RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus V (09.08-19.08.2021)

Dzień 8 - Zabawa razem ze słońcem

Dodany: 2021.08.16

#CampGirl, grupa Pani Darii G.
Dzisiejszy dzień zaczęłyśmy od chodzenia na szczudłach podczas zajęć Ale Cyrk! Początki były ciężkie, ale w końcu dałyśmy radę. Następnie miałyśmy zajęcia z mega gier, gdzie grałyśmy w jengę, bierki i twistera. Potem poszłyśmy na karaoke i każda z nas miała okazję zaśpiewać wybraną przez siebie piosenkę. Po obiedzie wykazałyśmy się kreatywnością przy tworzeniu własnych koszulek. Dzień zakończyliśmy dyskoteką.

33 Przygody, grupa Pani Natalii P.
Właśnie dobiegł końca ósmy dzień naszego obozu. Mimo tego, że większość przygód już za nami, to na pewno był to dzień pełen wrażeń! Z rana uczestniczyliśmy w grze terenowej, podczas której nauczyliśmy się obsługi kompasu. Czas przed obiadem upłynął nam na grze francuskiej, która pozwoliła nam lepiej poznać ośrodek oraz wychowawców i instruktorów. Po obiedzie udaliśmy się na wyprawę rowerami wodnymi po pobliskim jeziorze. Wieczorem staraliśmy się ułożyć jak najwyższą wieżę ze specjalnych rurek. Na sam koniec dnia próbowaliśmy zaliczyć ćwiczenie prawdziwych astronautów. Każdy z nas miał okazję, by poczuć się jak w kosmosie na żyroskopie!

33 Przygody, grupa Pani Weroniki W.
Ósmy dzień rozpoczęłyśmy od lewitacji na żyroskopie. Każda z nas poczuła odrobinkę tego, co czuje kosmonauta. Później wyruszyłyśmy na grę terenową z użyciem kompasów Błędny Azymut. Korzystając z ładnej pogody poszłyśmy na plażę. Następnie wzięłyśmy udział w Archery Challenge, czyli starciu łuczników. Na koniec dnia zagrałyśmy w Awanturę o Wiedzę, podczas której mogłyśmy wykazać się swoją wiedzą.

Adrenalina, grupa Pani Martyny B.
Dzisiejszy dzień zaczął się super! Po śniadaniu udaliśmy się na rowerki wodne, gdzie w promieniach słońca pływaliśmy po jeziorze Łęsk. Następnie było plażowanie oraz kąpiele. Później poszliśmy na Archery Challenge. W dwóch drużynach stoczyliśmy pojedynek łuczniczy. Po obiedzie było graffiti, czyli malowanie naszych autorskich logo na murze. Po kolacji był czas na piłkę nożna, origami oraz badmintona.

Adrenalina, grupa Pani Anny D.
To już ósmy dzień naszej kolonii. Pogoda nam dopisała, więc rano wybraliśmy się na plażę. Po relaksie na słońcu udaliśmy się do lasu, by nauczyć się podstaw survivalu. Dowiedzieliśmy się, co zawiera survivalowa racja żywnościowa i jak zakamuflować się wśród drzew. Następnie wzięliśmy udział w grze terenowej o nazwie Błędny Azymut, podczas której nauczyliśmy się korzystać z kompasu. Zaraz po kolacji odbyły się walki gladiatorów.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Joanny K.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od sprawdzenia swoich umiejętności na ściance wspinaczkowej. Wielu z nas pokonało aż cztery trasy o różnym poziomie trudności. Następnie osoby z pakietami wybrały się na paintball i strzelnicę paintballową. Reszta grupy udała się na piknik na plaży. Po obiedzie wzięliśmy udział w turnieju łuczniczym. Najlepszy okazał się Szymon. Dzień zakończyliśmy Mazurską Pułapką, czyli nocną grą terenową.

Aktywne Wakacje, grupa Pana Karola M.
Ósmy dzień kolonii powitał nas wyprawą na smoczej łodzi po jeziorze Łęsk. Następnie po bloku plażowania zapoznaliśmy się z obsługą kompasu i uczestniczyliśmy w grze z wykorzystaniem azymutów. Po obiedzie przeprowadziliśmy grę integracyjną z masą pytań i zadań. Wieczorem uczestniczyliśmy w turnieju łuczniczym.

BFF, grupa Pani Aleksandry Z.
Kolejny dzień rozpoczęłyśmy od tworzenia własnej biżuterii. Powstały piękne naszyjniki i bransoletki, które będziemy z dumą nosić. Miałyśmy również okazję zrobić pamiątkowe przypinki. Narysowaliśmy na nich to, co najbardziej skojarzyło nam się z kolonią, aby zawsze móc wrócić do tych świetnych chwil. Dalsza część dnia była również artystyczna. Zrobiłyśmy projekty własnych koszulek, a następnie przeniosłyśmy to na materiał i w ten sposób mamy przepiękne nowe ubrania. Po obiedzie przyszedł czas na zajęcia taneczne. W rytm świetnej muzyki wyskakałyśmy i wybawiłyśmy się za wszystkie czasy. Kolejno nauczyłyśmy się chodzić na szczudłach, przez moment poczułyśmy się jak w cyrku. Nic dziwnego, ponieważ były to zajęcia Ale Cyrk! Wieczór spędziłyśmy relaksując się podczas oglądania filmu w naszym kinie plenerowym.

Cztery Żywioły, grupa Pani Martyny M.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy zajęciami z survivalu, podczas których nauczyliśmy się filtrować wodę oraz rozpalać w trudnych warunkach ogień. Następnie udaliśmy się na grę paintballową, następnie na strzelnicę paintballową. Po obiedzie mieliśmy okazję skorzystać z parku linowego. Na zakończenie dnia wzięliśmy udział w zajęciach rozciągania oraz zagraliśmy w grę mafia. Dzień minął nam bardzo dobrze.

Gwiezdne Wojny, grupa Pani Zofii M.
Dzień rozpoczęliśmy od walki mieczami świetlnymi, które dały nam wiele radości i zabawy. Następnie poznaliśmy zasady grania w korfball i passball. Piłka nożna w specjalnych sukienkach sprawiła, że oprócz emocji związanych z meczem piłki nożnej, była to wspaniała zabawa, której towarzyszyło wiele uśmiechu. Przeszliśmy również szkolenie i lot przez galaktykę na kosmicznym trenerze, jakim jest żyroskop. Każdy z nas mógł poczuć się jak kierowca statku kosmicznego. Po treningu Jedi wybraliśmy się nad jezioro, gdzie plażowaliśmy oraz korzystaliśmy z uroków jeziora Łęsk. Poznaliśmy również dziwny pojazd, jakim jest rower o nietypowym napędzie. Każdy z nas spróbował i nauczył się jeździć. Wieczorem przeszliśmy szkolenie sztuki lewitacji na segwayu. Każdy z nas nauczył się jeździć na elektrycznym dwukołowym pojeździe po specjalnie przygotowanym torze.

Kulka na Okrągło, grupa Pani Dominiki N.
Dzisiaj nasz słoneczny dzień zaczęliśmy wszyscy porannym rozruchem, by mieć dużo energii na cały dzień. Po śniadaniu odbył się honorowy przydział do domów, dzięki czemu poczuliśmy się jak na koloniach Harry Potter. Następnie w ramach poznawania tej kolonii przeszliśmy wszyscy magiczny test sprawności na ściance wspinaczkowej. Po obiedzie skorzystaliśmy z pięknej pogody i budowaliśmy tratwy, by nimi popływać. Pod wieczór wszyscy potańczyliśmy na dyskotece, a dzień zakończyliśmy nocna grą terenową Dedal.

Kulka Open, grupa Pani Luizy R.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od wspinania się na skrzynki. Szło nam całkiem dobrze. Miriam weszła na wszystkie dostępne skrzynki, nawet udało jej się zrobić jaskółkę na samym szczycie! Później była gra francuska. Podzieleni na pięć drużyn wykazaliśmy się dużą wiedzą na temat kolonii i ośrodka. Oczywiście znaleźliśmy też trochę czasu na ulubione planszówki. Po obiedzie próbowaliśmy budować tratwę z dętek i pokonać nią pewną odległość na jeziorze. Wieczorem poszliśmy kolejny raz podziwiać zachód słońca, porobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia, którymi już się powymienialiśmy. Będziemy to miło wspominać!

Kulka Open, grupa Pani Hanny S.
Kolejny dzień zaczęliśmy od nauki strzelania z łuku. Poznaliśmy budowę łuku i strzały oraz prawidłową postawę strzelecką. Po nauce zorganizowaliśmy zawody, podczas których zwyciężyła drużyna Basi. Następnie wykorzystaliśmy ostatnie dni słonecznej pogody i wybraliśmy się na plażę. Po powrocie zagraliśmy w baloniadę, czyli mecz siatkówki, w której zamiast piłki używaliśmy balonów napełnionych wodą, a zamiast rąk ręczników. Po obiedzie stworzyliśmy tratwy z przygotowanych wcześniej elementów i musieliśmy pokonać trasę przy pomoście w jak najkrótszym czasie. Wieczorem wspólnie graliśmy w gry integracyjne.

Obóz Herosów, grupa Pani Agaty G.
Dziś z samego rana w Kulce przywitało nas piękne słoneczko. Po śniadaniu śpiewająco udaliśmy się na karaoke, czyli warsztaty ze śpiewu z Melpomeną. Zaśpiewaliśmy kilka różnych piosenek. Następnie udaliśmy się na zajęcia z survivalu, podczas których poznaliśmy rodzaje stosów ogniskowych oraz nauczyliśmy się jak posługiwać się krzesiwem. Dodatkowo poznaliśmy znaczenie wody. Potem odbyły się warsztaty tańca z Terpsychorą, muzą tańca, z którą poznaliśmy podstawowe układy taneczne. Po obiedzie rozegraliśmy mecz siatkówki na boisku. Po kolacji zagraliśmy w mafię, w uno i w ziemniaka. Późnym wieczorem była gra terenowa, czyli Labirynt Dedala, na który czekaliśmy i przygotowywaliśmy się od dawna.

Obóz Herosów, grupa Pani Małgorzaty K.
Dzień rozpoczęliśmy od grania na nietypowym instrumencie, czyli bum bum rurkach. Nauczyliśmy się grać kilka piosenek. Następnie graliśmy w gry planszowe, podczas których musieliśmy wykazać się znajomością języka polskiego, znanych postaci, posługiwać się pantomimą. Następnie graliśmy w gry karciane, koszykówkę oraz piłkę nożną. Byliśmy na plaży, gdzie doskonaliliśmy techniki pływania oraz plażowaliśmy. Byliśmy na warsztatach z pierwszej pomocy i nauczyliśmy się podstawowych czynności ratunkowych. Wieczorem odbyła się nocna gra terenowa Labirynt Dedala, podczas którego nie zabrakło emocji!

Obóz Herosów, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wyprawy kajakami turystycznymi po naszym pięknym jeziorze Łęsk. Następnie czekała na nas przeprawa na wysokości z Percym Jacksonem, czyli park linowy. Później powróciliśmy na naszą plażę, aby pod okiem ratownika doskonalić techniki pływackie. Po obiedzie czekał na nas żyroskop, czyli symulacja lotu kosmicznego. Później rozegraliśmy turniej w koszykówkę. Dzień zakończyliśmy nocną grą terenową pod nazwą Labirynt Dedala.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Celiny K.
Nowy dzień to nowe wyzwania. Dzień rozpoczęliśmy od turnieju baloniady. Używając ręczników przerzucaliśmy przez siatkę balony napełnione wodą. To była idealna zabawa na dzisiejszą pogodę. Graliśmy także w piłkę nożną oraz koszykówkę. Jak na nas przystało, odbyła się także rozgrywka paintballowa. Dzień zakończyliśmy dyskoteką pełną tańców i zabaw.

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pani Wiktorii Ch.
Dzień rozpoczęliśmy od porannej rozgrzewki. Poranek spędziliśmy na graniu w piłkę oraz grach planszowych i kartach. Rozegraliśmy również turniej baloniady. Po południu poszliśmy na plażę, gdzie korzystaliśmy z pięknej pogody. Po plaży udaliśmy się na zajęcia z quadów, na których poprawialiśmy ostatnie mankamenty. Po kolacji udaliśmy się na kolejne zajęcia z pierwszej pomocy, podczas których nasza wiedza teoretyczna została sprawdzona w praktyce. Wieczorem udaliśmy się na dyskotekę, gdzie bawiliśmy się przednio. To był cudowny dzień.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Pauliny B.
Kolejny dzień rozpoczął się od baloniady, podczas której w ten słoneczny dzień bawiliśmy się wspaniale! Udaliśmy się do lasu na survival, gdzie każdy z nas spróbował umalować swoją twarz farbą maskującą. Następnie byliśmy na Letnim Trójboju Obronnym. Dzień zakończyliśmy wspólną dyskoteką.

Obóz Super Militarny, grupa Pani Karoliny Cz.
Ósmy dzień rozpoczęliśmy od zajęć, podczas których dostaliśmy makiety broni na 24 h, następnie poznaliśmy budowę oraz zasady jej użytkowania. Przed drugim śniadaniem mieliśmy rozgrywkę. Była to baloniada między obozami. Wygrał Obóz Mega Paintballowy. Następnie udaliśmy się na półfinał rozgrywek siatkówki, który wygraliśmy. Mecz był pełen emocji. Następnie mieliśmy zajęcia ze strategii i taktyki, poznaliśmy tam podstawy oraz ćwiczyliśmy zdobytą wiedzę w praktyce. Pod koniec dnia rozpoczęliśmy Letni Trójbój Obronny. Uczestniczyliśmy w takich konkurencjach jak rzut granatem, strzelanie z łuku oraz nadawanie wiadomości. Wieczorem odbyła się dyskoteka, podczas której wszyscy super się bawiliśmy.

Power Jump, grupa Pani Angeliki P.
Przygotowanie do Wielkiej Demolki - właśnie od tego zaczęliśmy dzień, czyli zbudowaliśmy mury, by wkrótce je zburzyć. Później graliśmy w zbijaka i baloniadę. Po obiedzie doskonaliliśmy nasze techniki pływackie i wzięliśmy udział w Olimpiadzie Sportowej. Wieczorem zaś świetnie bawiliśmy się w naszym Cool Clubie przy najlepszej muzyce!

Projekt Kulka, grupa Pani Kamili W.
Dzisiejszy dzień rozpoczęłyśmy od wyprawy bezburtowymi, jednoosobowymi kajakami sit on top po jeziorze Łęsk oraz miałyśmy możliwość zaprojektowania wzoru i wykonania graffiti na specjalnie przygotowanej do tego ściance. Następnie urządziłyśmy sobie rozgrywki baloniady, która polega na przerzucaniu balonów z wodą za pomocą ręczników na stronę przeciwnika. Po obiedzie poszłyśmy na zajęcia, które polegają na jednoczesnym budowaniu i wspinaniu się z asekuracją na wieżę budowaną wraz ze wspinaniem właśnie ze skrzynek. Wieczór natomiast spędziłyśmy na grze terenowej, podczas której musiałyśmy rozwiązywać zagadki, aby odnaleźć bombę i uratować świat przed złym Simonem.

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Zuzanny L.
Podobno w wojsku najważniejsza jest... zabawa! I tak dzisiaj rozpoczęliśmy dzień od zajęć Ale Cyrk!, a tam jazdy na dziwnym rowerze. Potem zagraliśmy w gry integracyjne oraz wzięliśmy udział w baloniadzie. W naszym korpusie kadetów nie zabrakło też zajęć łącznościowych, na których nauczyliśmy się nadawać alfabetem Morse’a oraz używać telefonów polowych. Wieczór zakończyliśmy zabawą i tańcami na dyskotece.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Igi B.
Dzień rozpoczęliśmy od sportowych rozgrywek. Braliśmy udział w olimpiadzie sportowej. Na początku bardzo dobrze się rozgrzaliśmy, by następnie podzielić się na dwie drużyny i przystąpić do rozgrywki. Następnie, korzystając z fantastycznej pogody, wybraliśmy się na plażę i graliśmy tam w co jest czyje?, sprawdzając przy tym naszą pamięć. Po obiedzie graliśmy w świetną grę terenową Tron Króla Juliana, podczas której poruszaliśmy się po ośrodku używając mapy. Wieczorem spędziliśmy czas na robieniu olbrzymich baniek mydlanych! Były świetne!

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Wiktorii D.
Z samego rana nasza grupa wzięła udział w Urodzinach Kubusia Puchatka. Wykonując zadania zasłużyliśmy na małe co nieco, którym mogliśmy podzielić się z naszym jubilatem. Po urodzinach, wybraliśmy się na plażę nad jezioro, gdzie ćwiczyliśmy pływanie pod czujnym okiem ratowników. Po ciszy poobiedniej bawiliśmy się śpiewając karaoke, a wieczorem graliśmy w mega gry.

Summer Challenge, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy spokojnie. Zagraliśmy w wilka, pasterza i owce. Ćwiczyliśmy dzięki temu naszą pokerową twarz oraz spostrzegawczość. Pasterzom udało się za każdym razem! Część z nas wtedy wybrała się na fakultety, jeździła na quadzie oraz segwayach. Później całą grupą wybraliśmy się na quady, jeździliśmy nimi po wyznaczonym torze. Później wspinaliśmy się na cztery ścianki wspinaczkowe o różnych poziomach trudności. W trakcie przerwy obiadowej zmagaliśmy się w turnieju siatkówki. Mamy drugie miejsce! Po obiedzie zaś wybraliśmy się na plażę, żeby odpocząć oraz wykąpać się w jeziorze. Po kolacji stoczyliśmy bitwę przeciwko sobie podczas Archery Challenge, czyli pojedynku łuczników.

Summer Challenge, grupa Pani Sandry G.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od Archery Challenge, czyli budowaniu bunkrów i strzelania z łuków. Następnie doszkalając swą celność udaliśmy się na łuki. Przeszliśmy dwa poziomy parku linowego, który okazał się nie lada wyzwaniem. Po południu korzystając z pięknej pogody udaliśmy się na plażowanie i kąpiele przy ośrodkowym jeziorze oraz spróbowaliśmy zagrać w passball, czyli piłkę nożną w dziwnych strojach. To był świetny dzień i niecierpliwie czekamy na jutrzejsze atrakcje!

Summer Challenge, grupa Pani Karoliny J.
Dzisiaj rano znów podzieliliśmy się na dwie grupy - jedna poszła na fakultety z quadów i segwaya, a druga poświęciła ten czas na różne gry grupowe. Następnie rozegraliśmy bitwę na łuki. Strzały były specjalnie zakończone, bezpieczne. Przed uderzeniem chroniły nas także bazy, które wybudowaliśmy z miękkich klocków. Mieliśmy również okazję powtórzyć zajęcia z budowania wieży ze skrzynek. Po obiedzie wybraliśmy się na ściankę wspinaczkową. Niektórym z nas udało się pokonać najtrudniejszą trasę! Jeździliśmy także na rowerach, ale innych niż wszystkie. Żeby się na nich poruszać musieliśmy robić przysiady, zamiast tak jak zawsze używać pedałów. Wieczór poświęciliśmy na relaks oraz gry aktywne. Co za dzień!

Summer Challenge, grupa Pani Ady K.
Kolejny dzień kolonii za nami. Humory nam dopisują. Nie zwalniamy! Byliśmy na trasach parku linowego. Każdy z nas przeszedł oba tory bez żadnych problemów. Niektórzy z nas przeszli je po kilka razy. Bawiliśmy się wspaniale. Udaliśmy się tez na tor, gdzie jeździliśmy quadem. To było ekscytujące i dostarczyło nam adrenaliny. Przenieśliśmy się do cyrku, ponieważ uczyliśmy się jeździć dziwnym rowerem. Szybko opanowaliśmy technikę prowadzenia tego pojazdu i szło nam świetnie. Znów poznawaliśmy lepiej ośrodek, grając w grę francuską. Naprawdę wiele się dowiedzieliśmy. Wieczorem, żeby się zintegrować i porozmawiać, udaliśmy się na plażę na zachód słońca i zrobiliśmy sobie piknik. Było cudownie.

VIP, grupa Pani Weroniki W.
Dzisiejszy dzień nie mógł obejść się bez plażowania. Po relaksie na plaży udaliśmy się na walki gladiatorów. Pierwszy raz w życiu poczuliśmy się jak prawdziwi wojownicy. Tytuł wojownika otrzymali Oskar oraz Franek, którzy wygrali pojedynek. Kto czytał wcześniejsze relacje, ten wie, że quady nie są nam już obce. Dzisiaj odbyły się kolejne zajęcia na quadach, gdzie mogliśmy doszkolić swoją jazdę. Chętnie codziennie w wolnej chwili bierzemy piłkę i aktywnie spędzamy czas. Tym razem był to korfball, czyli koszykówka, lecz nieco inna niż każdy z was zna. Wieczorem wybraliśmy się na plac naszego ośrodka i integrowaliśmy się grając w różne gry.

VIP, grupa Pani Anny Z.
Dziś byliśmy na plaży, kąpaliśmy się w jeziorze, a następnie przeprawiliśmy się przez nie dwuosobowymi kajakami turystycznymi. Po obiedzie graliśmy w mega gry - jengę oraz twistera w rozmiarze XXL. Poznaliśmy także różne gry świata. Na zakończenie dnia jeździliśmy na quadach.