungee. Każdy sobie świetnie radził. Po obiedzie rozegraliśmy grę Bitwę o Flagę! Cóż to były za emocje. Wieczór minął nam przy zabawach harcerskich i pieczeniu kiełbasek! Pycha.

Summer Art, grupa Pani Urszuli R.
Za nami kolejny dzień pełen wrażeń! Rano podziwiałyśmy uroki natury biorąc udział w wyprawie rowerami wodnymi. Następnie mogłyśmy wyrazić siebie malując farbami na strechu rozwieszonym między drzewami. W międzyczasie zagrałyśmy w kalambury, które polegały na malowaniu haseł na strechu. Skorzystałyśmy z pięknej pogody, pływając w jeziorze, grając w uno oraz opalając się na plaży. Po południu dostałyśmy zastrzyk adrenaliny, przeprawiając się przez ekstremalne trasy parku liniowego. Natomiast wieczorem wzięłyśmy udział w bardzo ciekawych zajęciach teatralnych, które obudziły w nas kreatywność. Wszystkie czekamy na kolejną porcję wrażeń!

Adrenalina, grupa Pani Roksany S.
Ten dzień spędziliśmy na poligonie jeżdżąc na quadach, segwayu, vikingu oraz tocząc dmuchaną kulę. To była naprawdę świetna przygoda. Następnie ukazaliśmy swój artystyczny talent, malując graffiti. W wolnej chwili graliśmy w siatkówkę. Wieczorem wzięliśmy udział w grze terenowej Tajna Misja.

Adrenalina, grupa Pani Katarzyny Ż.
Kolejny dzień obozu za nami. Dziś już od samego rana ruszyliśmy na jednoosobowe kajaki sit on top, którymi przepłynęliśmy się po jeziorze Łęsk. Później pływaliśmy i odpoczęliśmy na plaży. Następnie odbyła się gra detektywistyczna, podczas której poznaliśmy podstawowe techniki zabezpieczenia śladów i rozwiązaliśmy kilka kryminalnych zagadek. Po południu udaliśmy się na quady, gdzie każdy mógł spróbować swoich sił w prowadzeniu czterokołowca. Wieczorem nauczyliśmy się wyznaczać azymuty i wykorzystaliśmy je w odnalezieniu i rozwiązaniu zadań.

Summer Challenge, grupa Pani Weroniki F.
Cóż to był za dzień! Na początku poszliśmy na poligon, na którym jeździliśmy na segwayach, vikingu, quadach i turlaliśmy kulę do zorbingu z zasłoniętymi oczami. To było wyzwanie! Po obiedzie przepłynęliśmy smoczą łodzią po jeziorze Łęsk przy dźwiękach bębna. Następnie zagraliśmy w siatkówkę. To była zacięta rywalizacja. Po kolacji zaś wybraliśmy się w podróż żyroskopem w kosmos. To był super dzień, nie możemy się już doczekać kolejnego!

VIP, grupa Pani Karoliny J.
Dzisiaj wstaliśmy trochę wcześniej, ponieważ pierwszy punkt naszych dzisiejszych atrakcji był trochę oddalony od ośrodka. Na poligonie spędziliśmy prawie cztery godziny, wykonując rozmaite zadania. Na pierwszy ogień poszła zorba. Połowa grupy miała zasłonięte oczy i musiała przepchać ogromną dmuchaną kulę przez wyznaczone miejsca, razem z pomocą kolegów, którzy wszystko widzieli i wspomagali ich hasłami. Później pojeździliśmy na segwayu, na specjalnie wyznaczonym do tego terenie. Z początku było trochę trudno, ale okazało się, że jest to prawie jak jazda na rowerze. Najlepszą jednak rzeczą był na pewno wiking, prowadzony przez pana Rafała. Jechaliśmy dość szybko przez piaszczysty teren, mogliśmy się trochę poczuć jak na zawodach motorowych. Wycieczkę zakończyliśmy jazdą na quadach. Dzięki temu, że już wcześniej jeździliśmy w ośrodku, mogliśmy szybko wejść na pojazd i z pomocą instruktora przejechać trasę. Po powrocie zjedliśmy pyszny obiad i po chwili przerwy mogliśmy ruszać do następnych zajęć. Porozmawialiśmy o ważności wody dla organizmu, dowiedzieliśmy się na nich jak poprawnie oczyścić i przefiltrować wodę oraz jak rozpalić bezpiecznie ognisko. Na koniec rozegraliśmy mecz w siatkówkę, a później postrzelaliśmy na strzelnicy do paintballa. Super zabawa!

VIP, grupa Pani Weroniki P.
Rano, tuż po śniadaniu, odbyliśmy dwukilometrowy leśny spacer. Celem naszej wycieczki był poligon, na którym odbyły się rozmaite atrakcje. Najpierw pojedynczo każdy przejechał quadem po leśnej trasie. Następnie przeszliśmy się do drugiej atrakcji - zorby. Że względu na covid nie wchodziliśmy do środka, ale toczyliśmy  zorbę od zewnątrz. Trzecią atrakcją była przejażdżka segwayem i quadem Yamaha. Po południu, po zjedzonym obiedzie, poszliśmy na zajęcia z pierwszej pomocy. Po kolacji odbyliśmy bitwę z bezpiecznymi łukami  zwaną Archery Challenge.

VIP, grupa Pani Agaty R.
Piąty dzień naszej przygody w Kulce spędziliśmy w większości na wyprawach. Pierwsza była na poligon, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Zaczęliśmy od quadów i choć wczoraj nauczyliśmy się korzystać z tego pojazdu, to dziś pojechaliśmy inną, bardziej wymagająca trasą. Świetnie sobie poradziliśmy z wyzwaniem, a przy okazji była to świetna zabawa. Kolejną atrakcją była zorba. Myśleliśmy, że będzie to kurs tańca, lecz okazało się, że to konkurencja sterowania ogromną kulą. Kolejny raz mogliśmy sprawdzić się jako zespół. W trzecim punkcie czekały na nas segwaye i przejażdżka terenowym autem. Zakręty, piaszczysta nawierzchnia i błoto dodały adrenaliny - to było ekstremalnie fajne! Po obiedzie udaliśmy się do lasu na lekcję survivalu. Nauczyliśmy się budować miejsca schronienia i rozmawialiśmy o możliwych rozwiązaniach w sytuacjach, które możemy się znaleźć. Po powrocie na teren ośrodka zagraliśmy w mega gry. Wszyscy dzielnie walczyliśmy o miano zwycięzcy, które po długich rozgrywkach zdobył Daniel. Aż trudno uwierzyć, że już połowa wyjazdu minęła. Czas tu płynie szybko i nie mamy kiedy się nudzić. Ciekawi jesteśmy, co przyniesie kolejny dzień...

Summer Challenge, grupa Pani Poli Z.
Większość dzisiejszego dnia spędziliśmy na poligonie, gdzie był viking, samochód terenowy, quady, segway oraz zorbing. Wszyscy znakomicie się bawili. Po powrocie jeszcze pływaliśmy rowerkami wodnymi. Były także zajęcia w skrócie zwane skrzynkami, które polegały na tym, że na uprzęży z asekuracją instruktora budowaliśmy wieżę ze skrzynek, wspinając się po nich.