RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus II (07.07-17.07.2021)

Dzień 6 - Zabawa na okrągło

Dodany: 2021.07.12

Dziś po śniadaniu wyruszyliśmy na poligon. Droga była wymagająca, ale do przejścia. Na miejscu zaczęliśmy od pokonania toru z zorbą nawigując część drużyny, która miała pchać zorbę z zamkniętymi oczami. Później jeździliśmy na segwayach, czyli dwukołowych pojazdach terenowych. Następnie Pan instruktor przewiózł nas Vikingiem po specjalnym torze. Kolejnym wyzwaniem było przejechanie na quadach po wyboistej i pełnej przygód drodze. Po powrocie na teren ośrodka uczyliśmy się szyfrów oraz korzystania z telefonów polowych. Jeszcze przed kolacją bawiliśmy się grę Błędny Azymut, podczas której korzystaliśmy z kompasów i rozwiązywaliśmy zagadki. Na koniec dnia układaliśmy wieżę ze skrzynek, na którą się wspinaliśmy.

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pani Wiktorii C.
Dzisiejszy dzień spędziliśmy bardzo przyjemnie. Rano zagraliśmy mecz paintballa.  A dokładnie Walkę o Skrzynie. To był bardzo ciężki bój. Potem pograliśmy sobie w ziemniaka. Następnie zjedliśmy obiad i popływaliśmy w jeziorze oraz poopalaliśmy się. Na koniec dnia była pyszna kolacja. Wisienką na torcie było ognisko.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Karoliny C.
Szósty dzień rozpoczął się intensywnie. Rozpoczęliśmy dzień od wycieczki do lasu, gdzie pod okiem instruktora odbywały się zajęcia z survivalu na temat żywności i kamuflażu. Tam dowiedzieliśmy się, jak pozyskać pożywienie w trudnych warunkach oraz jak się kamuflować. Po teorii przyszedł czas na praktykę, wszyscy pomalowaliśmy swoje twarze na brązowo-zielono. Bawiliśmy się w chowanego. Najlepszymi w tej grze okazali się Sebastian oraz Bartek. Następnie po drugim śniadaniu udaliśmy się na zajęcia z paintballu, podczas których graliśmy w prezydenta. Po obiedzie udaliśmy się na plażę, gdzie cała grupa skorzystała z pięknej pogody. Niektórzy kąpali się w jeziorze Łęsk, inni odpoczywali na ręczniku lub grali w siatkówkę. Po miłym oraz słonecznym popołudniu udaliśmy się, aby spróbować swoich sił na specjalnie przygotowanych stanowiskach strzeleckich. Tym razem strzelaliśmy do celu z wiatrówek sprężynowych. Po kolacji mieliśmy czas, aby miło spędzić wieczór przy ognisku, grach i zabawach oraz ciekawych opowieściach. Zmęczeni, wykąpani położyliśmy się spać, czekając z niecierpliwością na kolejny ciekawy dzień.

Kulka Extra , grupa Pani Oliwii M.
Szósty dzień kolonii rozpoczęliśmy od rejsu smoczą łodzią wraz z ratownikiem i opiekunką, która wybijała na bębnie rytm, do którego wiosłowaliśmy. Następnie odbyły się zajęcia z łucznictwa. Strzelaliśmy strzałami w tarczę, a następnie  zagraliśmy strzałami w kółko i krzyżyk. Po obiedzie udaliśmy się na plażę, aby popływać i się poopalać. Po powrocie z plaży graliśmy w gry planszowe. Wieczór zakończył się ogniskiem i pieczeniem kiełbasek.

Pierwszą część dzisiejszego dnia spędziliśmy na poligonie nieopodal naszego ośrodka. Mieliśmy możliwość skorzystania z wielu atrakcji, jak na przykład nietypowy zorbing sterowany. Następnie każdy z nas jechał samochodem terenowym typu Yamaha Viking. Później podjęliśmy się jazdy segwayem po torze znajdującym się na trudnym terenie, ale mimo to każdy z nas świetnie sobie poradził. Następnie udaliśmy się na tor do jazdy quadem, gdzie każdy mógł spróbować swoich sił na czterokołowcu. Po pysznym obiedzie wzięliśmy udział w grze terenowej na terenie ośrodka - nieodłączną częścią tej zabawy była umiejętność posługiwania się kompasem i wyznaczanie azymutu, co instruktor wytłumaczył nam na początku. Później udaliśmy się na zajęcia z łączności, gdzie uczyliśmy się szyfru i alfabetu Morse’a oraz podłączaliśmy telefony polowe, aby przekazać przez nie wiadomości.

Harry Potter, grupa Pani Natalii K.
Kolejny piękny dzień na Kulce rozpoczęłyśmy od castingu do jutrzejszego Wieczoru Talentów. Następnie odbyły się mega gry tj. twister, jenga i bierki. Było super! Następnie udałyśmy się na plażę, gdzie doskonaliłyśmy nasze techniki pływackie! Po pysznym obiedzie nauczyłyśmy się kolonijnych tańców animacyjnych. Najbardziej spodobał nam się skrzypek, chocolate oraz belgijka. Następnie robiłyśmy gigantyczne bańki mydlane w rozmiarze XXL! Było naprawdę pięknie i kolorowo! Na koniec dnia czekała nas gra terenowa Poszukiwanie Horkruksów. Wspólnymi siłami udało nam się odnaleźć wszystkie horkruksy i tym samym powstrzymać Voldemorta przed zagładą magicznego świata!

Harry Potter, grupa Pani Emilii S.
Dziś rano odbyły się kwalifikacje do wieczoru talentów. Następnie w naszych domach tworzyłyśmy magiczne poduszaki i ozdabiałyśmy je wspólnie. Później po pysznym drugim śniadaniu nauczyłyśmy się korzystać z kompasu i szukałyśmy horkruksów, na koniec gry zniszczyłyśmy je wszystkie. Później wspólnie bawiłyśmy się przy wesołych tańcach animacyjnych takich jak belgijka, skrzypek czy makarena. Przed kolacją razem z ratownikiem wybrałyśmy się na kajakową przygodę. Na koniec dnia grałyśmy w gry zespołowe: zbijaka, piłkę nożną.

Projekt Kulka, grupa Pani Ewy Ś.
Kolejny dzień turnusu za nami! Dzisiaj po wczesnym śniadaniu udaliśmy się na poligon. Tam czekało nas mnóstwo atrakcji: jeździliśmy na quadach, segwayu oraz Vikingu. Wszyscy mieliśmy dużo frajdy! Po obiedzie rozgrywaliśmy grę Enigma, w której ćwiczyliśmy różne rodzaje szyfrów. Potem mieliśmy karaoke. Wszyscy dobrze bawiliśmy się, śpiewając znane radiowe hity. Po kolacji mieliśmy także długo wyczekiwaną grę terenową - Mafię!

Harry Potter, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od rozegrania kilku partii mafii w miasteczku, która swoją drogą stała się naszą ulubioną grą. Następnie wybraliśmy się na plażę, aby chłodzić się w ten upalny dzień. Tak jak zawsze wcale nie chciało nam się wychodzić z wody, jednak czekał na nas pyszny obiad i kolejne super zajęcia - Poszukiwania Horkruksów, czyli gra terenowa, podczas której poszukiwaliśmy przedmiotów magicznych. Na całe szczęście udało nam się odnaleźć wszystkie siedem i tym samym pomogliśmy Potterowi w ostatnim etapie przed finałową walką z Voldemortem. Dzień zakończyliśmy turniejem w gry zespołowe.

BFF, grupa Pani Wiktorii T.
W dzisiejszy dzień weszłyśmy tanecznym krokiem, a wszystko za sprawą porannej zumby. Później mogliśmy stać się graffiterkami i zaprezentować własne kolorowe projekty. Następnie wspaniałych emocji dostarczyło nam projektowanie własnych t-shirtów. Tutaj nasza kreatywność nie znała granic. Po obiedzie odpoczywałyśmy na plaży przed wieczorem pełnym wrażeń. Po kolacji miałyśmy wyzwanie artystyczne, w ramach którego tworzyłyśmy własne piosenki. Później udaliśmy się na grę terenową Mafia. Ten dzień przyniósł nam wiele wrażeń.

BFF, grupa Pani Kingi B.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od gry w baloniadę oraz w kalambury. Po plażowaniu i kąpieli w jeziorze nadszedł czas na kolejne gry - dwa ognie oraz śpiewające fortepiany. Po obiedzie odbyłyśmy wodną przygodę w kajakach dwuosobowych. Podczas wieczoru artystycznego pisałyśmy słowa piosenki, przygotowałyśmy scenkę teatralną oraz układ cheerleaderski, a następnie udałyśmy się do lasu na nocną grę terenową Mafia.

Kulka Extra, grupa Pana Krzysztofa K.
Dzisiejszego dnia spróbowaliśmy swoich sił podczas wspinaczki na ściance. Następnie bawiliśmy się w naszym kulkowym parku linowym. Wszyscy przeszli każdą przygotowaną trasę bez żadnych problemów. Urządziliśmy sobie także mini - turniej podczas zajęć z walk gladiatorów. Nie zabrakło nam także czasu, aby wyjść na naszą ukochaną plażę.

33 Przygody, grupa Pani Aleksandry L.
Dzisiejszy słoneczny dzień zaczęliśmy od wyprawy po jeziorze Łęsk rowerami wodnymi. Później braliśmy chętnie udział w Archery Challenge. Przed obiadem chodziliśmy po parku linowym. Bardzo sprawnie nam poszło pokonywanie przeszkód. Potem po plaży na koniec dnia poszliśmy na grę terenową Mafia, w którą bardzo się zaangażowali.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Weroniki Ł.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od pysznego śniadanka, następnie spróbowaliśmy naszych sił w grze terenowej zwanej Tajną Misją. Naszym zadaniem było podążanie za wskazówkami i rozbrojenie bomby. Kolejnym punktem programu była gra Błędny Azymut. Dzięki niej nauczyliśmy się, jak korzystać z kompasu. Po drugim śniadanku wybraliśmy się na karaoke i na zajęcia z tworzenia graffiti, próbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie, czy jest ono sztuką czy wandalizmem. Następnie dzień zakończyliśmy zabawami integracyjnymi.

Power Jump, grupa Pani Anny Z.
Dziś bardzo skocznie rozpoczęliśmy dzień. Byliśmy na eurobungee i skakaliśmy na trampolinach. Następnie pani instruktor uczyła nas najróżniejszych układów tanecznych. Wzięliśmy również udział w zajęciach plastycznych i tworzyliśmy ozdoby z gliny. Byliśmy na plaży, kąpaliśmy się w jeziorze i zażywaliśmy promieni słonecznych. Później podzieliliśmy się na dwie drużyny i budowaliśmy mury z pustaków. Następnie sprawdzaliśmy, który mur był solidniejszy i burzyliśmy je.

Kulka Open, grupa Pani Pauliny K.
Połowa turnusu i dalej aktywnie. Dzisiaj rano wyruszyliśmy na poligon i przejechaliśmy się Vikingiem i quadem. Było gorąco, ale super. Następnie mogliśmy odpocząć na plaży i pokąpać się w jeziorze. Po obiedzie zagraliśmy w kosza oraz w piłkę nożną. Później zagraliśmy w grę, która nazywa się psycholog i namalowaliśmy mapę ośrodka.

Kulka Open, grupa Pani Martyny B.
Dzisiejszy dzień upłynął bardzo aktywnie, ponieważ tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na poligon, gdzie zaczęliśmy od przejażdżki na Vikingu, a następnie na quadach. Później nadszedł czas na plażowanie. Następnie po smacznym obiadku był czas na gry i zabawy, czyli grę w piłkę nożna, koszykówkę. Po kolacji malowaliśmy mapę ośrodka. Wieczorem rozegraliśmy grę terenową Mafia.

Kulka na Okrągło, grupa Pani Luizy R.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy na wysokości wspinając się na skrzynki. Trenowaliśmy balans i równowagę. Magdzie udało się wejść najwyżej, bo aż na czternaście skrzynek. Była to atrakcja wybrana przez nas i okazała się strzałem w 10. Poniedziałek był gorący, więc poszliśmy nad jezioro się wykąpać, poopalać, pograć w uno i w czółko. Wskakiwanie z pomostu do wody cieszyło się wśród nas największym zainteresowaniem. Potem odpoczywaliśmy przy planszówkach, co nam pozwoliło się zregenerować i zebrać siły na wieczorny spacer po lesie. Dzień uważamy za udany!

Aktywne Wakacje, grupa Pani Emilii S.
Dziś podczas pierwszych zajęć z survivalu nauczyłyśmy się budować szałas w lesie, następnie udałyśmy się na plażę, na której mogłyśmy się wykąpać w jeziorze Łęsk. Przed obiadem miało miejsce starcie łuczników. Ok. 15.00 zrobiłyśmy grafik sprzątania oraz regulaminy pokojów, a później odbyły się zajęcia sportowe - siatkówka. Pod wieczór odbyła się gra terenowa Mafia, która nam się bardzo podobała.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Weroniki W.
Poranek rozpoczęliśmy od zaprojektowania mapy naszego ośrodka Kulka. Kolejnym etapem było plażowanie i kąpiel w jeziorze. Po obiedzie zagraliśmy w ziemniaka. Następnie nauczyliśmy się grać w mafię miasteczkową, która przygotowała nas do nocnej gry terenowej Mafia.

#CampGirl, grupa Pani Agnieszki W.
Początek tygodnia rozpoczęłyśmy od poznania technik detektywistycznych i rozwiązania zagadki kryminalnej w grze terenowej Detektywi. Następnie chcąc wykorzystać piękną pogodę udałyśmy się na plażę, gdzie pływałyśmy w jeziorze i zażywałyśmy kąpieli słonecznych. Po obiedzie grałyśmy w gry słowne oraz różne gry planszowe jak duża jenga, big twister i pięć sekund. Po kolacji miałyśmy okazję chwilę się zrelaksować, słuchając uspokajającej muzyki, poznając tajniki jogi i ćwiczeń strechingowych. Na koniec dnia czekało nas wykonanie pracy plastyczno – topograficznej Nasza Kulka.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Z.
Szósty dzień kolonii rozpoczęliśmy od wyjścia na poligon, gdzie czekało na nas mnóstwo atrakcji. Przejażdżka na quadzie i Vikingu po torze terenowym, segwayu i zabawa dmuchaną kulą, którą musieliśmy toczyć z zawiązanymi oczami posługując się jedynie podpowiedziami pilota. Po obiedzie naszą energię wykorzystaliśmy na zabawę podczas przeróżnych tańców integracyjnych. Następnie uczyliśmy się jeździć na dziwnym rowerze. Przez moment poczuliśmy się jak w cyrku. Wieczorem braliśmy udział w grze terenowej Mafia, podczas której musieliśmy odnaleźć sprawcę przestępstwa. Już czekamy na kolejny dzień pełen atrakcji!

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Gabrieli O.
Poniedziałkowy poranek upłynął nam pod znakiem gier z piłkami. Później aby się schłodzić, udaliśmy się na plażę i kąpaliśmy się pod czujnym okiem ratownika. By poznać lepiej instruktorów i wychowawców zagraliśmy w grę francuską i szukaliśmy odpowiedzi na różne pytania. Na koniec dnia czekały nas mega gry, czyli planszówki w wersji XXL. To był super dzień!

Summer Art, grupa Pani Urszuli R.
Dzisiejszy dzień możemy z pewnością zaliczyć do udanych. Rozpoczęłyśmy go od lepienia rzeźb z gliny. Następnie wykazałyśmy się siłą oraz determinacją podczas budowy i burzenia murów. Miałyśmy okazję stworzyć kolorowe maskotki, które od dziś będą zdobiły nasze pokoje. Po południu rozegrałyśmy mecz baloniady, czyli siatkówki z balonami napełnionymi wodą zamiast piłki. Wieczorem udałyśmy się poza teren ośrodka, by wcielić się w rolę detektywa i zdemaskować mafię. Ciekawi nas to, co wydarzy się jutro!

Adrenalina, grupa Pani Roksany S.

Adrenalina, grupa Pani Katarzyny Ż.
Dzień szósty zaczęliśmy od poligonu. Tam były takie atrakcje jak segway, zorba, quady czy Viking. Dla wielu z nas było to pierwsze takie spotkanie z tego typu atrakcjami. Następnie w ośrodku udaliśmy się na grę Archery Chellenge, podczas której budowaliśmy swoje forty i mogliśmy zmierzyć się z drużyną przeciwną. Następnie zbudowaliśmy mur wykorzystując do tego zaprawę, która sami stworzyliśmy. Na zakończenie dnia odbyła się baloniada, podczas której musieliśmy przerzucić napełniony woda balon na stronę przeciwnika za pomocą ręcznika.

Summer Challenge, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień wymagał od nas precyzji i skupienia. Na początku strzelaliśmy z łuku,  następnie zorganizowaliśmy wyścigi na pojedynczych kajakach po jeziorze Łęsk. Następnie łapaliśmy promienie słońca na plaży. Po obiedzie strzelaliśmy z wiatrówek i graliśmy w siatkówkę. Po kolacji wybraliśmy się do lasu na grę Mafia. Odkryliśmy sprawcę przestępstwa. Nie możemy się doczekać już kolejnego dnia!

VIP, grupa Pani Karoliny J.
Dzisiaj poranek spędziliśmy w smoczej łodzi. Była tak duża, że pomieściła nas wszystkich oraz ratownika, a wydaje nam się, że jeszcze parę osób by się zmieściło. Każda osoba musiała wiosłować z całej siły tak, by łódka się nie wywróciła, ale także tak, żeby się poruszała ze stałą prędkością. Jedna osoba na bębnie wybijała nam rytm, co na pewno w tym pomagało. Przepłynęliśmy całkiem sporą trasę, udało nam się nawet spotkać po drodze paru rybaków na swoich łódkach. Następnie doszkoliliśmy się z umiejętności survivalowych, ucząc się, jak poprawnie zbudować szałas. Podzieliliśmy się w trzy grupy i każdemu z nas poszło naprawdę fajnie. Na pewno gdyby trzeba było, na spokojnie moglibyśmy spędzić w nich noc. Każda grupa przygotowała także miejsce na ognisko, więc nie byłoby możliwości, żeby zmarznąć. Spędziliśmy również trochę czasu na plaży, pływając oraz siedząc po prostu na piasku i grając w uno. Po obiedzie wróciliśmy do wody, tym razem, żeby rozegrać mecz waterpolo. Było trochę trudno poruszać się w wodzie z piłką, ale mimo to udało nam się zagrać i zdobyć dużo punktów. Końcówkę dnia spędziliśmy całą grupą grając w rozmaite gry. Nie możemy się doczekać jutra!

VIP, grupa Pani Weroniki P.
Po zjedzonym śniadaniu popłynęliśmy w rejs kajakami sit on top po jeziorze Łęsk. Następnie nauczyliśmy się budować stosy ogniskowe i filtrować wodę będąc w warunkach polowych. Po intensywnych zajęciach realizowaliśmy się na plaży i wodach jeziora. Po obiedzie odwiedziliśmy strzelnice paintballową i pograliśmy w koszykówkę. Wieczorem po kolacji spędziliśmy miłe chwile jeżdżąc quadem pod opieką instruktora.

VIP, grupa Pani Agaty R.
Rozpoczęliśmy dzień bardzo ważnymi zajęciami - dowiedzieliśmy się, jak udzielać pierwszej pomocy, a następnie w grze Ranny Lotnik przećwiczyliśmy te umiejętności w praktyce. Na kolejnej atrakcji przenieśliśmy się w świat kosmosu. Mieliśmy szansę spróbować swoich sił w żyroskopie i choć wielu z nas miało zawroty głowy, to postrzegamy to jako bardzo ciekawe doświadczenie. Później przenieśliśmy się na plażę. Piękna pogoda zachęcała do kąpieli w jeziorze, a czas spędzony na kocu przeminął nam na wspólnych grach i rozmowach. Po obiedzie wzięliśmy udział w kolejnej wodnej atrakcji - pływaliśmy w kajakach jednoosobowych. Oprócz podziwiania mazurskich krajobrazów zdobyliśmy nowe doświadczenie w sportach wodnych. To był udany dzień!

Summer Challenge, grupa Pani Poli Z.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od pływania kajakami turystycznymi, a następnie udaliśmy się na eurobungee, czyli skakanie na trampolinach w uprzęży. Później poszliśmy na plażę, gdzie kąpaliśmy się, graliśmy w karty oraz waterpolo, czyli piłkę wodną. Potem uczyliśmy się chodzić na szczudłach cyrkowych, a na koniec mieliśmy Mafię, grę terenowa. Dzień był pełen wrażeń i wszyscy byliśmy bardzo zadowoleni.