RELACJE Z KOLONII I OBOZÓW W KULCE 2021

Turnus II (07.07-17.07.2021)

Dzień 2 - Wyruszamy w świat przygód

Dodany: 2021.07.08

Dzień zaczęliśmy od nauki survivalu. Dowiedzieliśmy się, czym w ogóle jest survival, z czego składa się puszka survivalowa oraz zdobyliśmy umiejętności pozwalające budować schronienie w trudnych warunkach. Następnie udaliśmy się na plac, aby nauczyć się podstaw musztry. Wszelkie komendy oraz maszerowanie nie jest nam już obce. Kolejnymi zajęciami była strzelnica paintballowa. Doskonaliliśmy tam umiejętności strzeleckie. Wieczorem jeździliśmy na quadach w trudnych warunkach po specjalnym torze quadowym. Dzień zakończył się śpiewem oraz pieczeniem kiełbasek nad ogniskiem.

Obóz Quadowo-Paintballowy, grupa Pani Wiktorii C.
Dzisiaj rozpoczęliśmy nasza przygodę z quadami. Były to nasze pierwsze zajęcia podczas kolonii. Następnie sprawdziliśmy naszą celność w strzelaniu z wiatrówek i w międzyczasie graliśmy w mafię. Potem przepłynęliśmy jezioro Łęsk na smoczej łodzi. Mimo trudnej pogody bawiliśmy się rewelacyjnie.

Obóz Mega Paintballowy, grupa Pani Karoliny C.
Dzisiaj dzień był pełen wrażeń. Poranna pobudka była udana, ponieważ każdy był bardzo zaciekawiony, co będzie dzisiaj się działo. Po pobudce poszliśmy na śniadanie, następnie rozpoczęły się zajęcia programowe. Udaliśmy się wspólnie na strzelnicę wraz z instruktorem. Na początku mogliśmy spróbować, jak działa broń. Potem rywalizowaliśmy w grupach dwuosobowych. Wszyscy bardzo się starali, aby wygrać. Pierwsze miejsce zdobyła grupa Koty. Po strzelnicy udaliśmy się na zajęcia teoretyczne z pierwszej pomocy oraz zajęcia praktyczne, które odbyły się na plaży. Praktyczne zajęcia pokazały nam, że jesteśmy bardzo kreatywni i poradzilibyśmy sobie z ranną osobą. W wolnym czasie graliśmy w grę ziemniak oraz ninja. Później udaliśmy się na obiad, a po nim odbyły się zajęcia integracyjne oraz wieczorne ognisko z zabawami. Wszyscy byliśmy pełni ekscytacji oraz zadowoleni z dnia, który tak szybko minął. Wszyscy udaliśmy się po prysznicu do łóżek.

Kulka Extra, grupa Pani Oliwii M.
Dziś od rana zaczął się dzień pełen atrakcji. Po porannej pobudce wszyscy wyruszyliśmy na śniadanie, a po powrocie rozpoczęły się pierwsze programowe zajęcia. Udaliśmy się wspólnie do lasu na grę terenową Bitwa Plemion, polegającą na przejęciu flagi. Wszystkim się bardzo podobało. Następnie były leśne zajęcia z survivalu. Instruktorka omówiła najważniejsze aspekty sztuki przetrwania na świeżym powietrzu. W wolnym czasie graliśmy w grę ziemniak. Później udaliśmy się na obiad, a po nim odbyły się zajęcia integracyjne. Wszyscy udaliśmy się do łóżek szczęśliwi i zmęczeni.

Dzień rozpoczęliśmy od nauki musztry na terenie ośrodka. Świetna organizacja grupy pozwoliła nam przećwiczyć wiele szyków, zwrotów i marszów. Następnie udaliśmy się na strzelnicę paintballową, gdzie przy użyciu repliki broni mogliśmy trafiać do celu po poznaniu podstawowych zasad obsługi powierzonego nam sprzętu. Później udaliśmy się na chwilę nad jezioro, gdzie ratownik przedstawił nam zasady korzystania z kąpieliska, abyśmy mogliśmy w pełni korzystać z uroków pobliskiego jeziora Łęsk, co też później uczyniliśmy. Po pysznym obiedzie wybraliśmy się do lasu na zajęcia z survivalu. Instruktor przekazał nam podstawową wiedzę na wspomniany temat, opowiedział o zawartości puszki survivalowej, którą mogliśmy zobaczyć i w końcowej części zajęć mogliśmy sami zbudować schronienie z pałatki wojskowej.

Harry Potter, grupa Pani Natalii K.
Drugi dzień kolonii rozpoczęłyśmy od robienia mioteł - Nimbusów 2021. Wykonałyśmy naprawdę piękne miotły. Następnie udałyśmy się na plażę, gdzie ratownik przypomniał nam regulamin kąpieli. Następnie mogłyśmy kąpać się w jeziorze Łęsk. Było super! Po obiedzie udałyśmy się na zajęcia Archery Soft. Każda z nas musiała trafić do celu gumową przyssawką. Po zajęciach odbyła się bambonada, na której budowaliśmy gigantyczne budowle tj. Hogwart, czy magiczne zwierzęta. Na koniec dnia wzięłyśmy udział w zabawach i tańcach animacyjnych.

Harry Potter, grupa Pani Emilii S.
Rano po sprawdzeniu porządku zjadłyśmy pyszne śniadanie. Następnie mogłyśmy zrobić zakupy w sklepiku i razem się pobawić. Następnie w swoich domach z Hogwartu stworzyłyśmy miotły Nimbus 2021. Po drugim śniadaniu zapoznałyśmy się z programami fakultatywnymi i mogłyśmy je wykupić. Spędziłyśmy wspaniały czas na plaży. Później miałyśmy zajęcia na ściance wspinaczkowej, gdzie udało nam się zaliczyć magiczny test sprawności. Następnie udałyśmy się na zajęcia Archery Soft. Musiałyśmy trafić do celu strzałami z gumowymi przyssawkami. Było super! Na koniec dnia miło spędziłyśmy czas na ognisku.

Projekt Kulka, grupa Pani Ewy Ś.
Rano zmierzyliśmy się z wejściem na skrzynki – każdy z nas wykazał się na nich odwagą i sprawnością fizyczną, wspinając się po kolejnych stopniach. Potem poszliśmy na plażę, aby wykąpać się w jeziorze i skorzystać z pięknej pogody. Następnie mieliśmy zajęcia z jazdy na segwayu. Każdy z nas mógł pod okiem instruktora sprawdzić swoje umiejętności i pokonać tor przeszkód. Po obiedzie mieliśmy także zajęcia z savoir-vivre’u. Poznaliśmy zasady panujące przy stole i w rozmowach z ludźmi. Dzień zakończyliśmy grami i zabawami przy ognisku. Oczywiście nie mogło zabraknąć także pieczenia kiełbasek.

Harry Potter, grupa Pani Weroniki Z.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wyjścia do lasu, aby znaleźć części do stworzenia naszych Nimbusów. Każdy, w domach do jakich przydzieliła nas Tiara, wykonywał swoją miotłę. Wszystkie udały się znakomicie. Później wybraliśmy się na plażę, gdzie ratownik przedstawił nam regulamin kąpieli, a następnie pozwolił wejść do wody. Po obiedzie wybraliśmy się na lekcję sztuki lewitacji, czyli eurobungee. Później uczyliśmy się strzelać z łuków z gumową przyssawką - Archery Soft. Ćwiczyliśmy naszą celność, która ma się całkiem dobrze. Na koniec dnia wzięliśmy udział w zabawach i tańcach animacyjnych.

BFF, grupa Pani Wiktorii T.
Nasz pierwszy dzień zajęć obozowych zaczęłyśmy od wczesnej pobudki. Po śniadaniu mogłyśmy zmierzyć się ze ścianką wspinaczkową. Pokazałyśmy, że dziewczyny też potrafią nieźle się wspinać! Później jeździłyśmy na segwayu i grałyśmy w gry z całego świata. Po obiedzie dopisywała nam słoneczna pogoda, więc udałyśmy się na plażę, gdzie w pełni cieszyłyśmy się naszym wypoczynkiem. Wieczorem na żyroskopie mogłyśmy sprawdzić, jak to jest być członkiem załogi NASA. To było wielkie wyzwanie! Cały dzień minął nam bardzo szybko i nie możemy doczekać się kolejnych atrakcji.

BFF, grupa Pani Kingi B.
Dzień rozpoczęłyśmy bardzo aktywnie. Udałyśmy się na przyrodniczą wyprawę do lasu. Poznałyśmy zasady zachowywania się w lesie. Dzięki leśnej ścieżce edukacyjnej nauczyłyśmy się wyszukiwać i rozpoznawać ślady zwierząt oraz różne gatunki drzew. Następnie pokonałyśmy łatwą trasę parku linowego, a część z nas podjęła się także tej o wyższym poziomie. Później wcieliłyśmy się w cyrkowców. Miałyśmy możliwość spróbowania swoich sił w chodzeniu na szczudłach oraz w jeździe rowerem cyrkowym. Po obiedzie udałyśmy się na plażę i dalej integrowałyśmy. Na koniec dnia uczestniczyłyśmy w zajęciach teatralnych.

Kulka Extra, grupa Pana Krzysztofa K.
Drugi dzień spędziliśmy bardzo aktywnie i ciekawie. Rozpoczęliśmy naszą przygodę od lekcji survivalu, podczas której dowiedzieliśmy się, jakie są zasady przetrwania i zbudowaliśmy swoje pierwsze obozowiska. Następnie spróbowaliśmy swoich sił na smoczej łodzi, a po przepysznym obiedzie spędziliśmy super chwilę na plaży korzystając z kąpieliska i zabaw. Zakończyliśmy swój dzień podczas gry terenowej pełnej zagadek i tajemnic wspaniałe się przy tym bawiąc.

33 Przygody, grupa Pani Aleksandry L.
Dzisiejszy dzień był dniem pełnym atrakcji. Po śniadaniu pokonywaliśmy specjalny tor segwayem. Potem skakaliśmy wysoko na eurobungee i zdobywaliśmy szczyty ścianki wspinaczkowej. Po smacznym obiedzie odpoczęliśmy, a potem poszliśmy na kąpielisko wykorzystać tak słoneczny dzień. Na koniec dnia wcieliliśmy się w gladiatorów.

Strefa Gier i Zabaw, grupa Pani Weroniki Ł.
Po pysznym śniadanku udaliśmy się na zajęcia, na których spróbowaliśmy swoich sił na dziwnym rowerze i szczudłach. Poszło nam bardzo dobrze, mimo początkowych problemów z równowagą. Na następnych zajęciach wspinaliśmy się na ściankę wspinaczkową i graliśmy w siatkówkę. Po obiedzie poszliśmy na plażę, a dzień zakończyliśmy na sprawdzeniu naszych umiejętności strzeleckich.

Power Jump, grupa Pani Anny Z.
Dzień rozpoczęliśmy od budowania wieży ze skrzynek i wspinania się na nią. Następnie wyszliśmy do lasu, gdzie graliśmy w podchody. Później skakaliśmy na trampolinach zwanych eurobungee. Wzięliśmy udział w kolejnych grach integracyjnych. Pod koniec dnia konstruowaliśmy ogromne budowle w zabawie bambonada.

Kulka Open, grupa Pani Pauliny K.
Drugi dzień atrakcji kulkowych. Dzień zaczęliśmy od wyjścia do lasu i gry w mafię. W międzyczasie graliśmy w ziemniaka. Potem korzystając z pogody opalaliśmy się na plaży i kąpaliśmy się w jeziorze Łęsk. Odbyła się również gra pif - paf. Zagraliśmy w gry integracyjne.

Kulka Open, grupa Pani Martyny B.
Dzisiejszy dzień upłynął nam bardzo aktywnie. Tuż po śniadaniu wyruszyliśmy na rowerki wodne. Wyprawa po jeziorze sprawiła nam wielką frajdę. Następnie udaliśmy się na zapoznanie się z fakultetami oraz z zasadami panującymi na obozie, które przedstawiła nam pani pielęgniarka. Zaraz po tym udaliśmy się na plażowanie, gdzie wygrzewaliśmy się na słońcu, ponieważ pogoda bardzo nam dopisywała. Następnie poszliśmy na gry i zabawy, które nas bardzo zintegrowały. Zaczęliśmy od gry w siatkówkę, następnie była gra mafia, a później gra w ziemniaka. Po kolacji zagraliśmy w grę imiona. Później nastał czas na kąpiel oraz ciszę nocna, ponieważ jutro czeka nas również intensywny dzień.

Kulka na Okrągło, grupa Pani Luizy R.
Drugiego dnia rozpoczęliśmy grę Błędny Azymut. Podzieleni na cztery grupy, z wykorzystaniem kompasu, szukaliśmy wskazówek, które nas prowadziły do zagadek. Ciekawe, trochę trudne, ale wszyscy daliśmy radę. W związku z tym, że słońce dziś przygrzewało, byliśmy również na plaży, gdzie szaleliśmy w wodzie skacząc i pływając. To nas trochę orzeźwiło, dzięki czemu mogliśmy zwarci i gotowi pójść na naukę strzelania z łuków. Nie było to łatwe, ale pani instruktorka dała nam dużo rad i udało się trafić w cel. Ostatnimi zajęciami były segwaye! To był mega czad! Trochę sprawności oraz uwagi i zabawa gwarantowana.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Emilii S.
Rano odbyły się zajęcia ruchowe. Następnie uczestniczyłyśmy w zajęciach z ratownikiem o nazwie smocza łódź, na której wiosłowałyśmy w rytm wybijany na bębnie. Przed obiadem poszłyśmy na plażę, gdzie się kąpałyśmy w jeziorze i opalałyśmy się. Potem udałyśmy się na obiad, chwilę odpoczęłyśmy i grałyśmy w gry organizowane przez wychowawcę. Około godziny 16:00 uczestniczyłyśmy w zajęciach o nazwie skrzynki - wspinałyśmy się odpowiednio zabezpieczone po skrzyniach, co bardzo nam się podobało. Po zajęciach poszłyśmy na kolację.

Aktywne Wakacje, grupa Pani Weroniki W.
Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wyprawy kajakami turystycznymi. Później znowu odwiedziliśmy plażę. Mogliśmy się opalać oraz kąpać w jeziorze. Po obiedzie każdy z nas miał możliwość przejechać się quadem. Pod wieczór czekała na nas zabawa w cyrk, która polegała na nauce jazdy na dziwnym rowerze oraz chodzeniu na szczudłach.

#CampGirl, grupa Pani Agnieszki W.
Dzisiejszy dzień zaczęłyśmy od zajęć z pierwszej pomocy i wykorzystaniu zdobytej wiedzy w praktyce w grze terenowej, podczas której budowałyśmy nosze. Każda drużyna miała za zadanie przenieść osobę wcielającą się w poszkodowanego na własnoręcznie zbudowanych noszach do punktu pomocy. Następnie wybrałyśmy się na plażę, gdzie zażywałyśmy orzeźwiającej kąpieli. Po obiedzie udałyśmy się na żyroskop, gdzie mogłyśmy się poczuć jak w przestrzeni kosmicznej. Po kolacji czekała nas lekcja savoir-vivre'u dla prawdziwych gwiazd.

Summer Challenge, grupa Pani Aleksandry Z.
Dzisiaj rano przeszliśmy ćwiczenie astronauty na żyroskopie. Czuliśmy się jak podczas startu rakiety kosmicznej. Później mieliśmy szansę nauczyć się jeździć na segwayu. Po obiedzie czas spędziliśmy na plaży. Śpiewaliśmy, graliśmy, budowaliśmy zamki z piasku, korzystając z pięknej pogody. Wieczorem dobrze się bawiliśmy w rytm muzyki podczas zabawy tanecznej. Ta kolonia będzie niesamowita!

Przygody Młodego Kadeta, grupa Pani Gabrieli O.
Mamy drugi dzień obozu, a już tyle się działo! Rano mieliśmy trening strzelania z wiatrówki oraz naukę jazdy quadem. Trochę się obawialiśmy, ale okazało się, że to wspaniała zabawa! Wszystko odbyło się bezpiecznie dzięki super instruktorom. Po południu wygrzewaliśmy się na słonecznej kulkowej plaży. Na sam koniec dnia bawiliśmy się na dyskotece! Nie możemy się już doczekać jutra.

Summer Art, grupa Pani Urszuli R.
Dzisiejszy dzień rozpoczęłyśmy od stworzenia własnego graffiti - puściłyśmy wodze fantazji, tworząc niepowtarzalne logo naszej grupy. Następnie przyszedł czas na strzelanie z łuku. Mimo że niektóre z nas robiły to pierwszy raz w życiu, poradziłyśmy sobie świetnie. Po południu udałyśmy się na plażę, gdzie z wielką radością popływałyśmy oraz wzięłyśmy udział w emocjonującej grze w mafię. Z niecierpliwością czekamy na kolejny dzień!

Adrenalina, grupa Pani Roksany S.
Pierwszy dzień kolonii i już pełno wrażeń! Zaczęliśmy go od kajaków, zagraliśmy nawet w berka na wodzie. Bawiliśmy się przy tym świetnie. Następnie budowaliśmy wieżę ze skrzynek. Mamy naprawdę świetną równowagę. Po kolacji całą swoją energię wykorzystaliśmy podczas zajęć Wielka Demolka. Pełni wrażeń poszliśmy spać, aby w pełni formy przeżyć kolejny dzień.

Adrenalina, grupa Pani Katarzyny Ż.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od nauki strzelania z łuku. Każdy mógł spróbować swoich sił w tej konkurencji pod okiem instruktora. Następnie odbyła się gra Awantura o Wiedzę, podczas której po licytacji odpowiadaliśmy na pytania z przeróżnych kategorii. Po zaciętej rywalizacji udaliśmy się na plażę, gdzie ochłodziliśmy się w upalny dzień. Pod wieczór pokonaliśmy swoje lęki wysokości wspinając się po skrzynkach z pomocą instruktora.

Summer Challenge, grupa Pani Weroniki F.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy bardzo aktywnie. Przeszliśmy łatwiejszy i trudniejszy tor na trasach parku linowego, a następnie wybraliśmy się na plażę łapać promienie słońca i pokąpać się w jeziorze Łęsk. Następnie graliśmy znane piosenki na dziwacznych instrumentach, czyli bum bum rurkach. Po obiedzie wyznaczaliśmy drogę do zagadek za pomocą kompasu. Był to Błędny Azymut. Wtedy pogoda zakończyła naszą zabawę, ale nie popsuła humoru. Zagraliśmy w mafię, a po kolacji zagraliśmy w bitwę na głosy wzorowaną na programie muzycznym. Na koniec dnia zagraliśmy w integrujące gry i zabawy. Nie możemy doczekać się już kolejnego dnia pełnego przygód!

VIP, grupa Pani Karoliny J.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy wczesną pobudką i pysznym śniadaniem. Następnie wybraliśmy się na przejażdżkę na quadach. Każda osoba wykonała siedem kółek razem z instruktorem. Spędziliśmy również czas na plaży, chwilę się pokąpaliśmy, poskakaliśmy do wody i pograliśmy też w mafię. Poznaliśmy także nową grę poprawiającą koncentrację. Po plaży wybraliśmy się na park linowy. Wszyscy przełamaliśmy lęk wysokości i parę razy przeszliśmy tor. Po pysznym obiedzie mieliśmy chwilę dla siebie. W trakcie zajęć o sztuce pierwszej pomocy zaskoczył nas deszcz, ale nie przeszkodziło to nam w nauczeniu się, jak pomagać drugiej osobie. W pokojach ułożyliśmy różnorodne historie, zaczynając każde słowo od nowej litery alfabetu. Super zabawa! Wieczorem spędziliśmy czas na dyskotece. Nie możemy się doczekać jutra!

VIP, grupa Pani Weroniki P.
Rano poszliśmy na eurobungee. Po wielu skokach i saltach odpoczęliśmy na plaży. Następnie zagraliśmy w grę terenową Błędny Azymut. Spędziliśmy też czas na trasach parku linowego. W ramach relaksu pograliśmy w Gry Świata. Wieczorem po kolacji spędziliśmy czas na dyskotece. Wieczorem po tańcach dzieciaki poszły spać.

VIP, grupa Pani Agaty R.
Obudziliśmy się w radosnych nastrojach. Z pozytywnym nastawieniem udaliśmy się na zaplanowane atrakcje. Pierwszą z nich było strzelanie z łuku. Tu doskonaliliśmy precyzję i koncentrację, dzięki którym każdemu z nas udało się trafić do tarczy. Następną atrakcją było wyjście na plażę. Spędziliśmy tam czas na rozmowach i grach integracyjnych. Wielu z nas skorzystało z wody, by się schłodzić pod czujnym okiem ratowników. Podczas kolejnych zajęć wcieliliśmy się w role kryptologów i spróbowaliśmy swoich sił w szyfrowaniu wiadomości oraz szukaliśmy zagadek, które sobie nawzajem ukryliśmy. Teraz tajemnica Enigmy nie jest już nam straszna. Rywalizowaliśmy ze sobą podczas zajęć gladiatorów, co przysporzyło nam wiele emocji i wrażeń, a podczas wspinaczki zmierzyliśmy się z lękiem wysokości. Wieczorem w naszych pokojach wykazywaliśmy się zdolnościami artystycznymi, fryzjerskimi i sztuką robienia makijażu. To był dzień pełen wrażeń i aktywności. Zmęczeni i jednocześnie szczęśliwi poszliśmy spać, aby mieć energię na realizację jutrzejszych wyzwań!

Summer Challenge, grupa Pani Poli Z.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od strzelania z wiatrówek do tarcz, a następnie udaliśmy się na plażę, gdzie kąpaliśmy się, graliśmy w gry i odpoczywaliśmy. Później był żyroskop - symulator lotów kosmicznych, jedna z naszych ulubionych atrakcji. Po obiedzie wzięliśmy udział w grze o nazwie Błędny Azymut, która polegała na szyfrowaniu wiadomości. Wszyscy znakomicie sobie poradzili. Wieczorem były integracyjne zajęcia z wychowawcą.